Friday, August 17, 2007

104: Merapu???

1) Jika baju lelaki kedut kedut, lelaki akan mengatakan bahawa dia tak sempat nak gosok baju walaupun sebenarnya lelaki itu langsung tak tahu seterika baju. Tapi jika baju pompuan kedut kedut dengan alasan tak sempat nak gosok, ini merapu sebab pompuan takkan pakai punya baju yang kedut kedut nih. Hehhe…

2) Jika lelaki tak tukar pakaian selama 2 – 3 hari, lelaki akan berkata bahawa kedai dobi tutup atau tak sempat nak basuh, tak pun di sebabkan cuaca tak elok. Tapi jika pompuan tak tukar tukar pakaian lebih daripada satu hari..ini dah merapu kerana pompuan kalau boleh, satu hari saja nak tukar banyak banyak pasang pakaian. Hehhe…

3) Jika lelaki malas nak hadir sesuatu majlis, lelaki akan berkata bahawa dia tak ada kasut yg sesuai untuk di pakai. Tapi jika pompuan kata dia tak ada kasut yg sesuai di pakai untuk sesuatu majlis…ini dah merapu kerana perkara ini agak mustahil. Sebab cuba periksa rak kasut mereka…cakap ajer nak jenis kasut apa. Hehhe…

4) Jika lelaki tak beli baju untuk jangkamasa yang panjang, lelaki akan berkata baju yang lama masih elok dan masih selesa di pakai. Tapi jika pompuan tak beli baju untuk jangkamasa yang lama, bunyinya agak merapu kerana pompuan mempunyai sifat “ter..ter” dan gemar bergaya serta up-to-date ngan fesyen fesyen pakaian. Hehhe…

5) Jika lelaki tak pakai baju di khalayak ramai, lelaki akan berkata cuaca panas sangat. Tapi kalau pompuan tak pakai baju di khalayak ramai…ini memang merapu! Sungguh!!!

Kesimpulan:
Merapu lelaki adalah merapu berhemah. Hehhe...
Atau aku yang dah makin teruk merapu????

123 comments:

13may said...

1st komen...sekian terima kasih :)

Sunan_Jati said...

hang kena tag.. sial siapkan 30 hari dari tarikh tamat tempoh...
sekian...

Sunan_Jati said...

opis// sial= sila....
harp maaf dan harap maklum..

:P

13may said...

sunan: arghhhh!!!! tak layan tak layan...kalau TAG dari pompuan, aku layan...hehhe :P

adliazaddin said...

wahahahha :D

sTefEnO said...

Ko memang banyak merapu....hehehe....

kuIna said...

selamat datang ke dunia merapu dgn penyapu!

Bunga Rampai said...

1) Betul kerana sifat semulajadi pompuan nak kelihatan kemas.

2)Ini merapu!

3)Tak semua perempuan begitu.

4) Ya, sifat semulajadi pompuan juga suka membeli-belah.

5) Hahaha!!

Kesimpulan: 13may kadang-kadang merapu ;):p

Salam :)

Unknown said...

bunga rampai:- bukan kadang2.. tapi SELALU

ekeke

jgn maraaa arr 13may.. pi makan jom haha

Anonymous said...

hang makin teruk merapu...
hahaha...

Anonymous said...

adoi. ade2 je la entry neh.
hoho.

13may said...

lesbian: hehhe...ada CD baru ker??? hahha :P

stefeno: tapi berhemah ok! hehhe :P

ku ina: huiii...siap bawa batang penyapu lagi nih...hahha hahha :D

BRampai: salam kembali....nak kemas dan juga nak pukau org laki...hahha hahha :D

Lindosh: hehhe...hang memang memahami la...hahha hahha

Esampah: oh! iye ker??? hahha hahha

nailofar: hehhe...layan layan :D

AiRynnz said...

may mmg kuat merapu pun :p

eppy wekend ya...jom jejalan ;)

Masy said...

yg last skalik tu merapu kat mesia, tp kat obersi relevan kot. ntah ler.

tgk sket gmbr abg may may masa cuaca tgh panas. bwahahaha~

achik said...

betul2 ko mmg terer.. ;p

pelagi, dah bodek ni.. belanja la ikan kerapu.. muahahaha..

tintaHati said...

