Wednesday, November 07, 2007

119: Perjumpaan - Part 2

Entri ini adalah kesinambungan dari entri dahulu - Perjumpaan Part 1
Lelaki bawa pasangan berjumpa ibu – Kalau ini terjadi, ia menunjukkan lelaki amat serius dalam hubungan tersebut. Ini kerana lelaki itu ingin menguji samada ibunya merestui hubungannya itu. Sebab jika ibunya tak berkenan, sudah pasti lelaki itu akan meninggalkan wanita itu kerana kebanyakkan lelaki amat patuh dengan cakap ibunya.

Lelaki bawa pasangan berjumpa bapa – Dalam situasi ini, lelaki itu sebenarnya ingin meminta pendapat kerana lelaki tersebut mungkin belum berapa pasti dengan pilihannya. Dengan bantuan bapanya yang jauh berpengalaman, dia mungkin dapat melihat kelebihan dan kekurangan teman wanitanya itu. Maklum la, orang lama…

Lelaki membawa pasangan berjumpa adik, abang atau kakak – Sebenarnya lelaki tersebut sudah kehilangan idea untuk mencari tempat dating. Oleh itu, jalan terbaik berjumpa dengan adik beradiknya yang lain...

Lelaki membawa pasangan berjumpa datuk / nenek – Hal ini terjadi selalunya kemungkinan hubungan mereka tidak direstui oleh ibubapa lelaki tersebut. Dengan berjumpa dengan datuk/nenek, berkemungkinan datuk/nenek itu dapat menasihati ibubapa lelaki tersebut. Ini kerana, datuk/nenek amat sayangkan cucu berbanding anak sendiri.

Lelaki membawa pasangan berjumpa kawan lelakinya – Lelaki tersebut sebenarnya ingin menunjukkan bahawa dia juga berkemampuan untuk mengorat dan memiliki teman wanita. Tapi kemungkinan juga lelaki tersebut hendak rekomen temannya itu kat kawan kawan

Lelaki membawa pasangan berjumpa kawan pompuannya – Lelaki tersebut ingin menunjukkan dia dah ada pasangan...so, kawan kawan pompuannya terpaksalah jeles dan takleh nak mengharap apa apa dah dari lelaki tersebut..
Sekian terima kasih.

105 comments:

Ann said...

kita pn dh jmpa mak,ayh,adik lelaki tu sjk kita bdk2 lg..ha3..

13may said...

cikNoha: sejak budak budak lagi??? jiran ker??? hehhe

Anonymous said...

aaaa....mula2 aku bawak jupe kawan2 laki dan ompuan, pehtu jupe adik2 dan pehtu jupe mak bapak sekaligus...jumpe atok nenek lom lagi.

13may said...

OrangBiasa: hmmm....teman kamu tu bukan orang tempatan kah??? banyak sgt masalah nih...hahha :P

arsaili said...

kalau dia bawa jumpa semua org cam ner yer???

13may said...

arsaili: itulah lelaki boya darat! hahha hahha hahha

Salfiza said...

my version:

lelaki membaca teman wanitanya berjumpa dengan kawan baik lelakinya: lelaki tersebut sebenarnya cuba memberitahu kepada teman wanitanya bahawa dia adalah gay... yang agak fleksibel..

peace!

nellyberry said...

oooh...begitu rupenye :)

Olie said...

eleh..laki kalo da bwk jumpe satu family besar..segala mak nenek pun da jumpe..belum tentu dia serius!!biasala..laki....eksyen jer lebey!

13may said...

asnorFilza: ceh! langsung tak relevan..hehhe :P

nellyBerry: so..dah penah ikut pegi jumpa sapa2??? hehhe

diamente: iya betul...anda dah semakin memahami lelaki...errr...anda dah okey ker???

byl said...

may,
aku musykil ng 1 benda ni


kalau lelaki tu x bawak jumpa ng semua org yang ko ckp 2 cane lak?

