Sunday, October 29, 2006

Lepas penat...

Fuh! sebenarnya tadak apa yg aku nak tulis...
Aku nak lepas penat...penat memikirkan benda2 yg terjadi semasa minggu raya nih...
2 -3 hari aku takleh tidoq...
Pikir, pikir dan pikir...
Berhari2 aku dok berbincang....
Berulang2 kali aku berulang SP - Penang...
Pagi SP, petang Penang, mlm SP...awal pagi Penang...
Satu keputusan yg memberi kesan yg besar terhadap masa depan aku...

Hati dilukai...dan melukai hari orang...
Begitulah aku...
Di minggu raya ini...
Hatiku dilukai...
Dan aku telah melukakan hati orang...

Dan finally...alhamdulillah...
Aku berjaya melaluinya dgn tabah...
Walaupun begitu...
Aku terkilan...
Ada orang yg kecewa dgn keputusan yg aku amik...
Tapi aku tak bermaksud demikian...
Demi masa depan...
Aku terpaksa melakukannya...
Perjalanan hidup yg tak seperti yg dirancang...
Semuanya dah tertulis...
Kita hanya merancang...

Mood sekarang dah okey...
Cuma perasaan bersalah masih menghantui diri aku...
Kepada sesiapa yg berkenaan....
AKU MINTAK MAAF....
---------------------------------------------------------------------------------------
[Versi terkini]

Apa yg anda terfikir bila melihat gambar di bawah???


Semlm aku sampai dari SP...pukul 9 lebih. Alih2 terperasan...selipar jepun yg aku dok pakai gi terawih dulu dah kena kidnap...tapi yg musykilnya...hilang sebelah saja...Apa motif disebalik kehilangan sebelah saja selipar jepun aku tuh???? Alang2 nak amik...amik ler 2-2 belah...amik sebelah apa faedahnya...buat susah2 orang saja...

Misteri betoi......

42 comments:

aniwrad said...

Saya maafkan *tibe-tibe* Hihihi

Anyway, Selamat Hari Raya :)

Ungku Nor said...

oo..patot la masa raye tu asek tingat kat awak..
Tengah jiwa kacau ek..?

*chiehh..dan-dan tu je claim tingat kat awk kununn!
hahahaha.

Selamat kembali bertugas ye ;p

Orochi said...

selamat hari raya..
selamat bertugas kembali..

blue_cherry said...

May, harap ko dah ok.

Sehat?

bunga rampai said...

Salam,

Bawa bertenang...
Teruskan suasana raya di tempat kerja :)

Sunan_Jati said...

september
aku pun minta maaf dari hagn jugak huhuhu~

kakLuna said...

yg kes sbnqnya apa..sapa yg terluka..sapa yang melukai..

ke luka kena buluh lemang

:P

Ayaq masak said...

Eh awat nieh? Apa luka-luka ni? Ada orang masuk spital tak? Huhuhu.

Jangan sedeyh2 ye abanggggg (Hah kali ni jek aku panggey hang abang. Kakkakaka).

13may said...

sept: terima kasih sebab maafkan saya....*tibe-tibe* Hihihi..

ungku: saya lagi jiwa kacau bila tengok keja yg berlonggok kat atas meja nih...

orochi: selamat selamat...hehehehe...

bluecherry: dah ok dah...benda dah settel:)

bungarampai: terima kasih...dah ok dah:)

sunanjati: rindu kat hang la...hahahaha....

luna: hahha...kena selumbar masa dok amik buluh dlm hutan...

ayaqmasak: abg dah tak sedih2 dah....hehehehe....(panggil abg ni ada apa2 ka??? nak duit raya???)

kak ungku said...

akak rasa la..

mesti orang tu cilok selipar tu nak buat baling anjing.

Tak pun,selipar dia dah putuih sebelah kaki kiri, nak buang selipar yang belah kanan dia rasa cam sayang kot, tu pasal la dia cilok selipar awak yg sebelah kiri je.

