Thursday, June 12, 2008

138: Bukan ku pinta sebegini....

Lelaki kerap di label buaya
Bila asyik ngorat sini sana
Tapi pompuan yang suka melawa
Habis semua lelaki terpesona

Ada lelaki di katakan tak ingat dunia
Bila asyik nak berpoya poya
Padahal pompuan yang pandai menggoda
Tu yang buat lelaki terpedaya

Lelaki juga di katakan tamak
Jumpa pompuan semua dia nak
Tapi dah pompuan tu segak
Tak sanggup pulak lelaki nak tolak

Ada lelaki di katakan gila
Pompuan tak nak tapi tetap suka
Tapi pompuan selalu dok kata
Kan cinta itu buta

Lelaki juga di katakan mata keranjang
Bila mata meliar memanjang
Tapi pompuan yang pakai jarang jarang
Takkan ler lelaki nak lepas peluang

Ini sketsa penghibur hati
Jangan pulak dok salah erti
Harap pompuan semua memahami
Bukan lelaki minta jadi begini
Namun ia adalah semulajadi
Oleh itu, bagilah peluang untuk kami

ps: Sesungguhnya aku tak bersalah....hehhe hehhe



98 comments:

Anak Mami said...

may, hang ni mangkaq la...

Danisha said...

Ya ka. May....

Memang sketsa penghibur hati....
Sampai la aku dok gelak tak henti2

Aima Othman said...

uih..sketsa...bukan main..berat sebelah aje...

CPI said...

wahahahahahahahahahahaaahahaahahhaah!!! hang mmg nk kena may...mau jadik ogos gak la may ni nnt nih eheehehehehehehe

flush said...

dpt kat budak rappers ni, mau jd lagu cerita hang ni..

ijan said...

salah satu cr menhargai pompuan cun ialah dengan mengorat pompuan itu... hihihi...

Masy said...

nak menang ajer, maleh aku :p

muadzlife said...

huhuu terhibur nyaaaa

Lily Abdullah said...

Saya suka May(sambil kenyit2 mata ala2 menggoda gituu...)

Ps: May tak salah kan..kan..kan :p

Grrrrrrrrrrrrrrr...tak adil

Yana Ismail said...

ammvoii2!uhuhu..tajuk sedih je..tapi..isi..haha:p

shafarina said...

suka lagu aku tak bersalah pearl

ps: hmm.. dah tua la aku ni

fattnieniey said...

haha.
buat sendiri ke?
syok nye!
mmg terhibur!

13may said...

anakmami: keh keh keh :P

danisha: percaya lahhh...hehhe

aim-a: oh! iye ker??? tak perasan plak :P

imanQaisara: rileks rileks...hehhe hehhe :P

flush: kalau buat album, depa kena bagi royalti kat aku nih...hehhe

sultan: bijak bijak :D

masy: aikk??? tak puas hati nampak :P

muadzlife: lain mcm ajer nih...huhhu :P

KakLily: oh! saya inesen yea...hehhe

princessLiyana: kah kah kah :P

wan: pearl??? yg sora cam amu search tu ka??? tak ingat laa...

fattnieniey: hak cipta terpelihara :)

Anonymous said...

Ada 1 lagu selalu main dalam Radio Terengganu:
"Tiada halangan...hanyalah peluang..."
Hang memang opportunist May...
keep it up!!! hahahhaa...

Ms Haslina said...

klu sendiri buat salah sendiri tanggung lah..

Anonymous said...

Lelaki jugak dikatakan tak ingat mati
Habis luar dalam dia nak terokai
Tapi perempuan jugak yang serah diri
Tepuk sebelah tangan takkan berbunyi

Haha.. Aku nak lari..

hUmmY said...

hahaha!

aku pon x besalah gak!

^ez^ said...

hahaha...tak pinta begitu ekkk.
ish3...berat sebelah tul die punye sketsa.hehehe...

KakNi said...

Tak pe, saya maaf kan saudara 13May di atas keterlanjuran mu... muahahah

Ruby League... said...

hehe..... adakah kamu lelaki yg d maksudkan dalam seloka tersebut?

Ely said...

eh awak nih bila nak kawin? hehehehe....

Ryehanna said...

Waaa...pandai berkarya cenggini ek?
Mmg berat sebelah..
hmm,oleh krn blog ni memang chauvinist[..penulisnye?] dr mule bace,so xpela...layan jela.
Heh..:P

Neeza Shahril said...

pompuan pun ada gak gitu.. sama je la lelaki pompuan.. ramai gak lelaki terkena.. dan pompuan terkena tak kurang jugeeeee.. heheh...