Ann said...

kami bknlh jirn..sekampung je suatu ms dahulu..now dh jauh2 tp family ttp knal..ha3..tp mcm diamente ckplh,xbrmkna lelaki tu serius pn..laenlh klau dh antr rombongan meminang..:)

Olie said...

may
erm...td baru jer dpt satu benda lg yg menambahkan keemosian ini...huhuhu..saya paham sebab saya pernah kena..huhuhu...

btw..kamu slah eja nama saya may..its diamante...bkn diamente..diamente tu pebende?huhuhu

Olie said...

erm..kalo anta rombongan meminang pun x tentu lagi..kalo da anta rombongan meminang..kira mcm betunang la dulu kan?yg pasti bila dah kawen..tuh pun x tentu lagi.laki boya darat!huhuhu..cik noha..:)

byl said...

may!

jawab la cepat. aku tunggu ni!

byl said...

apesal sipot sangat hang ni may?!

Olie said...

budak lara

erm..tuh lagi kronik tuh..hehehe..

may tembel!

13may said...

byl: okeh...dia bawa jumpa sapa??? habaq mai...buleh aku jawab...

cikNoha: hehhe...cik Noha..jgn percaya sgt pada lelaki ok!

diamante: hahha hahha hahha...camna salah eja plak nih??? megic sungguh! sorii...

diamante: hehhe...no komen :)

byl: sori la...aku gi page hang tadi...

byl lagi: hehhe...kan aku dah cakap..tadi aku gi page hang...sori... :P

diamante: tembel tu hapa???

Olie said...

lembab

13may said...

diamante: oh! lelaki normal memang camtu...hehhe :P

Anonymous said...

aku x lembab apakah aku tak normal?
may, ko buat kesimpulan baik2 skit..
hahahahah..

13may said...

sood: kah kah kah...rileks dude, la ni musim hujan...so, kira normal la kalau asyik2 lembab...hahha hahha

byl said...

lelaki lembab
"memang camtu"

hang camtu eh may?
blacklist la cani
=p

*dia x bawak g jmpe sesape. kalau dating juz berdua je la melainkan kalau terserempak ng mber die. baru dia kenalkan. kalau x, haram nk jupe sesape pun mnusia yg ade dlm dunia dia. faham?

13may said...

byl: hehhe...ada masanya aku amat amat cargas! hehhe ;)
*positif side: dalam dunia dia nampaknya hanya ada pompuan tuh...
negatif side: dia memang risau terkantoi..aku tau laa...hahha hahha*

MakcikMuda said...

lelaki yg tak bawak aweknyew jumpe sape2 adelah lelaki yg takut kantoi die da berbini, malu sbb aweknyer tak cun, segan sbb takut kene kutuk takde taste dan mungkin sbb nak amek kesempatan ke atas aweknya.

iye la.

xkan nak amek kesempatan raba2 dan beramas mesra dpn adek/mak/pak/tok/nenek/member2.

kehkeh !

byl said...

may sipot =p

tembel gilak!

shafarina said...

may,
memula dulu dia bawak aku jumpa adik dia (sis yg lagi tua dari aku), aku kecut perut wooo.. skang dia atr adik ipar yg rapat la

bila dia bawak jumpa mak, baru tau akulah org pertama yg dia bawak jumpa. tu terus kawen tu.. haha baek laki aku neh. *puji puji bodek*

13may said...

pengembalaLembu: kah kah kah...no komen! :D

byl: aku tak sihat la...kesian kat aku.. *tagih simpati*

wan: hehhe...moga berbahagia selalu :)

Olie said...

owh..saya da jumpe semua sedara mara,sepupu sepapat, ipar duai, biras, bakal anak sedara, bakal adik,abg,kakak,mak, pak mentua,ayah angkat,segala kwn baik dia..tok ayah mak tok..semua la..tapi lepas 4thn putus..x serius ke si dia?benci!

13may said...

diamante: alehaiii....feel sori for you...be strong ok! anyway...memang ada lelaki camtu dlm dunia nih...bersepah sepah!

Olie said...

xper..saja mau tny..tp tuh cite sethn yg lepas..owh..may..saya mau restrict my blog to invited readers je..mau dok dlm list x?mau bg email..tq..

13may said...

diamante: hehhe...saya paham. Btw, kindly add me: encik13may@gmail.com
Tima kasih :)

Olie said...

ok..da add..tq maymay....

13may said...

diamante: ok..tima kasih byk2 :)

so'od said...

erk! aku xmau add ke?

