Tuesday, January 09, 2007

Senyum

Senyum manis – digunakan semasa gembira atau puas hati
Senyum sedekah – selalu digunakan kepada orang yg kita tak kenal
Senyum tawar / pahit – sedang susah hati atau kecewa
Senyum sipu sipu – senyum sebab malu malu tapi mau…
Senyum ada makna – senyum dgn niat tertentu..atau dgn kata lain, senyum lain macam
Senyum sinis – tanda senyuman tu satu sindiran / ejekan
Senyum buat buat – bila terpaksa berpura pura atau ada orang buat lawak bodoh
Senyum sendiri – gelihati atau GILA!
Senyum kambing – ntah..tak penah tengok pun kambing senyum:D

Lain2:
Tidoq sambil senyum – maybe tgh sawan..atau tgh mimpi2 indah dan nikmat2..
Tepon / SMS sambil senyum – tgh mabuk cinta
Mandi sambil senyum – gosok gigi kot??
Nyanyi sambil senyum – tu tanda nyanyi secara 'miming' ataupun terlupa lirik
Makan sambil senyum2 – tengah dating
Buat keja senyum2 – nak resign dah atau nak pedajal bos
Baca blog senyum2 – Korang semua la kot…HAHAHAHAHA!!!!

54 comments:

zwitterion said...

baca blog senyum2..selalu mcm tu..kdg2 siap gelak2 lagi.
adakah sy pengomen pertama?..heheh

Masy said...

ni mesti asek senyum je semalam ek.. *gusip gusip* hihihi

Anonymous said...

mana ada.. aku baca blog serius.. x dak senyum2...

RaFFLeSiA MeRaH said...

wakakaka...byk senyum2 yg ko tulis tu sangkut paut ngan aku...yg paling aku setuju senyum masa gosok gigi...sumer org akan senyum ekkk kalo gosok gigi...muehehehe, bijak, bijak....

Kaklong Syikin said...

salam,

drp awal sampai abih entri ni, akak baca tersenyum2

ween said...

hah, ni mesti tengah tersenyum2 tersengih2...

Bunga Rampai said...

Salam,

Hahaha!!...ooppss..
Terima kasih entri ini, pagi-pagi lagi membuat saya ceria :)
Sambil saya menaip sambil tersenyum: apakah jenis senyuman ini ?

kakLuna said...

kalau mati senyum - tu maknanya MATI DALAM IMAN DAAAA

Anonymous said...

kebanyakan blog adalah catatan peribadi empunye blog (pristiwa yg berlaku pada dirinya) termasuklah blog ko nih.hehe..

me3n said...

baru2 neh aku selalu senyum sendiri bile bace blog. sebab aku gelihati. tapi classmate aku cakap aku GILA!

achik said...

hehehe kontrol2 senyum nanti kantoi apsal la dok senyum sorg2 depan pc ni :)

Unknown said...

baca blog senyum2.. alaa hang pong sama la kan kan kan? *senyum simpol*

kingbinjai said...

bijak! bijak! ha ha ha

Anonymous said...

Baca blog senyum2 – Korang semua la kot…HAHAHAHAHA!!!!

orang yang pertama senyum, u lah.. mesti masa u wat n3 ni pon tersenyum kan???

ha..ha...

Anonymous said...

Baca blog senyum2 – Korang semua la kot…HAHAHAHAHA!!!!

orang yang pertama senyum, u lah.. mesti masa u wat n3 ni pon tersenyum kan???

ha..ha...

Ungku Nor said...

*tersenyum bila dapat buli 13MAY*

bluecherry @ fai said...

ha ha, hang yg mana satu? yg tido senyum tuu erk?

Pa'chik said...

dude, senyum sumbing tak de? :A
senyum masa tulis entri... hang la.

ontahsapo said...

belum sempat senyum...

Anonymous said...

Senyum itu sedekah. Tapi skang kene kontrol senyum sebab karang boss lalu dok tgk aku dok senyum depan pc.. mampus aku hihihi...

tahan..tahan...alamak!! Tak leh kontrol..nak senyum gak..aisey..

ween said...

oih tak abih dok terseyum lagi ka??? dah check your junk mail for the confirmation email??

