Wednesday, July 04, 2007

Amal Kebajikan

Kena tag dengan CikKema, PuteriKureKure, OpahDe, Darling & TintaHati. Original tag dari Idham.

In the name of charity, Mr.Idham has created a meme to collect at least RM10,000 for the Darul Izzah Orphanage in Bangi. For every person (tagged by someone or self-tagged) who completes the meme, Mr Idham will contribute RM127.Remember, we need 100 memes by 26th August. Once this tag is done, please leave a comment on his blog to inform him that you have done the tag.Okay, this is the rule.If you are tagged, you need to write an entry related to the meme. At the end of your entry you just need to tag as many bloggers as you like. You will then leave a comment in their blog to let them know they have been tagged. And to include this message, "By doing this meme you are contributing rm127 to the Darul Izzah Orphanage".Then please copy and paste this rule somewhere in your entry.The meme is about completing at least seventeen out of the following twenty seven sentences.
*These can be copied and pasted to your entry*
1. A person is only as good as
buat baik berpada pada, buat jahat jgn sekali…tapi buat banyak kali! hahha
2. Friendship is always
penuh dengan emosi serta tigasuku, mereng, jiwakacau, sewel serta sasau! hahha..
3. To love is to
kongsi kongsi perasaan…hehhe
4. Money makes me
gila kuasa!!!
5. I miss being
jual ayam kat pasar malam:)
6. My way of saying I care is
dengan berkata…ish ish! kesian kesian….anak sapa la nih…hahha
7. I try to spread love and happiness by
minta number tepon..hehhe
8. Pick the flowers when
kena paksa!!
9. To love someone is
terima mereka seadanya…
10. Beauty is
mainan mata..jangan terpedaya okeh!
11. When I was thirteen, what I remember the most was
belajaq isap rokok secara professional
12. When I was twenty one, I remember
ntah…mcm mcm berlaku masa nih…kacau bilau!
13. I am most happy when
kenyang pastu tersadai dok layan DVD sampai tertidoq..hahha
14. Nothing makes me happier than
ada rokok bila aku sangat2 ketagih rokok..hahha
15. If I can change one thing, I will change
jambatan pulau pinang…buat banyak lane sikit..pastu kutip tol…kaya kaya..hahha!!!
16. If smiles were.........then I…
boleh kasi kenyang….tak payah susah2 tahan lapar bila kena gastrik..kan kan
17. Wouldn't it be nice if we could
tak payah keja, tapi masuk duit…
18. If you want to…..then you have to ……
tido, pejam mata...kalau bukak mata susah sikit nak tido kan??? hahha
19. Money is not everything but
ada 2-3 orang hutang aku duit!!!
20. The most touching moments I have experienced is
tengok mayat arwah ayah….yang banyak beri kesan terhadap perubahan hidup aku..adeh! blues plak….
21. I smile when
ntah…aku selalu senyum…tak caya, mai jumpa aku…hahha
22. When I am happy,
Isap rokok…hahha
23. If only I don't have to…… ,then…..
pikir masalah….amatlah tak normal hidup aku…hehhe
24. The best thing I did yesterday was
kenyit mata kat budak pompuan baru masuk keja…hahha
25. If I ever write a book, I will give it this title
Ular dan anak anaknya!
26. One thing I must do before I die is
ishhh…mana kita tau nak mati bila kan??? Tapi biaq la kematian aku tu tak membebankan sapa sapa yang masih hidup…
27. Doing this meme, I feel
hari ni hari dia…esok esok hari kita pulak, pastu mesti hari hari mau! hahha

Aku nak tag dia ni saja, Ayaqmasak - sebab dia tak mau kasi number phone kat aku..hahha :P
-----------------------------------------------------------------------------------
Satu lagi tag oleh GobokLama, 'Where Do You Want To Go Next' ...

Okeh...sejak dahulu lagi, aku teringin nak tengok piramid secara dekat. Aku kagum dengan senibinanya. Camna la depa semua dapat idea bina piramid ni. Hebat sungguh!!


49 comments:

Yours Truly ... XOXO said...

