Monday, November 06, 2006

Layan ajer....

Last saturday, pukul 1.30am...balik SP kejap naik moto...emergency call dari kawan aku. Kena tahan ngan polis kat town...aku semua ok. Tapi ada beberapa mamat moto yg lain sangkut.. ada dlm 5-6 orang camtu. Encik polis suruh depa beratur dan berdiri tegak2..pastu nyanyi lagu Negaraku kuat2...hahahahha....lawak gila:D

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup
Bersatu dan maju
Rahmat bahgia
Tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertahta
Rahmat bahgia
Tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertahta
Pastu aku baru terperasan...dah berapa tahun aku tak nyanyi lagu kebangsaan....last sekali pun masa sekolah dulu agaknya...masa perhimpunan...
ps: Semlm aku cabut gigi geraham...hari ni masih lagi terasa kesakitannya. Darah pun tak stop lagi??? Any petua untuk cepat baik????

46 comments:

Sunan_Jati said...

oit.... tumpang nanyi versi amukla...
Negaraku
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup
Bersatu dan maju
Rahmat bahgia
Tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertahta
Rahmat bahgia
Tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertahta

Anonymous said...

la... cabut gigi la pulak.. kesian hang ek..

kakLuna said...

nak bagi kurang sakit senang je
hang cari pasai ngan sunanjati
pehtu dia pow hang sebijik kat mata atau idung

percaya la,sakit gigi akan rasa kurang sbb sakit kena das sunanjati lebih berbisa

hahahah

idea lain..makan panadol..

Sunan_Jati said...

demah ngan garam kasaq..
oit esampah akt deir jer ka hang kesiankat aku x syg ka? hahahhaha!

achik said...

uish... cabut gigi geraham... mesti sakit giler...

Anonymous said...

garam? biaq betoi sunan.. pengsan 13may sat ni.. hg jugak susah..

suzequatro said...

i had my wisdom tooth pulled out few years back. it was horrible. sakit giler babasss!!!

kingbinjai said...

buh gambir. ha ha

Ungku Nor said...

Doktor suh kumur2 dengan air garam.Ada satu lagi petua (ni bukan lawak nye petua tauu!)
=>awk tumbuk bunga cengkih, then sumbat kat tempat lobang tu.Insyaallah, akan kureng sikit sakit.Try la.

Unknown said...

perah limau sket, taruk garam, pastu bubuh serbuk cili kering secukup rasa yer.. hahaha...

Angel Eyes said...

pegi jumpa dentist tu balik!

kalau tak baik lagi, terus saman jer!

Rie said...

kirim salam kat polis tu. aku suka dia. hahaha

blackpurple @ jowopinter said...

Bagus untuk menyuntik semangat patriotisme tu..hehehe

Boleh naik pangkat cepat polis tu... !

Anonymous said...

baru2 nie dengar nyanyian negaraku kat ntv7, terasa syahdu jer...
petua bab gigi nie saya fail, coz cabut gigi lah paling saya elakkan..

Sunan_Jati said...

amacam... 13mei.. dah demahka? wakakak!

arianna adrizal said...

owh.. mesti polis pangkat pakcik2 tu!

jgn minum air panas sgt. letak ais dkt tmpt sakit tu. nk bg kecutkn luka sbb gigi geraham besar so luka pun besar jugak. atau tuam dgn tuala yg suam/panas dkt pipi yg tmpt gigi dicabut tu. lau masih sakit & berdarah pegi blk ke klinik tu & mintak ponstant.

Anonymous said...

ha ha ha mesti lawak gila kalau dilihat secara dekat dari membaca diblog..mesti muka semua poyo je..ha ha ha..

bluecherry @ fai said...

Da baik gigi tu?

Iyandz said...

Lawak gila kena nyanyi lagu negaraku... tak dpt aku bayangkan... hahahahahaha.. kakakakakakak/...

Ayaq said...

Boh ketui ais takleh ka..huhuhu why most people I know had their wisdom tooth pulled out...aku ni ha baru tekedek2 nak tumbuh..

Kim salam kat pakcik polis tu ye.

shahril aley said...

lor aku pun dah lame tak nyanyi lagu Negaraku. last sekalai mase induction masuk UiTM shah alam thn 2001. hahaha... slalu org ckp sakit gile cabut gigi geraham tp aku tak pernah lg...ngeri je bunyi sakit die....

shahril aley said...

lupe nak ckp aku pun br dengar lagu negaraku kat ntv7 br2 ni nyanyian sape ntah yg aku tau si syafinaz diiringi orkestra dewan filharmonik. best gile dgr jd bersemangat aku :)

merapuman said...

nyanyi ok lagi, kau pernah tak pergi tengok orang interview konstable .. kena yg interview tu weng sikit, diorang suruh berkokok....

sakit gigi? padan muka kau .. wakakakaka..

Azer Mantessa said...

boleh plak suruh berdiri tegak nyanyi lagu kebangsaan ek ... macam zaman aku raging budak2 form 1 dulu ... heeeee

Jarri said...

asal ko tak join ha? cakap dah lama tak nyanyi, bila lagi.

Anonymous said...

