Thursday, February 08, 2007

Semangat yang hilang....

Malam ni malam Jumaat
Ku tepuk bantal panggil semangat
Semangat datang dalam mimpi
Ku bukan menepuk bantal
Tapi ku tepuk semangat (seru nama sesapa yang korang rindu)
Dgn berkat doa……
Dulu ada satu orang tua, bagi aku jampi serapah nih....Dia kata, kalau kita rindu kat seseorang dan nak bermimpi bertemu dengan orang itu, buleh baca serapah nih pada hari Khamis malam Jumaat...lepas baca, tepuk bantal 3 kali....
ps: Kepada semua, terima kasih atas sokongan anda...

63 comments:

leeds said...

takpenah dpt chance jd first!

asal dtg jer dah penuh.

malam ni aku nak try jampi ni...moga yg dirindu hadir dalam mimpi..ahaks!!

13may said...

leeds: hehhe....kalau benda lain yang mai, jgn marah aku naa...hahha:D

Pa'chik said...

nama sapa weh?

err... dah sejuk ke?

Taiko said...

pergi bedeghap
maghi bedeghap
kalau kudih dah bercampur kughap
asik nak menggaghuu je

aku nak seru nama Maya Karin.. huhuh..

Fadh Rahman said...

jampi serapah tue hanya berkesan waktu dulu2 sbb dulu susah nak jumpa...perhubungan pun susah tapi sekarang dah tak berkesan sebab...segala kemudahan dah ader...rindu jer...call...sms atau video call...!

Iman Mawaddah said...

13 May dah pulih ka? Rindu kat siapa la tu.

Anonymous said...

kalu nak bagi menjelma yg real punye ape jampinye...? aku nak jupe Fifi...ekeke!

jampi tuh kalu nak aplikasi selain hari Jumaat bule ke?

kingbinjai said...

boleh ke ni? seru seru ni bahaya wo silap silap guna jin!

Titicaca said...

ko nak jumpa sape dlm mimpi tu? apa kata ko tepuk dahi, pastu jumpa betul2 hari esok..tak yah mimpi2 lagik..hahaha..

Masy said...

bole pakai ke ni? gaknye klu tepok bantal seru nama 13may, mau laa awk tokleh tido :D

oh dengarlah sayu tangisanku....mengapa degupanmu ku seruuuuuuuu

RaFFLeSiA MeRaH said...

mlm tadi x tepuk bantal 3 kali pun dah mimpi kat org yg aku winduu, camano tuuuhhh? hehehehe...tapi leh jugak nak praktik ko nyer jampi tu, kot2 tiap2 mlm leh jumpa dlm mimpi, lagi bestttt....

Azer Mantessa said...

kalau marka petis jari, hang baca mentera nih leh mati pucuk ooooo

dun play play

:D

Anonymous said...

alaa....pagi jumaat baru dpt petua nie..
nampak gaya kena tunggu khamis depan la pulak..

-pB-

Anonymous said...

tak leh pakai jampi ni sbb saya kalau dah tidur..dead to the world..hehheh!

Smile, rise and shine..!! :)

NJ@Goboklama said...

laa,takde can la nak rindu-merindu ni bcoz hubby sentiasa di sisi 24/7. Kalau outstation bolehla practise jampi serapah ni,hi..hi..

Ungku Nor said...

hoh, mimpi2 ni tak main laaa..;p

Unknown said...

owh.. hang rindu kat sapa? haha.. jangan tepuk benda lain yang datang sudahhh...

Anonymous said...

hoh! jampi apa pulak ni???

kakLuna said...

kopipes kakUngku

hoh, mimpi2 ni tak main laaa..;p

tapi..kalau mimpi main tu takpaaaa..

