Tuesday, September 04, 2007

107: Dasar lelaki???

1) Ada lelaki takut atau gerun melihat darah dengan alasan mereka berkemungkinan buleh pitam bila melihat darah yang banyak. Tetapi pada dasarnya, lelaki itu sebenarnya cuba bermanja manja ngan pompuan. Kot kot pitam masa tengok darah…ada gak pompuan tolong kipas kipas atau urut urut. Hehhe…

2) Ada lelaki bila luka sikit, rasa macam nak mati dengan alasan tak tahan sakit. Dan mungkin tak berkemampuan untuk membuat sebarang kerja kerja berat. Tetapi pada dasarnya, lelaki tadi nak manja manja dan nak menguji samada pompuan tu amik berat atau tak tentang kecederaan laki tu. Hehhe..

3) Ada lelaki rasa gayat bila berada di kawasan atau tempat yang tinggi dengan alasan mereka berkemungkinan boleh ketar lutut atau pengsan akibat terlalu takut. Dan mungkin juga tak mampu mengorak langkah. Tetapi pada dasarnya, mereka cuba menunjukkan sifat manja mereka agar boleh memeluk pompuan semasa berada di tempat yang tinggi. Hehhe…

4) Ada lelaki bila demam, asyik tak larat dan asyik terbaring ajer. Dan lelaki juga berkemungkinan hilang selera makan atau tak larat nak makan semasa demam. Tetapi pada dasarnya, lelaki hendak bermanja manja dan berharap agar pompuan tu dapat masak makanan untuknya serta dapat menyuapnya semasa sedang demam tuh. Hehhe…

5) Ada juga lelaki takut berjalan di tempat yang gelap seorang diri dengan alasan takut jatuh lubang atau takut hantu la konon konon. Dan selalu meminta pompuan menemani mereka. Tetapi pada dasarnya, lelaki tu cuba nak bermanja manja ngan pompuan di tempat gelap tuh. Err…bermanja manja di tempat gelap eks??? Hahha…

Kesimpulan:
Lelaki memang manja….ke mengada ngada???

105 comments:

Sunan_Jati said...

ada org cuti kononnya nk clear leave tapi hakikatnya nk pi dating.. CIs....

Masy said...

manje konon :p

Danisha said...

May cuti pergi dating ker rupanya? Iskh may kata nak no phone. Baru ingat nak bagi...heheheh

eSampah said...

huh! manja sungguh lelaki ni!

bunga rampai said...

Salam 13may,

Mengada-ngada manja, ada bau-bau romantik ... tapi biarlah kena caranya :)

Cuti bagus?

: : inna hayati : : said...

memang dasar lelaki...
manje la kononnye ye en.may??
yang sebenarnye lelaki zaman sekarang ini memang bersifat seperti kelima-lima perkara itu tapi taknak ngaku...betul tak??
macamne nak jadi khalifah d muka bumi ini en.may?

Leeds Al-Malique said...

manja2 sket2 tu ok laaa.. kalau over dah bukan lelaki laa namanye..

hehe..

welcome back 13may!

pu3nemo said...

ni laki ngada2.. manja lain yek.. =p

Babe said...

may memang gedix!

chii said...

laki mengada...ahahah..ops..
kena ujan sket..demam la..pening pala la..adeih

zwitterion said...

kalau ada lelaki mcm tu..fenin2..haha

drNO said...

lelaki= mengada-ngada

RedWGG said...

jwpnnye : ngada2!! confirm!!
:-P

achik said...

