Sunday, April 19, 2009

180: Rasa macam nak berehat...

Bila pompuan terlalu penat
Lelaki ajak keluar, pompuan kata tak larat
Lelaki frust tapi tadak la kisah sangat
Sebaliknya lelaki suruh pompuan rileks dok berehat

Tapi andai lelaki pulak yang penat
Pompuan ajak jumpa, keluar juga walaupun tak larat
Sebab karang tak jumpa pompuan banyak lorat
Mula la kata lelaki tak amik berat

Jika pompuan kata dia nak berehat
Lelaki nak jumpa, pompuan kata badan tak sihat
Lelaki mengeluh tapi tadak la frust sangat
Sebaliknya lelaki pesan jangan lupa makan ubat

Tapi jika lelaki kata dia nak berehat
Pompuan nak jumpa, penat semua buang ke tepi sat
Sebab kalau tak jumpa, pompuan boleh merajuk tak ingat
Mula la kata lelaki ni ada saja alasan di buat

Andai pompuan tamau jumpa sebab nak lepak di rumah saja
Lelaki jangan tanya kenapa dan pasaipa
Sebab pompuan akan kata ada hal dan ada keja
Padahal dok dalam rumah cuma makan dan membuta

Tapi andai lelaki tamau jumpa, lepak rumah sebab tak larat
Pompuan kecewa tapi takpa la kasi peluang nak berehat
Padahal pompuan tatau depa dah kena tipu bulat bulat
Lelaki???....boleh gila tau kalau dok dalam rumah lama lama sangat

93 comments:

@deyLL@ said...

amomoih..hebatnye mengata pompuan..hehe!

13may said...

@deyLL@: amomoih...awainya komen :P

taichee~@! said...

Tsk tsk...

Kasian pompuan yg jadik awek laki tuh & kasian laki tu dpt awek yg tak understanding itu.

Best lagi jadik aku ni. Aku best, understanding, best, understanding hahahah tok Modjoku sorang saje. Dan aku pun bertuah sbb dia sayang bangat sama haku~@!

oRyen said...

salam ziarah...
lama x msuk blog awk...

rasa macam nak...... ;)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ye ke boleh gila?

Kipas said...

aku ok jerk dok rumah... x gile pong...

momentinlife said...

salamz!
ehehe terigt kisah2 lalu..
ermm kwn2 lelaki aku suka duk umah, ntah ape yg dibuat ntah!~ =p

syareena said...

1. mane tau ni? pengalaman ye???

2. yeke leh gile duk rumah lame2, jadik org gile tu nila punca nye ye?

3. asal hubby aku ok je x gile pun, suke lagi adala, duit x terbang hahahaha

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Yang ini memang layan kepala... dah kena dah tuh, dah kena dah! kehkehkeh

intan.dayana said...

ngahaha...ngutuk pOmpuan je eh keje nye..huhu

aslina said...

lepak2 kat umah best ape?

ada couch yang best2 untuk lepak tengok tv...boleh guling2 kat lantai suka hati dan takde sape kisah...

kat shopping complex boleh ke buat tu sume? silap2 kene halau ngan guard...

farah liyana said...

dok kat umah la best.

haha.

~Eila @ Along~ said...

hoihhh..ni luahan rase diri sendiri ke..hahahhaa

@t00neY r00neY® said...

hihi...
laki pandai corner...
ayat manis jer...

aim-a said...

yelah yelah...pi laa lepak sembang²...org tak marah dah...heehe :p

Neeza Shahril said...

ooo.. tipu ya.. pandai ye..

SHIMI said...

sokong..sokong.. sokong

tapi ada separuh2 je yang aku sokong,
boleh ke..

Saya said...

ni mesti umah dia x best..sbb selalunye bg saya.."rumahku syurgaku"

syok ape duk umah..semua free..

Yunus Badawi said...

masing2 ada aje alasan hehehe

LiLohOnEy said...

yg nie betull..

sy tak tp tgk kwn2,,

adehh,,

pening..

kesian balaknye ;p

p0tpet p0tpet said...

ape kate p0mpuan ngn laki tuh kawen je..kan senang...due due ade dalam satu rumah....
aaaa....:p

S.A.R.A said...

cane eh dpt idea2 ni..sume post anda bgs2 belake

meen said...

eyh..saya ok je..org laki tak nak keluar, ingat saya takleh keluar sendiri ke?hehe

~maymay..jom minum2..hihi~

nur'ain said...

may, selamat beristirehat :)

tehais said...