Aku tak up to date sangat bab fesyen nih. Nak bergaya pun aku dok dalam lab aja...huhu.. So pakai baju tidoq pon tak pa ;D

Tapi, kalau ada laki sendiri nanti aku up to date depan dia ajalah! ;P
hehehe

ehem: nak makan apa?

blackpurple @ jowopinter said...

Merapu tak apa, jangan mengumpat! [siapa ekk, perempuan ke lelaki yang suka mengumpat. Ahaks!]

13may said...

airynnz: nak gi jejalan mana nih??? hehhe ;)

masy: nak tengok gambor tengah panas??? huh! merapu sungguh! kang kena demam panas....hahha hahha :P

achik: ikan kerapu habih ler...lenkali ajer la...hahha :P

tintaHati: ehem ehem...nak belanja makan ker nih??? hehhe..

BP: hahha hahha hahha...nanti aku kaji eks! hahha

Anonymous said...

Dalam merapu ada betulnya.. :)

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Salfiza said...

ada2 je.. haha

Sunan_Jati said...

assalamualaikum...
salam ziarah...

Mardihah said...

salam,

merapu sana merapu sini,
dok melayan 13 may setiap hari,
baca blog ni geli hati,
seronok tensen hilang sekali..

ha ha ha

merapu2........tapi dipertimbangkan juga,,,ameenn

Danisha said...

Wahhhh!!!!
Terror nih...terrrorrr merapu.
Yang paling penting, lelaki sebenarnya yang paling merapu... Tak caya??????
1. Sapa yang suka pakai baju kedut? Lelakikan?hehehehe...merapu ler tu

2. Sapa lagi yang sanggup pakai baju busuk masam yang tak dibasuh 2-3 hari kalau tak lelaki....

3. Dan yang paling penting, lebih dari 5 org komen dalam entry ni yang 13may ni kuat merapu dan 13may ni seorang lelaki....huhuhuhu

tata

K i a H R o N g G e n G said...

saya..saya...tiada comment tentang lelaki..DIMANAKAH KEADILAN NYE???? LIHAT LAH DONIAAAAAAAAAA

NOTE: komen tiada kaitan dgn entry may..ooppsss tupang lalu...

gerberra said...

aku tak suke gosok baju, sebab tu aku beli baju yg tak payah nak kena gosok. tapi ada jugak baju aku yg terpaksa digosok. tapi baju tu alamat jadi tukun dalam almari. pasai apa aku beli pun tak tau. ish..ape yg aku merapu ni?

KakNi said...

Merapu tak ketahuan

Unknown said...

hang bukan merapu , meraban ja... haha :D

ZABS said...

Salam May,
Teruskanlah merapu tu. Merapu Anda sungguh berhemah.

Jeketbiru said...

pandai juga hang merapu nooo! ahaks

Unknown said...

Tahupun... ekekekekeekeke

Anonymous said...

hahha.. tau pun hang... pompuan sungguh begitu kan?

tapi. ape sifat *ter ter* tu? tak paham laaa

leeds said...

setuju dgn ayat yg last tu :D

merapuman said...

kau seru nama aku ?

Maryam said...

kamu yang semakin teruk merapu... sungguh!

nampaknya encik baru jumpa satu kategori perempuan lah ini macam... sebab

1)memang ada perempuan yang tak suka menggosok - kemungkinan besar bajunya digosok oleh kawannya atau pembantu rumahnya.