Aku suke ngan ape yg polis tu buat. Sampai 13may pun sedar diri bila last time dia nyanyi lagu NegaraKu. Termasuklah aku...Tang sakit gigi tu aku ader experience ngeri. Aku bengkak sebelah muke. Mc satu minggu. Camne aku baik tue aku berubat kg since ponstant x jalan. Kalo sampai ke tahap tue nanti aku tolong... Takat skrg nie bleh kumur ngan garam. Pastu makan bende sejuk mcm eskrim.

oh my oh my said...

awatnya hang kena cabut gigi brader?

Anonymous said...

hang dah ok ka? sengap ja...

Sunan_Jati said...

dier dah ko atas katil apa? huargh..@x!

13may said...

sunan: versi amuk??? cuba nyanyi kuat2 aku nak dgr...

esampah: kesian kat aku kan...patutnya aku mintak MC...

luna: hahha..betoi kata hang....aku memang patut pow dia sebijik!

sunan: baik doktor!

achik: pergh! nasib baik doktor lawa:D

esampah: sunan kalau bab nak pedajal aku memang no 1!!

suzie: sakit punya pasal, I sampai terbabas nak mintak ubat, pegi mintak no tepon marka counter tuh:D

king: gambir yg makan ngan sirih pinang tu ker???

akak: bunga cengkih tu rupanya dia camna???

orochi: apsal tak suruh buh petrol, pastu bakar aje..kan senang??? hehhe...

angel: ok..baik bos!

esis: hahaha...insyaAllah kalau aku kena tahan ngan dia lagi...

BP: moga2 dia naik pangkat...hehhe..

aarin: hia aarin, apa kabar???

sunan: dok tunggu garam sampai daaa....

anne: saya takut makan ponstant...ada gastrik..

akira: hahaha...depa semua sanggup nyanyi drpd kena saman....

cherry: today dah ok...

iyandz: hahahaha....memang lawak tengok depa nyanyi...hohho...

ayaq: tak tumbuh lagi??? nampak sgt hang masih lagi dlm kategori kanak2 riang ria:P

aley: nanti kat opis ajak member ramai2 nyanyi..okeh:D

aley: awat NTV7 saja yg siar lagu tu hah???

merapu: hahahaha...berkokok...lagi dasat kena dera....

azer: hahha...ni kaki ragging budak2 junior la dulu nih....hehhe..

jarri: aku layan gelak saja...sempoi betoi:D

anon: wah...sampai mcm tu sekali hang kena. Skrg gigi aku dah okeh...

shears: saja suka2 layankepala...hahahahaha....

esampah: hari ni bertambah baik...dah boleh nak luku kepala sunan...hahahaha...

sunan: huarghhhh....i'm back!

Sunan_Jati said...

huargh.... 2x! i`m back tooo!

Anonymous said...

mau dh sihat, baguih la.. lepas meluku tu, rajin2 la update blog..

Anonymous said...

cabut gigi geraham? ya.. orang dewasa amat mudah kehilangan gigi gerahamnya.. huhu...

Ungku Nor said...

13MAY:bunga cengkih tu rupanya dia camna???

ropa dia macam penumbuk SUNAN_JATI..;p

Sunan_Jati said...

mana kak tau nie..kesian akt 13mei.. xper kak ... 13mei kalu nkrasa sakit balik suruh kak ungku lempang hang.. genti bengkak trus heheheh!

tapi akk ungku xbuatnyer... kak ungkunie penyayang... tgk gmbr anak deir pun dah tahu.! heheh

ZaKiN said...

rongak plak.. huhuhu.. kat dalam takde sapa nampak..!! ade ke nyanyi lagu negara ku.. betoi ka hang nih.. muhahhaa.. nasib aku hafal lagu tue..!!

Ungku Nor said...

Sunan, akak tak lempang.
paling ganaih pun akak sihirkan aje dia tuh..hehe.

13may said...

sunan: huarghh huarghhh!!!

esampah: hehhe..biar aku puas luku pala malaun tu dulu!

nieys: oh! saya dah dewasa rupanya:)

akak: akak...jgn la bagi saya konpius..takkan la kot...

sunan: aik??? bodek kak ungku ada makna nih:P

maniq: rongak pun takpa...janji ada yg sayangggggg:D

akak: jgn lupa sihirkan sunan sekali tau!

sleepless: oh! jumpa org kampung lagi nampaknya:D

LediAgli said...

seb baek la suh nyanyi lagu negaraku.. aku cuba bayangkan mat moto kena nyanyi dangdut ka.. jenoh semua dok miming jaaa..

muNm said...

kesian nye 13may... nasib baik gigi dah ok. orang buat braces lg banyak buang gigi geraham. siap 4 batang lagi... (bknnye sy buat pun)

muNm said...

btw, dlm sakit2 gigi pun sempat dtg open house tu... thank u =)

13may said...

ledia: hahaha...kalau dangdut sure aku join sekali:D

ciki: sama sama...nanti buat la lagi open house yea...ceh!

Anonymous said...

napa kena nyanyi lagu negaraku eh?? konpius.. - nis comei

13may said...

nis: saja..dera budak2 tu sikit:D

Anonymous said...

oo.. tak kasik ngantuk ler tu eh.. hehe.. - nis comei

13may said...

nis: hehhe...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may