Saturday, July 05, 2008

140 - Personal

Komen di atas tu aku terima untuk entri yang bertajuk 137: Steady Steady...

Actually aku sedikit terguris dengan komen yang di tinggalkan oleh beliau....Aku sebenarnya tak kisah dia mengata serta kutuk kutuk aku...aku sudah biasa serta lali menerima komen komen sebegini...kerana aku memang sedar mengenai kesan dan padah akibat menulis entri sebegini..kerana aku sedar, kita semua hanya sekadar melayan kepala :)
Tak ambik hati dan tak simpan dalam hati....
Kalau jatuh hati..itu mungkin :D

Namun aku amat RALAT SEKALI...
Mengapa beliau perlu menulis "BUAT MALU KAUM MELAYU AJER LAA..."
Mengapa agenda perkauman perlu diselitkan dalam komen tersebut???
Adakah tulisan aku memalukan kaum melayu??? Ataupun kaum kaum yang lain???
Anda semua perlu jawab....aku amat perlukan jawapan itu supaya akan datang, mungkin aku dapat menghasilkan karya yang mungkin agak berhemah sedikit :)

Untuk "Lu pikir laa sendiri":
1st of all, tima kasih kerana berkunjung ke sini. Mungkin pertama kali agaknya :)
Untuk pengetahuan anda, kebanyakan pengunjung2 blog ini telah lama mengikuti tulisan aku dan sedia maklum, semua hasil karya aku hanyalah sekadar suka suka dan tidak perlu di amik serius...Kita dikurniakan akal dan boleh menimbang...yang mana betul atau salah. Yang mana logik dan merapu. Yang mana waras dan gila...

Dan blog aku dikunjungi oleh pelbagai lapisan kaum yang ada di Malaysia ini, mungkin ada jugak kaum kaum lain di dunia...aku tak pasti. Aku juga sedia maklum, pengunjung blog aku bukanlah calang calang orang...kebanyakkan berpelajaran dan mempunyai tahap pemikiran yang jauh lebih baik dari aku. Dan aku percaya, sudah pasti pengunjung blog aku dapat membezakan...yang mana serius dan yang mana hanya sekadar gurauan.

Oleh yang demikian jika anda rasa anda tak boleh melayan kepala dengan isi kandungan di sini, sila abaikan blog ini.

Blog ni di hasilkan bersempena dengan trademark LayanKepala - Hanya Diri Kita Mampu Melayan Kepala Hotak Kita, hanya sekadar tempat untuk bersantai sambil bersuka ria, merapatkan hubungan insan sesama insan dan tempat menghilangkan stress. Kami di sini bagaikan satu keluarga yang sentiasa ceria dan bergembira. Sentiasa ketawa dan melupakan tekanan tekanan hidup dengan hanya satu tema: LayanKepala!

Last but not least, aku tinggalkan pesan untuk hang:
Kita kena berani jika hendak terus hidup dalam dunia yang semakin mencabar sekarang ni. Berusaha cari kawan, jangan cari lawan. Jangan sekadar berani di belakang, di depan penakut...jika hang ikhlas dengan komen yang hang tulis, tinggal la jejak atau link. Ini penakut! Macam mana la 'orang kita' nak maju???!!!
Dan sesungguhnya kedatangan anda tidak di undang, pemergian anda tidak di halang :)


ps: Terbantut niat aku hendak menulis entri baru....

Adesss....
SakitKepala...jom layan shisha!


131 comments:

Anonymous said...

ish....ape ni "LU PKIR SDIRI".main nak sound org je.bgs sangat ke awak tu....13 may crite benda yang btol....nape????"lu pkir sdiri" trase sangat ke.....ckap ikt otak la beb..jgn nak ikut ati

Anonymous said...

orang macam ni kepala dia tak perlu dilayan...mengkritik org je pandai...dah lah en.13 may tak payah nak angin2 sebab org gini...macam bagus jerr

sue said...

iskkk....layan shisha sowang2 ... :(

Neeza Shahril said...

hehehhh.. kat sini ramai pak arab layan shisha.. macam2 rasa ada.. strawberry, orange dan lain2.. tapi saya tak pernah pergi la sebab lelaki aje yang melonggok kat situ.. karang terkejut badak pulak diorang tengok pompuan sedut shisha..

untuk lu pikir sendiri.. nak cakap gak ni.. berani mengata tapi tak letak nama betul and link.. baik tak yah cakap.. suka hati orang la nak tulis apa dalam blog orang.. mesti blog dia tuh takde traffic.. sebab tu tulis bukan2 kat blog orang..

apa?? tak betul ke apa yang 13may tulis.. sebagai perempuan, saya rasa banyak aje yang betul.. buat apa lak nak terasa.. mental kot dia tuh..

K i a H R o N g G e n G said...

Tak paham ngan comment sebegitu "SUKA KO LAH NYAH" nak tulis ape kan..kann Cilok kata-kata sape tak tau..but it GOOD to have it"Some ppl tend to over analyze situation, the truth is they are “over exaggerating” ..while some ppl think they “know it all” and thought they have no weaknesses, the truth is they are indirectly arrogant!"

Note: Do what you thing Right,dont border other's,tak dak sape kasi ko sesuap nasik! bak shisha skit larikkkk

Anak Mami said...

may, buat bangang sudah. Dah nama pon blog hang kan.

ni lu pikir la sendiri, kalau rasa hang tu baguih sangat, pi buat blog sendiri atau 2nd optionnya, dok diam!