Banyaknye konflik dalaman 13may kat awek.Sabar2.hehe :P

zura lias said...

betul ke laki leh gile x keluar rumah?bukan laki suke ke...cube tgk perut-perut laki yg dah kawen n suke lepak umah..ade 3 bulan 'isi'...hiks...

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– said...

hahaha..tau x pe.laki memang x leh dok diam kat rumah ade je nk g menggatal kah3..

.fatin nabila. said...

berehat la cukup² oke. :)

Lea Dzahir said...

kalau jumpa seminggu sekali jer tu pun kata penat.. huhu~ xleh jadi gamaknye.. hehe..

laki kalo duk umah jer tu bukan berehat pasaipa.. pasai xdak duit dlm kocek la tuh.. kalo dak musti ilang ke mana2..

hUmmY said...

jum rehat!

kematu dah ni!

ixora said...

bro...hahaha...Xora stuju sket2...tapi mcm ada persoalan tau yg bermain d benak adikmu ini...ermmmmm...

agak2 ape yg laki buat kalo duk umah erkkk...? adakah lagknyer mcm shin chan jugak...? huahuahuahua...

sHwEeT ByAtcH said...

sakit mata ku bca...
asyek dukutuk je.. :P

EP said...

betul, betul, betul... org baru kawin jek yang slalu duk umh..hehe

orensangkuit said...

hahahaha betui laa beb
wa stuju
slalu wa jadi pempuan takde hati perot ituh
hahahhaha

dania said...

Lelaki???....boleh gila tau kalau dok dalam rumah lama lama sangat..

'sebab tu sanggup kuar kul 2 pagi, angau kat mamak nasi kandaq.. :D'

Suka Bebel said...

hahaha...haha....ha!hehe

Rya said...

lelaki gila kalau dok dalam rumah lama2?
dok kat luar lagi betambah gilanya..
: p

.::WaNiE::. said...

betul juge tu encik somi saya tu kalau hari cuti duk umah nak kuar jek kejenye:P dpt pi kedai beli jambu pun dia dah ok hahahaha

Fadh said...

he he he betul betul betul...aku suka laa layout blog nie sbb ada 3 column...bleh kasi kat aku x dianyer html...(xmalunya aku)

Jard The Great said...

hmm aku tak gitu pon.. hahaha..

S h i n o said...

kalau xde spe2 kat rumah
mmg leh biol kepala lelaki..
hehehee paham2 je la

zh-ena said...

heheheheh ade yg betul n ader yg salah :p

Maryam Abu Ahmad said...

ade je idea encik.. ihiks!

takde yang melatah kan? eheh.

wawapinky said...

ermmm rs cm x betoi je...sbb kdng2 pompuan bkn x nk kuar die tkt klo kuar berdue ngn laki jd maksiat plak huhu ala laki skng bkn leh caye..huhu pling2 kuar2 g dating 2 msti pegang2 tngn ..maksiat2.. kng tak bg pegng kang kater pompun ni x sportng lak..huh! serbe slh pompun di wat nyer ..(",)

Masy said...

ooooooooooo patutlaaaaaaaaaaa

cujen said...

tipu...tipu...stetment ni tipu..jangan caye dia...

SyazReA said...

"Padahal pompuan tatau depa dah kena tipu bulat bulat
Lelaki???....boleh gila tau kalau dok dalam rumah lama lama sangat"

-huh nampak sgt, kata2 lelaki mmg x leh pakai...jgn percaya alasan dorg len kali =P rite bro... ;)

shasha said...

confuse bro..apasal la en hubby suka sgt dok umah...dan kejenya asik tido tido tido...atas alasan malas nak kuar...leh caya kah itu??