2)tak ada kasut yang sesuai untuk dipakai - dia memang ada sepasang kasut dan jenis kasutnya ialah selipar jepun. belum sempat masuk majlis, dah kena halau.

erk.. dengan aku sekali merapu.. eh eh merepek jek.. ha ha!

13may said...

indahsakura: dlm betul ada merapunya...hahha :D

comment deleted: oh hi! 13may kim salam ;)

asnor filza: hehhe...apa kabar? ;)

sunan: waalaikumussalam....ada bawa nasi ayam tak??? hahha :P

QudwahMardihah: salam kembali....merapu pun ada batasnya :)

danisha: hehhe....tau takpe :P

kiah: hehhe...kamu masih jiwa kacau lagi ker??? hehhe...jaga diri!

ahni: hahha hahha hahha :D

siKenit: hehhe...meraban tu bahasa mana hah???

PakZabs: salam kembali...tima kasih...cuma kadang2 khuatir merapu saya berjangkit ngan org lain...hahha :D

jeketbiru: hehhe...layan layan :D

OpahDe: hehhe... nak buat camna...hahha

Qasieh: sifat *ter ter* tuh...rujuk entri sebelum ni :)

Leeds: errr...yg mana nih??? hahha hahha :P

MerapuMan: hehhe...rindu la...Opsss!!! kah kah kah :P

awwaab: hehhe....saya mcm mengenali plak kategori pompuan tuh....hahha :P

13may said...

Oppsss! tertinggal Gerberra plak :

oh! baju yg jadi tukun tu adalah salah satu akibat dari wabak 'ter...ter' tuh...hahha :P

Bunga Rampai said...

lindosh, ok ... 13may selalu merapu!! :D :D

Salam lagi 13may :)

gurau ;)

tintaHati said...

Kan hang yang teringin nak makan air tangan aku! ;P

debikdebuk said...

memang tak merapu...aku meng'iya'kan apa saja kajian ko...

drNO said...

no 1, 3 and 4...not entirely true...:)

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

ensik may mmg merapau..merapu tahap gaban..ahaksss

kawaii_desu said...

huhu..
merapuan ini jelas menunjukkan bahawa perempuan mmg species yg particular, tak macam lelaki yg tak amik pot ttg penampilan huhu...

betul, betul... tahap kemerapuan MAY sgt ketara huhu...

..tapi ada isi

Ayaq said...

Tipu ahhhhh tadaknya aku nak salin baju banyak2 kali dalam sehari! BLURPHH.

NAzzXXra said...

aku pakai je baju kedut2

xde hal lah..

hehe..

Anonymous said...

1.logik je...tu sebab lwt bgn kot...lalal...tu la mlm2 xmo iron siap2 :p

2. lala..sgt betul tu..sehari je 2-3 helai baju ;)

3. err..chii x byk kasut..kdang2 logik alasan tu :p

4...errr...ada je la

5. ni mmg sgt merapu..ghuhuhu

akirasuri said...

abang maymay...[tersembur air milo yang aku minum..]

1. saya kerap pakai baju tak berseterika. hahak.
2. oh! ini sangat merapu. hahak. buang karan jek tukar-tukar byk pasang sehari.
3. ha ha ha. saya ada sepasang kasut jek. wahahak.
4. merapu. saya tak up-to-date.
5. setuju!!!

wahahak.
adakah saya ni kategori perempuan lebih luar biasa. ya ya.

wey! bila nak deting ni? hahak.

Noushy Syah said...

Hehehhee..layan kepala!

Nur Hafiza Hasan said...

Merapu sungguh kalau perempuan lama x beli baju..
Merapu sungguh kalau perempuan takdak kasut..
Hehehehehe

RATNA RAHIM said...

aiii sendiri plak first komen..merapu merapu

Azer Mantessa said...

