Friday, February 02, 2007

Tahukah anda???

  • Kita selalu dengar org kata: “Bodoh macam lembu” tapi orang itu tak sedar bahawa banyak bayi dan kanak2 minum susu tepung yang diperbuat daripada susu lembu. So, orang itu ibarat kata kat diri dia dan keluarga dia sendiri.
  • Kita selalu anggap lalat seekor binatang yang kotor dan jijik…tapi terdapat banyak di kalangan orang kita suka tahi lalat.
  • Kita jumpa orang kita suka beli pinggan mangkuk, periuk belanga mahal mahal…tapi tak guna pun. Mereka lebih suka simpan dalam almari buat perhiasan.
  • Kita selalu tengok orang akan lebih susah hati jika kereta mereka rosak berbanding ahli keluarga mereka yang sedang sakit.
  • Kita selalu kata kita digigit nyamuk…padahal sebenarnya nyamuk tak gigit kita, ia cuma hisap darah kita. Habih bintat!
  • Kebanyakan kita suka makan pelbagai jenis cucur, tapi tak pernah sesekali makan cucur atap.
  • Tahukah anda, perkataan Loqlaq yang seringkali disebut oleh penduduk di negeri kawasan utara adalah singkatan daripada Teloq dok kat Luaq....Jgn dok buat loqlaq okeh!

ps: Bangun tido, terperasan tanda lebam di peha kiri aku (takyah la aku nak tunjuk gambar..seksi sgt)…org kata kena gigit ngan hantu, betul ker????

55 comments:

Masy said...

woo lebam tu ek? cam besa kena je. jgn bitau kat doktel, nanti dia soh check darah takut2 ade darah tinggi, ni kekata org yg ade pengalaman.

sungguh ngeri pengalaman diambik darah bg insan yg takot jarum spt diriku ini hukhuk

areyoung said...

Pasti ke ko tido sorang malam tadi? Hiks ;)

orang biasa said...

Adik haku minum susu ibu sahaja..hehe. haku minum susu kambeng..

Inilah Saya said...

Teloq apa yang duk kat luaq?

hu hu hu hu

hayad said...

aah, lebam tu kena gigit ngan antu..antu pomp,hahahaha

eSampah said...

ahaha... ada ka hantu selera nk gigit budak kecoh mcm hang?

lindosh said...

btoi ka maksod loqlaq camtu? hang biaq btoi? hahaha *gelak guling2*

yg lebam tu.. hat umah lama tu la dok ikot hang kot..

Masy said...

opp tau tau teloq ape yg dok luaq. bunga teloq. sekian.

nis said...

13 May, tunjuk la gambaq kaki hang yang seksi tu. Hang kan suh akak ushar kaki hang hahaha....uishhhh hantu umah lama ikot hang pindah ka 13 May.....

Angel Eyes said...

uishh.. itu tandanya jebon yg gigit hang tu.. jebon pompuan ler!

Orochi said...

hahaha.. hang ni loqlaq la..

wan said...

- ok la skrg kita ubah, kita kata "Bodoh macam kerbau", amacam..set?

- lalat dan tahi lalat tak ada persamaan pun, tak logik la.

- eh, ada yg gunakan untuk family sendiri aje.

- sakit macam mana tu?

- yg kena gigit nyamuk tu, nyamuk mutant, ada gigi..hahaha!

- awak cuba makan dulu, saya nak tanya, "apa rasa"?

- tak pernah guna ayat ini. thanks for the info.

Lebam di peha, kamu bergaduh ke malam tadi?...hahaha! Pernah juga dengar org kata kena gigit jin, entah la...mungkin angin aje kut?

achik said...

haha jgn buat loqlaq wei...

kena gigit ngan hantu... 'kawan lama' rumah sewa ko tu dtg lawat ko kot ;p

debikdebuk said...

Ada artis kita banyak tahi lalat. Bermakna:
a) Lalat suka hinggap kat dia.
b) Badan artis tu kotor.
c) Lalat dah anggap badan artis kita tu dah macam toilet dia.

akuokay said...

Jgn dok buat loqlaq okeh!

*(pehh.. buleh jugak aku spiking utara)

Leeds Al-Malique said...

aku macam tak percaya jaaa maksud Loqlaq tuu!! hang hgn dok buat ghaplah weiii!!!!

kamus utara mana hang pakai ni! ehehehe

goboklama said...

dosa/makruh (tak hengat) tau kalau beli pinggan mahal2 wat perhiasan/guna utk.tetamu2 kehormat je sedangkan keluarga sendri pakai pinggan ayan/pinggan sompek...tul tak 13may?

RaFFLeSiA MeRaH said...

wakakaka...ader gak fakta ko tu cam x bape nak setuju...eh2 ko lebam kat peha yerk? aku lak lebam kat lengan kanan aku ni ha...biru jer kaler dia, aku pun maleh nak amik gambor...nanti nampak bulu roma aku nih...hehehehe, mak aku kata kena gigit pelesit...adehhh, seram lak bunyi nya...aku bayangkan cam kena gigit drakula pulak...

