Thursday, April 02, 2009

177: Bunga bunga cinta?

Pompuan cukup benci dengan lelaki penipu
Konon setia tapi belakang ada pompuan lagi satu
Tapi pompuan kena sedar dan tahu
Cinta tak semestinya bersatu, tapi tak mustahil berdua, bertiga dan lebih dari tu

Pompuan cukup bengang dengan lelaki mata keranjang
Walaupun keluar bersama, pompuan lain pun sempat di pandang
Tapi pompuan kena la bersabar dan bersifat matang
Kerana cinta itu buta, pandang sapa pun..di hati tetap pompuan tu sorang

Pompuan kadang kadang tak berapa suka dengan lelaki kedekut
Apa lelaki minta, semua dia kasi...apa dia minta pulak, lelaki cukup kemut
Tapi pompuan kena redha dan jangan sangat berkira apa yang patut
Kerana cinta itu keikhlasan, bukan ajer cuma cakap takat mulut

Pompuan juga tak gemar dengan lelaki ulat bulu
Tak kira sapa, semua lelaki tu nak sapu
Tapi pompuan kadang kadang kena sedar selalu
Cinta tak mengenal siapa...so tak salah la lelaki buat lagu tu

Oleh itu pompuan kena la sabar dan memahami
Jangan asyik nak melenting kalau lelaki perangai sebegini
Sebaliknya pompuan kena sedar dan kena amik peduli
Sebab mengikut kajian yang tak rasmi
Bilangan lelaki dah makin berkurangan dalam dunia ni
Kalau asyik nak marah, karang lelaki tamau...pompuan jugak yang rugi

104 comments:

joegrimjow said...

moralnya
2 2 kene beringt
baru aman

Juhaini Fauzi said...

oleh kerana sy ni perempuan yg agak rasional, sy redha je la dgn post ni sbb setiap org berhak memberi pendapat walaupun pada zahirnya sy mmg rs penulis bias sbb penulis seorg lelaki.. :) klu la penulis itu perempuan dan dperlakukan sebegitu sy nk tgk gak reaksi penulis. pastu nnt blh la lahir lagu if i were a girl..:)

~~Noli said...

en may..jap yer..nnt sy bg bunge2 cinta tuk en may..keh kehh...

Rya said...

ye la tu labu..
: p

Noha said...

xpelh..klau jodoh x kemana.:p

ShaMytO ShaMey said...
This comment has been removed by the author.
blokdrive said...

hehehehehe.. benar bagai dikata..

diHa said...

hikhik.. amboi amboi amboi.. kemain menyebelahi lelaki.. tau la hang tu lelaki.. hikhikhik..

tp mmg btol, pandang sapa pun..di hati tetap pompuan tu sorang.. tgh geram2 pon, bole cair bile dia ckp macam tu.. haihhh.. =p

ciPuding_7 said...

ok..
aku suka rangkap kedua tu..
sekian, tima kasih..

nadia-ady said...

Cinta tak semestinya bersatu, tapi tak mustahil berdua, bertiga dan lebih dari tu


ayat atas ni paling tak bleh blah skali. Salah tafsir maksud ayat tu..ngehehehehe

p.i.n.a.t said...

rangkap pertama tu mmg da terbukti pon..
hee..suke menipu tau!

PanAdoL7e said...

wah! d tujukan pada bini kamoo ker?

cujen said...

saya tak kisah lelaki tu macam mana kalau saya dah suka dia, tetap jugak suka...

memang lumrah lelaki macam tu... pompuan pun tak bley tamak sangat..

cuma saya tak boleh terima lelaki kaki pukul pompuan n panas baran.. :-)

rasanya en. 13 may tak mcm tu kot...

dejavu said...

lelaki semakin sikit..sbb semua nya dah bertukar menjadi wanita....

*lu pikir la sendiri [gaya Nabil Raja Lawak]

Ynn Ainul. said...

mane bolehh, ni yg kene guna minyak dagu ni, kasi laki melekat, tp takut pula kng smpai ke kubur die ikut wuu tamo tamo :((

fendifid said...

terlalu memilih pun selalu tersalah pilih....better go with the flow.

zh-ena said...

klu dh sayang sgt perangai buruk pun terima ajer..jodoh takkan ke maner la

@xiM said...

kalau dah perempuan memang la macam tu..hehe

:)

shasha said...

arrgghh~~...pressure pressure bro!!...nak benci lelaki boleh tak??hahahaahha

wani said...

Hii May..

Rasanya bab tipu menipu ni, baik lelaki mahupun pompuan sure benci punyer..
memang cinta tak semestinya bersatu...
tapi dgn kejujuran pasti perpisahan tak berlaku...

Camana lelaki rasa kalau gurlfwen dia mata keranjang????...

Dengan bilangan pompuan yg terlalu ramai zaman ini...so bolehlah lelaki2 diluar sana berkahwin 4...kahwin tau bukan bercinta...hahaha....

Cx Bob said...

to start a relatioship..
we need to trust!..
hek3..
pompuan kuat jeles kot..
haha

farah liyana said...

apapun,
lelaki dan wanita itu diciptakan untuk bersama-sama.

:)

ViLdA FiDa said...

adehhh..leh plak cengitu..

tehais said...

If i were a boy.....

;P

Amy Z! said...

hahaha. pandai la~ :-p

Titicaca said...

hah! ni cam bau2 nak justify lelaki buleh kawen 4 je ni..woit! ko start la kawen 1 dulu baru tau hahahha..

