Wednesday, January 24, 2007

Kajian Rambang...

Kajian 1:
Mana2 pompuan yg dikatakan lawa / cantik oleh lelaki sememangnya pompuan tersebut adalah lawa / cantik. Jika tak berapa menarik, lelaki akan berkata” hmmm…boleh la tahan….”

Kajian 2:
Lelaki amat mudah diperdayakan oleh pompuan dan pompuan pulak mudah terpedaya ngan lelaki…dua dua sama aje:p

Kajian 3:
Ramai wanita suka dan minat memasak, tetapi kebanyakkan chef chef terkemuka dunia terdiri daripada org lelaki…

Kajian 4:
Lelaki selalu dikatakan ‘buaya darat’, tapi bunya pun ada jantan betinanya, so….pompuan pun boleh jadik ‘buaya darat’ gak kan???

Kajian 5:
Kebanyakkan wanita mandi pagi tanpa membasahkan rambut…cuma jirus badan, cuci muka dan apa2 yg patut. Kalau mandi basah rambut…ada la yg tak kena waktu malam tadi…hehhe..

Kajian 6:
Lelaki akan menggenggam tangan wanita lebih lama jika bersalam dengan wanita berbanding lelaki sama lelaki…kadang2 tak salam pun. Angkat tangan main 'hoi hoi' saja..

Kajian 7 :
Mat bunga adalah lelaki yg tak hensem tapi pandai meng’ayat’ pompuan…manakala Hero bunga adalah lelaki hensem yg menjadi kegilaan pompuan…


errr…aku mat bunga atau hero bunga….HAHAHAHAHAHA!!!!!!

84 comments:

achik said...

1st!

13may said...

huh! laju gila:D

Cik Lari said...

daripada kau dpt title hero bunga, baik lah kau dpt title 'hero' saja. sebab title 'hero' lagi power.

wan said...

Hi, I'm 2nd..fulamak!!!

1stly, what is the purpose of this kajian?..i'll get back later. Later!

Masy said...

kajian 1: bkn lelaki je, even pompuan (dlm kes ni - sy laa) akan kata bende yg sama.

ensem ke pengantin laki?
ermm.. biase je..
<-- x ensem le tu!

kakLuna said...

kajian aku

lelaki kuat kentut berbanding perempuan

hang?

hmm..hero bunga bukan, mat bunga pun bukan..

BUNGA API kot?

asal amik gambaq je, merokok
asal merokok je, amik gambaq

eSampah said...

hahaha... aku x tau nk kata apa..

13may said...

CikLari: aku nak jadik superHERO:D

wan: hehhe...purposely for layan kepala saja:D

masy: hahha....bijak bijak!

Luna: kentut ada bunyi ka tadak bunyi??? hahha...

eSampah: hahahaha...aku pun tak tau nak jawab apa gak:D

ita... said...

emm... lelaki bila putus cinta, cepat mencari pengganti, tapi pompuan....[geleng2 paler manyak kali.... idak....]

Angel Eyes said...

mamatbunga ok aper... hehe

kyora kejora said...

( ) bunga kobis
( ) bunga lawang
( ) bunga kantan
( ) bunga tayar

/sila tanda x pada yang berkenaan

Azer Mantessa said...

a woman with up skirt runs faster than a man with a down pant :D

asalkan jgn ini bunga dah:

elo kicik, tak mau bayar kalu, bunga jugak kasi naik :D

Orochi said...

ya.. setuju ngan kak luna.. bunga api.. memang sesuai dgn hang...
hahaha...
kajian 8: mat bunga mempunyai bahasa berbunga-bunga..

wan said...

purposely for layan kepala saja, jwpn yg charming..very charming! :P

Okay here goes:-

K1: lelaki yg berkata ni, u kan?

K2: 2 x 5

K3: betul, tapi kebanyakkan chef lelaki terkemuka mempunyai gaya/tutur seorang pompuan.

K4: title buaya darat/tembaga sesuai utk lelaki sahaja.

K5: mana u tahu? mengintip ek?

K6: ooh, barulah saya tahu.

K7: mat/hero bunga geli-geman nye... tak boleh kasi jawapan sbb belum buat kajian..heehheeh!

PEACE!:D

Kak Lady said...