Unknown said...

alalal..dia jeles tu tade idea nk wat n3 cam 13 may..pastu agaknya dia x leh nak layan kepala kot..huhuh..xper la..masing2 ada pandangan yg tersndiri..dia ngan cara dia, as long org len x kecoh aite ;)

hUmmY said...

retard nye la!

blog ko..

suke ko la nak tules hape kan may!

kalo org gile tu tole trime..

toksa bace!

ade org jempot ke soh bace?

so cheap!

jom shisha!

أكرم حسني said...

beliau sendiri membuatkan org melayu malu..ade ke patut bole mengkomen sesame melayu sendiri..(xtau la klu die melayu ke hape)..xde respek btol..

org nk berkarya suke org la cemane..

Lu La Kena Pikir Sendiri Mat~!

ijan said...

kalo aku ni betol2 kerabat raja dah lame aku penampor budak tu...

xpe may... karya ko tetap dapat restu dr aku... hihihi...

RATNA RAHIM said...

orang tgh emo biase la...ckp pon dah tak pk panjang...

shisha perise durian ke tu?

Unknown said...

komen aku ilang haha siott ahh blogspot

Unknown said...

okek.. camneh.. tadik aku type..

"LOSER LA ITU OLANG!

JGN LAYAN BEB..!

jom pi lepak minom sesama.."


ha camtu la aku tulih. harap blogspot tak gilo

ahhahaha

tintaHati said...

HUhuhu....maybe ini org tak ada kepala....sebab itu tak dapat layan kelapa....dia sedikit bengang kot....pasai tu dia attack ang....hehehe...

Jeketbiru said...

hang layan ym ngan aku lg bagus dr layan mangkuk ayun tu,hihihi

Anonymous said...

Aku rasa rating blog dia tak setinggi blog ko la may...tu pasal la dia hangin semacam...relaks brader...ko ramai penyokong. masuk bertanding pun bleh menang ni...

Studio88 Territory said...

kepada yang berkenaan :

sebagai pedoman..

jgn menghukum sesuatu bangsa hanya kerana kesilapan seseorang.. !

Ann said...

1st tyme ko menulis scr serius..:)..chill okkay..xyhlh amek kisah dgn org2 mcm tu..mcm ko ckp la,kita nk cr kwn,bkn nk cr lwn..

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ said...

isk.. menyirap gaks aku tgk n3 kali ni.. igt nk layan kapla isk.. bodo la itu olang.. talak ade adab btoi..
xpe may.. bulan baek ari baek ni same2 la kte meningkatkn amalan kite.. hiks!
byk2 bersabo eks! meh aku timang tinggi2..!! kekeke

Chocochix said...

may..
de sbenarnye jeles sama hang tu..
sbb blog hang ramai kwn nengok..
hahahaha

Anonymous said...

ayat xingat...kureng aja' gak ek xpe awk wat xthu j ngn kata2 dia walaupun mmg awk tgh sakit ati :D sabarla yea smoga ceria slalu...

Anonymous said...

looorrr... pesal emo sgt itu org?? tingat kt sorang kawan ni... his pics was great... tp ada jgk pengomen yg mencantas dan mengomen spt menjatuhkan dan spt kamu juga...tidak tinggalkan sebarang jejak. erm.... takpela, i know dat u xlayan kan... hehehe... nama pon blog, suke ati la nk tulis apa pon. kdg2 mmg la pendapat kita tak sama dgn org... so xyah la nk emo2 oke...

cepatla buat entry yg terbantut tu... layannzzzz... :) nk promote sket bley?? hehehe... sapa nk baca citer tulisanku yg baru berjinak2 ni sila ke http://hafizah.net/ sekian :)

nur'ain said...

entry ni mula2 cool jep pastu baru may nampak naek hangin! hehe

hmm act sy pn tk phm jgk apa kaitan memalukan kaum melayu ngan entry2 incet may nih.

itu 'brader' kena jelaskan ler..

atau mungkin dia takleh nak layan kepala lu lah may

Bunga Rampai said...

Blog ini antara blog kegemaran yang saya kunjungi. Tulisan-tulisannya tidak memalukan sesiapa, berhumor waras. Banyak yang saya belajar dari blog ini - sering mengocak minda dan mampu provok ruang fikir saya.

Komen tidak berasas itu bukan saja menyakiti hati empunya blog ini, malah hati pengunjung-pengunjung setia.

Nah secangkir nescafe panas ... jom 13may kita minum sambil layan kepala untuk hilangkan sakit kepala! :))

Salam 13may :)

KakNi said...

Eh eh cianyer Mr. 13May, Lu pikir lah sendiri sendiri tu buat malu diri sendiri aje...

kawaii_desu said...

kalau dia betui pikiaq pasai org kita, ada tempat lain, platform lain dia blh pergi tuk membela nasib bangsa...

ni jenis yg cuma tau menyalak di belakang je...

my blog pun penanh dikunjungi org2 siye camni... mmg kena bambula...

agaknya kena buat disclaimer la... sapa tak suka toksah dok mai komen kat sini...

or u disable anonymous comments

AbGJaS said...

Hi 13may,
Tabahkan hati mu 13may. Abgjas ni jenis yg tak suka merayau baca blog kalau bukan yg menarik. Tetapi sejak mula kenal blog 13may, rasanya abgjas tak pernah miss mana2 entri.

Yg penting, abgjas boleh senyum / gelak slps membacanya. Memanglah berat sebelah dari segi gender, tp itu lah ke'best'annya. Kaum perempuan pun tak ambik hati kan?