2. Friendship is always
penuh dengan emosi serta tigasuku, mereng, jiwakacau, sewel serta sasau! hahha..

Patutlaa... theheheh ;P

RATNA RAHIM said...

syabbas inspektor sahab syabbas~!

izinni said...

macamana depa buleh dapat idea bina pyramid?
Sapa lagi kalau tidak daripada DIA .. ALLAH s.wt :)

Anonymous said...

gud.. gud.. akhirnya ank buat gak tag tu noo


- darling -

13may said...

YoursTruly: jom kita kawan dua orang ;)

cikBawang: tima kasih :)

izinni: :)

darling: hehhe...satgi hang dok bising tiap2 hari...hahha

Unknown said...

5. I miss being
jual ayam kat pasar malam:)


bapak ayam ker *tekejot berok*
hahaha

7. I try to spread love and happiness by
minta number tepon..hehhe


Klau tak dpt camner?

Mak Su said...

sinopsis cerita ular tu camner?

Unknown said...

aku rasa ko memang sesuai jadi firaun.. hahaha..
gurau jer..

Ayaq said...

Aku terharu sebab hang tag aku sorang saja...huhuhuhu haru haru...




Ni, hang nak pi ubah jambatan penang kan, apakata hang pebesaqkan jalan kat tempat kuaq tol tu. Dari 8 lane tiba2 nak masuk 2 lane. Gila apa!! I stress!!

zwitterion said...

hehe..

Yours Truly ... XOXO said...

jom... nak pi bendang..bleh tak?
;P

aria ayumi said...

seni bina org zaman dulu mmg mengagumkan!

adliazaddin said...

oooooooooooo o0o0o hahaha kat sunway kan ada hehehe :D

Angel Eyes said...

Pyramid is very nice. Been there before. Plan nak pegi lagi. Mau ikut ker?

I will do the tag... SOON!

achik said...

aku suka tgk national geographic pasal piramid.. ;)

iEn said...

woi gila kosa memang nampak ah.. gila talak ko ada ke tidak?? kekekke!!

Bunga Rampai said...

Salam 13may,

Tersembur gelak saya baca entri ni ... LOL. Kepala pening pun bleh baik punya!

Yang menarik perhatian saya No. 25 tu .. kenapa ek?

Cik Puan Sri Quzz said...

oo gini hang ni eh...
tapalaa...

Anonymous said...

baguuih! misssiyon accomplishhed.

nur'ain said...

24. The best thing I did yesterday was
kenyit mata kat budak pompuan baru masuk keja…hahha

>>hehe. sweet jek. sempat ea. abes kacau la jiwa dak baru tu..

kingbinjai said...

tag lagi!

Peej said...

22. When I am happy,
Isap rokok…hahha

harga rokok naik lagi weyhh...
konpem dah x happy bile terasa nak rokok..
nak isap apa nih??yg free ade??

shimahz said...

tu yg depa dok wonder je tu.. emm.. camner ae diorg buat piramid ni?

K i a H R o N g G e n G said...

ko pernah jual ayam? wow....bbrrrrr kenyang mkn ayan golek pantai dalam...(wei hang mai le KL pekena ayam golek! sedap woooo)

NOTE : May kamu xmo mintak no telpon gua?kehekehkeh

Azer Mantessa said...

"10. Beauty is
mainan mata..jangan terpedaya okeh!"

dan mainan make-up juge :D

Anonymous said...

rajinnya hang buat tag..
sib baik tak kena tag :p

Intan and The Boys said...

time kasih bebanyak sebab jawab tag aku yek!

i wonder..nape tajuk buku tu ular dan anak-anaknya?

ada sejarah ngan ular ke may?

- G O R O - said...

Cukai Rokok naik.. Setelah melakukan math dgn kadar gaji semasa... Kita wajar membantu kerajaan untuk meningkat kadar KDNK negara....

Sue said...

Awak taknak bina istana pyramid sendiri ke....baru boleh ada ceriter ular dan anak anaknya

tintaHati said...

mekasih layan tag. Hang memang jejaka pemurah dan baik hati! *sambil merenung dalam anak mata MAY* HAHAHA... ;D

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

eemmmm....
ct dok sengeh2 jer baca tag tuh..pastu kene tegur ngn bos kecik..

trus malu...aih...abg may pnye psl la ni..hehhe

leeds said...

hang mmg sempoi 13may...

aNIe said...

alahai...kak lady tak buat lagi tag2 itu...huhuhuhu....

sHiBi said...

adeh..kelakar betulla...huhu

kakLuna said...