Mat bunga kot...sebab kalau dlm gambar jarang nampak muka betul2 ...kalau hero bunga mesti suka sgt nak tayang muka...hahaha...

Kajian yang ke 5 tu tak boleh pakai ...tak boleh tahan nak gelak...pepandai aje...saper yang buat kajian tu?? Mesti kaki skodeng...

Pa'chik said...

hang? hang tanjung bungah
hohohoho

ad3ck said...

ish kalau betul kajian ke5 hang tuh, mesti busukkan rambut pompuan ehehe.

famia said...

Kajian 3 berkenaan tukang masak.
aku tak setuju lansong.
hampir kesemua chef hebat dlm memasak makanan western aje.

kalo ko tanye sume orang kan..
sume mesti ckp masakan mak mereka paleng bes dlm dunia. iya. percayalah.

kan kan? kan janet kan?

Bunga Rampai said...

Salam 13may,

Kajian yang tak rambang ada? :)))

Titicaca said...

aku musykil kajian inih..

err..kajian 5 tu agak betul..hahahha..
kajian lain taku x pecaya...

lindosh said...

Kajian 5:
Kebanyakkan wanita mandi pagi tanpa membasahkan rambut…cuma jirus badan, cuci muka dan apa2 yg patut. Kalau mandi basah rambut…ada la yg tak kena waktu malam tadi…hehhe.. <-- hoik.. aku mandi hari2 basah rambut nohh.. hehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

kajian no 5 tu cukup x berkenan akuuuuuu...abih yg lelaki yg bujang kalo duk basah rambut pepagi tu, aper citerrrrrrr cik ooiiiii.......muehehehehe...ni mesti kes mimpi tetiap mlm yerk...

13may said...

ita: oh! tak tahu plak pompuan bila putus cinta hanya mampu geleng kepala...hahha..

angel: mamatbunga adalah lelaki hensem dan pandai ayat pompuan...hahha:D

kejora: err...aku selalu konpius antara bunga lawang ngan bunga cengkih:)

azer: a woman with up skirt runs faster than a man with a down pant.....wahahahaha...setuju!

orochi bahasa berbunga bunga takpa....jgn cakap berbelit belit dah ler:D

wan boya tembaga pun ada...hahahahahaha....

kakLady bukan kaki skodeng la...saya selalu nampak pompuan mai keja...mcm tak mandi saja, bila tanya...depa jawab " mandi la...basah badan saja"..pastu satu hari, rambut nampak basah...bila tanya awat rambut basah...depa jawab "sibuk saja nak amik tau", sambil senyum2...so, kesimpulannya...mesti ada tak kena malam tadi...hahha:D

pa'chik bunga tanjung la:D

ad3ck hehhe...no komen. Satgi geng2 wanita belasah aku....hahahahha...

famia iya la..iya la...betoi kat ko. tapi kat umah kenduri...tukang masak semua lelaki. Tak sedap pun org balun sampai abih...hehhe..

BR salam kembali....nanti saya cuba usahakan...err..kajian tak rambang tuh, camna hah??? hehhe...

titi hari ni mandi basah rambut ke tak??? hahha...:P

lindosh oit! hang dok buat apa malam2....haaaa...mesti ada yg tak kena nih...hehhe:P

RM laki kalau mandi tak basah rambut...maknanya dia tak mandi la...takpun kepala botak tadak rambut:))

Ayu said...

hahahahaha ye la tuuuuuu :P
awak tu rasa2nya Mat Daun kot :P

kingbinjai said...

ha ha aku tak nak jawab. ha ha

lindosh said...

ekekeke.. kojaqq.. buat apanyaa.. lain la org dah kawen nuhh.. cam hangg.. hahaha :P

13may said...

ayu: mat daun takpa...jgn ulat bulu naik daun...hahha:D

king: hehhe...

lindosh: awat hari nih bangun awai sgt??? hang pi jogging ka????

Ayaq masak said...

NAMBER DOPLOHLAPAN!

Hang kaki mengayat.

Sekian terima kasih.

bANgsaL buROk said...

memang sungguh rambang kajian ini.. hehehehe...

eSampah said...

hapdet la weh...

Leeds Al-Malique said...

boleh buat tesis kajian ni..

iziana said...

kajian yg tak bole bla tu
miahahahaha

iziana said...

kajian yg tak bole bla tu
miahahahaha

nis said...