K i a H R o N g G e n G said...

semua ini dusta belaka...mak dinch! dinch! ngan entry ini
(saya baru belaja perkataan dinch...tau nak guna tang mana wakahakahkah)

Note:: pengomen break-off selepas PERJUMPAAN!

13may said...

sood: errr...nak add apa nih??? hahha

kiah: hehhe...maybe entri ni berguna untuk PERJUMPAAN akan datang :)

~anasyhh~ said...

arituh kawan lelaki saya bawa saya jumpa mmber2 lama dia..xtau pe tjuan die..kekekeke

Unknown said...

huh..byk betul nak kene jumpa :P

Miss Reen said...

cam syiok tol perjumpaan tersebot ek..cam gathering laks..
kalo dier bawak jumper anak²dier laks camner?
tp sebenarnye bawak lar aku jumper sesaper pun..aku lom tentu percaya dier siyes.. (kalo lar aku ader 'dier' itu kan.. andaian je tau)
aku very the flexible.. maybe pengalaman ajar aku byk ttg lelaki nie camner...
jgn mudah percaya...
Dun Trust Anyone..
Ianya Membahayakan Kesihatan Mental

Ayaq said...

Tunggu nak jumpa rombongan meminang dulu lar baru nak cakap serius ke tak hehe.

ZABS said...

Salam May,
Anda telah membuat kajian yang agak baik di sini. Setuju dengan rumusan2nya.

Sarah Mohd Shukor said...

May, sangat suka entry kali ni. sbb byk benda yg betul! thnk u sbb celikkn mata sy ni ;)

Nur Hafiza Hasan said...

boleh jadi sumber rujukan nih..
untuk masa depan..

pandagumuk. said...

ble da jumpe mak bpk tetibe x jd kompem malu kan..dgn mak2 bapak2 skali malu.hue~

Ann said...

ha3..ok2..lps ni sy xkn prcaya sgt kt lelaki..terima ksh ats nsht trsebut..=p

Kurma2Biji said...

hahaha
kalau lelaki tu bawa jumpa ngan bini dia macamna plak...????

13may said...

anasyhh: hehhe...sekrg dah tau kan... :P

azahComel: tapi yg penting...hang kena mai jumpa aku dulu ;)

heartlessDevilish: well...u can trust me...*wink wink* keh keh keh :P

ayaqmasak: okeh! tunggu tau! hahha hahha hahha :P

PakZabs: salam PakZabs...tima kasih :)

Sarah: oh! my pleasure...err..sarah bila nak jumpa maymay...hahha :D

MissTree: hehhe...tapi seeloknya...jgn percaya sgt ngan lelaki nih...hahha hahha hahha

pandaGumuk: hehhe...dia la malu...sebab dia yg bawa...hang takyah nak malu malu..susah2 maymay ada... ;)

cikNoha: bagus bagus...tapi 13may boleh 'percaya'...wowwweee!!! hahha :P

kurma2bijik: oh! laki tu memang carik nahas ler...hahha hahha hahha :D

nanonano said...

cun ak pasangan lelaki tuh?
hiks :p

*errr...lari dr tajuk kah?
:p

Pa'chik said...

dude, betul ke hang tak pi parti tuh? kekekek..

patut la.. entri hang suka kutuk kaum hawa.. ekekekek...

;)

Bunga Rampai said...

Hmmm ....

Saya tunggu Part 3 ;)

Salam 13may :)

~anasyhh~ said...

saya pun tunggu part 3..
hidup 13 may!!

Iman Mawaddah said...

Nak bawa May jumpa aci sebelah rumah ahakss

Amyz! said...

hahahaha. lelaki, lelaki. macam-macam hal.

akirasuri said...

maymay..
bila nak bawak kita jumpa semua-semua dalam entri tu?
hahak!!

*larik semunyik muka bawah bantal*

-akirasuri-

Unknown said...

Salam May...
OD tak jumpa sesapa. Terus kawin je... terer tak?

Noushy Syah said...

May...I think OD punya petua lagi besh..tak perlu jumpa sesiapa, terus kawen aje yeh yeh..bagush OD, tenkiu...