21. I smile when
ntah…aku selalu senyum…tak caya, mai jumpa aku…hahha


tapi biasanya bila jumpa hang, hang tengah isap rokok..bila masa nya hang senyum tu ha.. :P

blackpurple @ jowopinter said...

Ooo..kau suka mengular ek... ha ha!

Nadia & Babe said...

mula2 aku nak tag hang, tapi aku rasa hang tak main benda2 tag ni

syabas mera beti!!

sha said...

"hari ni hari dia…esok esok hari kita pulak, pastu mesti hari hari mau!"

hahahahah hari hari mau =)

me3n said...

rajin ko wat satu2. aku kopipes je haha.

Achik_Sufi said...

alhamdullillah...baru nie achik dah berkesempatan melawat piramid walaupun tempat tue sebenarnye achik x nak pergi kerana tempat musuh allah.

p/s: hidung spinx tue dah tercabut, kalau x silap tahun lepas kot...

ZABS said...

May: Tulis satu lagi buku tentang Perempuan lah, nampak anda macam ada kepakaran tentang mereka, bukan ular je.

13may said...

azah: hehhe...bila nak kasi number tepon hang?? hahha

maksu: errr...ular adalah haiwan yang menggelikan...hahha

orochi: hehhe...

ayaqmasak: mana number phone??? hahha

zwit: ;)

XoXo: hehhe..tapi bahaya..lintah byk :P

aria: :)

lesbian: hehhe...tapi tak ganas...hahha

Angel: oh! betoi ker??? .

Achik: hehhe...best kan???

iEn: hahha...apsal aku selalu terlupa nak msj hang yea...hehhe

BRampai: salam kembali....err..ada cerita disebalik ular tuh...hahha

missy: err...boleh jadik kawan hang kan??? ;P

cikKema: :)

nur'ain: hehhe...

king: ahha...tapi takpa...yg ni untuk kebajikan:)

peej: tu la pasai....bengang gilaaa!!! errr...free punya tadak asap...hahah ahahha :P

shimah: hmmm...nanti kita pi tengok dekat2 dua org nak??? hahha

kiah: ahha la....dulu aku penah mintak kan??? tapi hang eksen...tamau bagi...hahha

Azer: hehhe...betoi bro!

ruru: aikk??? camna buleh lupa TAG hang nih??? hahha

kurekure: uhuks uhuksss...ada kot??? hahha

goro: iya betoi bro! perokok adalah antara penyumbang ekonomi negara yang tertinggi:D

Minah: hehhe....buat sistem pyramid buleh la kot...hahha

tintahati: wow! wow! sungguh menusuk kalbu! hahha hahha

pawanaMalam: errr...bos baca sekali ker??? hahha

Leeds: hehhe...

kakLady: hehhe...takpa, bila free buat la...hahha

syafa: tadak terkena apa apa kan??? hahha...

Luna: sambil merokok sambil dok senyum kan??? hahha

BP: errr...iya...sekali ngan anak anak ular...hahha

Babe: tima kasih:)

sha: hahha hahha....mau eks??? hahha hahha

ad3ck: hehhe...takpa aku paham :P

achikSufi: :)

zabs: hahha hahha....:D

Anonymous said...

Senibina piramid mmg unik!
Rupanya En. May juga seorang pencinta seni ;)

Salam di pagi jumaat nan indah, dan jangan lupa pegi solat jumaat :)

- G O R O - said...

Dude! aku link sama kamu...

Kita berbintang taurus?

13may said...

indahsakura: salam kembali...seni itu terlalu subjektif;)

goro: okeh! line clear...nanti aku updet link aku plak...ada ramai lagi aku nak add-in lagi :)

TedungS said...

buku ular? tu ko kena mintak izin aku dulu tuh

13may said...

tedungS: takpe la...hang jadik HERO dalm citer tuh...hahha

Unknown said...

aku pun mmg simpan impian nk masuk dlm piramid... nnt kte gi honeymoon sana eh yang? ekekeke

13may said...

CikPudica: yang????!! *pitam*....hahha...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may