Anonymous said...

la..ade lagik mamat nih.kata nak stop blogging.ko nih macam perokok nak berhenti merokok la.kata last,pah2 isap lagik.hehe..apa2 pun jgn patah semangat.teruskan blogging.err..aku malam jumaat x sempat nak jampi dah kena..err..oppss..ko blum kawin lagi ek.x bleh nak citer ah.hehe..

achik said...

ko sebut nama sape??? mereka 1, mereka 2, mereka 3 ke si dia??? hahahaha...

next week la baru bleh try jampi serapah ko ni... ;p

shafarina said...

boleh prektik ker gitu?

tapi aku baca dah hari jumaat.. dah terlepas peluang la pulak.. nak seru nama **********!! hehe

Unknown said...

semangat disimpan selagi ada
kesempatan hidup bersama
apalah ada pd keindahan
jika jiwa kita meronta-ronta

Angel Eyes said...

Ni citer betul ker?

boleh caya ker?

ini jampi ke hape?

Darling said...

13may

ko penah try ke jampi tu? kang kalo antu yg muncul camne? alehai ngeri beb

kawan mcmana ek? terpulanglah mcmana yg ko rasa ok kut hehehe


ps: yang pasti aku teramat rindukan my late dad

Anonymous said...

aku tak yah seru sebab dah ada teman tidor dah... tapi la ni.... kalau malam jumaat.. boleh tengok jer tak boleh usik wawawawa

Anonymous said...

:)
13may
:)
kita biasa buat camni..kalo nak bangun kul 5am,tepuk2 bantal 5 kali.
biasanye jadi...
tapi beringinan ngan doa la,tepuk2 semata, jadi tepuk amai2 belalang kupu2 la..hehehehe

Ayaq said...

aku seru nama brad pitt..boley?

DeeN said...

welcome to the black parade muahahaha.... sesat .. sesat..
kawan aku plak ada cakap, kalo tak nak mimpi kita bersambung [in case kalo nightmare la], tepuk bantal 3 kali. Ko plak cakap itu utk mimpi org yg kita rindu hehehe... karang mimpi jupe antu [maksudnya kita rindu antu la ek?] hahahahaha 800x

aNIe said...

Kak lady pernah dgr jampi serapah tu...uiks...jgn memain...nanti yang lain pulak dtg dalam mimpi...tak cukup tanah nak lari....

...sbb dlm mimpi maner ade tanah...

blackpurple @ jowopinter said...

Aku tertido kat sofa panjang. Tak sempat nak tepuk-tepuk bantal la....

Unknown said...

aku lak tak sempat tepuk bantal dah lena...wei tak baik main jampi serapah wei

ween said...

ween penah gak dengar benda camni.. oih jangan memain org2 tua nye jampi2 ni...

Anonymous said...

nak try =p hahahahhaha

Sya said...

Yang diseru nama Melayu yang keluar nama Hindi.. camana tu

Unknown said...

btoi ka jampi tu? alah. telepaih plak.. mlm tadik noh huhuh

13may said...

pa'chik: sejuk dan nyaman....hehhe:)

taiko: hahha...ni mana mai plak jampi nih hah???

AMDS: betoi cikgu..tapi cara ni jimat duit..ngeh ngeh ngeh:D

Iman: syukur...semua dah ok...sekrg sedang memburu rindu...hahha:)

OB: nak menjelma real punya, lepas jampi...amik kunci keta, drive pi umah dia...hahha..kan senang:D

king: hahha..ntah la king...aku dulu try, lgsung tak jadik pun...

titi: tepuk dahi??? hahahaha:D

masy: abih la...for sure saya takleh tidoq mlm nih:P

RM: oh! tu tandanya org tu yang jampi hang..hahha..

azer: hah? ni yg rasa cuak nih...hehhe..

pB: nak rindu kat sapa tuh??? ngeh ngeh ngeh..

wan: hahha...dasat tuh..pengsan terus:D

goboklama: takpa la...jumpa plak dlm mimpi....mungkin cerita dia lain sikit;)

akak: jgn lupa baca jampi ni mlm jumaat depan tau;P

orochi: segala risiko adalah tanggungan anda sendiri...hahha:D

nis: kalau face to face, pastu baca jampi ni, tiup kat muka dia..mesti dia angau terus...hahha..