Err..sdr 'lu pikir lah sendiri'....lu pikir la sendiri!

shahril aley said...

hahaha...
itu org dikenali sebagai "baling batu sorok tangan la"... aku pun pelik kalau terasa atau tak puas hati cakap la terus terang dengan sifat berani kerana benar. ini tidak dok kutuk2 tapi senyap & berselindung saja.

aku sokong ko 100% dari belakang. kalau tak pun aku tolak saja ko la dari belakang. hehehe...

cayok, cayok, cayok....

Unknown said...

ehehe suka aku dengaq komen farah kawai. macam SIYE ja oghang tu wakakaka

Maryam said...

ish ish.. orang latah jangan dilayan, encik!

Jie said...

itu tandanya kehadiran blog ini disedari...hehehehe


berbanggalah kamu may..:D

Anonymous said...

panasssssssss.....

Ely said...

kekadang we cant make everyone happy kan? mesti ader jer yang lebih expressive.

but dont worry, we all suma caya sama lu kat sini. dont be disheartened, keep writing!

Anonymous said...

1st - aku rase dier nak carik glamour
2nd- memang dier nie tak glamour
3rd - lu pikir la sendri beb.

Anonymous said...

sapa aku??
aku nak tumpang glamour??
aku tak glamour???
lu pikir laa sendiri..

Anonymous said...

tunggu ketibaan aku...

shasha said...

heheehe...dia jeles sebab tak dapat pikir macam kau la tuh...sempit sungguh otak mereka2 seperti dia ini...kan..?..kan??

Masy said...

nk tunggu kat ketibaan mana tu? may!!! nak ikot hang tunggu ketibaan org atas aku neh heheheeh~

sesekali blog kita dihinggapi lalat, kita mesti berbangga kerana itu petanda kita glemer. spt mana artis yg albumnya dicetakrompak atau didownload, itu tandanya dorang glemer. hohohoh

baguih dok adaaa teori aku hah? ;D

13may said...

13may to semua: Tima kasih atas komen komen dari anda...
Btw, semua ni mungkin silap aku kerana mengambil perkara ini terlalu personal...bukan apa, aku cuma terasa dengan perkataan "Malukan Kaum Melayu" itu saja...yang lain2 aku tak kisah sangat

13may to "Lu Pikir Laa Sendiri": oh! anda datang lagi...nampaknya anda telah menjadi pengunjung tetap blog ini. Tima kasih kerana masih datang untuk LayanKepala di sini..hehhe hehhe
Btw, sebenarnya saya betul betul tak tahu dan tak mengenali siapa anda sebenarnya.
Dari tracking, saya cuma dapat sedikit maklumat tentang diri anda:

124.82.93.# (TM, ADSL SERVICE PROVIDER, MALAYSIA)
ISP TM, ADSL SERVICE PROVIDER, MALAYSIA
Location Continent : Asia
Country : Malaysia (Facts)
State/Region : Wilayah Persekutuan
City : Petaling Jaya
Lat/Long : 3.0833, 101.65 (Map)

Anda datang dari blog: http://***a****t.wordpress.com
tapi saya tak pasti samada kamu penulis blog itu atau datang ke blog saya melalui link yang terdapat di blog itu.

Apa kata anda emel/YM saya: encik13may@yahoo.com
supaya kita boleh berbincang dan menyelesaikan perkara ini.
Maybe sapa tahu, kita mungkin boleh jadik kawan baik :)
Tak syok la dok gaduh2 camni yang berpunca dari hanya kerana sekadar penulisan yang tak seberapa ini.
Saya percaya, kamu juga berfikiran waras dan masih boleh bertolak ansur.
Pergaduhan camni hanya melambangkan ketidakmatangan kita berdua.
Kita selesai secara elok elok ok :)

Kalau saya betul2 bersalah dalam hal ini, saya tak teragak agak untuk delete blog ini.

13may said...

13may to semua: Maaf...aku terpaksa set kepada "Comment Moderation" buat seketika....

saad said...

Waa.. Tensen sampai layan paipon sorang2.. Lain kali ajak aku sekali.. hehe..

saad said...

Waa.. Tensen sampai layan paipon sorang2.. Lain kali ajak aku sekali.. hehe..

Ummi said...

LOL...
mungkin kerana layanan kepala sendiri yg menjadikan beliau sedemikian rupa...

♥~ir@~♥ said...

tk pernah trasa hati wlaupun 13may slalu kondem pompuan,,hahaha,,aku gelak guling2 lg ada baca entry beliau,,

Cik Sar said...

busuk tau...kalau serius sangat..x yah la masuk blog nih... masuk la blog politik ke. 13May, u got my full support.

Chika Chika said...

inilah yang dinamakan kekurangan hormon gembira, iaitu satu hormon yang merangsang humor. beliau mungkin kurang atau mungkin tiada sense of humor tersebut.

padahal orang lain steady babe.

atau mungkin penceritaan anda telah mengenai batang hidung beliau. mungkin. mungkin juga beliau terasa seperti termakan cili dan terpedas walhal tiada siapa bercakap tentang beliau.

cadangan saya, anda letaklah sebuah polisi di atas sana. Bahawa anda membuat jenaka secara random iaitu tidak khusus kepada individu. dan jenaka anda adalah sekadar sebuah rangsangan humor.

sekian, terima kasih.

Darling said...

mulanya aku malas nak komen tapi memandangkan ada sebab tertentu maka ni komen aku yang aku rasa malas nak tapis bahasanya..