13may said...

mawar: weeiiii...mana link blog hang??? hehhe

haslina: hehhe...tapi mesti kena pandai cari alasan :D

saad: hahha hahha...bijak bijak :D

hummy: takpe...aku percaya kat kamu :P

mawarBiru: hehhe hehhe :P

akuni: oh! kamu memang memahami :P

panadol7e: sikit sikit kot...hehhe hehhe

ely: errr...errrr...hahha hahha :P

ryehanna: hehhe...moga kamu dapat memahami... :P

neeza: errr...errrr...kah kah kah :P

Monster Mom said...

ramai la yg nak pakai uniform skolah lepaih ni....

Maryam said...

tak bersalah konon.. kan lelaki itu diuji dengan tiga 'ta'... :P

kasut-gombak said...

awat blog ko ni, kaum wanita je ramai yang komen??

sapa goda sapa ni?

Anonymous said...

Bila lelaki hati dah tersangkut
Mula la mandrem ayat power
Mana pompuan pegi ayik nak ikut
Biar poket kosong asal ada makwe

Huhuhu....

-naylah :-)

ILA said...

Adehhh..dah lama x k sini...
hmm..

kalau nak di kira yg betui..
dua2 betui
Kalau nak di kira yg salah..
dua2 salah..

dahhhh...adil gitu..huh!

ixora said...

hang nih..slalu sgt berat sblah..mne aci..

aku stuju ngan ila..btoi2..=)

ain fadzal said...

argh lelaki...

perempuan pun sama...

haih...


kita pikir la sendiri sama2...


;)

ada broker tanah yang single dan available x?

lolz...

nadzunix said...

bila peluang dikasi
takpula pandai menjaga hati ..


keh keh keh

13may said...

monsterMom: hehhe hehhe

maryam: percayalahhhhh...hehhe hehhe

kasutGombak: terpedaya laa...hehhe :P

anon aka naylah: bijak bijak :D

iLa: protes protes!!! hehhe :P

ixora: eh! berat sebelah ker??? camna aku bleh tak perasan nih...huhhu :P

ainfadzal: sama tapi tak serupa..broker semua org dah booking :D

nadzunixx: errr..errr...camna nak jawab nih :P

me3n said...

nih da tahap wajib kawen neh hahahahaha

sickchild said...

bukan main agi ko..
hahaha

Unknown said...

Sendiri buat sendiri tanggunglah. Ni asyik salahkan orang aje. Nanti ko May, opah balik nanti, siap ko.

Faisal Admar said...

Hahaha sokong 100%
Bukan salah lelaki kan kan kan? ;)

Jeketbiru said...

ewah..ewahh...:P

13may said...

ad3ck: hehhe...tapi sekrg nak kena ubah cara hidup plak :D

sickchild: hehhe :P

OD: alamakkkk...hahha hahha

faisalAdmar: steady steady! hahha :D

jeketBiru: cam tak puas hati ajer...huhhu :P

CikguZue said...

salam.
lelaki perempuan ada lebih dan kurangnye...jadi pelengkap satu sama lainnye....tapi akhirnye masuk ke tanah jua.:)

Narsha J. Fedders said...

Ini sketsa penghibur hati,
Yang menulisnya sangatlah keji.

Hehehe.

Yah!! U're excused for this entry! Satu ni aje ek. Haiiiipppp. :p

IamYonna said...

bro..
ade x pantun yang x tunjuk diskriminasi ni?
hahaa

*gelak guling2 bace entry ni*

tun teja said...

nape rasa mcm x adil je. bistu.. kalau laki wat perangai..smua salah pempuan la yerk.

sgt tak adilllll...

nur'ain said...

may! may! may!

Yana Ismail said...

gelak pulak die:p
ada yang kena cubet kang ni:p
takpun cekik. pilih mana satu?:p

Cybernetics Mind said...

salam...pelik kan, seumoq idup aku, aku tk penah dgq pun orq pompuan kena tindakan sexual harrasment, walhal depa pun dok harrase kita gak selalu dlm bntuk penampilan depa tuh..pelik,pelik

ni aku nk share citer benar yg berlaku atas seorang kenalan aku. mamat sorang ni bukannya seorang yg gatai or kaki pompuan...dia ni baik punya kaki. dalam opis dia ni, adalah seorang minah ni (kl tk silap aku PA kpd GM), ari2 pakaiannya...nauzubillah. punggung punyalah mantapp....ditambah pulak dgn pakaian yg sentiasa ketat2 yg disengajakan agar menonjolkan segala yg boleh tertonjol...

nak jadi citer, satu ari mamat ni...agaknya disebabkan hari2 dah kena "ganggu"...maka tk semena2 ditamparnya punggung si minah tuh (bukan tampaq nk bagi sakit tau....tampaq geram jer...hiks).