tu bukan manja..tu mengada.. tak kuasa.. hahaha ;p

~~~***aZaHygCoMeL***~~~ said...

mengada-ngada betul! huhuhu
laki ni kaum yg lemah ker?

kakLuna said...

may..hang demam ka?

Darling said...

manja? tu bukan manja ok. tapi memang PENAKUT!!!

anda berani menyahut cabaran saya? *wink2*

Pa'chik said...

tu lelaki tak guna.... kekekek...

oit.. dasar lelaki kat mana? dasar perempuan tau la...

AiRynnz said...

kihkihkih...ni kes lelaki ala2 ni...ahaks
biase arr lelaki...mmg suker pun di belai2 oleh pompuan :p

orochi said...

hahaha... dasar laut aku tau la..

DiaHarris said...

DASAR LELAKI..

MMG GATAL..

LELAKI..LELAKI... HHRRMMM...

Yours Truly ... XOXO said...

isk tu lelaki mengado ngaado namenyer...
patut lempangkan aje... thehheeh ;P
Syok ka cuti lelame?

Cik Seri said...

ishhhh...bistuh.. kalau laki pun takut gelap? pompuan time gelap nk bgantung dgn sape? tak bleh harap tul

alissara78 said...

lelaki biler mengader..manja..
mengalahkan anak kucing tau!
eiii..rasa nak sepak2 je...
miakakakakakaka

kawaii_desu said...

kalau perempuan bagi alasan nak bermanja dikata amik kesempatan...?

kalau lelaki???

tak reti menari dikata lantai tinggi rendah...

Si B*ntang said...

adapun lelaki mengatakan dia sebenarnya tidak takut apa2 seperti diatas,namun hakikatnyer, takut dgn bini.kahkah!

Scarlett Julia said...

saya suke lelaki yang manja dan yang nak bermanja dengan saya...

iEn said...

haku rase dedua.. ngengade pon ada.. memanja pon ade.. nak aku sepakkan jeek wakakakak

debikdebuk said...

ermmm... laki laki... memang dasar suka bermanja... bertuah jadi lelaki...

~ahni~ said...

Manja ka ngada-ngada ka tak kisah bila hati dah sayang.....

::QasiehFirdaus:: said...

woit.. mane de mo manje2.. tadi siang aku tpotong jari time hiris bawang.. uh.. nak pitam oooo.. siyes...

Izariza said...

Hmm .. lelaki dalam kasarnya tu sebenarnya memang ada kemanjaan tersendiri. Hanya jauhari yang mengenal manikam ;)

Izariza said...

Hmm .. lelaki dalam kasarnya tu sebenarnya memang ada kemanjaan tersendiri. Hanya jauhari yang mengenal manikam ;)

CiK BaWaNg said...

manje yer? kasik lesung batu kang...

Zabs said...

Salam May,
Lepas sambut 50 tahun Merdeka, tukar sasaran pula ke? Dapat ilham selepas bercuti/dating?

Diyanazman said...

tak macho langsung lelaki suka pitam tengok darah...
tak sessuuaiii...

akirasuri said...

hahak..
maymay..
lelaki yang dimaksudkkan dalam entri ni awak ke :p
woah!
entri semangat jek lepas cuti ni :p
puas deting ek :D

jaga diri.

salam.

khairyn said...

aku vote ngada-ngada

tapi kan hang manja kan kan kan??

adeh

©Opah De said...

Orang lelaki memang mengada-ngada... uwek! Manja konon... pirrraaahhh...

oh my oh my said...

manjanyer..huhuhu

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

huh..lelaki mmg manja..tak kira pompuan janji ngada..wowowow...

apekahhhhh..???

STEFENO said...

Pengakuan ikhlas dari 13may kepada semua yang nak menunjuk kan dia ni seorg yang manja & mengada2, ooohhh....terlupa lagi satu gatal haahaha.....

green apple said...

ni bukan laki manja nih...ni namanya laki takde kote!

wakakkakakaka.

13may said...

sunan: kecoh betul mamat nih...hahha :P

masy: sekali sekala ajer...hehhe

danisha: eh! betul ker nak kasi nih... ;)

Esampah: hehhe :P

BRampai: salam kembali...cuti bagus dan habih duit...hahha

innaHayati: errr...tu cuma masa2 tertentu saja...bukannya sepanjang masa...hahha

Leeds: hehhe...TQ :)