Tuk kajian no.5 : nak tanya....apa yg tak kenanya ye.....

Tuk no.7 : Hang yg mana satu May....

ween said...

kajian 1: setuju

kajian 2: setuju

kajian 3: kurang stuju, sebab aku tak brapa minat masak, tapi kena masak, chef terkemuka donia lelaki.. tapi masak tak sedappppppp...

kajian 4: no komen

kajian 5: aku slalu mandi basuh rambut.. kalau tak jadi apa2 pun mandi basuh rambut jugak camana.. ah jawab jawab..

kajian 6: aku tak brapa suka salam ngan org laki2 kecuali laki aku ngan bapak aku..

kajian 7: betoiiiiiii!! hang ni mesti in between antara hero dan mat bunga...

Anonymous said...

Anda Playahhh!

Suri said...

err.. aku rasa ko lebih sesuai dipanggil mat kembang, bukan bunga. lalalala...

booGie said...

Di atas itu saya.

jaja jamal said...

rambang sungguh kajian ini,
sungguh rambang kajian ini :P


mat bunga=mat jiwang=yulk
hero bunga=hero jiwang=YULKKKK

hero sejati adalah hero shj :D
tayah ada kaitan dgn bunga2,
rimas woi!

.:HalogAmora:. said...

kajian rambang ni xpe jgn seks rambang.

.:HalogAmora:. said...

lagi satu.. HERO je dah la tak mau la hero bunga x macho la bunyi dia he he

Anonymous said...

salam,

err..utk kajian 5 tukan, tak mestinya ada sth wrong mlm sblm tu tau, ada gak mandi hadas sbb baru habis period or nifas mlm sblmnya. mandi hadas tak leh lambat2..boleh terima??? hehe

kaklong said...

salam,

err..yg anon tu akaklah, camner boleh jadi anon tu.

nUr@dDeEn said...

aku terpinga2 bila ko tanya utk kajian rambang ke 7. tp kalo ko nak tau, kat m'sia nih penuh dgn lelaki mat bunga - bukan sj x hensem, yg hensem pun ada, malahan pandai plak mengayat ..tp kaum sejenis la (selalunya) kah kah kah

akumasihdisini said...

sekadar kajian rambang yg dilakukan secara rambang bertujuan untuk merambangkan mata2 yang rambang dan merambangkan otak2 yang tengah berambang akibat dek kajian yang rambang...he he he...!

Inilah Saya said...

ha ha ha... ini kajian kamu sendiri ke?

suzequatro said...

haaa..baru boley enter your blog. so berapa lama u salam pompuan? hehe

areyoung said...

Aku penah dengar lelaki kata aku boleh tahan laa. Rupa-rupanya maksud dia aku tak cantik. Cissttt!

13may said...

ayaq: jom! petang esok kita gi minum minum...ayat ayat..hehhe..

bangsal burok: hahha...jgn sampai rambang mata:D

eSampah: coming coming:D

leeds: buleh..no problem...tapi nanti hantaq bagi aku semak:D

iziana: hehhe...

nis: untuk kajian 5: hanya mereka2 yg berkenaan saja yg mampu jawab...aku mandi basah rambut2 tetiap hari tau:D

ween: apa maksud hang " tak jadik apa2" tuh??? hahha...jawab jawab:D

anon: don't play play....hahha..

suri: kembang mekar subur di hati.....

booG: oh! saya ingatkan sapa tadi:)

jaja: tapi gambaq hindustan, hero dok guling kat taman bunga gak oiii!!! mesti ada kaitan...hahha...

HalogAmora: hehhe...tapi aku bukan HERO seks rambang yea:D

anon: buleh...janji ada alasan..camna pun takpa:)

kakLong: oh! Ingatkan sapa tadi:)

NorDeen: oh! itu taik bunga...hahha..

AMDS: cikgu...apa benda nih cikgu...saya tak paham la..tolong permudahkan sikit...hahha...

