Tuesday, July 31, 2007

100

Bukan senang nak senang
Bukan susah nak susah
Bukan tido tapi baring
Bukan lena tapi pejam mata
Bukan malas tapi nak rileks
Bukan rajin tapi sibuk
Bukan lambat tapi lembab
Bukan cepat tapi cergas


Ini adalah entri ke 100. Oleh itu, tiada apa apa yang menarik.
Atas sebab sebab keselamatan dan peribadi, aku macam berkira kira dan dalam pertimbangan untuk berhenti menulis di blog ini. Ini adalah kerana ada seorang hamba ALLAH yang agak tak berpuas hati dengan tulisan aku dan beliau menulis satu email kepada aku yang agak kasar bunyinya. Dia menyatakan tulisan aku telah mempengaruhi pasangan beliau dan hubungan mereka menjadi kucar kacir akibat daripada fakta songsang, merapu serta tak masuk akal yang aku hasilkan di sini. Dan aku agak terkejut kerana aku tak sangka tulisan aku memberi impak serta kesan negatif terhadap pembaca. Dan sedikit sebanyak membuatkan aku rasa bersalah dengan apa yang menimpa hubungan mereka. Kadang kadang aku terasa macam kelakar saja insiden ini. Sebab semua tulisan aku hanyalah sekadar untuk layan kepala.

Namun aku akan tetap aktif dalam dunia blog ini. InsyaALLAH.
Harap semua pengunjung blog ini terhibur dengan penulisan aku yang hampir kesemuanya agak menyeleweng serta songsang. Terima kasih di atas sokongan anda semua.

Hanya diri kita mampu melayan kepala hotak kita



123 comments:

Anonymous said...

WEH... RILEKLA JGN MERAJUK...

HUDUH KALU DAH TUA TUA MERAJUK...
AYAM BERKOKOK ATAS BATANG

HISAP ROKOK PENYAKIT DATANG...

:p

Sunan_Jati said...

weh...

merajuk lagi ka?

udah udahla tuh!

:P

13may said...

hehhe....bukan merajuk la...
tapi rasa tak syok...pasai aku depa huru hara..ish! mesti depa dok nyumpah aku kan...hmmmm..

Sunan_Jati said...

heheheh...

masalah bila kena btg idung slalu nk salahkan org...

diri sendirila yagn patut kena muhasabah....

kalu tindakan hang nk muhaasabah diri ...

okla...
goo oon...heheheh... tapi kalu depa rasa hang salah 100%

xpatutla..

:P

Sunan_Jati said...

yeay!!!!


kacau blog hang buat kali yang terakhir.....
nanti xleh merasa dah ... kehekhekehekeh...
mest ramai yang sedih dan terkejut...

terkezuuuut pakcik...

:P

Sunan_Jati said...

hoorayyyyy!!!!

Anonymous said...

hubungan mereka mempunyai masalah adalah sikap mereka sendiri..dah besar2 panjang pun tak tahu nak menilai ker..

Anyway, jgn putus kan harapan kami semua lak..

arianna adrizal said...

laa.. mcm tu pulak.

Anonymous said...

pedulik le apa org cakap. masalahnya kalau dia tu mmg mcm tu of course le psgan akan berubah..

masing2 ada akal fikiran, so fikir le sendiri..

eh eh emosi lak aku

-darling-

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

lorrr...relaxs arr...jgn nk salah kan diri sendiri lak..
watashi yg baru join baca pun tau nk nilai mana baeekk mana kureng baekk..(walaupun kenkadang tu rs nk kendo je tgk ensik may nih)

pekata kita wat vote..ahahahaha..dh mcm pilihanraya lak..

relaks arr bro...
weyy sunan..pi lah pujuk ka..peluk cioom ke member hang ni..

ahaks

13may said...

sunan: ishhh...hari ni awat aku rasa hang baguih sgt nih...hahha

sunan lagi: hehhe...sewel!

sunan lagi sekali: hahha...bengong betoi!

aarin: hmmm...tu la pasal...saya agak terkejut kerana tak sangka benda camni buleh berlaku, kerana rata rata tulisan saya adalah merapu belaka...

anne: aku pun heran...tapi sikit sebanyak aku rasa bersalah...bukan bersalah...lebih kepada rasa tak syok...sebab benda yang aku tulis bukan satu isu yg berat pun...hmmm...

darling: hehhe...memang aku tak peduli pun...tapi orang tgh bengang...mana buleh nak stop...lagipun mengalah bukan bererti takut...cuma kita nak selesaikan masalah elok elok...