pu3nemo: hehhe...bukan manja ke gitu???

babe: hahha hahha hahha

chii: nak bermanja la...hahha

zwitt: sekali sekala...kena gak buat manja manja...hahha

drNo: manja la...hehhe

redWgg: hahha hahha :P

achik: elehhhhh... :P

azah: saja nak manja manja la...hahha

Luna: aik??? mana tau nih??? hahha

darling: errr...kasi chance arrr...hahha hahha

pachik: hehhe...awat 2-3 menjak pakcik asyik backing pompuan ajer nih... musykil sungguh!..hahha

airynnz: memang suka pun! 8)

orochi: dasar laut??? hang reti berenang ker??? hahha

diaHarris: iya la iya la... :P

Xoxo: perghh!!! nak lempang pun takpa...tapi lempang la ala ala manja gitu...hehhe ;P

cikSeri: sebab tu time gelap pompuan kena dok dekat2 ngan laki...hahha hahha

alissara78: meow meow...kejam kejam... :P

kawaiiDesu: laki manja sebab...nak manja manja la...hahha hahha

siBintang: hehhe hehhe....

scarlettJulia: wow! bahagia sungguh! :D

iEn: ni sorang lagi...asyik nak sepak ajer...ganas betoi pompuan zaman sekrg nih...hahha hahha

debik: so..sekrg paham kan...hahha

ahni: hehhe...tepat sekali! :D

Qasieh: oh! kesian...errr..adakah ini percubaan saudari untuk bermanja manja dgn saya??? hahha :P

izariza: hehhe...sokong 100%! :)

izariza lagi: sokong lagi 200%! :D

cikBawang: alaaa...bukan selalu pun...hehhe ;)

PakZabs: salam kembali....saja ajer layan kepala :D

diyanazman: alaa...janji hensem...hahha :P

akira: salam kembali...cuti pergi memulihkan semangat...hahha hahha...cargas cargas! :D

khairynn: hehhe...ni yg makin suka kat hang nih... :P

OpahDe: alaaa opah...sekali sekala kasi la chance...hahha :P

oh My oh My: hehhe...nak manja ngan sapa nih??? huhu

Hana: hehhe...hana nak manja2 ngan 13may ker??? hahha hahha hahha :P

stefeno: cesss!!! jeles la tuh takleh nak bermanja ngan aku... :P :P :P

GreenApple: hehhe...ganas betoi...cakap la takde t*lor cukup laa...hahha hahha

Azer Mantessa said...

aku tak peduli tapi aku nak manja ngan hang SO:

The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who “effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don’t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".

I pass this award to you. Check out my blog at http://subjected2subjectivity.blogspot.com/2007/09/schmoochy-time.html
you are to award 5 others :-)

jaja said...

woit, jom g bkt jalil! =D
(tp aku kena dok dgn gang kedahh huwaaaa)

izzahazfar said...

Alah...sesekali bg org laki manja ngan kita best gak....tul tak?

sYaFa~ said...

keismpulannya...
mengada ngada
suka amik kesempatan..
cisss~:P

* nenoneno * said...

xtao lak ade lelaki jenis ngengade cmneh..

err..
n3 tu dirujuk pd 13may eyh???
00ooo0oo..

:p

nUr@dDeEn said...

Owh! Mungkin itu perbuatan di luar tabii seorang lelaki moden. Hak hak hak hak hak ... tak salah, cuma kena tgk situasi yg bersesuaianlah. Betul tak ah may? ;p

Mak Su said...

elllleehhh.. tarik tinga kang

skidg8 said...

gatal! bluek:D

wan said...

lelaki memang manja!!!

So'od B. Lebai Seman said...

tu bukan manja..
tu gedik lebih.. meghenyam..
ekekeke..

Nailofar ~* said...

lelaki memang satu spesies yang sukar difahami. hehe ;p

13may said...

Azer: hehhe...tima kasih bebyk boss :)

jaja: jumpa di sana!!

izzahazfar: betul sgt2...hehhe

syafa: tapi sayang gak kan??? hahha hahha :P

nenoneno: errr...camna nak jawab haaa??? hehhe :P

NorDeen: awat hang gelak mcm akira??? dok hak hak hak hak... hehhe :P

maksu: kasi chance arr maksu...hehhe

skidg8: hehhe...*kenyit mata*