apa lagi...si minah tu pun report laa pada management alkisah yg berlaku ke atas dia tu.so, tindakan selanjutnya dari pihak syarikat adalah kenalan aku tu telah dinasihatkan untuk berenti kerja....aduihhhh kesian laaa mamat tuh.dia ni bukan lekeh punya kaki....kat situ post dia sebagai Finance Manager.

aku bila dgq citer dia tu memang aku geram tapi apakan daya aku ni bukan seorang Lawyer.kalau aku ni lawyer, aku akan lawan kes dia ni tanpa dikenakan sebarang bayaran.

sori laa org2 pompuan, aku bukan prejudis terhadap org pompuan tapi sandri mao ingat laa dalam menangani "gangguan seksual" ni jantina tidak patut diambil kira sebab masyarakat hanya membayangkan sexual harassement ni hnya berlaku ke atas org pompuan jer....mana aci, ini tidak adilll (macam dialog 3 Abdul plak...heheheheh)

Sonnet said...

dalam hal ni, x kira lelaki ke, pompuan ke, kalau dah akhlak tu buruk, buruk la jugak. so, jgn nak salahkan satu pihak je. Aku ni pun pompuan gak dan ada kalanya aku sakit hati dan menyampah dengan kaum aku sendiri.

kepada cybernetics mind, aku setuju ngan pendapat kau. org pompuan ni kekadang dia tak perasan yang dia tu kekadang jadi penyebab utama kenapa lelaki sexual harrass depa. Kalau tak nak kena sexual harrassment, ikut la apa yang Allah suruh. Allah dah suruh tutup aurat, depa pi jugak gatal nak tayang!! bila dah kena, suka suki je tuding jari kat orang lain....

MOLY said...

hehehehhee ..
nak tumpang gelak
:D

Anonymous said...

nanti aku emel ke hang...

May, hang bawak beristighfar la kalau kena goda dgn pompuan seksi... kay?

Ayaq said...

aku sokong anak mami... hang memang mangkaqqqqqqqqqq

Mommy Aisy said...

wah! but, no komen.
yg pasti aku selalu gak sakit ati kat kaum laki yg gatal n kaum pompuan yg suka nak mnggatal dgn laki yg hak org lain. huh!

wateva...

Anonymous said...

drop here again.... huhuhuh... erm sketsa apakah ini? mau membackup / mengexplain perihal sebenar reality dunia ni.... isk isk...

Diana Ishak said...

sampai satu tahap kan, aku tak tau nak komen apa dah kat entry kau.

ye..anda sah sekor boye.

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ said...

ekau mmg la may.. pilih bulu..!
hehehe

Mak Su said...

sian kat ko

Cik Puan Sri Quzz said...

masihhh lagiii rupanye

13may said...

cikguZue: salam...tima kasih dan selamat datang :)

banyakSongeh: hahha hahha :P

yonna: errr...nanti akan cuba diusahakan :D

tunteja: eh??? tak adil ker??? huhhu

NurAin: yuuhuuu!!!

princessLiyana: uhukk uhukkk uhukkk...terbatuk plak :P

CMind: hehhe hehhe...aku no komen la :D

butirStar: errr...errr...hehhe hehhe

lilyLulu: :D

mawar: encik13may@yahoo.com

ayaqMasak: ceh! :P

fanaQila: sabar sabar...hehhe hehhe

fiza: cuma sekadar memberi penjelasan...hehhe hehhe

GreenApple: eh! kan dah explain dalam sketsa tuh...huhhu

aku n dia: hehhe hehhe

maksu: tima kasih :D

aphroditekuzz: hehhe...tima kasih kerana singgah :D

Anonymous said...

maymay,
aku dah emel dah..dpt tak?

Anonymous said...

fiza add link 13may ke blog fiza ek

arsaili said...

salam..suka punya pasal

aNIe said...

Amboi! Amboi! cik adik kita ni...pompuan jugak yang salah ye...

Sabau aje haku...

Mazarina said...

isk2....astaghfirallahlazim....(*.*)

Bunga Rampai said...

Pintamu yang bagaimana?