InilahSaya: iya betoi...hasil pemerhatian dan juga eksperiment ke atas diri sendiri...hahha...

suze: kena tengok pompuan muda atau tua dulu...hehhe...oit! bila nak turun Penang??? Jgn lupa jumpa ayaqmasak....

areyoung: itu org buta yg kata kot...tapi kadang2 semua tu trick lelaki saja, contoh depa dok lepak ramai2...dlm ramai2 tu, ada sorang berkenan kat hang...dia akan cakap camtu kat kawan dia...sebab kalau dia cakap cantik, mesti member dia nak ngorat sama...hahha...

Taiko said...

Menurut mendiang Chrocodile Hunter, buaya darat pompuan lebih mudah lupa daratan dari buaya darat lelaki. Sekian.

famia said...

yey aku betol.
ahahahahaha hah hah hah.
aku mude dr ko.
jd ko kene bagi can kat adek2.
kan kan kan janet kan.

:p

yus said...

saper yg buat kajian ni??....cam tak leh caya jer...hehehe

pa'chik said...

dude, kalau ko jadi mat bungan, akan aku jadi minah kumbangnya....

Ungku Nor said...

KAKLUNA cakap-
"asal amik gambaq je, merokok
asal merokok je, amik gambaq"

akak cakap-alaa Luna weihh..takkan hang tak pempaham lagi??

"mamat tuh rasa rope dia macho la kengkunun kalo amek gambar dia tengah isap rokok"

"13MAY tu ensem ke, kak Ungku?"
Entah laaa..taktau nak cakap lagu manaaa..*cakap dgn nada yg teramaaat la boringnyaa!*
=>haa..yang ni nak kategorikan cemana lak?
-ensem sangat?
-ensem sikit?
-takla bape ensem tapi pasan je lebih?
atau
-cehh..tak ensem langsung!!

sya said...

Nak betulkan kajian no 7 tu.. Hero Bunga adalah lelaki hensem yg pandai mengayat wanita jugak..

wan said...

Kalau kajian #1 tu betul, maknanya aku ni.. hehehehe *perasan*

Tapi kajian #5 tu.. macam kureng lah. Aku ni, mandi pagi ler semua dibasahkan. Paling kejap pun 20 mins. Kajian tak ikut skop ni. :P

che'fara said...

kajian 1 sgt kejam.

kajian 2 adalah betul sket sket.

kajian 3 mmg sgt setuju.

kajian 4 macam musykil sebab sy perempuan.kena defend kaum sendiiri.

kajian 5 tak semestinya sebab mana tau dia saja saja nak mandi.dan basah rambut.

kajian 6 adalah tidak pasti.kena kaji lagi.

kajian 7 taktau nak komen sebab.tak tau.mat bunga ada pakai bunga kat celah tinga dia tak?

blackpurple said...

Dah disahkan ke kajian ni...?

blue_cherry said...

ha ha.. mcm2 hang nih may..

Hang nih kot yang mana yaaa..

achik said...

no 60... sekian terima kasih

kajian rambang ni membuatkan mataku rambang sampai xleh nak komen apa haha...

akumasihdisini said...

ko tak paham...??? aku pun tak paham...wargh wargh wargh!!!

akuokay said...

lips of an angel

ween said...

tak moh jawab lah... maleh..

13may said...

taiko: hahha....betoi betoi:D

famia: ceh! berlagak la tuh:P

yus: tak percaya ekk??? Ke cuba nak menafikan??? hahha....

pa'chik: apa??? nak jadik kambing??? Kambing suka makan bunga tau:P

ungku: huh! bunyik macam jaki ajer:P

kak sya: oh! sebenarnya saya la tuh...saja malas nak tulih:D

wan: hahha....tapi jgn risau...kengkadang kita memang kena perasan...mcm aku jugak....hahahaha!!!!

cheFara: mana buleh saja2 basah rambut...mesti ada benda tak kena....hahha....bunga tadak kat tinga...rokok ada:P

BP: hehhe....99.9% adalah tepat....(aku tibai saja)

Ceri: oh! aku yg mana mana saja:D

achik: kajian rambang ni membuatkan mataku rambang sampai xleh nak jawab apa haha...