Shumierain said...

may,
makan dan membuta 2 xtiviti riadah yang sihat tau..org laki ape tau..main redah jer..

nadia-ady said...

heheh..ayah saya pun tak boleh duduk rumah lama2 gak.Lelaki kan..ehehehe

Iliana said...

kenyataan itu...sungguh la zalim en.13May oiii~

adil la tu namanya kan~ tutup kes

CAHAYA said...

kan? Nakal lelaki ni. Nak duduk rumah konon. Padahal. :P

green apple said...

betul.

aku tak penah tengok laki aku nak dok rumah kalau cuti. konfem dia heret aku keluar.

miSz.haNie said...

manjang aih pompuan salah..
tp kl lelaki pn..kl ajak dating..
xde tmpt lain..soping complex..panggung wyg..
baik ler dok umah bersenang lenang..
hahahaha :P

fiza said...

abg may, aku tengah tak larat n tak berapa sehat ni. hehehe.... letih sangat....

addyaholix said...

yes yes!
aku suka rangkap yang paling last.
ngancam haha!

NJ@goboklama said...

ada juga lelaki yg dok umah membuta tak hengat,geram aku tengok, nak aje aku lipat!! (bukan laki ku,harap maklum) ;p

Alice said...

kesimpulannya kalau lelaki ckp dorg penat tamau keluar, paksa jugak keluar! hahaha

Liza Ramlee said...

amboi mamu... sedap dok mengata.. x semua pompuan lagu tu tau...

13may said...

taichee: ececece...bila nak kasi kad nih? hehhe hehhe

oryen: salam...saya pun rasa mcm nak... >:P

zara: betulll...tak caya tanya dia...hehhe

kipas: tu jiwa kacau...hehhe hehhe

momentinlife: Ooo...kalau dok umah ramai2, tu depa main judi...hehhe hehhe

syareena: a'aa...otak sempit dok dalam umah lama lama :D

RMN: kannn??? hehhe hehhe

intan dayana: errr...kutuk ker? tak perasan plak...hehhe hehhe

aslina: waaa...nak lepak umah ko la gini...hehhe hehhe

farah liyana: bila nak keluar nih? hehhe hehhe ;)

Eila: err...contoh saja...contoh...hehhe hehhe

atooney rooney: hehhe hehhe...no komen :P

aima: lepak lepak cuci mata :D

neeza shahril: aiseh...pecah lubang plak..hehhe hehhe

shimi: line clear :D

saya: hehhe hehe...kadang2 umah mcm hotel :D

yunus badawi: betul betul...hehhe hhehe

LiloHoney: aiceh...ni yang nak suka nih ;)

potpet potpet: idea yang bernas :D

sara: hehe hehe...tima kasih :)

nur'ain: dah start blogging semula ker?

meen: serius ker ajak saya minum nih? hehhe hehhe :P

tehais: err...err...ni contoh saja :P

zura lias: oh! tu tak larat nak bawa perut...hehhe hehhe

ie3za: hehhe hehhe...tau takpa :P

fatin nabila: penat 2-3 menjak nih...hehhe hehhe

Lea Dzahir: hahha hahha...ekonomi gawat :D

hummy: jangan tegur :P

ixora: oh! tu rahsia :D

shweet Byatch: err...ni kisah dan tauladan :P

EP: hahha hahha hahha

orensangkuit: hehhe hehe...kamu memang jujur :D

dania: aikkk??? mana tau nih? hehhe hehhe

suka bebel: ok...aku paham :D

rya: aisehh...mana tau nih? hehhe hehhe

wanie: hahha hahha hahha...kannn? hehhe hehhe

fadh: ok...nanti free aku emel ko...insyaALLAH :)

jard: jom dating ;)

shino: betul betul...bengong kepala...hehhe hehhe

zh-ena: hehhe hehhe

maryam: ada....hehhe hehhe

wawapinky: hehhe hehhe...ok la ok laa...saya terima alasan kamu :D

masy: ehem ehem ;)

cujen: aikk??? tak ngaku nampak :P

syazrea: errr...errr....jgn la camtu...plsss...hehhehehhe

shasha: letih gamaknya...hehhe hehhe

shumierain: hehhe hehe...saya setuju :D

nadia ady: hehhe hehhe...tu la pasal...hehhe hehhe

Iliana: :P

cahaya: kah kah kah :P

green apple: hehhe hehe..sib baik ko mau ikut :D

misz hanie: hhehe hehhe...jom kuar dating ngan aku plak >:D

fiza: hehhe hehhe...rehat laa...jgn lupa makan ubat :D

addyaholix: hehhe hehhe hehhe

NJ@goboklama: yang tu suka kuar malam malam...hehhe hehhe

alice: kejam kejam :P

liza ramlee: hahha hahha hahha :P

~Cinta Cukulet~ said...

lelaki mana bleh rehat lama2..ada je benda nak buat huhuhuhu

Irene said...

phewwwitt..:)

munirah said...

dah penat ker may ?