Salam 13may :)

en_me said...

teringat me citer nujum pak belalang tadi malam..
soalan yg kedua - ada dua anak itik, yg mana jantan yg mana betina.. korang pun tahu jawapannya kannns.. ekeke

K i a H R o N g G e n G said...

macam-macam ada pada lelaki...

achik said...

macam2 la auta lelaki
nak pasang spare sana sini

hahaha.. ;p

13may said...

mawar: tadak pun..hang emel yahoo atau gmail akaun aku???

fiza: oh! tima kasih...nanti saya add link fiza plak :)

arsaili: salam kembali...janji syiokk!! hahha

kakLady: errr...cuma nak explain ajer...hehhe

mazarina: sabar sabar :D

BRampai: salam kembali kakak aunty :)

enMe: hehhe hehhe hehhe

kiah: contohnya....? hehhe

achik: eh! ko ni tak paham...kan aku dah explain dlm sketsa tuh...hehhe :P

Chika Chika said...

err.
perempuan macam menyampahlah pantun neh.
tapi macam betullah.


hahaha

Anonymous said...

hehehe. lelaki tak sumenya jahat... ada gak part2 yg baiknya... en may kite ni pun baek gak.. cuma nakal aje :p

Kaktiny said...

ada lelaki yang baik - dpt pompuan yang tak baik..

pompuan yang baik - dpt laki yang hampeh..

tapi kalau dua2 baik - sunyi sepi lak dunia..

kalau dua2 hampeh - kiamat awal rasanya..

saling lengkap-melengkapi..

Yana Ismail said...

batuk plak dia:p
huhu

Anonymous said...

tatau la... gmail kot...nanti la haku emel balik...takpun cuba hang tengok dlm spam box tu... kot2 la kan...mana la tau...

Azer Mantessa said...

sajak rhyming

syabas

Unknown said...

ahahah..pape pun..chii setuju ngan 13may...

kawaii_desu said...

tgh takdak mood nak debate

nantila when i feel better... :(

Chik chuMeLL said...

ai bro may..i'm back..!!bro may mmg xberubah..huhuu..SUKAAAAANNYAAAA entri ni..huhuu

kuchalana said...

may.. prempuan itu madu dan prempuan itu racun..

husni said...

Astaga !!!

Ann said...

ha3..dh mmg semulajadi lelaki kn..so kna trima jugk even rs nk mrh pn.:D

Unknown said...

bro.. awat wat puisi baiiik punya?? marka hang marah hang ka? jenuh nk pujuk nooo...pandai2 la hang..

13may said...

chika: ni nyampah atau suka nih??? hehhe :P

diya: hehhe...baik ada makna >:)

kaktiny: tima kasih kerana singgah :)

princessLiyana: ehem ehem :P

mawar: tadak pun...send lagi sekali

azer: tima kasih :)

chii: kamu memang memahami laa...hehhe :D

kawaiiDesu: awat ni cek??? sabar ok :)

insanBiasa: hehhe hehhe...lamanya majuk :P

kuchalana: hehhe...depa la racun...depa la penawar :D

haniko: errr...are u ok??? hehhe :P

cikNoha: *senyum senyum*

HaloGamora: hehhe hehhe...cuba memberi penjelasan sikit :D

Anonymous said...

Memang best... aku ni tak pandai nak ber"pantun" yang mcm ko buat ni... tapi memang tepat dan padat. aku suka. :D

Kaum pompuan jangan marah aa. :)

Sastri said...

aduhai may may... pandai ek bagi alasan... :p

B|itHeGaL said...

Ye ke?... huhuh... \('_')/

13may said...

emme: hehhe hehhe

sastri: tu sebenarnya penjelasan :P

blithegal: kenape??? tak caye??? hehhe :P

Anonymous said...

amboi..ayat pjg sungguh keterangan nye psl lelaki yea :D
fuh..leh wat novel ni,ehhehe

Aku adalah aku said...

may lama hang tak singgah blog aku..bila hang singgah haku happy...aku skrg jrg masuk...

mylife said...

ni lah yg di katakan;

lelaki, akalnye satu, nafsunyer sembilan

sekian

Anonymous said...

con't..lelaki...oh lelaki..mengapa kau sebegitu rupa..
pompuan suma baik2 belaka..wakakaka..
erkk..ok..tak...?

sue said...

wakakakkkkk...nak gelak je ley ..???

13may said...

nur16: tima kasih :D

elly: apsal dah lama tak updet blog??? hehhe

mylife: aikk??? ada ker camtu??? hehhe

tauruzmama: :P

sue: hehhe...tima kasih sebab berkunjung :)

Adry said...

Salam ziarah...

Hahaha... i can't stop laughing.. lucu la... memang penghibur hati tul.. ahaks :)

TedungS said...

pandai ko buat sajak2 ni, buat satu pasal ular yg baik hati pulak

♥~ir@~♥ said...

hahahaha,,mmg terhibur hati aku baca,,

Butaseni@Wan Raja said...

steady steady!

13may said...

adry: thanks :)

tedungS: errr...aku alergik ngan ulaq :D

ira: cover cover...hehhe

butaseni: ushar kaki laa :D

zubeid said...

hang mmg kreatif.. wahahaha

Mr Am said...

:D kelakar ar may.. mmg betol menjadi la entry ni..

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may