"lu pk sendiri"
aku paling menyampah ayat macam ni. sebabnya orang selalu gunakan ayat di atas pada orang yang sebenarnya tak tahu nak fikir apa. dan mungkin juga orang yang mengunakan ayat di atas juga taidak tahu apa yang patut diucapkan pada pihak satu lagi. jadinya dengan menggunakan ayat di atas maka kununnya dia telah berfikir dan dia pun suruh lak pihak satu lagi berfikir apa yang dia fikirkan.

tapi bukankah akal serta otak manusia ni berbeza2. malah tahap untuk berfikir juga berbeza, jadinya kalaulah orang yang menggunakan ayat di atas tu rasa bertanggungjawab serta prihatin dan ada rasa belas sesama manusia, tidak salah kalau dia menerangkan pada pihak yang dia rasa bodoh tu. bukankah kita patut tolong menolong sesama manusia selagi terdaya.

tapi aku rasa orang tu juga mungkin kurang cerdik. opsss

Darling said...

"buat malu kaum melayu je"

aku lagi malu bila dapat email yang menunjukkan betapa rendahnya akhlak melayu sekarang ni. dengan bangganya menayangkan aksi2 yang tak sepatutnya untuk tatapan umum. bukankah itu juga kaum melayu?

dan banyak blog2 yang dengan bangganya menceritakan segala 'kejahatan' mereka pada umum. dan mereka juga melayu. dan masih mengaku melayukah kalau bangga meneguk arak, malah siap bangga mewar-warkan pada umum? kaum melayu juga kan?

dan kenapa tidak 'menasihatkan' mereka2 itu pula?

kita ada akal dan cukup matang untuk berfikir. lainlah kalau org yang berkata2 tu masih bersekolah rendah. dan mungkin juga ye, maka dia tak dapat melihat apa yang tersirat disebalik yang tersurat.

setiap apa yang kita baca, dengar dan lihat, ada kebaikan serta keburukannya. jangan kerana sekilas pandangan, kita terus membuat andaian melulu.

dan melayu sejati, tidak mencaci sesuka hati.

fikirkanlah ye :)

Monster Mom said...

lepak la bro...

skali skala org penakut cam tu akan timbul di kalangan kita...heheh..

perjuangan mesti diteruskan!

Ayaq said...

Hek eleh mamat/minah lu pikir snirik ni... kecoh lebey...

lu tulis bagi kutukan kat may lepas tu tak berani taruk nama sendiri apahal? Akai ada ka?

Bagi malu kaum melayu? Habeh tu orang macam hang tu tak bagi malu kaum melayu la? Baling batu sembunyi tangan. Pandai sangat la tu!

Aku cabaq hang bukak blog dan tulis tulisan yang menarik, yang KONONNYA tak bagi malu kaum Melayu, dan aku nak tengok, visitors hang boleh celen may punya ka?

Sila guna akai sebelum nak kata apa2.

If you have nothing good to say about someone, it's better you say nothing at all.

Friggin hell I am so bloody menyampah dengan orang2 macam ni.

Super Nia Hana said...

ekekekekke

nk tergelak pun ada may

ada yg tak terluah dlm fikiran dia sebenarnya

korang bincang la elok2

Azer Mantessa said...

sifu,

ko punyer blog lerrr paling beshhh:

humor
original
ramai awek
ko hensem
raliti + fantasi ... dua2 ada
creative
productive
alternative
active

kalau aku awek ... tak kisah la .. melayu ka, cina ka, india ka, mat salleh ka, africa (cun cam whitney houston ka), latino ka, arab ka, even yahudi ka atau mana2 campuran di atas ... haku gerenti syok kat hang punya ... GERENTI

blog ni sesuai la untuk aku yang tak pandai ni. kang aku pandai kang, aku masuk politik kang ... kang aku menang kang ... kang aku jadi PM kang ... habis mahathir ka, pak lah ka, najib ka, anwar ka ... masuk jail kang ... baru terkangkang.

Diana Ishak said...

May,

buat dekkk je la pada sesaper yang bambu ko tu. aku pun dah biasa kena. sampai bila sangat dorang nak bising.
selalunya yang berani mengutuk orang kat blog ni jenis bacul sebab tu guna ID anonymous. kalau berani kerana benar guna la ID beb, biar aku leh trace footprint ko. takkan ko je ziarah blog aku kan, haruslah aku balas balik ziarah ko tu.

May,
Blogland ni sempit, once ko tutup laptop, ada dunia lebih luas lagi ko nak pikir dengan mcm2 masalah lagi. So blog ni tempat kita have fun je. Ko anggap je la budak tu just nak beramas-mesra ngan ko cuma teknik yang dia gunakan tu agak SHALLOW.

wakakakakak. boleh tak aku komen camtu?

You go, MAY!

Diana Ishak said...

agaknya ko tertekan kot ko hensem sangat....ngahahahahah

chiku the chucuru said...

abaian je org2 yg mintak perhatian murahan nih.. hahahha... dia nak ko bagi perhatian kat dia la tu... kata 'lu pk sendiri'. lu pk laaaa sendiriii weii...

~daRLee ZuRiS~ said...

:)ur blog nice actually.fun.
pedulilah ckp org kan.nie ur page.suka hatilah nak tulis pe pun kan..
dont worry..b hepi..

DeeN said...