"1) Jika baju lelaki kedut kedut, lelaki akan mengatakan bahawa dia tak sempat nak gosok baju walaupun sebenarnya lelaki itu langsung tak tahu seterika baju. Tapi jika baju pompuan kedut kedut dengan alasan tak sempat nak gosok, ini merapu sebab pompuan takkan pakai punya baju yang kedut kedut nih. Hehhe…"

kalau aku pakai baju kedut2 ... sah org tau bini haku tgh mogok ... hehe

shafarina said...

#1 pun dah salah.. cemana nih 13may?

Sue said...

mmg merapu...hakikatnya disebalik senarai merapu ni terselindung lelaki kaki ampu, lebih2 lagik bila nak suruh si pompuan;

1) gosokan baju
2) cucikan baju
3) gilapkan kasut
4) belikan baju
5) puji lah body aku

silap hari bulan kena penyapu :P

sHiBi said...

hi bro~..
merapu berhemahla sgt..tu bukan merapu beralasan malas..:p

Helena said...

kelakarla ada pulak merapu berhemah.... hehe

Nunn said...

hmm rak kasut kat rumah aku pon penuh ngan kasut tumit tinggi jerk.

13may said...

BRampai: salam kembali...hehhe...tadak masalah...janji layan kepala :D

TintaHati: meh alamat umah ;P

Debik: hehhe...tima kasih kerana sudi merapu ngan aku...hahha :P

DrNo: hehhe....tapi sikit2 betul gak kan??? hahha hahha

Hana: hehhe....mana number phone??? ;)

Kawaii: hehhe....kira hang setuju la nih??? hahha :P

ayaqmasak: Tipu ahhhhh...aku tak caya! BLURPHH....hahha :P

nazzXXra: hehhe...adakah anda jiwa kacau??? hahha :D

chii: hehhe...selalu ker lewat bangun??? hehhe :P

akirasuri: betul ker adik akira ajak abang gi deting nih??? *pitam* hahak jugak :P

NSyah: layan layan...hehhe :D

MissTree: hehhe...takpe, saya paham :P

CikBawang: hehhe....no komen :P

azer: wahahahaha....errr...bro reti iron baju tak nih??? hahha hahha...just kidding ;)

wan: errr...kalau camtu nampaknya aku merapu la...hahha

Minah: hehhe...sesungguhnya Minah amat memahami maksud tersirat di sebalik entri nih...hehhe :D

syafa: oit! dah sihat ker???

helena: hehhe...sebab tu lelaki sentiasa ada alasan...hahha hahha :D

nunn: hehhe...kannn????

Mak Su said...

terbeliak mata tgk no 1 - 4, tgk no 5? ish ish ish, ni mmg kes merapu serius.

Taiko said...

pompuan tak pakai baju di khalayak ramai? best giller.. kalau tak pakai baju dalam lagi best, walaupun pakai baju. hihiih.

Unknown said...

Salam.

Tapa la itu macam lo! At least laki-laki masih pakai baju ma! Okay la ho!

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

abg may...
alias abg merapu....
hehhehe

tp kengkadang dr merapu la bawak memikir..


abg may...ooo....abg may oooooiii...

DiaHarris said...

love the ter.. ter.. part.. itu adalah sangat tidak merapu!!!

hi 13may!!

MakcikMuda said...

aku x bape setuju la,dude.

aku neh ckit jekk kasut yg ade.

aku ade siper jepun yg x brpe jepun,sejibik sneakers,2 pasam heels.
tuh jek.

da tuh,aku last beli baju bulan 6 hr tuh.sbb aku bcuti2 mesia.lau x,mampos aku x beli baju.

Yours Truly ... XOXO said...

ahahah i tak reti gosok baju okeh..tapi i takkan pakai baju kedut2...kesimpulannye belila baju yang tak payah di gosok...hehehehe ;P

layan jugak hang punye merapu nih... ;P

Anonymous said...

aku ade satu selipar jamban, satu selipar pegi kelas, satu kasut sukan..

jimat beb.

RaFFLeSiA MeRaH said...

last komen, tima kasih, sila masuk blog haku yg baru update tuhhh...hehehehe....

