Tuesday, September 05, 2006

Suka suka layan kepala....

Hehhe...tadi masa buat keja dalam "bilik bedah" aku...accidentally rambut aku gugur selai....
aku pun amik ler beberapa keping gambar untuk melihat mcm mana rupanya rambut aku secara dekat...
1) 200x magnifications

2) 500x magnifications


3) 1000x magnifications


4) 2000x magnifications

Rupanya permukaan rambut aku tak la licin...tapi nampak unik, ada unsur2 seni yang tak ternilai di situ...hebat sungguh ciptaan Allah...Subhanallah...

So..kalau hangpa nak tengok rambut hangpa secara dekat...boleh send sample kat aku...tapi bak kata orang utara" Ada pi ada mai...takkan ayaq liur saja kot"...huhuhu....

PS: Apakah syampoo yang sesuai untuk aku pakai???

21 comments:

Rie said...

daripada diagnosis aku nampaknya rambut kamu, berkelumumur, berminyak dan tidak sehat. hohohohoho. gunakan sunsilk.

Anonymous said...

menurut CSI, rambut kamu ni normal. Bak, macam rambut orang Afrika yang mempunyai permukaan kasar.Mungkin juga orang asia mempunyai rambut begini.

Amanitium Cho said...

kau buat dreadlock macam bob marley ke? aku link kat hang ok?

ontahsapo said...

cuba jenama yg mahal dulu, pastu lepas sebulan kau zoom lagi....

Anonymous said...

13May,
bagi aku rambut ko biase je.lain la ade benda gerak2 kat rambut ko tu.itu maknanya ko bela kutu babi.hahaha...
aku ade masalah skit la dgn blog aku.baru tukar blog aku ke blog in beta tp masalahnya tak boleh nak post comment on blog korg atas nama aku.so thats why aku pki anonymous.rase nyesal gile tak terhingga....
ko ade solution die tak??

Shahril aley

Anonymous said...

13May,
bagi aku rambut ko biase je.lain la ade benda gerak2 kat rambut ko tu.itu maknanya ko bela kutu babi.hahaha...
aku ade masalah skit la dgn blog aku.baru tukar blog aku ke blog in beta tp masalahnya tak boleh nak post comment on blog korg atas nama aku.so thats why aku pki anonymous.rase nyesal gile tak terhingga....
ko ade solution die tak??

Shahril aley

Sunan_Jati said...

HEheheheh... waaa unik nyer... hang zoom guna aper... microskopik ka?
hheheheheh!

13may said...

esis - sponsor la aku sebotol..huhuhu

zhapfire - ibu tiri belah sepupu pak sedara saya punya anak angkat, sebelah adik nenek dia memang ada bau2 bacang ngan orang Afrika:)

amanitium - ok set!

ontahsapo - ingat nak botak ler..save duit minyak, syampoo dan juga takyah guna sikat:P

aley - no idea camna nak buat...tanya ler otai2 yang dah lama berkecimpung dlm bidang blog ni..

sunan - ada pi ada mai..baru boleh bgtau hang...

Bunga Rampai said...

Macam cornflakes :D

Selamat menjaga rambut. Semua syampu sesuai, kecuali syampu kucing :) Salam.

Sunan_Jati said...

ISh.. pimai pi mai la plak!
hampeh... hehehehh!

zwitterion said...

Ada pi ada mai...tuk kos penghantaran saja ka, ataupun servis skali?

setakat ni semua shampoo hampeh..mula2 pakai ok, pastu satu kepala dh immune.dah tak berkesan lagi...

Anonymous said...

aku rase sudah dapat jalan penyelesainnya bagaimana nak post komen kat blog ko...hahaha........ :)

Aku Bukan Bidadari said...

wah amazing ...

pakai rejoice..
kalo tak pun pakai baby johnson tak pedihkan mata.. hehehe
kalo minat CT pakai pantene


:)

salam

Taiko said...

dude,

bulu lain boleh zoom ke?

aku bukan maksudkan bulu yang itu ya..

13may said...

BungaRampai - cornflakes...hahahaha...

sunan - takpa...kat hang aku diskaun sket..

zwit - guna limau purut...maybe efektif

aley - so kalau camtu tak payah create blog baru ler....

bidadari - saya minat suami CT, so nak pakai shampoo apa plak?...heheheh..

taiko - as long as benda tu bukan benda hidup...sebab benda hidup dia boleh gerak2...susah nak zoom..kena kasi dia mampus dulu...baru senang nak zoom

13may said...

sleepless - hahaha...tapi sejak 2-3 menjak ni..rambut saya dah byk gugur...maybe sebab byk pikir...

Anonymous said...

ermm...ni gune SEM ke..?

13may said...

niem - ahha...pandai pun:)

Anonymous said...

owhh..tu lah pasal cam kenal jekk..huhu,,glamer rambut hangpa noo..

Anonymous said...

owhh..tu lah pasal cam kenal jekk..huhu,,glamer rambut hangpa noo..

13may said...

hehhe....tumpang populariti saja nih...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may