13may said...

hanaNiMoNai: ishhh...tapi tak sangka kerana tulisan camni ada org terpengaruh...bahaya bahaya..hahha :D

Monster Mom said...

aik, manusia itu macam pun ada ka?

anyway, i support whichever decision that you'll make.

peace!

13may said...

MonsterMom: A'ah....saya pun pelik...tapi kita ni manusia...bukan perfect..bukan semua yg kita buat tu betoi...kadang2 cuma kita rasa betoi..cuma kita rasa syok...padahal org lain sebaliknya...

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

relaksss...sunan dh pi pujuk pelok cioom lom..??

ehh..sunan tu laki ke pompuan?kalo pompuan taklehh..!!!!

ahhahaha..

13may said...

HanaNiMoNai: wahahahha....sunan tu seorang jejaka yg hensem dan boya besaq kat penang nih...hahha

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

yeker..kalo camtu kena pelook kuat kuat skett...jgn kasi lepasssss

sunann...ekau donga tak nih??
hua hua hua hua

DiaHarris said...

ala.. abang 13may. jgnlar berenti... nnt saya syedey... :) *dgn nada gedix ok!
saya syuker baca blog abang 13may **wahh... tiba2 berabang bagai ni... larikssss!!!!

hey! biar lar diorang nak gaduh ker, tonggeng terbalik ker, terlungkup ker.. sendiri punya relationship huru hara, nak salahkan u pulak! ntahapahapantah... *wahh..sgt emo ok!

DiaHarris said...

lalallaaaa....

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

ekeekekek...
*hana angkat tag markah 10 utk DIA

Anonymous said...

ler, sape yg mengong tu?

achik said...

laaa.. ada plak camtu ek.. macam2 sungguh.. ko spamkan je emel org tuh.. buat semak je.. ;p

oh2 tahniah utk n3 ke100.. x rock la nak stop wei..

Mak Su said...

laaa? kenaper sampai jadik mcm tu? ha... nanti kalu ada blog baru ingat ya.. visit2 ler mak su

ZABS said...

Salam May,
Biasanya kita tak mahu akui kesalahan diri sendiri. Bila tak mahu mengaku salah sendiri kena cari orang lain lah untuk disalahkan. Kira May ni macam jadi kambing hitam lah. Jadi, jangan ambik pod lah kata orang sekarang.
Biarkan si Luncai terjun dengan labu-labunya.

leeds said...

lerrr..

mcm tu pun ada kaa?

depa tadak sense of humor laa kot noo!

hang rileks laa beb! layan kepala jgn dok layan email2 taktahuan tuuu!

:D

drNO said...

hmmm....

kawaii_desu said...

this is really shocking..
tak sangka pulak...

tapi kan.. apa yg terpapar kat blog tu adalah pandangan seseorang individu. bukan mewakili satu populasi.

so tak blh la dipandang serious...
takpa takpa Ermm... I hope all is ok by now... When the going gets tough... the tough will get going!

takpa takpa, may jgn majuks, biaq pi kat dEPA, DEPA TU PHSYCHO...

keep on b logging and keep on commenting ok

ontahsapo said...

layan jgn tak layan...

Anonymous said...

13may.
pedulikan la ape yang mereka cakap tuu.
bilangan diorank sikit.
bilangan kami lagi baaanyaaakkk..
yang masih memerlukan anda dalam dunia blog ni.
hehe.

hubungan diorang ade masalah sbb diri sendiri. not you. bukan ye kamu kacau pasangan diorank. hehe..

ignore them n dont think bout others. cuz they dont think abt u?

ehh. ape yg saye merepek ni. hehe

- G O R O - said...

Dude!
Lawa images itu.. ha3..

Peace bro...

Susah nak puaskan ati org bro... layan jer kepala masing2...

flush said...

pedulikan diorg, bukannya ko yg huruhara..
so far, jiwa aku tenteram je, lg2 baca musuhketat ko nye blog.. huahahuahah...

aNIe said...

Lain kali kene warning dlm perkataan BESAR dan MERAH...yang blog 13may adalah untuk mereka yang pandai melayan kepala...yang tak tau nak melayan kepala dilarang sama sekali membaca...hahahah

kebaya blur said...

hi 13may...

please dont stop, ur blog brightened my days...chewahhh...
pedulikan orang tu..
pleaselahhhhhh dont stop....

Peej said...

sangat la betullbiar putus kasih..tapi kalau putus rokok..hanginnnn..

mest pengirim email itu lelaki..dan perempuan yg suke baca blog awak tuh..dan die psycho lebih..so tuduh2 bf die macam2..muahahahaha...ade la org psyco mcm tuh..insecure namenye..pikir ngarut2..

biasa la akan ade hari2 yg org kutuk2 kite yg membuatkan kite sangat sedih..