Orked said...

kakjie pun lama dah tak beli baju...

erk..last beli minggu lepas kot..lama la tuuuuuuu...

arianna adrizal said...

teringat cite dedulu ms gi travel penah la tumpang umah dak lelaki ni. pastu nk pinjam seterika nk iron baju tapi bole tak dia kata, "ko ni.. org lelaki mana de guna iron.." LOL

Diyanazman said...

ahh merapulah!

D said...

memang.. dah makin teruk sangat merapu! confirm!!

Unknown said...

y last skali tu... ye ke merapu? kalau kat naked beach tu korang x kata merapu pon...korang ske lagi ada kan kan kan

kakLuna said...

1) kalau pompuan tak sembahyang, mereka ada alasan uzur..kalau lelaki tak sembahyang kata uzur jugak, huh itu memang merapu tahap dewa..ha ha ha

khairyn said...

wah wah wah
akira potong jalan nampak??
1. memang x sempat gosok baju la ni
2. baju x masam. cuaca sejuk.
3. kasut byk pasang. tapi kalau x nak pergi majlis cakap je x nak.
4. weh! tak de duit la
5. tak pakai baju?? beku la jawabnya.

just me said...

yer la..berhemah la tuh...ekekeke

thanx lawat blog saya...

Anonymous said...

i rasa u yg da overdose merapu kot? hehe

Zetty said...

satu kesimpulan yg sungguh merapu ... hhahhahaha ..

oh my oh my said...

kreatif ah ko..huhu

Unknown said...

jarang lelaki merapu berhemah ni.. slalunye merapu mereka merapu yg suke mengkepek2.. ekekeke

Amyz! said...

Hahahaha.
:-p pempuan ada gak tak pakai baju, bila berjemur kat tepi laut. tapi itu omputeh lah..

ILA said...

he ellehhhhhhh!!!!
wekkkkkkk!!!!(jelir lidahhhh kat 13MAY)

- G O R O - said...

13may..jom kita merapu bersama2...
mesti kita layan kepala....

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

ANDA DI TAGGED!
PEGI TGK TAK ARI AHAD ARITU?
KT KOMTAR?
PENAT AKU PROMOTE

13may said...

maksu: terbeliak bijik mata takpe....jgn terkeluar dah ler...heheh :D

taiko: hehhe....tapi kena tengok umur gak dude! hahha

ah kim: salam...talak pakai baju la nampak macho!

pawanaMalam: iyee..iyeee..nak kasi number phone ker??? hehhe ;)

DiaHarris: hehhe...helo...last week ada 'ter ter' barang apa??? hahha :P

SiBintang: Uiii...tu dah kira byk la kasut yg hang ada...hehhe

Xoxo: errr...adakah anda kenal rupa bentuk seterika tu camne??? ahahahahaha :P

tyrexia: err...gi court pakai kasut apa??? takkan selipar jamban kot...hehhe :P

RMerah: coming coming :D

kakJie: last week memang dah cukup lamaaa...hahha hahha

Anne: wahahahahaha....betoi!

diyanazman: merapu tang mana tuh??? hahha

d: hehhe...hehhe

HaloG: err...errr...no komen ...hahha hahha

Luna: hehhe...bijak sungguh! :D

khairynn: hehhe...takpe, akira + khairynn...kiri dan kanan..hahha hahha :P

scarlettJulia: tima kasih :)

ezu: wahahahaha...layan kepala beb! :D

yatie: tak puas la tuh...hahha hahha hahha :P

oh My: kreatif ker merapu??? hahha hahha

jm: hehhe...tu spesis lain...hahha

amyz: kat mana buleh tengok hah??? hahha

iLa: hahha...mcm tak puas hati aje nih...hehhe :P

goro: jamming main lagu apa???

Hana: nanti aku gi check....eh! ada apa kat komtar???