13may said...

zwit: gelak kena kontrol sama..jgn sampai terkeluar ayaq mata plak:D

masy: hoh! cuba buat gosip yea:P

eSamp: chewah chewah...dok buat serius plak:D

RM: gosok gigi palsu kena senyum gak ker??? hahha..

KakLong: salam...itu senyum yg mana satu tuh? hehhe..

ween: senyum2 sengih2...lalalalala..

BR: salam...sambil menaip sambil senyum: itu tanda anda tak buat keja....hahahahaha....

luna: hahha...

penyu: aku mungkin tak pernah "senyum kambing"...tatau nak buat camna...hahaha..

ad3ck: hehhe...confirm!

achik: pi senyum bawah meja..tadak org nampak...hahahaha...

lindosh: senyum simpol - tanda ada makanan lekat celah gigi...hahha..

king: hehhe...

LBerd: aiseh...kantoi kantoi...hahahahha!!

akak: tu senyum pesen apa tuh???

ceri: hehhe...senyum masa tidoq ada byk kemungkinan...agak2 yg mana yea??? hahha...

pac'chik: senyum sumbing - senyum lepas cabut gigi :A...hahha..

OS: belum sempat senyum - tanda anda terus bantai gelak kuat kuat...hahha!

adikyah: hehhe...senyum kontrol yea:D

ween: hehhe..takleh stop senyum...hahha...Dah check, tadak apa pun...

merapuman said...

senyum kontrol macam mana ?

Anonymous said...

m-man, 13may expert dalam hal senyum kontrol... kekekes.

Iman Mawaddah said...

13 May..senyum sikit boleh? Nak tengok senyuman 13 May jatuh kat kategori mana..jangan sampai senyum sumbing udah la ya..hehe

Unknown said...

dari mula hingga baris yg ke dua akhir saya baca sambil tersenyum, tapi ayat pada baris yg paling akhir tu buat saya gelak sakan...hahaha

Anak Mami said...

terima kasih sebab buat aku senyum!

Unknown said...

aku siap ketawa lagi.. hahaha...

Anonymous said...

Salam kenal,

n3 ini membuat saya tersenyum dan terkenang kembali zaman persekolahan.

Saya teringatkan pada rakan lelaki sedarjah, iaitu F yang saya tidak pernah berbual kerana dia seorang yg pemalu dan pendiam. Satu hari, D kawan dia dtg jumpa saya dan beritahu saya yg F suka tengok saya senyum, dia kata very sweet. Saya punya la malu, dan sejak hari tu asyik kena usik dgn rakan2 sedarjah dan saya terus tak boleh nak tengok muka dia. Nasib baik cuma setahun aje sama kelas :)

Terima kasih 13may.

Anonymous said...

13may, jom jumpe disini
http://sectionclose.blogsome.com

-takcukuptido-

Anonymous said...

13may, jom jumpe disini
http://sectionclose.blogsome.com

-takcukuptido-

Anonymous said...

13may, jom jumpe disini
http://sectionclose.blogsome.com

-takcukuptido-

13may said...

M-man: senyum kontrol? tanya adikyah...dia selalu buat...hahha

ayaq: hehhe..tau takpa:D

Iman: ni tgh senyum ler nih...hehhe..

yus: ha ha ha!!

anon: takcukuptido...ada apa kat situ??? nanti aku pi ushar ushar...

anak mami: sama sama...aku pun tgh senyum gak:)

orochi: ha ha ha!

wan: salam...bunyi mcm bunga2 cinta saja....hahha!

sleepless: nanti aku gi ushar ushar...

Azer Mantessa said...

baca blog senyum2 ... hehehe mang aku tu

:-)

arianna adrizal said...