Azer Mantessa said...

weiii mana aci!!!

aku protes!!!

punyalah penat aku berguru kat kolej layan kepala, tiba2 ja setop kasi kursus ni ... mana aci!

kesian laaa kat aku ... aku dah tua ... kepala aku pun kena dilayan gak ... kang aku mati terbeliak mata kang!

hang kirim salam ja kat si baghal yg antarq e-mail tuh!

DeeN said...

Whoa! Aku tak layan hang 3-4 hari nih, dah ada org berani sound hang no..! Mmg nak kena betoi. Apapun, hanya hang yg mampu layan kepala hotak hang. so, kepala hotak depa, hang buat2 la tak kelih no. Cobaan!! :)

Olie said...

ala....en tigabelas...xmo la benti...uwaa...nanti x best la..

ish...mengong la org tuh..bongok...hampeh kuda kamibng biri2...ape la..xkan xde otak..Allah bagi otak suh guna...ish..mrhnye..

xper..pasni cite psl bende lain plak..hehehehe...

Olie said...

chup..sunan tuh laki ke?ku pikir kan seorg wanitasejati..

Unknown said...

alaa rilek arr rosyam nor ceLup.. itu satu cabarannn! teroskannnnnnnnn apa yg ada neh.. biaq kita layan kepala hotak kita.. depa takleh layan biaq pi kat depa ngeh ngeh ngeh

Mimiamilia said...

jgn dilayan email tu
sendiri tatau nak jaga hubungan nak salahkan org lain lak..

Unknown said...

baguih jugek camtu. pasni ko bole la konsentret citer pasal idup ko plak eh. hiks

Yours Truly ... XOXO said...

lor...hubungan di pengaruhi kata2 dlm blog ni...??? dorang mesti pasangan yg buduh... ;P

buat ape nak benti psal ape yg org kate...?

*sigh*

bluecherry @ fai said...

13may, hang tak daq nanti aku sunyi plak.. dah laa hang sorang je pengunjung setia blog aku.. he he

Dont let words push you down, take it as chanledges that you will win.. by being the best, erti kata mudah.. 'depa tu jeles kerana tak dapat jadi macam ko'.. he he

keep up the gud work.. lgpun, kata2 ko tu best woo buat layan kepala..

K i a H R o N g G e n G said...

May mydear
wat happened??..Marah la nie P****K lahhhh......
APE KEJADAH NYE SEND EMAIL BAGAI NIE?ELOPP this is blogging world ocayyy it up to anybody to write anything.You read n blah dah la dun take too serious lah..used lah ur brain not kepala lutut to taksir kan semua tulisan MAY nie.

Note:: Sape yg mempelakukan ko nie habaq mai satttt...nak kene PUKUL dak tuu...adehhhhhhhhh

K i a H R o N g G e n G said...

pehh.pehh..pirahhhhhh uiisskk tak pueh hati lagi niee....

How could this ppl tell you off,it wasn't your problem to splite them up.Come on dude..wakeup(dun blame others with ur own fault).Look it ur self and try to understand ur partner deeply.

To SiPOLA
Shamed wit your reaction toward MAY.Plz lah learn how to improve ur communication and getting what you want in ur relationship.It wasn't easy when ur dealling wit PPL.

Harap MAAF ATAS KETELANJUAN KATA² dan Bahasa yg diguna Pakai.CIK KIAH memang mulot tak de insurance dan amat pedasss...wasssalam

Note: Try lah read this book as a guide "MEN ARE FROM MARS,WOMEN ARE FROM VENUS" by john gray.

K i a H R o N g G e n G said...

MAY,
Redha je lah ngan ape yg terjadi but plz dun give up writting OCAY!.TABAH DEK NOONNNNNNN.....

Note:Ala..ala MAY majok ka?mai cne i give u BIGGGGG HUGGGGGG...

kingbinjai said...

100? itu hari bukan dah 100 ke?

adliazaddin said...

hahaha ada gak yang tangkap seriyes heh hahaha :D dier orang tu takde otak kot hahaha :D

akirasuri said...

dude!
jangan mengalah sebelum berjuang :)
he he he.
erk! yang bagi emel tu cek perempuan ke incet lelaki?
ha ha ha.
adeiii.
aku tergelak keldai semput la wey :))

Achik_Sufi said...

tulisan yang bermutu adalah tulisan yang dapat merubah dan memberi impak yang baik kepada pembaca. jadi tulisan 13 may mungkin boleh dikategorikan sebagai tusin yang bermutu.

p/s: ayat nie untuk ambil hati 13 mayje he2...renung dan fikir_:)

RATNA RAHIM said...

ooo itu macam orang pon ada ka...leklek...meh layan pasemboq semangkuk dlu bru sambung layan kepala....hehehe

pssttt..jgn laa tutup ini blog..ini blog byk buat orang lain gumbira hokay...takyah layan kepala orang..hanya diri kita mampu melayan kepala hotak kita...boley?