Yours Truly ... XOXO said...

aahah tak de la sampai tak kenal sterika rupe camne kan... ishhh.... manela tau kekalau satu hari nnt berguna untuk menyerika bende len... ;P

DeeN said...

abang maymay...[tersembur air kopi yang aku minum..]

1. aku kerap pakai baju tak berseterika. hahak.
2. oh! ini sangat merapu. hahak. buang karan jek tukar-tukar byk pasang sehari.
3. ha ha ha. aku ada 2 pasang kasut jek. wahahak.
4. merapu. saya tak up-to-date.
5. setuju!!!

wahahak.
adakah aku ni kategori perempuan lebih luar biasa. ya ya.

wey! bila nak pekena bihun sup nih? hahak.

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

maleh nk cakap..dh lepas pun...skang diorang dh pegi kl [pon..huhuhu

13may said...

Xoxo: hehhe...bunyi cam ada planning sumthing ajer ngan iron tuh...hehhe :P

NorDeen: aikk??? mcm kenal ajer gaya bahasa ini..hmm...*konpius*

Hana: maleh nak cakap??? sms ajer....bak mai number...hehhe ;)

Diana Ishak said...

Laki jenis haper ni pakai baju kedut, tak reti gosok baju, kasut pun takde, tak ganti baju pulak tu. Tak dapat aku bayangkan busuk pelentungnya laki ni.

Baik ko cakap betul2, ni kau ke?

Anonymous said...

bukan main lagi hang merapu noo..
:P

bluecherry @ fai said...

wah wah wah..

kuat betul hang merapu.. kot2 orang tersebut sebagai lelaki di atas hang kot.

kawaii_desu said...

may,
1. u pakai baju kedut sentiasa ka?
2. penah tak pakai baju in public ke? ada potensi jadik flesher tu huhu
3. sanggup ke kalau tak mandi seharian sampai ada bau, pi jumpa org?
4. mmg ngarut huhuhu

aNIe said...

Memang pun 13may dah merapu...mengarut...hahahah

just me said...

saya tak sker lelaki x iron shirt p keje..slekeh laa..ekeke..

Ely said...

merapu = mengigau = spacey = halucinating = entah aper lagi hehehehehe

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

ada tower jump la..penat la mokcik duk promote kt hangpa kt penang nun..karate kang...allo pakcik..dh kena tagged..gi wat tagged dfulu..grrr...gerammmm jek

Pa'chik said...

oit lelaki selekeh, tu yang tak gosot baju..., tak basuh baju, tak reti nak beli kasut, tak pakai baju depan orang ramai... alasannya.. lelaki memang selekeh lah... kekekekke....

13may said...

GreenApple: errr...aku berhemah ok! hehhe :P

ruru: tapi sgt berhemah kan??? hehhe

BlueCeri: errr...tetap berhemah ok! hehhe :P

kawaiiDesu: adesss...byknya soalan...tapi I tetap berhemah yea...heheh

KakLady: adesss...hahha hahah

scarlettJulia: hmmm..nak kena belajar iron ler camni...hehhe ;)

ely: wahahahaha....:D

Hana: Uiii..watashi nampak comey betoi bila geram...huhhu ;)

Pakcik: hehhe...cover la sikit pakcik...hehhe hehhe

bride-to-be said...

May...
aku jawab satu persatu:

1-Aku memang selalu tak sempat iron...selalu malas iron...tp aku tak pakai baju kedut...cane aku buat??-aku tade bibik-

2-Paling kurang dua pasang...baju keje dan baju tido...tp kadang2 terbabas gak tido dgn baju keje time lunch kat opis...

3-Erk...alasan tu selalu in untukku...pasai nak beli satu kasut kena survey sebulan++ kalau haku penuhkan lemari kasutku, hagaknya tak g keje la ye...asyik survey kasut je...