13may said...

nanonanO: huiii...cun macam nanonanO la...tu yg suka tuh...hahha

pakcik: hehhe...maymay amat inesen! hahha :D

BRampai: salam kembali...nak baca Part-3 juga ker??? hahha hahha

anasyhh: hehhe...hehhe

imanMawaddah: aci tu buat open house ker??? hahha

amyz: hehhe...nak buat camna...hahha :P

cikAti: tunggu nak repair moto jap...bila dah ok..kita ronggeng sesama eks...hahha :P

OD: wow! hebat! :D

NSyah: hmmmm....best gak kan kalau buat camtu...hehhe

Masy said...

klu bwk jmpe jiran?

Anonymous said...

ada tak lelaki bawak awek dia jumpa bos dia?

sebagai bukti yang dia tak menipu kalau dia bg alasan masuk keje lambat sebab antar awek dia pegi keje dulu..

13may said...

masy: kalau jumpa jiran..tu tanda lupa bawa kunci umah...nak tumpang tido umah jiran :D

rena: bos dia laki ker pompuan??? kalau laki, mesti bos dia jeles...hahha hahha

Anonymous said...

mesti ko pernah buat semua ni kan? sebab tu ko bleh tulis cenggini.. tul tak?

Anonymous said...

satu info yang baik untuk semua gadis :)

Salam.

Mardihah said...

hmmmm..

mekasih lah 13May, cepat,..paraktikkan kepada diri sendiri...hehhee

sHiBi said...

byk sy miss rupenye..anyway kan bro..xsetujula sbb sy dah jmpoe sme clan2 dia tp xdek pe gak..xjadi kawen gak..hehehhe

DeeN said...

Owh! Lagu tu ka? Oooo baru aku tau. Kalo atok ngan nenek dah takder, buleh tak bawak terus jer kat tanah perkuburan. Huk huk!

SamWise said...

Hmmmm....kalo lelaki taknak bwk lak jmpe sedare mare,kelauge pihak lelaki dan taknak jmpe keluarge belah pompuan...haaaa cmner pulak may

hehe

Olie said...

mr sadman..kalo mcm tuh..org tuh mesti fobia.

Anonymous said...

Ko dah jumpa ke, May?

achik said...

pengomen ke-70

sekian.. ;)

Unknown said...

bro! r u hinting someone? xyah hinting hinting la....pompuan zaman sekarang...hang cakap direct je la kalau hang sukaaaa...

Mak Su said...

bila plaks nak gi jawi?

NONIE AZIZ said...

aku dulu first date aku aku terus dia bawa bawa aku jumpa mak,pak,adik2, mak sedar, pak sedara, sepupu & anak sedara itu apa maknanya?

13may said...

kurekure: hehhe...tak betul :P

indahsakura: salam kembali...tapi jgn percaya sgt ngan info nih :D

QudwahMardihah: hehhe...tgh cuba sikit sikit...hahha

Syafa: hehhe...mesti ada yg tak kena nih...hehhe

Deen: haaa...yg tu lagi baguih... :D

MrSadman: hmmm...itu hubungan sesama jenis kot...hahha hahha

Diamante: hehhe hehhe

azzamSupardi: oh! minggu lepas baru ajer bawa gi jumpa tokey pajak gadai..hahha hahha :D

achik: jom! ikut aku jumpa....err...hehhe

HaloG: hehhe..no komen :P

maksu: jawi??? masuk jawi ker??? tak paham la maksu...hahha hahha

mamarisyiariana: hehhe...refer entri yg dulu...hahha hahha

Anonymous said...

aku brutal.. tak manja lansung...
(komen ini tak ada kena mengena dengan entry anda, harap maklum)

LaDySLeepLeSS said...

Kalau laki tu bawak pompan tu jumpa tok kadi??? Camana plak tu... ekekekekke...

kawaii_desu said...

kalau bawak jumpa bini tua pulak???

chiku the chucuru said...

bila ko nak kawen?

Shumierain said...

Maymay,
Kalu die bwk kite g jupe posman kg die camner..ape penjelasan mu...

Diana Ishak said...

oh ye ke laki nak bawak gf jumpa kawan laki dia? TAK PERNAH TERJADIK pun kat aku b4 this.