Masy said...

ahahaha bengong sunggoh pasangan ittew. sesunggohnya chenta mereka chenta plastik yg x boleh direcycle ajer klu boleh terpengaruh stakat membaca coretan layan kapla abg may may ni, sunggoh takde class perchentaan mereka ittew.

abg may may, usahlah kanda gundah gulana, blog ini abg may may yg ponya! so.. klu dorang rasa blog ni merbahaya kpd bot-bot kechil perchentaan mereka ittew, lebih baik mereka menjauhi blog ini, bkn meminta blog ini menjauhi mereka.

batok-batok sbb rokok, jgn salahkan rokok, salahkan diri sndirik yg cari rokok. sekian muhasabah diri arinie hueheheh~

Nunn said...

aiseh... tak rock ar camni bro..

Angel Eyes said...

Jangan la berenti blogging, isap rokok pun jgn berenti. ok tak?

Alah, buat pekak jer la... buat apa nak risau?

Sya said...

13 may... cakap ngan member yg tulis e mail tu..

Ikatan perhubungan dia terlalu rapuh hanya dengan tulisan merapu u boleh jadi kucar kacir dia dan pasangan...

itu baru tulisan merapu agaknya kalau perbuatan merapu.. mau perhubungan bukan setakat kucar kacir.. mau tunggang terbalik ribut topan bahananya

Pesan kak sya.. jangan rasa bersalah di atas tuduhan orang yg hanya mencari "scapegoat" atau "kambing hitam" di atas sesuatu yg menimpa mereka.

Tapi kak sya setuju ngan u... insiden ni memang kelakar tahap gila babas

tintaHati said...

MAY, aku rasa pasangan dia tu mmg dah lama nak break up dgn dia tapi tak tau nak bg alasan guane...

Oleh sebab itu beliau mempergunakan entry hang sbg penyebab! Huahaha...org mcm ni pon ada ka?

Depa tak boleh pikir ka antara yg betoi dan tak betoi. Alasan semata-mata.

Atau email tu saja nak provoke hang suh berhenti. Spy dia boleh menggantikan tmpt hang di sini.

Yok! bg aku email si polan tuh! Biar aku interaksi sama dia. Pasti kecut perut dia lepas ni dan tak akan ganggu hang lagi.

ehem: Aku kan pesilat gayong bengkung merah bercula emas! ;P

anielzaa said...

13may,depa yg bermasalah n kurg cerdik.
BAIK JDKAN TELADAN, BURUK JDKAN SEMPADAN
klu dah depa tau pikiaq,oghang yg email kat hang takkan sound hang..

Mummy Rizq said...

ko gelakkan ajer la atas email mamat tu.. ABAIKAN....

Anonymous said...

Tulisan 13may dijadikan bukti saintifik -- alasan merosakkan hubungan? Cayalah! Buleh la tulis banyak2 lagi camnih. Haha!

Putus rokok pening kepala... nampak sangat derhaka pada pemerintah~~ :D yalah, kempen TAKNAK takde orang sahut..

jangan kerana seorang, 13may berenti... tak berbaloi! Ramai lagi nak layan kepala hang.

me3n said...

ilek bro. sejak ku bace blog ko, kesah chinta hidup aku semakin berbunga-bunga hahahaha. teruskan menulis. ;).

Ely said...

congrats on ur 100th entry. all ur entries r very inspirational...sungguh kelakar dan selalunya menghiburkan.

yay!!!

debikdebuk said...

Selamat Ulangkali ke 100. Semoga teruskan memblog dgn kajian2 yang bernas... hehehehe....

Lara said...

Wah, sudah 100 entri pon berblog, tahniah!
^-^

izzahazfar said...

bukan senang nak senagkan hati semua org...

merapuman said...

pedulik-kan! terus kan layan kepala. kalau nak puaskan hati orang, diri sendiri bila nak puas?

