Thursday, September 20, 2007

111: Tak hairan dan tak pelik – Part 2

1) Ada sesetengah lelaki amat mengambil berat soal pemakanan dan hanya memilih untuk makan makanan yang tertentu sahaja. Jadi tidak hairan jika lelaki pantang makan itu ini demi kesihatan badan. Begitu juga ngan pompuan, mereka pun begitu ambil berat soal pemakanan mereka dan memilih makanan. Tapi bukan demi kesihatan badan, tapi demi bentuk badan. Pelik pelik :P

2) Lelaki selalunya bangun untuk bersahur dan kemudian terus bersiap pergi ke tempat keja. Jadi tidak hairan jika lelaki sampai awal ke tempat keja kerana waktu bersiap yang digunakan oleh lelaki tetap sama seperti bulan biasa. Pendek kata bangun awal, siap cepat..maka keluar umah pun cepat. Begitu juga dengan pompuan, mereka juga bangun awal pagi dengan niat untuk bersahur dan terus bersiap pergi ke tempat keja. Tetapi tetap sampai lewat ke tempat keja kerana lagi banyak masa yang ada untuk bersiap, lagi lama mereka akan bersolek. Pelik pelik :P

3) Lelaki selalunya jarang bercakap banyak semasa berpuasa kerana kebanyakkan lelaki tidak mempunyai banyak aktiviti serta cerita menarik sepanjang bulan puasa untuk dibualkan bersama kawan kawan. Jadi tidak hairan jika lelaki selalunya akan berdiam diri walaupun berkumpul ramai ramai kerana masing masing hanya layan kepala sendiri. Begitu juga dengan pompuan, pergerakan mereka juga terhad dan tidak mempunyai aktiviti yang menarik sepanjang bulan puasa. Namun begitu apabila berkumpul ramai ramai, mereka tetap aktif bersembang. Pelik pelik :P

4) Lelaki selalunya tak kisah sangat tentang juadah untuk berbuka. Cukuplah makanan yang sedap dan mengenyangkan. Jadi tidak hairan, jika juadah yang dibeli lelaki adalah makanan yang sama tiap tiap hari. Begitu juga dengan pompuan. Cukuplah berbuka dengan makanan yang sedap dan mengenyangkan. Tetapi jika di lihat makanan yang dibeli oleh mereka, itu bukan takat kenyang..malah buleh di buat kenduri. Pelik pelik :P

5) Tidak hairan jika lelaki tertido lepas berbuka puasa. Maklum la, letih seharian berpuasa. Begitu jugak dengan pompuan, mereka mungkin juga tertido lepas berbuka…dan kemungkinan jugak akan tertido lepas bersahur. Pelik pelik :P

Kesimpulan:
Tak mau cakap apa apa...peace !!!

52 comments:

13may said...

masih lagi entri yang skema kerana penulis lembab sikit...rokok takde!!

gurL said...

ewahh... manade pompuan camtu.. tade tade... *me dush2 perut incik may.. rasakan!! hahahhaa

Darling said...

ye ke?

ceq tak setuju!

sebab puasa kali ni rasa baru skali je ceq p bazaar ramadhan. selebihnya ceq masak sendiri je :P

lindosh said...

lelaki mmg 'tak kisah' ape2 pong.. nyampah!

13may said...

ezu: mak aii...garang betoi :D

darling: iyea la iyea la...hahha :P

Lindosh: hoh! jgn marah2..bulan baik nih :D

Sarah Mohd Shukor said...

Salam May,

eii.. may jahat. tangan tu sah x de lesen tu. thats y bedal je kutuks kutuks pmpuan. seb baik sy excluded dr all above mentioned. *lega lega*

Cik Seri said...

amboi..counter attack nampak...