Titicaca said...

aku minum susu ibu jd x termasuk dlm kategori itu..hahaha

aku makan cucur badak, tp aku tak jumpa badak dalam cucur itu...

mana ko tau nyamuk tu x gigit? dia gigit pastu isap..srooott..

hantu gigit ke hisap?
err.. ko pasti ko x ambik barang2 pusaka sesape? muahahahahhaa...pulangkan....pulangkan.....

Titicaca said...

aku minum susu ibu jd x termasuk dlm kategori itu..hahaha

aku makan cucur badak, tp aku tak jumpa badak dalam cucur itu...

mana ko tau nyamuk tu x gigit? dia gigit pastu isap..srooott..

hantu gigit ke hisap?
err.. ko pasti ko x ambik barang2 pusaka sesape? muahahahahhaa...pulangkan....pulangkan.....

Azer Mantessa said...

aku lak lebam kat ... hehehe ... sori aaa aku terloqlaq :D

Pa'chik said...

dia ikut hang ni may... malam tadi malam jemaat kan? hiihhihihihihihiiii

kakLuna said...

betui ka gigit hantu tu..
lain mcm saja...

aku saja nak buat loqlaq..

blackpurple said...

Isk... ada ke buat love bite kat peha... hu hu

Aarin said...

Teori digigit hantu ni mmg menerik, membe pernah gak cerita pasal digigit hantu, tapi nape ye?
Lin ker gigitan nye dgn nyamuk??

Ungku Nor said...

tuh laa..hang tidoq lasak tak hingat!!!

p/s baru lebam sikit dah KECOH satu mesia..

Hang memang KECOH la May!!!
lalalala ;p

jet809 said...

lebam awak tidur one side je kot tak kalih2...tu yg lebam...hheheheh

Syikin said...

salam,

kalau lalat jatuh dlm sbrng makanan atau minuman, dlm keadaan sblh kepaknya tu termasuk kat dlm, masukkan lagi sebelah , cepat2 buang lps tu.sbb sebelah kepak lalat tu racun, sblh lagi ubat..so, takut yg racun tu termasuk dlm, lagi sblah jadi penawarnya..

13may said...

masy: darah tinggi??? biaq betoi!

areyoung: rasa rasanya la...hehhe:D

org biasa: wah! sudah kembali:D

inilah saya: ish! nak jawab camna hah??? hahha:D

hayad: hang rasa rasa??;P

Esampah: biasa la...romeo...hahha:P

lindosh: jgn dok buat loqlaq, okeh:D

masy: oh! itu BULOQ! hahha:D

nis: aiseh akak...malunya saya:P

angel: tambah lagi...jebon pompuan yg jelita..hahha:D

orochi: oit! oit! sapa loqlaq nih??? hahha...

wan: ahh...takkan kena gigit ngan jin kot??? seram betoi la...

achik: sapa yg loqlaq nih??? hahha:P

debik: otromen lalat pun ada gak:P

akuOK: hahha...pandainya...kecik2 minum susu apa nih??? hahha:D

leeds: hahha...tak percaya, tanya diaaa....hehe:D

gobok: ish! tak pasti plak...betul ker???

RM: hah??? pelesit gigit gak ker??? selalunya pelesit cuma kacau org jantan...hehhe..

titi: gigit atau hisap bunyi srroootttt gak kan??? hahha:D

titi: rujuk di atas:D

azer: hehhe...saya paham...semlm mlm jumaat kan??? hehhe:D

pa'chik: hehhe...

luna: hehhe...hang pun nak buat loqlaq gak ka??? hahha...

BP: hahha...gelap sangat, ikut yg mana sempat:D

aarin: penah kena gigit gak ker???

akak: hahha....ni apahal kecoh kecoh nih:P

jet809: oh! camtu ker???

KakLong Syikin: salam kembali...dulu penah gak dgr, dan hampir2 terlupa dah tentang tuh...terima kasih kerana mengingatkan:)

Ayaq masak said...

Haaaaaaa aku pun penah dengaq pasai maksud loqlaq tu maknanya teloq dok kat luaq. Hehe betoi la kot naa.

Hantu geget ka orang lain geget....

ween said...

Awat lahhhhhh hantu suka betoi kat hang ni may??? malam sat gi nak tidoq baca lah apa2.. jangan dok baca surat cinta dari mereka2 ja...

Ajzie said...

cucur atap..hihihi

akirasuri said...

ehem.

kene geget ngan hantu ke kena geget ngan kuota 4!

ha ha ha.

khairyn said...

Hmmm... musykil. Peha kiri peha kanan? Ish! Tambah musykil.....

tedungS said...

mati2 aku igt loqlaq tu mcm ko cakap, aku pn tanya la kat bini aku. ceh, buat malu aku ja

kingbinjai said...

1. lembu itu dikatakan bodoh kerana lembu tidak tahu membezakan benda yang memudaratkan diri dia. malah jika seekor buaya berada disebelah dia pun, lembu itu akan buat tak endah sahaja.