Ataupun, dia memang takde selipar & dia berniat nak cilok dedua tapi mebi dia dibebani rasa bersalah sebab cilok selipar awk, dia buat keputusan utk cilok selipar tu yg sebelah kiri je. Kiranya, takde la awk berkaki ayam sgt. Awk still pakai selipar tu sebelah kaki dan jalan ala-ala orang main teng-teng..
Kaedahnya, dia pencuri yang berperikemanusiaan.

Ataupun,
dia memang saje je nak pedajalkan awak..hehehe.

zwitterion said...

ya.. hidup mesti bt pilihan..kdgkala mengecewakan org lain.

heran bin ajaib..kena cari klu nih..mungkin??????????

achik said...

sebut luka2 ni teringat lagu luka pija... kelakar la lagu tu

org tu tak sampai hati nak biarkan rak kasut tu kosong kot.. tu yang dia tinggal sebelah selipar tu hehe...

Ayaq masak said...

Tu maknanya selipar dia dulu hilang sebelah kanan...tu yang dia amek ang mia selipar sebelah ja. Hehehehew.

Ayaq masak said...

Eh sorry sliper dia hilang sebelah kiri!! Hahhaa saya agak bengong petang ini.

Ayaq masak said...

Awat abang 13may nak bagi duit raya kat cheq ka? Buleh jugak. Hahahhaa.

Angel Eyes said...

eh, kasut raya kena curik ker?

saya masih bercuti... hehe

Ayu said...

13May : ari raya kene gumbira laaa :)

Aku Bukan Bidadari said...

selamat kembali...
hmm lawa selipar tuu ekekekee

kemat said...

laaa...selipar ngko ker yg kaler biru tu..esok aku pulangkan..pinjam jap pi jamban haa..

nurul said...

haha..ada org yg berkenan la tu..tak ngk tuan selipar..selipar sebelah pun jadi la..
;p

CiCiKang said...

jgn la bersedih kerana selipar (walaupun x tp psl x paham ape yg ko tulis so anggap kisah ni psl selipar biru tu la)

MerapuMan said...

aku layan je

shears said...

begitu banyak pencopet selipar di jaman sekarang inih

esampah said...

alahai.. sedih ka? kesian.. la ni gena? mental dh stabil?

Fiya said...

hidup memg kene buat keputusan, dan tak sume hati boleh dijaga....standardlah tue...kalo salah amik keputusan lagi bahaya...menjejaskan kehidupan kita dunia akhirat, menjejaskan kehidupan orang2 yang disayangi....itulah kehidupan... thats make life so precious.....tahniah kerana berjaya melaluinya... Jangan terlambat juga dalam membuat keputusan sebab kekadang akan ada keputusan orang lain yang akan mendahului keputusan kita...tak seperti yang kita rancangkan....

Misteri selipar?
selipar tue pun buat pilihan...dia amik sebelah kiri dan tinggalkan sebelah kanan utk 13may amik iktibar....heheheheheh...lagi satu kebetulan....jeng jeng jeng

blue_cherry said...

Rasanya laa May, selipar dia sebijik macam ko.. dia tak jumpe sebelah selipar dia.. so dia balun laa selipar ko..

Misteri? Buat laa macam kat asrama.. tulis nama. ha ha

MaNiQ KaYaNgaN said...

ko musti lukakan hati aku kan.. muhahaha.. sabar erkk.. asyik ati kita jer luka sekali sekala terlukakan hati org lain apa salahnya.. huhuhu..

tang selipar tue aku rasa nak kena bawak kat segmen misteri nusantara!! ekeke..

Ungku Nor said...

dik,kalo ye pun jiwa kaco,apdet arr..
blog akak dah bape jilid buat entri dah nih.
awak tak abeh2 lagi dgn selipar ilang awak tu..
Beli selipar lain je la.
awek ilang pun bleh diganti, inikan pulak selipaarr..;p

superdzu said...

selamat hari raya!

mana selipar lagi sebelah?