4-Aku pakai baju kurung je...sentiasa in...baju zaman form1 pun bleh pakai lagi (baju raya tahun ni tak buat pun...)

5-ohhh my GOD!!!!ko memang benar....(akhirnya aku setuju dgn may)

May, ko nak kawen tak lama lagi kan? cuba ko cek sini:
http://abeautifulwedding.blogspot.com

NJ@Goboklama said...
This comment has been removed by the author.
NJ@Goboklama said...

13may the merapuman nak kawin? macam tak caya je ;P

inna hayati said...

aku pakai je baju tak gosok,pandai2 ar wat nampak cam da bergosok...n takkan la tak tuka baju langsung satu hari...tak mandi ke?MASYAMM!!...aku ade 3 jek(kasut,selipar,sandle),tak penoh langsung almari...n aku juga da bzaman tak pgi shopping...huhu...tapi aku akan sentiasa pastikan aku berpakaian lengkap d khalayak ramai...
~tapi...aku pasti yang aku perempuan...nampaknye takla merapu sangat entri104 tu...ye tak?

13may said...

mawar: baju tak kedut tanpa iron baju??? hang wat camna weh???

comment deleted: oh hi! 13may kim salam ;)

goboklama: hehhe...hehhe :P

innaHayati: wah! satu explaination yg bagus...err..anak sapa nih??? hahha hahha :D

Anonymous said...

CaYaLaH bRo...............

LaRiKkkkkkk

Anonymous said...

From A - Z about mei:


A - akai jenuh
B - blog memanjang jer.ngular tuh
C - complaint kuat ...
D - dating tiap ujung mggu
E - entah susah phm perangai may
F - Football game kegemaran(asyik sengkang mata sampai mai keja mata lebam)
G - ganggu org time nk tido
H - haiyaaaa ulat bulu...
I - ikan sembilang bakar makanabn kegemaran
J - jalan tiap mlm mggu carik awek ka belen.. entahla...
K - kecoh besaq dari aku...
L - layan bek je ngan pompuan sampai saggp belanja... kalu aku.. ceh...
M - Misai pun tebai gak
N - no women may akan cry....
O - Orang nyer penggatai no 1
P - pantang tgk pompuan seksi
Q - QueensBay Mall..tmpt may duk dating
R - rokok sebati ngan darah.. xleh idup tanpa rokok
S - suka menyakat org...
T - tahi lalat xda kat muka tapi ada kat ketiak...
U - Ulat beluncas kehekehekh...
V - vitamin c kurang..pasal kuat isaprokok
W - Wangi gak walaupun mandi kerbau
X - xxx CD..lagi byk kat umah may..
Y - yani naama 1st awek may
Z - zaman muda belai jadi geng punk atau skinhead...x caya tanya may...


Sekian tima kasih:)

Azer Mantessa said...

sifu ... kalau retipun haku mang selekeh ... biarq dia segan laki dia pi keja selekeh ... tapi bila kita pakai lawa2 ... dia susah hati plak ... tak tau la sifu ooiii ... oghang pompuan ni komplikated sungguh ... hehehe

Mummy Rizq said...

cuba hang pi kat tepi pantai florida kaa.. mana kaa.. mesti ramai pompuan tak pakai baju! hee...

aunieZ said...

hek..
dari numb 1 hinnga 4 tu tak btul tuk aku sbg sorg prepmuan..
jadi adekah aku ni ppuan? hahah
aku mmg maleh nk gosok baju..cos bknnye kedut sgt bju kurung tu..
haha..aku pkai baju 2-3 ari..selamba je..dgn alasan baju tu bkn nye busuk kalu stakat duk bwh kipas spanjang masa dlm bilik.huh
haha..numb 3 tu..kdg2..seliper burok pon aku bleh pkai je..
numb 4..wlupon aku kuat shopping..tp aku masih mghargai baju2 lama..wawawa

bride-to-be said...

May nak kawen...yea yea....

13may said...