MaY,
Lagi sekali. Wa support lu lah, dude!
Tp kan, ntah2 mamat/minah tuh kawan hang yg saja nak 'bermanja' dgn hang kan, kan.. [aku kan pikir +tive] hehe. Anyway, hang dah tak payah ubah dah gaya penulisan tuh. Sgt okey bagi aku dan geng2 blogger yg selalu ke sini [setuju tak kawan2??]. Aku kenal dan jatuh chenta utk ke sini pon, sebab cara hang menulis. Hilang tensen aku! :)

owh ya! aku suka cara hang yg berhemah menjawab dgn komen si mamat/minah itu. ;)

Mak Su said...

susah, susah.... saya tumpang lalulalang jer kat sini.

kasut-gombak said...

lempang je lu piki la sndiri.. dia yg x pk.xde otak gamaknye dia tuh. yg dia emo sgt pehal? terasa gamaknya ngn blog ko..xpon jeles.

abaikan je org pengecut cmtu.

Super Nia Hana said...

watashi angkat markah 100markah utk komen greenapple!

Ms Haslina said...

x suka nyer ayat LU PIKIR LA SENDIRI..

tak de adab langsung ayat tu..di dalam memberi komen..sebaiknyer gunalah ayat2 yg 'beralas' sikit..

klu betul pun x puas hati or what ever..semua ada penyelesaian nyer..
bukan main sedap mulut jea..nenanti2 klu kena kat muka sendiri...hah camna..

kita semestinyer x mahu orang buat gitu ngan kita...SO JGN WAT ORANG LAIN CAMTU..
"terlajak perahu boleh undur, terlajak kata..wehhhh...pepandai lah kau deal ngan tuan rumah"

~ mizzAmy ~ said...

~ iskh3... siap boleh nak berbalas2 la plak si 'lu pikir la sendiri' nie. apa yg dia tak puas hati sangat sebenarnya nie?

buat BO jer la kat dier 13may. kang lagik dilayan lagik seronok dier nak antar komen2 yg tak best. ~

me3n said...

alah jgn riso lah, dia jeles tuh sebab ko hensem. ;p.

Anonymous said...

aku menyampah jugak ayat 'lu pikirla sendiri' tu.

jangan layan la may.. not worth it.. keep writing..

ixora said...

jgn layan sgt kepala org cm tuh..wat sakit kepala kiter jer...

Chocochix said...

hihihi....
bley berbalas plak kan komen??
hehehe...

cayok cayok...
hihihi

Yana Ismail said...

Alahai,apa la suka2 je nak sound. Blog ni blog 13 may,suka hatila kan nak tulis pe?
Jangan sedih2 ok? cheer up ok:)

Yana Ismail said...

yana pun prnah kena gitu dulu. hm. kalau tgk entry dulu2. tp depa dah penat dah kot nak wat. sakit jiwa jgak.tp biar je:p

jgn layan orang gitu!

oh my oh my said...

ko ni may semua asap ko nak hisap...ehekekekeke

seb bek blog aku takde haters...heh

.::WaNiE::. said...

hahahah betul lar tu bro..apa kene mengene ngan memalukan kaum melayu nih..adoii ini org kalau tak boleh layankepala jgn arr masuk blog utk layankepala..susah

Cybernetics Mind said...

aloo brader...halamak aku pun tumpang hangin gak ngan mamat sekoq tu...

hang jgn risau dia sorang jer yg dok kata kt hang, abis kami yg ramai2 ni tk kan dok saja...nk tolong blasah aku pun boleyy...hahahahah

aku sedey taw dgn insan2 yg iri hati camni. aku rasa blog dia tk dak org pi kot...tu yg malu nk boh link dia tu...heheheh

pearl'E.J said...

ekk elehhh... mcm bagus jerkkkann hamba Allah tu...

lantak dia la may, mesti jeles kat hang tu.. terang2 leh nmpk... hang teruskan menulis mcm selalu..

Miko Yamaguchi said...

hahha..abaikan saja orang bgitu...jangan kerana dia encek 13may x mau blogging...gelap masa depan saya nanti...hehehheh...keep writing!

Unknown said...

dah hang jgn dok ralat, dok pening pening dgn org lagu nih...biaq lantaq dia nk kata apa...dia x suka baca blog hang sudahla...nk menyakitkan hati org buat apa? btoi dak?

blog hang x pernah ada 'races' la cik abang oi... hang slalu wat entry layaaaaaan... so reader bila baca pun layaaaaaan la....

13may rileks naa...

violet said...

org tu sorg je yg terasa malu baca blog enchek may nih.

cek pong melayu gak, tp steady je.

peace arr enchek may...

senyum, senyum...teruskan menulis yer enchek may yer...

cheers! :D

Danisha said...

Rasa tak der la plak tulisan may yang pernah mengguris hati aku ni. Bukan aku jer tau tapi kengkawan office pun turut tumpang layan kepala tulisan May....
Tapi mungkin la setiap orang pun ada pendapat sendiri....Tapi kalau nak puaskan hati sume pihak tu, agak mustahil la kan....Lagipun ini blog ang, suka hati hang la kan.....
Kalau mau sensitif dalam sume perkara susahla....
Buat 'LU PKIR SENDIRI'...be positive....okay....

Danisha said...

komen sudah komen ma...
tapi sudah ilang ...

ayaaaa

Danisha said...

komen sudah komen ma...
tapi sudah ilang ...

ayaaaa

NJ@Goboklama said...

eh 13may,shisha tu lagi bahaya drp rokok tau!! *lariiiii* :p

MrsNotSoCool said...

to en 13may: baru nak meninggalkan jejak komen di entri yang baru sekali udehnye ada entri kurang menyenangkan.. anyhoo, abaikan aje orang yang kurang attitude nih...hahaha jangan disebabkan orang kurang hasam ini melumpuhkan penulisan anda.. ecehwah..