wan: tima kasih kerana memahami :)

sood: hehhe...ni tetiba sokong pompuan nih...musykil sungguh! :P

nailofar: hehhe...tapi...err...takde apa apa la...hahha :D

Cik Kema said...

lelaki manja = mak nyah

ai x rela yu!

Ayaq masak said...

Manja? Manja la sangattttttttt!!!

Lembik! Tengok darah dah nak pitam, luka sikit rasa nak mati, tinggi sikit dah gayat, demam sikit dah tak larat, gelap sikit dah takut. LEMBIK!

ajami said...

masa kencing kat toilet opis time keja shif mlm, kdg2 gabra gak kot2 ada kluar 'tangan' dr toilet bowl tuh!.. fobia gilerrr!!!

kurekuredalamperahu said...

memang dasar lelaki!

ngehngeh...alang aku pon 'manja' cenggini gak kengkadang..

tapi kengkadang rasa nak cepuk jek..terlebih manja plak.

heee...

RaFFLeSiA MeRaH said...

mengada-ngada la tuuuuuuuuu....huhuhu...

Angel Eyes said...

Lelaki mmg ngada! Harus kena sepak jer!

K i a H R o N g G e n G said...

lumrah le manusia nak dibelai-belai..manjes..manjes...oooo I likeeee wakahakahkah

Note: tu...tuu...ada makcik ketam kemain manjes ngan mak dia..

hayat said...

may...hehehe...nyampah ler dgn lelaki manja ni...jgn tersilap jadi sotun daah ler...

13may said...

cikKema: hehhe...ada ker camtuh??? hahha

ayaqMasak: jom ikut aku pi bukit jalil weiii....sms aku ok!

ajami: perghhh!!! ngeri ngeri...hehhe :D

kurekure: hehhe...janji bahagia :D

RMerah: manja laa...hahha hahha

angelEyes: hehhe...ganas betoi cik kak kita nih...heheh :D

kiah: meh la belai belai aku...aku nak bermanja manja nih...huhhu :P

hayat: kah kah kah :D

JM said...

lelaki ngengade je lebih..mencik...ekekeke

nUr@dDeEn said...

hak hak hak .. akira tuh junior aku. So gelak senior junior memang tak lari ke mana. Tapi kami tak gedik macam lelaki yg hang citer tuh hak hak hak hak hak ...

Betul tak junioritakus...?! ;)

Yours Truly ... XOXO said...

ish klu lempang ala2 manja jadinye pompuan tu pulak la yang mengada2! ;P

ah kim said...

Salam.

Ah May aaa!

Itu laki-laki manyak lasar la ho! Lu tau apa lasar ho? Itu lasar aa ikan ala manyak hilup lo! Lu tau ka? LASAR LAUT!

Ho! Okay la ho. Wa kasi nyalan lulu!

ILA said...

huh!!kal jumpa lelaki seperti ini, malehhh nak layan..tak independently lansung!!!

ingat..pompuan suka lelaki yg macho & pndai jaga diri sndiri..wekkk!!!hehekkk:p

Kak Lady said...

Pandai aje nak manja2 dengan pompuan ye...abih...bila pulak diorang nak memanjakan orang pompuan ni....??

Bagi lah cuti memasak seminggu ke...cuti jaga anak 2 minggu ke...antar pegi spa...sebulan 2 kali ke...baru le macho....

blackpurple @ jowopinter said...

Satupun aku tak ada. Maknanya aku tak manja!

hUmmY said...

hahaha!

tu bkn manje~

mngade!

yg las skali tu..

tande laki gatal!

gile seps!

wakakakakaka!

goboklama said...

lelaki manja rupanya 13may nih,hihi..

Noushy Syah said...

I like it..I like it! LOve guys yg manje, romantic and mengade2 sikit..hehhee ,a lil bit sweet, sour and bitter..all blended in one!!

gerberra said...

sangat!

Ely said...

eh, betul betul betul! suami i kalau nak kena injection ajer kena mesti ader bini kat sebelah dia hehehe.

Nunn said...

Manja? boleh gak ar... tapi klu nak kate ambik kesempatan pon kire cun gak ar :D

aku said...

mengada-ngada namenyer tuh..

kawaii_desu said...

adakah may seorang yg manja??
patutla...
kan sunan kan...???
huhuhu

Rauff said...

Interesting stuff. I hope 13May does not mean the darkest day in Malaysian history to you.

cikdinz said...