AMDS: cikgu ni buat aku konpius la...warghhh!!! warghhh!!! warghhh!!!

akuOK: peh! layan kepala:D

ween: oit! apa malas malas nih...haaaa...mesti ada benda tak kena nih:P

laddyberd said...

mat bunga ?? ha..ha... he...he...

mat bunga ekk???

biar betullllll... :)

maklang said...

jangan jadi mat bunga tiruan yang banyak tersadai kat bangunan KWSP memalam dgn suara garau dah leeee...

akuokay said...

err.. hai mak lang.. tempat aku bermaustatin skang nih bersebelahan ngn bangunan KWSP aaarr...
(mak nyah egh?)

ahe~

tuan tanah said...

Seks rambang merbahaya.
Kajian rambang?

Err... ntah.

akirasuri said...

ehem.

mat bunga: bunga. bunga.
minah bunga: bukanlah. ORKIDlah.
mat bunga: pandainya.

ha ha ha.

zwitterion said...

Kajian 5..tak mesti..sy sejak azali basuh rambut stp pagi..kalau tak nnti pening kepala sbb haba bekumpul kt kepala..hehe

LediAgli said...

heh.. aku mandi tetiap pagi basuh rambut laa.. ampehhhhh tak bleh pakai laaaaa kajian neh

jaffrizaini said...

"errr…aku mat bunga atau hero bunga…"

.. eh ? bukan kau Pecinta Wanita ke ? kehkeh

13may said...

LBerd: mat bunga sama dak ngan kumbang???...hehhe...

makLang: hahha...bunga plastik:D

akuOK: KWSP Kuching???? byk ka depa dok lepak kat situ???

TuanTanah: err...ntah la:)

akira: hehhe....makan apa pandai sgt nih??? huhuhu...

zwit: wah! selamat kembali....ada ole ole untuk kami dak???

ledi: oit! hang dok buat apa memalam nih...haaa...mesti ada benda tak kena nih:P

jaffri: ha ha ha....ada kemungkinan gak:D

Ungku Nor said...

MAY..petang Jumaat arituh hang kena ujan tak?

akak saje je tanya.
Kalo kena,
jimat la duit ayaq hang bulan nih.
Dapat basuh rambut pree..
hahahaha.

Anak sapalah nie said...

mat bunga mengingatkan aku kepada peribahasa "umpama monyet mendapat bunga" so kalo 13 may mendapat bunga maka 13 may = _______________ tapi bak kata Kajian 4 , buaya juga ada jantan betina nyer maka monyet pun ader jantan betinanyer....ishk ishk ishk... Saperlah monyet betina yang mendapat bunga dari 13 may tue.....

SempoiSerius said...

Kajian no 5 tu yg tak tahan tu...hehehe

padan la aku rasa org pandang sku semacam kalau aku kuar basah rambut...hikhikhik

Ajzie said...

Mat bunga vs hero bunga....kah kah kah.

shahril aley said...

aku rasa ko jenis buaya darat yg suke bermain bunge di tepi sungai yang tenang sambil mengendap anak dara yang cun

13may said...

akak: hujan tak turun pun...tapi angin punya la kuat...habih terpadam rokok:D

anak sapa ni hah????: monyet suka bunga...kambing suka bunga...pompuan suka bunga....hmmm...mcm ada kaitan saja....HAHAHAHAHHAHA!!!!!

sempoiserius: hahha...kantoi kantoi:D

ajzie: wahahaha...sakan gelak...:D

shahril: apa nih??? apa nih???..hehhe...*pura2 tak paham*

Sikenit Comel-AminBakish said...

glamer betul mamat ni... ye lah mat bunga... hahaha :D

eSampah said...

ish..ish..ish.. dh bersawang..
cuci.. cuci.. cuci..

cik pudica said...

erm.. betol la ek aku ni lawa sbb lelaki ckp camtuh... aku jer x percaya mulut manis lelaki

hahahahaha

tp semua betoi ar.. aku cuma bshkn kepala waktu pg kalo ada exam jerk... nk fresh la kunun... huhuhuhu

Mr PenyuBiru said...

oh! baru aku tau aku hero bunga rupenye.terima kasih atas kajian rambang anda.nampaknya aku sudah ade bukti utk dikemukakan pada yg kurang mempercayainya.muahahaha...

13may said...

cikgu Kenit: hahha...agak2 bunga apa yea??? :D

Esampah: oh! aku nak jadik spiderman la:P

cik pudica: mati mati aku ingat tadi cik pudina...hahha

penyu: hahha...syabas penyu...err...mana bukti???

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may