Darling said...

maknanya lelaki ni mmg tak sensitif le kan? sbb tu ada kes dera2, rogol2, etc etc. sebab depa tak kisah.


eh eh related ke?

me lari dulu b4 maymay marah :P

Si B*ntang said...

ko neh nak kene eyh,13may.

aku x tdo tau x !

~~~***aZaHygCoMeL***~~~ said...

habis la encik may kali ni...mesti kene hentam dgn pompuan sbb entry kali ni :)) *tak ada tenaga nak hentam may di bulan puasa*

sYaFa~ said...

hentaman yang xbrape rase kehentamannye..penat sgt ke posenye..huhu

13may said...

sarah: salam kembali...menu berbuka apa hari nih??? *ubah topik*

cikSeri: tapi mcm nak mencari nahas ajer nih...hahha hahha

darling: cesss!!!

siBintang: oh! iyea ker??? hahha hahha

AzahComel: hmmmm...ada idea nak selamatkan diri tak??? hahha

syafa: a'aa...lembik ajer badan...hahah

mama ranggie said...

amboiiii...tajamnyer...wat's ever lah...

[b]y [y]oung lady said...

wawawah.
asek hentam pmpn je.
anti ke?
ape buruk sangka sgt ni may?
x bek cm2.
ahax

wan said...

May, betapa susahnya lelaki nak paham pompuan, sama susah dengan pompuan nak paham dengan lelaki tawww!!

Tapi, dicuit juga isu pompuan tu.. ishkkk nak kena cubit May nih.. :P

Noushy Syah said...

Happy iftar May...don't pig out during Raamdhan..:)

gurL said...

rasanye pengunjung blog incik ramai pompuan kan? jum wahai wanita skalian..
kasi hentam plak same incik may..
asek2 hentam pompuan jer..
mana adil! kekekeke

*me wat2 muke gangster... walah!! :p

©Opah De said...

Hat nombor 4 tu kan... terlepas cakap kot? Tu kisah yang amat sangat la tu kalau nak makanan yang SEDAP dan MENGENYANGKAN semasa berbuka. Kalau jenis tak kisah, yang tak sedap pun dia bantai. D
Sihat ka???

pandagumuk said...

mak saye ckp x bek taw buat musuh bulan pose.whuwhu.

kawaii_desu said...

hmmm...
apa yg peliknya... itulah kekuatan org pompuan bukan cam lelaki, lembik huhuhuh

oh my oh my said...

hoho byk idea ko neh may

aku said...

tak mau ckp apa2 juga.. :P

Azer Mantessa said...

peace. bulan posa kena byk bersabaq ... hahaha

13may said...

mamaRanggie: errr...kerana pulut santan binasa...dan kerana pulut jugak posa binasa...hahha..

byl: mana ada buruk sangka...korang ni semua cepat sgt buat conclusion..tunggu la part 3..final episode punya..hahha

wan: adesss....ni marah ka nak manja manja nih??? hahha... :P

NSyah: hehhe...

gurl: ampun ampun...kasi la cek sambut raya dulu...hahha

OpahDe: keh keh keh....sihat...cuma jiwa kacau sikit :D

pandagumuk: kim salam kat mak yea :)

kawaiiDesu: *angguk kepala* tamau cakap apa dah...satgi kena bantai lagi :D

najmy: memang la byk..tapi dok kena hentam pun banyak...hahha hahha

aku: tindakan yg baik :D

azer: bos...hantaq backup sikit...hahha hahha :D

ILA said...

eiiiiii....ila tetap menafikannya tauuu!!!!org lelaki ni yg paling kuat tidurrrr tauuuu!!trutamanya lpas sahur..kal pompuan tak bangunkan..dah tentu x gi kerje:p

tapi fel "KAWOS" thadap perokok2 d bulan pose ini..

meaning of 'kawos' sila rujuk dgn minah2 jawa:p

shahril aley said...

AKU RASA KISAH 2 & 5 ADA KONTRA SKIT TENTANG WANITA TERTIDO LEPAS SAHUR. TAPI KISAH 1 MEMANG ADA KEBENARAN. KISAH 3 MEREKA TAK PERNAH BERHENTI BERDISKUSI WALAU DI MANA & BILA. KISAH 4 DORANG SUKA BERAMAL JARIAH DALAM BULAN RAMADHAN.

wan said...

Minggu ni marah2 manja.. sebab posa!

hehe