pada dasar nya kemanjaan itu terjadi untuk mendapat perhatian pompuan...hehehheee....

- G O R O - said...

Manjer yer bang!

Sonok dating brader! Hang elok2 skit jgn duk tempat gelap ber2.

ad3ck said...

bukan manje atau mengada ngada, tuh poyo namenye haha.

fiezafadilla said...

laki mengada2 sebenarnya.

nUr@dDeEn said...

Yo, tepat sekali Ad3ck! Aku sokong hang, sangat2 sokong. Feeewittt!!

Poyo tak ingat sungguh!!

13may said...

jm: jgn la mencik mencik...kesian kat lelaki...hehhe :D

NorDeen: oh! satu geng rupanya...oh ya! laki gedik tu kim salam kat hangpa...err..bukan aku naaa... :D

Xoxo: hehhe hehhe... ;P

ahKim: lu mau nyalan mana apek??? mau tulun lasar laut ka???

iLa: oh! macho dan manja taknak ker??? hahha

kakLady: hehhe...sekali sekala ajer lelaki ni manja manja...hahha

BP: oh! kalau camtu mesti mengada ngada...hahha hahha

hummy: janji hensemmmm...hahha hahha

goboklama: errr...no komen! hahha

NSyah: best kannnn??? hehhe

gerberra: manja ke mengada ngada??? hahha

ely: kah kah kah... :D

nunn: wahahaha...nampaknya hang memang memahami :D

aku: hmmm...apa hujah anda??? hahha hahha

kawaiiDesu: sunan tu lagi mengada ngada...kalau hang nak tau... hahha

rauff: hehhe...welcome to layan kepala :)

cikDinz: bijak sungguh!

Goro: hehhe...tima kasih atas peringatan tuh...lupa diri kejap tadi...hahha

ad3ck: poyo tu hapa??? hahha hahha

fiezafadilla: hmmm...mana bukti??? hahha hahha

NorDeen: eleehhhhh....oit! jumpa kat bukit jalil esok!!!

ernisuhana said...

eeiii.. tu bukan manja. tu bukan mengada. tu lembik! tanak ah lelaki camtu. yuckss! :p

Sastri said...

ngengada...

p.e.e.p.a said...

laki mnja + mngada by nature..tu yg spesel sgt2 tu =)

amyz! said...

Hahaha. dua-dua tu betul la tu. kadang nak manja2. kadang mengada2. hahaha.

.:HalogAmora:. said...

bermanja manja d tempat gelaps? lain mcm bunyinyee....

13may said...

erni: hmmm...menurut statistik...lelaki semkain berkurangan...so, jaga jaga...hahha :D

sastri: wahahahahha :D

Peepa: pandai pun....makan apa nih??? hahha

amyz: hehhe...ni pun pandai...anak sapa la nih??? hahha

haloG: hehhe >:)

ernisuhana said...

berkurangan la sebab ramai jadik mak nyah. kat opis pun bersepah!

aria ayumi said...

lelaki bukan manja or mengada2 tapi GEDIK! hehehe

13may said...

erni: hahha hahha....tapi depa rajin kan??? hahha

aria: gedik tu camna hah??? hehhe :P

Mawar said...

uihhhh may...lepas coti kawen & honeymoon terus tak kutuk pompuan ek...
caya lah....
ahaQs!!'
ahaQs!!
ahaQs!!

13may said...

mawar: hang pi mana??? lama sungguh menghilang... :P

sYaFa~ said...

hahahahah...ye kot...camtu ar...tp kalu dah mengade2 lebih dah xdek dah syg2nyer..lagi nyampah ade..hahaaha

Mawar said...

may,
hang ghindu sama aku ka?
maghah ayaq mata hang nanti...
ahaQs!!
ahaQs!!
ahaQs!!

13may said...

syafa: hehhe...manja laa...hehhe :P

mawar: *tutup muka*...hahha :P

ayumkay said...

lelaki buaya darat..!!! hahahaha

jgn marah ekkk.. tu cuma lirik lagu penyanyi ntah saper.

lelaki tetap lelaki! tak bleh jd pempuan.. dosa!

:)

13may said...

ayuMkay: hehhe... :P

~purplechoc~ said...

both.manje & ngade2.tapi ape slh nye :P

Chien said...

kalau lelaki yang baik-baik nak bemanja, tak de hal.

kengkadang bukan dia sengaja begitu tapi dah azali berperangai manja.

bukan selalu pun so no big deal and no heart feeling-la.

perempuan pun ini macam juga mah

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may