BudakSetan: woitt!! lama tak nampak...hahha :D

sunan: cessss!!!! tak puas hati tuh...hampeh!!! hahha :P

Azer: hahha hahha...betoi la kata Bro tuh...hahha hahha :D

mummyRizq: huiiiii...sampai nak kena pi Florida...merapu sungguh! hahha :P

Haziqah: wahahahha...anda memang rock!!! hahha :D

mawar: hehhe...apa yg hang dok merapu nih??? hahha hahha :P

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

may,nak email..ada hal penting

kawaii_desu said...

baguih betui sunan tu ye...
tak bangga ka ada kawan yg hampeh and caring macam sunan tu ha hehehe

aku said...

kau & merapu..mmg sinonim..

Sunan_Jati said...

From A - Z about mei:


A - akai jenuh
B - blog memanjang jer.ngular tuh
C - complaint kuat ...
D - dating tiap ujung mggu
E - entah susah phm perangai may
F - Football game kegemaran(asyik sengkang mata sampai mai keja mata lebam)
G - ganggu org time nk tido
H - haiyaaaa ulat bulu...
I - ikan sembilang bakar makanabn kegemaran
J - jalan tiap mlm mggu carik awek ka belen.. entahla...
K - kecoh besaq dari aku...
L - layan bek je ngan pompuan sampai saggp belanja... kalu aku.. ceh...
M - Misai pun tebai gak
N - no women may akan cry....
O - Orang nyer penggatai no 1
P - pantang tgk pompuan seksi
Q - QueensBay Mall..tmpt may duk dating
R - rokok sebati ngan darah.. xleh idup tanpa rokok
S - suka menyakat org...
T - tahi lalat xda kat muka tapi ada kat ketiak...
U - Ulat beluncas kehekehekh...
V - vitamin c kurang..pasal kuat isaprokok
W - Wangi gak walaupun mandi kerbau
X - xxx CD..lagi byk kat umah may..
Y - yani naama 1st awek may
Z - zaman muda belai jadi geng punk atau skinhead...x caya tanya may...


Sekian tima kasih:)

Angel Eyes said...

Lelaki mmg suka merapu macam you lerr!

Unknown said...

may merapu!

Makcik Runner said...

akuk suka merapu perghh....tapi yg last tu akuk selalu buat kat umah je laa...hehe

13may said...

Hana: encik13may@gmail.com...err..nak pass number phone ker??? hahha ;)

KawaiiDesu: hehhe....dah nasib...huhhu :P

aku: wah! satu komen yg sungguh ikhlas...hahha :D

sunan: cisss!!! bedebah!

Angel: wahahahaha :D

azah: hi! 13may kim salam ;)

kc: perghhh!!!! mintak alamat umah...hahha :D

Unknown said...

3) Jika lelaki malas nak hadir sesuatu majlis, lelaki akan berkata bahawa dia tak ada kasut yg sesuai untuk di pakai. Tapi jika pompuan kata dia tak ada kasut yg sesuai di pakai untuk sesuatu majlis…ini dah merapu kerana perkara ini agak mustahil. Sebab cuba periksa rak kasut mereka…cakap ajer nak jenis kasut apa. Hehhe…

Bab kasut ni,pesal aku pompuan tapi kasut 3 pasang jer...sila komen...hehehehe

shahril aley said...

memang pompuan suka merapu bile membeli belah. hujung bulan konon2 tak de duit sedangkan duit perabih kat kasut, handbag & baju masa awal bulan. hehehehe....

13may said...

ultragirl: kasut camne tuh??? hehhe

aley: hehhe...bijak sungguh! horaayyyy!!!

sHiBi said...

dah sihat dah ni bro...tp bro ni cam xsehat jek..merapu2 jek..hahhahaha

13may said...

syafa: hehhe...merapu berhemah ok :P

TayarGolek.Com said...

mmg ko merapu...hahaha..
tp aku suke..

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may