esampah: nanti cuba try test tau ;P

Luna: dlm mimpi buleh ajak main...err...main apa tuh??? hahha....

penyu: aku dah kena jampi daa...takleh tinggai blog lama lama...hehhe...

achik: uiii...aku pun taktau...ramai sgt...terpaksa aku paksa keluar dari mimpi tuh..sebab nak mai keja...kalau dok layan, mesti lambat datang keja:D

wan: hahha....nak seru sapa tuh??? hehhe...

jaja: chewah! pheewwitt!!! pheewwitt!!

angel: citer betul tentang jampi yang tak berapa buleh percaya...next week baca tau...hehhe;)

darling: kawan camna ek??? hang rasa rasa??? hehhe...

Lan: sabaq Lan...sabaq:D

skidg8: kalau tak tepuk bantal...tak bangun ler agaknya....hahha:D

ayaqmasak: buat apa hang seru dia...baik seru aku...byk faedahnya...ngeh ngeh ngeh;P

Nordeen: tu tidoq tak tepuk bantai...mimpi nitemare la...hahha...

kakLady: hahha...kengkadang kita mimpi buleh terbang..mesti laju kan?? hahha...

BP: hahha...nanti aku balik semak kitab, kalau tido kat sofa..camna plak jampinya:D

sempoiserius: err...tido guna bantal ke tak nih??? hahha...

ween: hehhe...penah dgr kat mana???

fiq: seru nama aku tau...nanti aku tidoq pakai wangi2...baru best hang jumpa aku:P

kakSya: oh! itu mungkin nama sama...lenkali buh bin atau binti sekali...hahha...

lindosh: hang nak jampi sapa ni weyyy???? hahha...jom minum milo ais:)

Darling said...

13may

jap nak rasa.. haaa masin!!
hehehehehe...

yg pasti bkn kwn mkn kwn :P

TedungS said...

kalau aku tepuk2 tang tu ja kheskhes

Kemat said...

kenapa aku tepuk bantal dan sebut nama Maya Karin, tapi aku mimpi sharipah Aini nie..err..ilmu ko kasi tak lengkap kot

D said...

malam ni saya sebut nama 13may menjadik tak??

~inilah saya~ said...

Ho! ho! you're back dude! Kewl...

Malam ni aku nak mimpi bidadari...

* Kalau tepuk bantal peluk aci tak?

Anonymous said...

kalau tepuk lebih dari 3 kali mujarab tak?

ha ha ha..

Anonymous said...

kalau tepuk lebih dari 3 kali mujarab tak?

ha ha ha..

nota: manusia tak bernama tu aku.

Anonymous said...

Hang nie 13Mei, bagi ilmu tak abih...lepas ayat "berkat doa...(lepas nie ader sambungan kan)" tapi jgn nurun ilmu bebanyak...kang sume seru namer hang, maner satu tempat semangat hang nak lari ...takut tak sempat balik kat dalam badan, maklumlah keje over time ...dari laut balik ke laut dari darat balik ke darat......nauzubillah.....ajar gak doa camner nak anta semangat org tue balik..pandai jemput pepandai anta balik!!!!Akoooot...

tuan tanah said...

Haha.

Dulu kalau ada kawan tengah nak ambik exam, saya selalu kasi petua: "Kalau kau tengah blanko, sebut nama aku 3 kali."

Muahahahahaha... setakat ni takde pulak yang mengadu diorang failed (atau diorang tak pernah try kot.)

Hihihi.

oh my oh my said...

main jampi serapah pulok doh

Diana Ishak said...

semalam aku tepuk baru nak masuk 3 kali, laki aku dah tepuk bontot aku 'heh! apa ni bising?'

tak mujarab betul petua ko nih. Meh aku nak kasik ko satu kali tepuk pulak.

Unknown said...

ehh...saya pernah dgr jampi serapah ni, tak ingat saper yg bagi dulu...tp cuba tak pernah berjaya pung..huhu

khairyn said...