ah kim said...

Hahaha! Benar belake ho! Tul la! Lokok tatak ho?

13may said...

iLa: hehhe...KAWOS tu hapa???

shahrilAley: memang byk yg tak betoi pun...hahha hahha...nak cari gaduh :D

wan: chewahhh!! :D

13may said...

ahKim: butui la ahkim..tatak lokok tatak muleh tulih ho!

nanonano said...

*sedikit mushkil.
awat xley tito lepas sahur?
sahur koi 5,
masuk opih koi 9,
huish,behnyaa titooooooo~

:p

nUr@dDeEn said...

Aku? No komen! Sebab walaupun aku tak cakap apa - apa, tp lepas nih kompom ramai wanita2 yg nak sekeh hang hak hak hak hak ...!

Rokok tarak? Hak hak hak ... pelik, pelik! ;p

JamOren said...
This comment has been removed by the author.
K i a H R o N g G e n G said...

pelik..pelik..bila may tak de lokok otak may pong ada kurang skit aktip.Lokok ada kasi tenaga lam otak ker? or MAY selalu tulis entry time high gitusss wakahakah

Note:May lokok tak baik untuk paru² katakan TAK NAK wakahakaha...entah bila MAY nak ckp cam gitu..

Mak Su said...

mak su pelik ni, blog ko ni biarpun dalam bulan posa... tatttappp 3000 patah perkataan. hhmmmm

Masy said...

nomo satu tu cam perli aku je abg may²~ nk kene ni :p

tp nomo 4 aku x stujuk. slalu tu aku tgk lelaki yg beli mcm nk rak. siyes duuuude :)

achik said...

uish.. yg duk tido lepas berbuka tu bkn sbb letih tp dah lebih muatan.. melingkau cam ular lepas kenyang.. hahaha ;p

err aku tak tido lepas berbuka tau.. ;)

amyz! said...

ekekekeke. eleh. menangkan lelaki je.. :-p

Yours Truly ... XOXO said...

Yang no 4 tu klaka ok....tapi biase la pompuan..tapau stok untuk sahur skali ok...lelaki yg bujang2 tu... ;P

13may said...

nanonanO: arghhhh!!!! jeles jeles :P

NorDeen: tengok cara hang gelak..aku dah tau maksud dia... :P

comment Deleted: oh hi! 13may kim salam :)

kiah: betul la kiah...buntu! hahha hahha

maksu: errr...maksu kira ker??? hahha hahha...

Masy: oh! tunggu next entri...final episode :)

achik: hehhe....baguih sungguh! :D

amyz: kasi chance arrr...hahha :D

xoxo: sahur keluar tapau lagi sekali...kalau malas, layan ajer nescafe ngan rokok...hehhe :D

~ahni~ said...

13May, tak mau cakap apa-apa... Peace yo!

khairyn said...

huh! itu macam ka?

meh belanja aku buka puasa meh!

faridmw said...

salam...

macam tu pulak ka? talau yang tido dari lepas subuh sampai ke pukul 3 pon ada..

nuu_OL said...

betul la.owang lelaki sukabeli menu yg sama.abah aku asik belik murtabak aje :) huuhuhu

Nunn said...

pelik memang pelik....tapi lagi pelik kalau tak de rokok kita jadi lembab sikit........sikit je tak banyak

13may said...

ahni: peace! :)

khairynn: tadak masalah...kita makan ayam goreng nak??? ;)

faridmw: oh! itu sudah pasti :D

nuu_ol: kannn??? hahha hahha

nunn: sungguh!!! hahha hahha :D

fiezafadilla said...

sungguh tidak adil dan berat sebelah. sangat tidak setuju...

13may said...

fieza: :P

nuu_OL said...

tipuuu tipuuuuu.kat skolah sy cikgu pompuan sampai lagi awal dari cikgu laki..dulu masa keje writer kat puchong, pekerja pompuan sampai lagi awal pada lelaki...theoryu nii tak leh pakaiii huhuhuhuhu :p saya BANTAH YANG ARIFFFFF :))

13may said...

nuu_ol: iyea la...iyea laa... :P

hUmmY said...

woi!

mane ade puan gtu!

seot!

*tampo may lelaju!

rasainnn!

:))

13may said...

hummy: :P

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may