Qaseh Qasturi said...

biase nyerr...org bercerita dari pengalaman...

diHa said...

terbalik dh ni. laki kalo penat, kite ajak jumpe esoknye. die kate ok. tapi kite tunggu esoknye, takde pape pon. kunun buat2 lupe. menci ai. hehehe.

Max J. Potter said...

mr 13may! kamu sangat lancang mengata perempuan! haha, tp mmg ade pun ppuan mcm tu. nani pun menyampah menengoknye.

@LiYaNNuaR said...

berehat je lerrrr... hehehe ;p

Mummy Rizq said...

pompuan tak larat.. lelaki carik peluang jadik jahat.. haa..haa..haa..

ku tak sempurna said...

perempuan merajuk, takpe... comey..

klu lelaki merajuk, uiiiihhh... sungguh tak sesuwaii... huduh :D

LifeSaver said...

amboi2..abis2 perempuan2

Yours Truly ... XOXO said...

Tau tak paaa!!

dinie said...

mayyyyyy!!!
rindu sgt kat kau.
kau rindu aku tak?
;-P

wani said...

selalu kalau pompuan tak mau kuar lelaki tak mendesak sangat...tapi,
kalau lelaki tak mau kuar sure nye pompuan hangin tak hengat-hengat...

kenapa??? May tolong kaji ek...

StingRay said...

bab ni aku stuju...


haahahahahaaaa...

aNIe said...

Hehehe...abang akak yang kat umah ni tak gila2 pun asyik dok umah je...akak yang bagai nak gila...nak ajak dia pi jenjalan...borink...

sutera putih said...

hikhik...
itulah llaki,,,
sekian.

~~Noli said...

salam ari jumaat bro may..hehe..ape kes rehat2 je..jom wayang!..hehe


best dapat laki yang tak byk kerenah sgt
bile pompuan penat, dier suh rehat cepat cepat
takyah la pompuan carik alasan kerah kudrat
untung dpt laki camni,tak cari lain dah..tobat!

pompuan kdg2 rindu takleh simpan lama
dalam semnggu mesti ade sehari bersua muka
bukan pompuan byk kerenah atau buat2 mngada
jupe kejap je,tu pon berbunyi mulut lelakinya

ade masa pompuan leh jadi takde mood tetiba
lelaki ajak jumpe pon rasa badan dah takde daya
ala..slalu call, sms,esok2 pon leh jumpa
bg la pompuan rehat,eh bukan lelaki jadi gembira ke?

pompuan nk jupe laki kekadang mmg ade penyebabnya
lelaki plak bg alasan sbb mgkin sbb nk tgk bola je
asyik bola bola bola,smpai pompuan pon naik kecewa
merajuk je la,sbb akhirnya nnt lelaki akn pujuk juga

pompuan boring jugak,kalo kuar asik jupe tempat sama
baik duk umah kemas2 tgk tv astro channel
ade ke lelaki ckp pompuan cuma mkn dan tdo je
hello tgk badan la,sape yg mkn dan suke membuta

hai cik abg,deria keenam pompuan nih bukan main kuat
sekali lelaki bg alasan,takkan kami percaya bulat bulat
abih saje call,pompuan bagi msg 7 8 kerat
siap la lelaki,rehat kamu akn jadi xde makna sgt

haha...

Iznie Nadyra said...

erm....ye ker???

tak la!!! :D

megop said...

betol ni!! hehe..aku pon byk pengalaman

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– said...

aluu..bro

mane pegi ni?

lama menyepi???

cybernetics mind said...

boleh gila dok sorang2 kat rumah...hehehehe...senanggggg jaaa depa kena tipooo erkkk

K i a H R o N g G e n G said...

hi..hi..hiii..