Anonymous said...

la...barula jupe blog ko...mana ko dapat ilham tulis fakta2 kreatif nie eh..tabik seh...

aziflasron.wordpress.com

ILynn Virgobiru said...

jd lebih baik ko tulis amaran
tulisan sekadar utk layan kepala ko
hehehe
org lain jgn terpengaruh

Titicaca said...

biasalah ko, kalu haru biru tu musti nak salahkan nikotin..

err..ko dah tengok haru biru?

eee..selamat ulangtahun n3 ke 100..hehe teruskan kajian terlampau ko..aku tengah nak tajamkan kuku aku untuk mencakar..aummm..

ween said...

lahhhhhhhhh awat lak lagu tu???
awek ngan mamat tu pun satu, tak kah ada pemikiran dan buleh menilai sendiri???

ohhh musykil... musykil...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hah....

memang ! memang!memang patut abg berenti!!!....



berenti layan email2 org yg "insecure" cmtu..tp kalu nak layan pon boleh kalu nak dibuat bahan utk gelak..hehhe...

but anyway,
sian jugak dengar crita menimpa si peng"emel" tu..hrp2 dpt yg better..jgn risau2 nooo..

tata titi tutu..


p/s: mane ni abg may..?td kata nk ckp perkataan "143" tu???

muahhahaaa..hntarla 3G ker..mms dgn voice ker..muahahhahahhahah

Danisha said...

Halloooo........
Dapat email amcam kiranya blog ni pasti gempak nyer....

Bior jer ler. Jeles ler tu

Intan and The Boys said...

ada jugak yang terpengaruh sampai begitu rupa...

diorang ni tak penah dengar ke, yang baik diaambil, yang buruk dibuang...

appara.......

Anonymous said...

ni sapa tulih email marah2 hg ni..
meh aku marah dia blk...

Aku Bukan Bidadari said...

Wei 13 may..kalo ko benti menulis..aku gi bom ko.. wei jangan ar benti.. boring2 aku masuk sini baca best..
jangan mengalah ar.. orang tu giler tu dia send email sebab dia nak ngorat ko percayalah. cakap aku..

Pleaseee jangan bentii..

Ordinary Superhero said...

Kalau lu berhenti, kat mana nak layan kepala lagi?

Unknown said...

bro org mental mcm tu biasa la...sebenaqnye dia jeles sbb ilmu dia kureng dr lu...sbb tu dia x bleh handle GF dia dlm hal kici kici mcm ni..ceh!

Mardihah said...

salam ziarah..

siannyer....mengapa sampai begitu sekali dong? siannyer 13may...saya tak mampu nak wat ape-ape..sekadar doa di sini. semoga terus cemerlang dunia dan akhirat. AMIN

so'od said...

biaq pi apa org nak kata..
toksah layan kapla org camtu, layan kapla sdiri ja.. dan kapla org2 lain yg ok dgn style hang..
btoi dak?

p/s weh kalau dah tutup muka, toksah la dok bagi kaboq lagi.. x rock beb! ekekeke..

Erran said...

larrrr..kor lepaskan ajer radiation kor tuh...simpan ajer tapi tak pakai buat aper....hehehe

AiRynnz said...

lor, dah nak "bersara" ker?
rasanye x perlu berenti la awak...just keep writting k
lau awak, x menulis, nnti saya rindu arrr ;)

Ayaq said...

Hok alahhhhhhhhhhhh yang si pengantaq emel tuh awatnya, pasangan detuh tak reti nak pikiaq sendiri ka??? Dah besaq panjang pun tak reti2 nak pikiaq betoi2. Mengongg!!

Beta murka!!

Saya protes anda berenti membuat entri meraban!

Ayaq said...

Sat nak spam, WEI CIK PENGANTAQ EMEL, KALAU DAH TAK RETI NAK BEZAKAN YANG MANA BENAR DENGAN YANG MANA MERABAN, BAIK TOKSAH COUPLE IN THE FIRST PLACE!! Lu bengong ahhhhhhh!!! Benda meraban macamni pun buleh terpengaruh ka??? Okay la so aku buleh la cakap 5 campur 3 jawapannya 53. Sila ingat 'fakta' tu sampai bila2 okeh??!

Blah la wei. Hoh nyampah gue. Taim2 ni yang nak buat perangai pun. PMS AHHH!!

blackpurple @ jowopinter said...

Kau kena report kat Najib Razak kalau macam tu!

hayat said...

May!!
bawak bersabar byk2...

jgn ikutkan hati eh...

jgn merajuk2 lahhh...ok

Noushy Syah said...

So funny!!

First of all that e-mail tak perlu dilayan May!!

KakNi said...

13May yang memporak-perandakan percintaan orang, cadangan saya adalah entry ke-101 tu hang cut-and-paste email tu dan boh kat blog ni bagi kami sama-sama bersimpati kepada pasangan kekasih yang malang itu.