Anonymous said...

layan kepala.. pedulikan. kau layan je kepala kau punya pendapat kau punya suka lah!ok?

so0tspirit said...

if he/she really sincere
dia x tegur cmtu kot
alah, tp drp cara dia tegur ko
aku bleh agak dia ni jenis org mcm mana
muehehehe :P
abaikan sajek, lgpn yg baca blog ko pon ramai pompuan kan
ko kan antara blogger hot~
aku pon terpikat
ouchhh~ haahha :P
jez kidding
wuteva it is hope u have a gud day~
yg baik itu dtg dari Allah
yg buruk itu dtg dari kelemahan masing2
sooooo keep on writing since i njoy reading ur post~!

kawaii_desu said...

hahah

lindosh tima kasih kena suka... org SIYE camtu mmg patut dikata SIYE... saja nak ceate issue... dah takdak keja la tu, aku rasa org cam dia, tak blh nak pikiaq cam hang la may, jgn kata nak cari topik menarik, dah berblog bodo2 cam aku pun dia tak mampu kot...

aku setuju jugak dgn darling...
banyak lagi benda lain yg perlu diberi perhatian selain dari mai menyemak dan buat kacau kat blog org... melayu ni banyak isu... pi la amik tau (bagi lu sdiri pikiaq tu)

aku dah lama tak menjawab... da lama tak debat (yeka)dgn org...

tapi entri2 seksis hang menyebabkan otak aku berputaq semula so banyak impak positif dari situ... nampak je entri cam hampeh sebenarnya tidak (ni kutuk ka puji actually hehe)

Kaktiny said...

jom kaktiny belanja ABC nak?..
heheheeh...

Anonymous said...

ko terguris tp ko x amik hati dan x simpn dlm ati..bgs la cmtu...

sila la abaikn manusia cial yg cmni,
yg akan merosakn segala urat saraf otak ko jek..

bro,
myb org ni suka kt ko tp ko x layan dia..
yeah muka cm norman kru ni,sure ramai yg suka kan..
larikkkkkkkk...

Anonymous said...

hahaha sejak bila blog ni ade coment approvl??bkn dulu x de ker??=p

ke ade sejak lalat tu..?=p

meh cni aku tolong sepakkn org tu..
wacchhhhaaaaaaaaaaaaaaa

ween said...

alamak ini mcm punya orang bikin sakit kepala woo, yang pi sibuk baca n3 may ni buat hapa... Everytime punya lah ramai yang NAK baca n3 may ni.... sampai tertunggu tunggu kalau takde n3 baru... Mungkin dia sendiri takleh nak hasilkan karya2 layan kapla mcm hang may!!! May, Rock on!!!

ween said...

& macam SULTAN nye komen, kalau gue ni betol kerabat raja dah lama gue penampor, terus dia takleh menaip.. kahkahkah...

Oh yes i'm going to make my blog private, inviting you on the encik13may@yahoo ye..... Sekian terima kasih

Mazza Homemade Cookies said...

huh...apa punya komen tu, sepatutnya bagilah yang membina sikit...xpe teruskan penulisan, ramai yang tgh menunggu ni..entri seterusnya #141..cepat..

adie said...

la..ade jugak org cenggini ek. baca blog pun nak ambik hati.ntah² terkena tang batang hidung dia kut.

may,nnt ko letak sign "Blog ni Just utk org yg nak layan kepala aje,tak suke blah"

Narsha J. Fedders said...

I'll let u in a secret okay May? :)

The only one reason he/she is doing so is because he/she have been worshipping in here for too long which, most probably akan menimbulkan perasaan jeles. [You ada bnyk readers okay!]

And decided to make a hit when that entry probably maybe was a big slap on his/her face.

Cek pandai nah? :p

Anyway May, u shouldn't okay be discourage to continue writing. Its not wrong. Takde kene mengena lah dengan kaum. What u write is something general [boleh ckp stereotype tak? :p] But yeah, its happening to almost everyone so I don't see what is LU PIKIR SENDIRI's point. Ur blog is unique such that is not really the kind of typical blog u see nowadays. Kalau tak, u nak blog pasal apa? Politik? ekekeke.

Jangan pasal seekor lalat, the rest of us jadi mangsa tau. :p

Keep on writing okay? :)

PS: Maybe he/she needs the attention. Hang bagi lah chan sikit May.. Kekeke.

CPI said...

may...

lu pikiaqq la sendrikkk heheeheheh

~Eila Nur Kaseh~ said...

ala..biar la ape org nak kata..org ni mmg suah nak terima kebenaran..walaupun sebenarnya betul..at least tulisan awak membuka minda dan bg kesedaran..dah nama pun blog..utk layan kepala la kan....

biskutrajin said...

uhuk2..kalo sy tesedak dpt comment cmni...tp x pyh pk la..buat skit otak je..

zonaku said...

baca ja la apa dia tulih.. pastu biaq..
masing2 punya pilihan... dia pilih nak rasa malu??? lantakla...
soh dia baca dr sudut pandangan y lain.. mesti dia akan senyum..
entry tu 2 in 1 bagi aku. pilih nak rasa y camana..
jgn bg apa dia tulih tu merosakkan semangat hang..
pilih untuk idup gembira

WNA said...

tayah layan lu pikir sdiri nie.buang karan je

sTefEnO said...

Sesetengah orang x dapat terima pendapat orang lain yang mana orang yang bagi pendapat tu ada pendapat sendiri yang lain dari pendapat orang lain yang mana dia x la mengharap orang lain dapat terima pendapat dia dan orang lain2sebab di suma bagi panduan dari kaca mata sendiri. Papehal apa2 pendapat pun nak trima atau x tetuk dada (bagi lelaki) tepuk brest (bagi pompuan)tanya selera aka lu pikir la sendiri :p

shafarina said...

oh may.... aku terlepas cerita sensasi ye?