WeBViDeOKLiP said...

hehehe
pompuan mmg cm tue
hehhe

pHat sUe said...

euwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

sUe said...

ok.yang ini saya setuju.
macam betul je walau tak 100%.
perempuan mmg kuat merajuk. =P

TeacherNunu said...

heheheeh ada gak lelaki suka duk umah

13may said...

cinta cukulet: kamu memang memahami :D

irene: hehhe hehe....lamanya tak nampak...rindu! ;)

munirah: nak rehat sat...hehhe hehhe

qaseh qasturi: errr....cerita apa nih? hehhe hehhe

diHa: hehhe hehhe...tu dah overdose :D

Max JPotter: hehhe hehhe hehhe

@liyannuar: tima kasih :D

mummy rizq: errr...abiss...asyik tak larat ajer...hehhe hehhe

ku tak sempurna: lelaki pun ada perasaan...hehhe hehhe

LifeSaver: uiiikk...lamanya tak nampak kamu :)

Xoxo: huuhu :P

dinie: hehhe heheh...ko line tak clear manjang...rindu kena simpan dalam hati la :D

wani: pompuan hangin sebab tadak sapa nak teman...hehhe hehhe

stingray: tima kasih :)

anie: hehhe hehhe...dah dah jemu dok kat luar umah kot...hehhe hehhe

sutera putih: bukan ku pinta jadi sebegini :P

noli: off tepon...selamat selamat :P

iznie nadyra: iyer...tak caya tanya dia...hehhe hehhe

megop: tima kasih atas sokongan anda :D

ie3za: hehhe hehe...gua busy la beb...keja byk...hehhe hehhe

cybernetics mind: hehhe heheh...dah bocor rahsia :D

kiah: apa kabar? hehhe hehhe

WeBViDeOKLiP: hehhe hehhe

phat sue: :P

sue: hehhe hehhe...kan aku dah kata dah...hehhe hehhe

teachernunu: oh! tu sebab sengkek...tu yg dok umah tuh...hehhe hehhe

pen said...

laki memg pantang duk lame kat umah..

pasti gelisah semacam..

hoho

iqmal@mael said...

leh tahan...

milf said...

find air beds in wisconsinbest air beds in wisconsincloud air beds

best cloud inflatable air bedssealy air beds portableportables air bedsrv luggage racksaluminum made rv luggage racksair bed raisedbest form raised air bedsbed air informercialsbest informercials bed airmattress sized air beds

bestair bed mattress antique doorknobsantique doorknob identification tipsdvd player troubleshootingtroubleshooting with the dvd playerflat panel television lcd vs plasmaflat panel lcd television versus plasma pic the bestadjustable bed air foam The best bed air foam

hoof prints antique equestrian printsantique hoof prints equestrian printsBuy air bedadjustablebuy the best adjustable air bedsair beds canadian storesCanadian stores for air beds

migraine causemigraine treatments floridaflorida headache clinicdrying dessicantair drying dessicant

milf said...

black mold exposureblack mold symptoms of exposurewrought iron garden gatesiron garden gates find them herefine thin hair hairstylessearch hair styles for fine thin hairnight vision binocularsbuy night vision binocularslipitor reactionslipitor allergic reactionsluxury beach resort in the philippines

afordable beach resorts in the philippineshomeopathy for eczema.baby eczema.save big with great mineral makeup bargainsmineral makeup wholesalersprodam iphone Apple prodam iphone prahacect iphone manualmanual for P 168 iphonefero 52 binocularsnight vision Fero 52 binocularsThe best night vision binoculars here

night vision binoculars bargainsfree photo albums computer programsfree software to make photo albumsfree tax formsprintable tax forms for free craftmatic air bedcraftmatic air bed adjustable info hereboyd air bedboyd night air bed lowest price

milf said...

new houston house houston house txstains removal dyestains removal clothesstains removalteeth whiteningteeth whiteningbright teeth

jennifer grey nosejennifer nose jobscalebrities nose jobsWomen with Big NosesWomen hairstylesBig Nose Women, hairstyles

milf said...

dessicant air dryerpediatric asthmaasthma specialistasthma children specialistcarpet cleaning dallas txcarpet cleaners dallascarpet cleaning dallas

vero beach vacationvero beach vacationsbeach vacation homes veroms beach vacationsms beach vacationms beach condosmaui beach vacationmaui beach vacationsmaui beach clubbeach vacationsyour beach vacationscheap beach vacations

bob hairstylebob haircutsbob layeredpob hairstylebobbedclassic bobCare for Curly HairTips for Curly Haircurly hair12r 22.5 best pricetires truck bustires 12r 22.5

washington new housenew house houstonnew house san antonionew house ventura

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may