Anonymous said...

ala.... bio la dia.. menci aku dgn dia tuu sibuk la.. awek dia tu.. gedik!.. nyampah akuuuu..

eh.. aku emo la plak.. hihihi

oh my oh my said...

aduh la hai ko nih gila rokok sungguh..

giler ah pembaca blog ko, fanatik sampai terbawak bawak keluar :P

Diana Ishak said...

aku kan memang menyampah tau tengok laki merajuk.

rasa ringan je siku aku nak seligi.

Unknown said...

haha.. ada jugak kes camgini rupanya.. sabaq noo..

kuIna said...

sabaq la no... biaq p la depa nak kata apa... yg penting lu rock...

chiku the chucuru said...

aik.. ala... jgnla stop...
apa punya org la tu. baca dah la. jgn ar terbawak2 dlm perhubungan. bukan kajian saintifik pun blog ni.. serupa baca majalah ujang jer... emo tul ar...

JamOren said...

abaikan jer...yg penting layan kepala...

anyway, tahniah for 100 entries...

bANgsaL buROk said...

hehehe... nak kena saman nie..

ILA said...

ENCIT 13MAY!!!
AWAK NAK TAU 1 PERKARA TAK!!!???
"AWAK SANGAT......... HEBAT !!!"
(maksudnya..istilahkan sndiri:p)
he ellehhh..tersengihler tu..sila bagi gula2 cadbury 1!!!cos saya dah buat awak tersengih:p

13may said...

HanaNiMonai: err...sapa nak peluk sapa nih??? hahha

DiaHarris: abg??? *pitam*

DiaHarris: hahha hahha...

HanaNiMonai: ingatkan nak pass number phone kat sini..huhhu

jaja: ntah...malaun mana tatau...tapi aku rasa budak penang gak...sebab dia guna email opis aku...

achik: rock pun kadang2 blues gak woit! hahha

maksu: ntah la maksu..rambut sama kaler..hati lain2...payah nak duga org nih...

PakZabs: Salam kembali pakzabs...mungkin dia tak reti handle pasangan dia..and then, saya yang kena...hmmm...

leeds: hehhe...lama tak dgr org sebut taktahuan tuh :)

drNo: :(

kawaiiDesu: dia marah pasai dia kata aku dok kutuk perangai dia kat dalam nih...hahha...kenai pun dak...camna aku nak kutuk dia...tapi marka dia mungkin aku kenai :)

OntahSapo: tima kasih :)

nailofar: thanks :)

goro: hehhe...

flush: hehhe...musuh ketat aku tu, dulu ustaz...ustaz ROCK!

KakLady: hehhe...tak sangka ada org nak amik serius tulisan saya...hahha

kebayaBlur: hehhe...dalam pertimbangan lagi...kasi cool dulu :)

peej: hehhe...kalau hilang lighter, lagi la hanginnnnn...!

azer: hehhe...bro! mungkin saya perlu rehat seketika :)

NorDeen: Thank you!

diamente: hehhe...

diamente: oh! dia lelaki yang hensem dan bergaya serta duit banyak! serius :D

Lindosh: weh! key's char kue teow ada live band la sekrg nih...baru pi layan minggu lepas...sempoi gak :)

mimi: hehhe...rasanya la kan...marka dia terpikat kat aku kot...hahha ahahha hahha :D

wickedwitch: hehhe...hidup aku camni la...kiri kanan atas bawah asyik dok tengok pompuan...hahha hahha :P

xoxo: hmmm...actually panjang cerita dia...btw, thanks:)

BlueCeri: hahha..layan layan :D

Kiah: hahha...ngamuk dah...hahha :D

Kiah lagi: hoh! tak puas hati lagi....hahha hahha

Kiah lagi sekali: hahha ;)

King: err...100 mana nih??? hahha

lesbian: tu kalau dia masuk blog hang..lagi la terpengaruh...hahha

akira: lelaki yang jeles ngan 13may..hahha (ps: marka dia dok puji 13may...tu yg dia hangin tuh...hahha)

achikSufi: hehhe...tulisan yang membawa kehancuran, rasanya tak bermakna kan....hahha hahha

cikBawang: pasemboq??? wow!

masy: err...tima kasih untuk ingatan rokok tuh :P

nunn: kadang2 rock juga tangkap leleh...heh!

angel: tima kasih...err...belanja arr rokok sekotak ;P

kakSya: hehhe...saya pun tergelak gelak mula2 baca email tuh...and then, ada benda yang dia tulis...yang menjurus keputusan saya untuk berenti menulis nih...