1. samada laki aku takde kawan laki. (dia ramai kawan pompuan ke???)
2. atau aku terlalu buruk untuk diperkenalkan.

Danisha said...

Dia bawa aku jumpa kucing2 peliharaan mak dia jer sebab masa aku sampai depan umah dia, mak dia balik kampung. Tinggal kucing ajer....

Ntah dia saja kot kan tak nak aku jumpa mak dia....wuaaaaaaaaaaaaa

Nuts@Kacc said...

ermm...semua aku dh jmpa tp tak jadi gak..penat je tungu dr muda smpi tua...takk suka!...tak suka!... tak suka!....

~anasyhh~ said...

may..cane ek kalo pompuan tu bawak jumpa kakak dulu sebab mak dia marah kawan dgn laki..sebab tu dia sorok2..mujur akak dia sporting..=)

RATNA RAHIM said...

teringt ade seorang kawan yg byk ckp..tapi depan bakal mak mertua menikus tak hengat..khekhekhe

Mummy Rizq said...

aku dulu awal awal laki aku dah bw jumpa family.. naseb baik menjadik.. kalo tak.. malu den!

Ungku Nor said...

heh, hang memang poyo la May..;p

13may said...

eSampah: :P

ladySleepless: oh! tu mesti kawin lari tuh...hahha hahha

kawaiiDesu: oh! nak kena belasah la tuh...hahha hahha

fiezaFadilla: tgh tunggu...hehhe ;)

shumierain: hoh! apa kejadahnya bawa gi jumpa posmen...hahha hahha :D

GreenApple: hmmm....aku rasa kawan lelakinya hubby hang yg tak berani jumpa hang...hehhe...gilernya otai :P

danisha: oh! tu dia nak uji hang tuh...samada hang friendly atau tak ngan kucing...meow meow :P

kacc: hehhe...lenkali meh jumpa aku plak...hahha hahha

anasyhh: ntah ntah dia suka kat kakak pompuan tuh...laki ni bukan buleh percaya sgt...hahha :D

cikBawang: kawan ker cik bawang??? hahha hahha :P

mummy Rizq: syukur syukur :)

akak: poyo tu hape kak??? hahha :P

Anonymous said...

cehh aku ingat hang dh pencen :P
welkam bek :)

shafarina said...

bila perjumpaan #3, merisik lak ni?

Aku Bukan Bidadari said...

Bila nk bw aweks jumpa aku? hihihihih

Azer Mantessa said...

anak lelaki aku penah bawa awek jumpa haku ... haku punyalah gabra.

erks ... yikes

me3n said...

ahaha ade2 je la ko neh. ;p.

13may said...

jaja: hehhe...tima kasih :)

wan: hehhe...perjumpaan ke-3 dibatalkan atas sebab sebab yg tak dapat di elakkan :D

bidadari: hehhe...insyaALLAH ;)

azer: hehhe....are u ok boss??? hahha hahha :D

ad3ck: haaa....ko dah bawa jumpa sapa??? hehehe :P

arianna adrizal said...

sy pun selalu nak ingat yg 1st tu betul tapi.. tak tataula. mana nak tau kot dia terpaksa bawak ka..

skidg8 said...

UPD8 PLZ!

:D

Anonymous said...

*BlUsHeD*

Sarah Mohd Shukor said...

may, dtg pahang jom. jom makan ikan patin. tp pakcik shukor je la yg ada. anak2 daranya xde kt rmh. huhu

sTefEnO said...

Ohoooo......ohoooo.....

13may said...

anne: hehhe...dun wori :)

skidg8: coming coming !

sean: hahha

sarah: hehhe...insyaALLAH sampai :)

stefeno: :P

Super Nia Hana said...

oooooo..camtu ekk..
akan watashi praktikkan
muahahah

13may said...

hana: hehhe...meh alamat umah...nak gi umah hana ;)

AiRynnz said...

may, jom jumpa kengkawan ryn jom ;)

13may said...

airynnz: no problem :D

Anonymous said...

terpikir gak jika lelaki membawa pasangan berjumpa bekas kekasihnya???

13may said...

armyzx: oh! sgt berbahaya tuh...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may