Anonymous said...

Hye May..How are you? :)

Untuk "Lu Fikir Sendiri" sepatutnya berfikir dulu sebelum nak mengomen..kalu boleh guna akal fikir sendiri dulu..sebelum nak kata orang lain..kau tak kenal orang tu kau tatau peribadi orang jangan nak judge blog ni bodoh mcm orangnya..agaknya kau tu yang bodoh sampai tak de nama nak tulis..

Second..you dont know who you mess with, ingat..bukan calang2 orang yang berkunjung dan mengikuti blog ni..ada yang mengikuti secara senyap2..kalau orang lain pun tak berani nak komen mcm tu..you jangan fikir u boleh komen mcm tu..mak bapak kau bagi makan untuk kau kurang ajar dengan orang ke???kalau kau tu perempuan fikir sikit mana budi bahasa kau..dan if kau tu lelaki belum tentu kau boleh jadi laki and suami yang baik untuk kuarga kau..bahasa macam perempuan tepi jalan..

Bab bangsa..kalu kau tu nak membela bangsa sangat tak payah nak berkunjung blog ni..what the hack? pegi la jadi askar ke..budi bahasa kau pun dah tunjuk kau tu melayu mcmana.. cara kau tu orang melayu yang penakut..smp jejak pun tak tinggal..smp mak bapak kau pun tatau nak letak nama apa sebab maybe kau ni jenis kurang ajar..

Satu lagi..KL/Petaling Jaya? ni bukannya besar sangat..you jangan ingat orang tak boleh cari u..ingat tu..dunia ni kecil..i rasa u patut pegi jumpa pakar sakit jiwa la..cuma orang gila/mental problem je yang tak rasa apa orang lain rasa kelakar dia sorang je tak rasa kelakar…better check if you have mental problem k..

Yang kau nak kecoh sangat may tulis apa kau tu siapa?mak dia ke..bini dia ke? gf may yang pernah ditinggalkan ke..bloody st*p*d....kalau kau penah ada masalah ngan lelaki..tak payah nak cari orang nak lepas geram..better check la diri sendiri ada problem lastly lu piker sendiri la…

13may said...

13may to semua:
1st of all, tima kasih kerana berkunjung dan meninggalkan komen di sini.
Dan nampaknya aku kena updet blog nih...makin lama makin panas plak komen kat sini..hehhe
Dan aku notice one thing...korang semua ni sayang aku nih..

hehhe hehhe...

Btw, tima kasih byk2 lagi sekali :)
Nanti aku updet ok..

Peace!

arsaili said...

salam ...take it easy bro...actually pengomen tu patut tahun memilih jalan yg betul...jika tak suka baca, jgn baca..pi baca blog lain..as simple as that kan..setiap org ada cara penulisan sendiri...3R - respect, respect, respect...ahaks

Unknown said...

die jeles hang byk peminat tuh... heheh

aNIe said...

Issyykkk...dah nama pun blog Layan Kepala...so layan aje lah...kalau malas nak layan ...jgn masuk sini...tak siapa pun menjemput...

Akak rasa...'lu pikir laa sendiri' tu orangnya jiwa kacau lah...sebab tu dia tak boleh nak layan kepala dia...

Geram bila apa saja org Melayu buat mesti nak cakap...'buat malu kaum Melayu aje'...ntah apa2 lah...

Yana Ismail said...

Sabar ek:)

inna hayati said...

haaa...lamenye tak datang jenguk kat cni...siannye en.may kan..

*shisha tu best ke???

pB said...

salam


jangan jadikan komen dari that person itu mematahkan semangat Bro

the world would be SEPI kalau Bro menyepikan diri ....

Darling said...

err sayang? ceq dipaksa untuk sayang ank hehehehe..

me lari awai2...

risanur said...

jgn cepat terasa la en.13may...
semua org yg ada blog ni kena ada daya penahan yg kuat drpd semua cabaran...
hope en.13May akan menulis kembali...kami menyokong anda..

Honeylemon said...

kepala masih sakit ker??? mnum air suam byk2 yer.... risau nie..... :)

nadzunix said...

aduyaiii ...

-penat baca komentar dlm ni

-hah ...cepat cepat apdet ... :P

-ceh! disayangi ekk ...

IamYonna said...

hye bro!!
aiseyy cmne yonna leh terlepas hot topic ni??

by the way,
utk org tuh..
ahaha..
terasa mungkin?
terasa dengan entry2 bro?
ahaha..
sangat kesian dgn minda cetek org mcm tu!!

utk lu pikir sendiri
ko nampak x yang komen2 kat cni semua tentang ko..
perlu diingat ok!
org tulis blog ni..
diorg ade pegangan cmni..
blog aku,suka hati aku la!
err mungkin anda tidak pernah berblog mungkin! haha sangat kesian ok..
biar lah tuan badan nk tulis apa pun..
the things is..
semua itu adalah realiti!
realiti seorang perempuan..
mungkinkah kamu perempuan dan kamu terasa barangkali?
atau pun kamu seorang lelaki dan mmg tuli dan buta langsung ttg ciri2 perempuan!! HAHA..
pilih lah mana ko nk!
bende ni xde kne mengena dgn kaum pun..
its all about the reality..
itu dari pandangan tuan badan sndiri..
asalla ko susah payah eh taip2 komen sebegitu padahal..
semua kat cni tentang ko?
ahaha..