Rasanya tak sempat tepuk bantal la ni. Boom je.. hilang dah.

zwitterion said...

13may dok seru nama sapa?..hehe

famia said...

malam jumaat bukan ke malam membunuh satan. haha.
ko jampi nama orang ke jampi ape ni..
haha. gurau ganaz je.

me3n said...

hang tengah angau eh? akhir2 esek kasi neh post jiwang jer hehe.

Unknown said...

aku pun penah dpt petua tepuk bantal tuh..

Ungku Nor said...

ishh..ntah mana satu nak buat la.
Sumaaaa pakat pulun malam Jumaat je.
Mana sempat?
Mana nak tepuk bantal la,
Mana nak seru nama la,
Mana nak mandrem2 la,
Mana nak bunuh setan laa..

lalalalala.

merapuman said...

ha..ha.. aku ingat pasal jampi ni :)

13may said...

darling: keh keh keh..cukup masin tak:P

tedungs: tang mana tuh??? hahha:P

kemat: hahha....okeh ler tuh...hahha:D

d: oh! ye ker??? patut la semlm saya ada bermimpi jumpa blogger...rupanya anda telah menjampi saya:D

inilahSaya: tepuk bantal peluk...nanti mimpi basah plak...hahha:P

anon: kalau tepuk lebih 3 kali, kemungkinan besar anda akan bermimpi jumpa toknek dia...hahha...

anon: oh! cik akira rupanya...bila kita nak pi layan bihun sup nih??? ngeh ngeh ngeh...

juen: hahha....nampaknya Juen pandai dlm bab bab camni nih:)

tuantanah: err..bagi nama penuh kat saya...nanti saya nak amik exam gak:D

shears: hahha...hang nak belajaq ngan aku ker???

diana: errr...nak kasik tepuk tang mana tuh??? hahha...

yus: hahha...tak cukup syarat kot...sebab tu tak menjadi:D

khairynn: hahha...sebab tu tido tak mimpi apa2:D

zwit: ehem..ehem...ntah:))

famia: malam berkat:))

ad3ck: hahha....

cik pudica: penah try dak???

akak: buat satu satu...jgn gelojoh...hahha:D

M-man: hehhe....penah cuba tak???

Sastri said...

penah dengar jampi ni and my fren penah buat kat bf dia masa kat U dulu... keskeskes... menjadi katanya...

13may said...

sastri: hahha....so lucky kawan awak tuh:)

kyora said...

jampi masa sikat rambut nak? bg org tu tak lupa

sireh si jarak jarai..
tanam mari berguru2..
bagai hati _____ tak lalai..
bagai isi dengan kuku...

ada org tua bagi kat aku dulu, tempat kosong tu katanya isi nama..
tapi aku rasa cam tipu.. sebab aku rasa dia bagi aku pantun je..

tapi en 13 may leh try, saya tak leh sebab pakai tudung :p

13may said...

ahha la...mcm pantun ajer...hahha:D

~ mizzAmy ~ said...

~ erm, pernah dgr jugak la psl tepuk2 bantal nie. tapi tak pernah try okeyh. hehehehe ~

翁惠君 said...

網頁設計 水果禮盒 酒店經紀 小琉球民宿 台北家具 台中搬家 伴手禮 酒店經紀公司 減肥瘦身 兩岸海空運快遞 台南房屋買賣 瑟芬 GUCCI,LV批發 實木地板 高雄當舖 air soft 植牙 雷射打標機 國際標準舞 酒店經紀 活動佈置 減肥瘦身 國中作文 台北酒店經紀 抓漏防水 優良徵信 廣告招牌 靈骨塔 婚姻危機 酒店打工 高雄85大樓民宿 賀寶芙 二手車 雲城清潔環保 酒店打工 成長書桌椅 外籍新娘 賀寶芙 高雄住宿 化粧品代工 氣球批發 雪花冰刨冰機 室內設計 水鑽 台南當舖 大尺碼女鞋 賀寶芙 英翻中

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may