2. lalat dan semut mana lagi kotor?

Sastri said...

Salam....LOL... tergelak baca komen Blackie dan jawapan 13May....

~comei~ said...

smlm ada langgaq apa2 kot.. meja ka apa ka.. biasanyer 2 hr br start nmpk lebam.. huhu... (kalo i kena lebam2 cam tu pun risau gak kot2 tuttttt..huhuhu)

Kak Lady said...

Betul ke maksud loqlaq tu begitu...hehehe...

Lebam2 tu rasanya biasalah tak pernah hiraukan pun...kalau kata kene gigit antu...seram jugak ni...(ade antu ke kat umah kak lady ni...??)

zwitterion said...

kecik2 minum susu ibu..la ni minum susu anlene..
biaq betoi loqlaq...asainya mcm tu..x penah tau pun..

ehem..ada gigitan kat peha nampak..hehe.
tak langgar apa2 ke..mgkin lebam ke?

famia said...

teloq kat luaq?
loqlaq betol hang ni.
jangan cakap sebarangan kat sini.
ko tau tak bape ramai budak underage lagi underdog kat sini ni.
tau? tau ke? haa tak tau kan..

loqlaq betol. hah hah hah..
aku tau pekataan loqlaq tu taim aku belaja kat beseri je.

ad3ck said...

jap. lebam kat peha? sebelum tidur hang ada wat ehem2 tak? haha.

13may said...

ayaqmasak: hahha...jgn dok buat loqlaq okeh!

ween: ehemm...biasa la...hensem katakan...huahuahuahua:P

azjie: hahha...penah makan ker???

akira: ha ha ha....bila nak dating kat Central Square nih???

khairynn: biar hidup dlm misteri...jgn hidup dlm blues:D

tedungS: hahha..bini hang jawab apa???

king: hahha....err...buaya jenis mana tuh??? hahha...

sastri: ha ha ha...

comei: kena tutttt.....haaaa:P

kakLady: rasanya mcm tu la maksud dia....rujuk kat kamus 13may:D

zwit: laaa....takkan tak penah dengaq kot....cuba balik pi tanya org2 tua:D

famia: budak2 underground tadak ker??? hahha....

ad3ck: apa ehem ehem??? jgn buat loqlaq kat sini okeh:P....hahhha....

Pa'chik said...

dey, macha...
bila nak hapdetnya?

jaja jamal said...

uiyo sampai lebam!
ganaz ganaz.. :D

Anonymous said...

Itu loqlaq.. tapi lalok pulak versi asal dia apa agaknya

yus said...

kena gigit antu ehh...saya biasa dengar kalau kena mcm tu, maksudnya kena gigit pelesit...huhu (antu/pelesit..samalah ekk)

tedungS said...

bini aku tk cakap ape la, dia gelakkan aku je. tp aku rasa aku tau apa dia loqlaq tu

jeng jeng jeng..!

teLOQ je besAQ

Ungku Nor said...

TEDUNGS, tu bunyik dia dah jadik lain laa..
tu bukan LOQLAQ dah.

tu LOQAQ!
kan??

13may said...

pa'chik: coming coming:)

jaja: hahha....no pain no gain:D

anon: hmmm...nanti saya check kamus saya...err...sapa nih???

yus: pelesit plak dah....hari tu penah buang dah pelesit masuk badan....sakit gila!

tedungS: hahha...teloq burut:D

akak: chinese new year gi mana???

nUr@dDeEn said...

Hahaha.. yo, what's up dude? lama tak mai sini. Laaa.. lebam ka. Tu la, hang loqlaq sangat. ka sebab hang mimpi pi ber bekham :D

akumasihdisini said...

kita mampu nasihat orang lain tapi kita gagal nasihat diri sendiri...!

kita selalu umpat dan keji orang tapi kita lupa yang kita pun kena umpat dan keji gak...!

kita selalu mencari kesalahan orang lain tapi kita lupa pada keselahan diri sendiri...!

kita sibuk cari harta dunia tapi kita lupa cari dan kumpul harta akhirat...!

ontahsapo said...

hantu pompuan...

13may said...

Nordeen: hehhe...

AMDS: betoi betoi...

ontahsapo: hehhe...

翁惠君 said...

網頁設計 水果禮盒 酒店經紀 小琉球民宿 台北家具 台中搬家 伴手禮 酒店經紀公司 減肥瘦身 兩岸海空運快遞 台南房屋買賣 瑟芬 GUCCI,LV批發 實木地板 高雄當舖 air soft 植牙 雷射打標機 國際標準舞 酒店經紀 活動佈置 減肥瘦身 國中作文 台北酒店經紀 抓漏防水 優良徵信 廣告招牌 靈骨塔 婚姻危機 酒店打工 高雄85大樓民宿 賀寶芙 二手車 雲城清潔環保 酒店打工 成長書桌椅 外籍新娘 賀寶芙 高雄住宿 化粧品代工 氣球批發 雪花冰刨冰機 室內設計 水鑽 台南當舖 大尺碼女鞋 賀寶芙 英翻中

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may