senang cmni la..
kalo x suka, sila la memblahkan diri anda ok :)

bro,
kan da panjang komen yonna ni :p
leh buat entry dah ni..

go on bro!!
chill ok!!
teruskan penulisan bro tu..
tara hal la bro :)
die sorg je x sng tu :p

jgn sedih2 ok :D
see..
betapa ramai yg sokong bro kan :)

meen said...

alamak may..meen terlepas episode perang cyber ke? sbr je la may..org ni kekadang mmg susah nak faham dan difahamkan..ari tu pun meen kena gak kat blog tapi buat bodoh je..lama2 dorang diam la..

jgn pasal benda ni maymay taknak menulis lagi dah la..kang kami takde tempat nak layan kepala lak.. kami dibelakangmu..chewaah

pandagumuk. said...

maymayyyy
first time aku sedih bace post hg wei..
jgn sedih2 tau.
aku lambat.sori~

who i am? said...

to Lu Pikirla Sendiri...

AGAMA disanjung...ADAT dijunjung..

kaya MELAYU kerana adat...

soalannye:beradat kah anda memaki hamun orang x tentu adab??

haaa...lu pikirla sendiri!

who i am? said...

xpyh layan bro orang mcm ni...

rasanye org ni BIPOLAR...iaitu sejenis penyakit mental...

mcm org ade darah tinggi..kencing manis...mcm tu la jugak "lu pikirla sendiri" nih...

rilek ok...org glamer mcm May mmg dikejar paparazzi... ;)

chinta said...

adoi..pening2 berat2...sabar bnyk2

Unknown said...

Salam May...
Alah... buang masa aje May nangis kerana orang tu. Buat tak tahu aje. Dia dengki May fofular dan pemes. Dia nak jadi cam May tapi tak tahu sebab hati dia hitam dan penuh dengan kedengkian. Buat tatau, wokey. Sekarang, senyum.

zh-ena said...

ala may wat tak tau ajer ngan org mcm tu..tak bg kesan pun..kita punyer blog suka ati kita la nak tulis mcm maner pun kan..

Zetty said...

alahai, terlepas plak cerita panas nieh ... apa2 pun dah namanya blog, suka hati la kan org nak tulis apa .. yg dia nieh nak kecoh2 pesal la kan .. don't worry encik 13may, just continue apa yg dibuat selama nieh .. 1 jari yg menuding tak dpt menandingi 19 jari lagi yg menanti .. berani kerana benar:)

pelayar said...
This comment has been removed by the author.
LaDySLeepLeSS said...

Wooo.. sian kena marah ngan pompan.. Takpe.. takpe.. tulis la lagik... :)

p.e.e.p.a said...

lu pkir sndiri tu pn mlayu juge agkny =)

13may said...

13may to semua: Terima kasih banyak banyak :)

Miss Reen said...

lamanye aku tak masok..
sekali baca yg nie plak..
hahahaha...lu pikir sendiri tuh sker gi attack orang laen nye blog..
penakot taek kubao la orang tuh.
bukan brani nak tunjuk apa blog dier pun kan?
jgn layan ar...
layan je sakit kepala

Anonymous said...

alahai. sian en may kita...

biasalah may, kita idup dlm dunia blog ni pun, op coz akan ada benda2 gini. sabar jelah eh :)

husni said...

dia tak reti layan kepala neh..
tau layan hati jer...
tu pasal la..
sabo erk may.

Faisal Admar said...

Ignore je orang macam tu CM. Tak untung pun layan... Maybe blog pun dia tak ada. Saja nak buat kacau saja. Selalunya orang macam tu... tak educated :)

Jangan marah-marah ok :)

Anonymous said...

bro...bengang x ingat " lu pk ar sdn" tu..kalau dia xley lyn kepala kat sini suh dia lyn kepala tmpt lainla...(lama betul aku berpuasa x sentuh internet mcm2 hal blaku kat donia ni)

Mira3dora said...

tetibe lu pikir lah sndri jadi femes kat blog encek may
kesian die
maybe die tak pernah berblogging
mungkinkah?
sbb bagi aku
sume yg berbloging skrang
trademark dorang
dorang nye blog, ikut suke mereka lah nak type ape.
kalo terase tu padanlah muka anda

ape yg encek may tulis ni pon berkenaan realiti.
tak dpt trime sile la pegi maen jaoh2. huhu

act, sy baru je terjumpe encek may nyer blog.
sy suke :)
oh anda buley menjadi karyawan
ahaks.

kepada encek lu pikirlah sendiri
anda sudah merosakkan nama baik bang bil la.
trademark bangbil ko curik jdi name ko.
ish ish

kpd encek may.
truskan berkrya ;D
PEACE!

Mrs. Amie said...

ee..entry nie dh lama ek?oh xpe..nk ckp gak.. sibuk la LU PIKIR SDIRI nie..nie kan Blog 13 May..suka ati dia arr nak tulih apa.. tak suka, tak pyh baca..tak pun, ko komen jela kata tak suka.. xpyhlah sakitkan hati 13 may dengan menyentuh isu perkauman..kan 13 may dh tak sedap hati..aiishh..penyibuk tul la..aku baru nak layan kepala kat sini!

Anonymous said...

alah..abaikan aje la..sukati kita la nk buh apa..dh pun nama kita pnya blog kan? apa hak dia nk bambu blog orang...tah2 sbb blog dia tu sepi & xde pelawat..tu yg lepaskan geram kat blog enchek May...jom kawan2..kita tepuk2 paha..piiraaaah...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may