Lan Rambai said...

ko lukakan hati anak dara mana ni weii? hang kejammm.. kot ya pun hang dah cemuih tgk muka dia.. hang habaq time krismas lah nanti.... ni hang pilih hari baik bulan baik cam syawal ni.. hang memang kejam... ... sebab tu lah selipar hang pun ilang sebelah.. sebab hang kejam!...

err... serkap jarang aku ni kena ke dak? haha

blackpurple said...

Relax bro...relax....Ujian Tuhan tu...

Lain kali kau pasang Solex selipar kau tu, baru selamat...hehehe...

arianna adrizal said...

tu pedajal namanya haha!
bersabar lah yea :)

13may said...

kak ungku: ada potensi jadik mata2 golap ni...hehhe...

zwit: masalahnya tak sampai hati tengok org kecewa disebabkan kita...

achik: dari dia curik selipar saya...baik angkut rak kasut tu..lagi byk faedahnya...

ayaqmasak: memang sah kepala hotak hang dah mereng...hahahaha...

angel: betul ke u cuti..atau u malas nak keja..and then amik MC...hehehehe...

ayu: bibir sentiasa terukir senyuman...dlm hati sapa yg tahu...

bidadari: ntah2 hg yg cilok selipar aku...kan kan kan????

kemat: takkan masuk jamban pakai sebelah saja...musykil musykil...hehhe..

nurul: wah wah..statement bodek nih...nak duit raya ker??? hahha...

ciki: sedih gak selipar tu hilang...byk jasa masa bulan posa dulu...isk isk...err..belanja selipar jepun satu..amacam???

merapuman: hang layan takpa...jgn dok merapu...hehhe...

shears: kalau letak koleksi2 kasut aku...mesti ghaib punya...

esampah: alhamdulillah...mental dan fizikal dah stabil:)

fiya: arghhh...pening kepala aku memikirkan ikhtibar dari misteri hilang kasut sebelah tu....

bluecherry: kalau dah rezeki penyamun...buat mcm mana pun hilang jugak...hahha..

maniq: hati hang terluka ka??? bak mai alamat...nanti aku pos ubat:P

kak ungku: wah wah wah...kalau awek yg hilang mudah diganti seperti selipar yg hilang..kan best:)...indahnya dunia....hehhe...

superdzu: hai Dzu...raya sakan nampak...kasik balik selipar I yg sebelah tuh....

Lan: hang ni detective conan ka??? Pandai sungguh solve misteri aku nih...hahha...

BP: pasang solex?? Idea anda akan dipertimbangkan....hehhe..

anne: ntah la...sapa la yg dengki ngan saya nih....

Ayaq masak said...

Solex tu apa aa. Jangan suh aku guna gugel sebab aku malas.

Fiya said...

Solex tu sejenis buah-buahan tempatan... Tue lagi misteri tak tau buah aper ke solex tue...Dah berjangkit misteri bebudak layan kepala nie....

CiCiKang said...

buah-buah tempatan yang boleh dijumpai di pasar tani berhampiran dgn anda.

13may said...

fiya / ciki: abih la..pening kepala la budak ayaqmasak tu nanti...hehhe...

fyi...solex tu brand mangga atau kita sebut pedai ayam...ok:)

lunafighter said...

TU NAMANYA DIA DA SEBELAH KAKI JE

13may said...

fighter: hahha...bijak bijak...anak sapa ni ehh????

Ungku Nor said...

anak mak dia laaa sayang oii!
apa la sengal nye soklan..;p

Ayaq masak said...

Oo mangga ka. Awat tak guna 3 circle tuh kekekkee.

13may said...

akak: ish ish ish...pandainya akak....errr akak ni anak sapa ni ehh????

ayaq: 3 circle pun ok gak...tapi solex lagi kuat!

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may