tintaHati: hehhe...bahaya bahaya...jgn dok bersilat kat sini plak...hahha :D

anielza: hehhe...tima kasih:)

mummyRizq: dah tak larat nak gelak dah...siap ugut2 lagi...tu yang payah tuh...hmmm...

mek: tima kasih :)

ad3ck: hoh! tu kira terpengaruh la tuh...bahaya bahaya :D

ely: thank u very much! :)

debik: hehhe..tima kasih :)

nuyyu: tima kasih :)

izzahazfar: hmmm...bukan semua org senang ngan kita...hmmm...

merapuMan: betoi jugak kan?? thanks :)

aziflastron: :)

ilynn: hehhe...

titicaca: baik cikgu :D

ween: aku rasa aku kenai depa tuh...and then, awek dia dok puji2 aku kat dia...hahha...tu yg marah tuh...hahha hahha

pawanaMalam: number tepon mana??? kalau tak, buleh mms ;)

danisha: hehhe...thanks:)

kurekure: ntah hapa hapa kan...?

Esampah: hehhe...aku tau la hang garang...hahha :D

bidadari: org tu laki...dia kata marka dia mcm nak suka kat aku...hahha hahha

ordinarySuperhero: hehhe...

HaloG: hehhe...GF dia kata aku hensem...hahha hahha

Qudwah: tima kasih...salam kembali :)

sood: la ni canggih...gambaq kaboq pun buleh bagi clear...hehhe

butterandbanana: hehhe...nanti kena saman ngan Lembaga...hahha

airynnz: rindu??? *pitam lagi*

ayaq: err...number tepon mana???

ayaq lagi: err...lagi sekali....number tepon mana???

BP: hahha...nanti jenuh plak depa dok bahas dlm dewan...haru haru :D

hayat: tima kasih :)

NSyah: lawak kan??? hahha hahha hahha

ahni: hehhe...ada unsur unsur ugutan sama...tu yg rasa down sikit tuh...hahha :D

qasieh: hehhe...ni yang rasa makin nak suka kat hang nih...hahha :P

my: keh keh keh...layan kepala sungguh kan??? hahha

greenApple: err..seligi tu hapa???

orochi: oh! skema sungguh komen hang kali ni...tima kasih:)

ku ina: tima kasih :)

fiezafadilla: weiii...ni kajian betoi nih...hahha hahha :P

jamOren: TQ:)

bangsalBurok: hehhe...tima kasih :)

iLa: hehhe...apsal tak kasi rokok??? ;P

13may said...

13may kepada semua:
Tima kasih banyak2..ketegangan dah beransur pulih :)

chiku the chucuru said...

ko jgn ckp ni kajian betul weh. karang ada lak org lain amek serius. ahahhahaha... ckp kajian lebih kurang sedikit sebanyak, banyak yg tak betul. ahahhaha...

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

sunan le peluk may..aiyo...nani o sore..huhuh...no phone??
*hana garuk kepala
"lupa arrr...hahahah"

Anonymous said...

based on comments here..u ar popularrr mann..
dulik lah apa org nak kata..
setiap pembacaan harus dikaji oleh akal pikiran..
pandai2 lah..
jgn jadikan sebagai alasan pulak..
apa u tulis tuh ader betulnya..
nothin wrong done!
dun worry..teruskan layann...

kawaii_desu said...

i'm the 101th pengkomen hahaha..
that means people paying attention to ur blogshhuhu

- guile - said...

terkedu kejap bile baca post yang ini. aduh.. cuba cerita sikit.. umur hamba allah tu berapa tahun? adakah masih berhingus leleh lagi? aduii!! *tepuk dahi* well, i have to say that whatever you wrote, somewhat is true what, somewhat is also not true what. sakit jugak hati bile baca.. but best..! dah kata pun layan kepala. so meh la baca and layan kepala. apa kata you bubuh disclaimer la kat ur blog header. "sila baca atas risiko sendiri. penulis tidak akan tanggung bla bla bla..".

khairyn said...

uit! dah melepasi 100 mark. Apa lagi???

hapdet hapdet!

jom dating hahahahaha

shimahz said...

lor.. bole sampai gitu ae..
la.. teruskan la menulis..
jgn la majuk weii

gerberra said...

poyo la hang ni. pegi la mati orang tu nak ckp ape.

aku tak sokong!!

aku said...

aku support ko bro...
keep it up...
songsang ko songsang terancang..