Tepon / SMS sambil senyum – tgh mabuk cinta <----- tak semestinya kot. kalau org sama jantina hantar sms pun sy senyum gak IF sms tu kelakar or mencuit hati la. lau tak watpe nk senyum ;)

Anonymous said...

wah... senyum jer dpt sms.. heheh samala mcm 13mei.. asyik senyum.... saja... bila dpt sms...
tah nk awet muda kot...

Unknown said...

senyum=awet muda=setuju :)

NONIE AZIZ said...

AKu selalu dituduh gila pasal senyum sorang2 bila ngadap pc...dewang tak tau aku baca blog sebenarnya...

Unknown said...

hahaha :D

pandailah kau...

Pa'chik said...

Dude, ko tertinggal, SENYUM RONALDINHO LEPAS KENA BENTES
:B

13may said...

azer: hehhe..komen pun sambil senyum2:)

anne: iya betoi betoi:D

anon: pirraaahhhh...hang pun sama:p

jaja: *angguk kepala sambil senyum2*

MR: ha ha ha!

sikenit: hehhe...

pakcik: hohho :B

blackpurple @ jowopinter said...

Senyum siput khinzir tak ada dalam list ke..? ha ha

famia said...

hah hah hah. (mulut sedang miming..)

TAHUKAH KO..
orang yg paleng kaya di dunia adalah org yg suka tesengih/ tesenyom/ merenyih.

harge satu sengihan tu lebih dr USD 1billion. pecayela.

Anonymous said...

senyum..senyum lagi..
senyum lah bila boleh senyum masa berdukakalau senyum org kata sewel lak kan...

Pa'chik said...

dude, hari tu, ko letih angkat barang, ko rest 8 hari.
Lepas tu ko kontrol hensem, 6 hari.
Ni ko nak senyum berapa hari pulak ni?

DeeN said...

wah! siap kira ko pa'chik ek hehe.. lepas nih suruh si 13may nih buat pasal 'kontrol' plak hahahaha . . . Tp dude, senyum tuh kan senaman muka--selain mengunyah wringley's peppermint gum (sambil wajahku berkerut menahan marah akibat kasutku 'dihinggapi' gula getah bedebah itu... yearghhhh!!)--- kontrol..kontrol..

Monster Mom said...

senyum...dpt dunia baru...dpt pengalaman baru...
senyum...dpt jumpa laki...hehe...
senyum...tawaq..boring...tapi senyum gak...hehe...i'm back

Aku Bukan Bidadari said...

senyum seindah dunia... dalam kehidupan..senyumlah dari hati.. duniamu berseri...
llalalalalalalalala

apantah lagi ..

13may said...

BP: hehhe...taktau camna siput tu senyum...tak penah tengok:D

famia: sapa dia???

aarin: *senyum senyum*

pa'chik: kan senyum ada byk jenis...nak kena perabih la:D

nurAddeen: marah??? anda patut senyum geram...hahha..

Kak Ju: senyum lebaq nampak...mentang2 la baru balik jumpa laki...hahha...

bidadari: itu lagu hapa hah??? iklan ubat ker????

ZABS said...

Boleh ke anda tersenyum jika ada cuma memperolehi RM14 sehari, dari anak remaja yangh bekerja untuk menanggung keluarga. Rumah pula sudah tinggal rangka, rosak kerana banjir dan tiada suami untuk bergantung dan ibu pula sudah lanjut usia. Baca NST m/s 7, 11 januari 2007. Kita nak praktis senyum yang bermacam2 tu juga ke?

Pa'chik said...

sambung lagu bidadari,

senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati
duniamu berseri

senyum umpama titian
dalam kehidupan
kau tersenyum ku tersenyum
kemesraan menguntum

senyum kepada semua
senyumanmu amatlah berharga
senyum membahagiakan
dengan senyuman terjalinlah...ikatan..

Lama sangat dah lagu ni, gabungan banyak artis macam lagu suluhkan sinar tu.

Unknown said...

kuuurengg... yg last tu mcm tau tau je..

13may said...

zabs: .......:(

pakcik: hehhe..

HaloG: apa yg kuuurenggggg tuh:D

Anonymous said...

feeling like smiling.. :p hehehe

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may