Miss Reen said...

ari2 aku belek kot ader apdet kat blog nie..
dan pasti aku akan baca setiap butir taipan anda...
kohkohkoh..
kekadang aku sengeh sesorang..
aku jarang komen blog orang..sbb aku takot nak komen..
kang takot orang kata aku mengader ngader..yg sememangnye aku mengader sket..
aku sker layan blog kat sini..
kelakar2...sampai aku kekadang kena pikir..betol atau tidak fakta yg disampaikan..
aper2pun bro..keep it up k..
jgn benti...taip je aper nak taip..
pasal blog kiter..adalah kiter nye..
jgn plak sampai masok tv or papers..
tuh laen citer..
macam myspace la..dah myspace tuh AKU NYE RUANG!
blog nie..blog bro juge la..
peduli haper aper orang nak kata.. as what i used to do...dun give a damn what ppl said!
peace no war...hepi menyambut bulan kemerdekaan..

RaFFLeSiA MeRaH said...

SILA JENGAH BLOG HAKU....ADER PERMINTAAN SKIT...HEHEHE....

13may said...

fiezafadilla: hehhe...tapi aku memang serius bila mintak number tepon hang...meh number phone..heheh :)

hananiMonai: sunan peluk geli la...geliiii...hehhe

redwgg: thanks :)

kawaiiDesu: hehhe...

guile: umur 25 - 26 camtu..tapi dah nak setel dah...btw, thanks:)

khairynn: hehhe...

shimahz: mana ada majuk...tapi tak buleh lagi skrg...cerita ni panjang...

gerberra: hahha...

aku: songsang terancang pun ada...hahha hahha

alissara: hehhe...tima kasih:)

RMerah: oh! aku dah pi check...nanti aku emel...tima kasih :)

Anonymous said...

sabarr.. jangan layan la dia. Biasa la, mesti nak blame someone kan? ko pulak tu yg dia pilih.. hehe

ko kan romeo beb. chin up ;)

kakLuna said...

dah,dah...pi layan rokok tu (1st time aku bg sokongan kat hang meneruskan perokokan ke peringkat makrifat agar layan kepala terus on sampai 600 bulan akan datang)

izinni said...

errr .. hang buat blog ni sebab apa dan untuk sapa? sebab hang nak dan untuk diri hang kan kan kan?

abih pedulik la apa orang nak cakap. mamat tu bongok sebab ada makwe yang bongok sama dan mudah terpengaruh, takde pendirian. lawak!

MakcikMuda said...

13may,siap kau lau kau benti !

Anonymous said...

13May,

Jangan kerana tak reti bawak kereta, semua kereta kena banned!

Jangan sebab tak reti jaga pasangan sendiri, 13May kena maki.

Haihhh... Bodoh.. bodoh..

13may said...

aniwrad: hehhe...sebab jadi romeo yg dia mengamuk tuh...hahha :D

luna: tima kasih :)

izinni: hehhe...tima kasih :)

siBintang: adesss....camna aku nak berenti nih...hahha

maggot: hehhe...dia ugut aku la...weekend ni aku nak pi jumpa dia...nak setel :)

Pa'chik said...

kehkehkeh...
laki ke perempuan yang marah hang tu??

kalau laki, mesti awek dia nak kat hang...

kalau perempuan, mesti dia yang nak kat hang... kekekek...

kawaii_desu said...

settle la dgn cara elok... usah emo emo ok

Anonymous said...

slmt mnyambut bulan kemerdekaan ^_^
..adeih..xde kaitan kan =p

alaa..pasal org yg kc email tu..biar je la..nampak sgt hubungan dorang yg ada masalah...lgpun kengkadang mmg betul pun kn apa yg dikongsi kt sini.walaupun sekadar layan pala je...

wat chii tergelak kalo masuk sini..kalo da tutup..x best da la krg =(

13may said...

pakcik: hehhe...betoi la cakap pakcik...hahha hahha :D

kawaiiDesu: hehhe...dah setel dah...thanks :)

chii: hehhe...tima kasih byk2...bila nak kasi number phone nih??? hehhe :)

Cik Puan Sri Quzz said...

besar juga peha u tu..mmm tinggi u berapa ...ada 6 kaki lebih tak

Anonymous said...

Bro...relax r...

semua pilihan di tangan pasangan mamt tu. lantak la.

die yg xreti jaga rasanya.

sori aku xbaca habis semua komen..bapak banyak

Anonymous said...

EdIsI kE-100 tAdAK fReE gIfT kEr
AlA vOucER kFc KeR pIzZa HuT pUn JaDiK lEr....HiDuP mEsTi EnJoY..

lArIkKKkKK!

Unknown said...

Uiks... risau lak akak, May. Sabar je aku. Memang bahaya. Orang sekarang ni, bukannya boleh diharapkan. Hati-hati May.

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may