:: Feez_Mior :: said...

hehe..hnya mampu sengih jek..

violet said...

gigih sungguh laaa enchek may kita ni dok bg nasihat kt org pompuan...terima kasih la byk2...cek impressed!

aim-a said...

nak kawen lebih dr satu ka? jgn nak carik bala...hahahahahah :p

tintaHati said...

Hehehe...aku baca gelak saja....tp laki aku baik...ameen... :)

inna hayati said...

encik may,
baru cinta je kan? lelaki pun tak boleh benci bila cinta tak semestinya bersatu, tapi tak mustahil berdua, bertiga dan lebih dari tu....

kami pun sempat pandang2 tapi lelaki pon tak boleh bengang, kerana cinta itu buta, pandang sapa pun..di hati tetap lelaki tu sorang...

kami memang kedekut,kalau kami angkat kaki jangan cakap kami kemut...Kerana cinta itu keikhlasan, bukan ajer cuma cakap takat mulut...

kami pon ada taste kami sendri, kalau tak kene pilih, sedar2lah diri sebab...Cinta tak mengenal siapa...so tak salah la kami buat lagu tu...

Oleh itu lelaki kena la sabar dan memahami,
Jangan asyik nak melenting kalau pompuan memilih lelaki,
Sebaliknya lelaki kena sedar dan kena amik peduli,
lelaki dah pupus sebab kiamat makin menghampiri,
Kalau asyik nak merungut, mengata itu ini,
karang pompuan tamau...lelaki jugak yang rugi...

lalala :P

Signorina Syima said...

asik pointed pada perempuan je... mana aci... kalau lelaki boleh tgk pompuan, kita pun boleh cuci mata tgk lelaki.. kalau lelaki kemut duit, kita pun boleh buat gitu, baru fair.

tiada diskriminasi gender

aslina said...

lalala~~!!!
wat2 tak penah bace saje...ekeke

^ez^ said...

ala...tak suka laki penipu..tak leh ke setia pada yg satu??

huhuhu...susah susah..

Jard The Great said...

LoL...

@t00neY r00neY® said...

kalau pompuan wat bende yg same?
adakah ade masalh?

Ayaq masak said...

sebab tu saya tak bagi number fon kat 13may, sebab dia ulat bulu. dan saya tak suka ulat bulu.

tiba2 teringat sunan. huhuh mana beliau.

arsaili said...

salam bro...nice conclusion tuh ahahaa

orensangkuit said...

alaaa lelaki kuat sentapppp
skit skit sentapppp
kalah fumfuan tauuu

13may said...

joegrimjow: errr...lelaki kena beringat lebih :D

juhaini fauzi: hehhe hehhe...nak buat camna...dah dasar lelaki :P

noli: lega :P

rya: aik?? aik?? :P

noha: ecececece...hehhe hehhe

shamyto shamey: cool... :D

blokdrive: tima kasih :D

diHa: hahha hahha haha...tu ayat ajer tuh...hehhe hehhe

ciPuding aka org kampung aku: sama sama :D

nadia-ady: err...pompuan yg salah tafsir :P

pinat: err...errr... :P

Panadol7e: errr...untuk peringatan diri sendiri :D

cujen: ishhh...kalau dah kaki pukul...memang masalah...

dejavu: hmmm...betul jugak...hehhe hehhe

Ynn Ainul: hehhe hehhe...minyak pengasih :D

fendifid: betul betul...layankepala :)

zh-ena: hehhe hehhe...itu la cinta :D

@xim: hehhe hehhe

shasha: jgn benci lelaki...kang nyesal kang...hehhe hehhe

wani: gf mata keranjang...lelaki jadi mata mata ranjang...hehhe hehhe

Cx Bob: tu la pasal...hehhe hehhe

farah liyana: aiseh....no komen la...hehhe hehhe

vilda Fida: boleh la lagu tuh...hehhe hehhe

tehais: jgn la gitu...hehhe hehhe :P

AmyZ: tima kasih >:P

titicaca: hehhe hehhe...nak kasi penerangan saja...hehhe hehhe

Feez Mior: hehhe hehhe...kamu memilih jalan selamat :D

violet: impress lain mcm saja nih...hehhe hehhe :P

aim-a: hahha hahha...rezeki jgn tolak :P

tintahati: syukur syukur...hehhe hehhe

innahayati: aikkk??? serangan balas nampak :P

signorina syima: oh! iyer ker? tak perasan plak...hehhe hehhe

aslina: hehheh hehhe...bagus bagus :P

ez: ehem ehem...ni dok ada nih...hehhe hehhe

Jard: huhuhuhu

atooney Rooney: kejam kejam :P

ayaq masak: hehhe hehhe..sampai hati ko ayaq...huhhu

arsaili: salam kembali...kannnn??? hehheh hehe

orensangkuit: elehhhh...hehhe hehhe :P

meen said...

ya la..ya laaaa..

saya sedar dan tahu,
cinta tak semestinya bersatu..

dan tak mustahiljuga menjadi yg kedua atau ketiga..saya tahuuuuuu..

*erk...apasal ni, cakap macam lost hope je..hiks*

LiLohOnEy said...

yela tu..

selalu nk bekap lelaki..

mana entri bekap pompuan plak nye bro???

Diana-k said...

aishhh..
sumer org pun banyak ragamnyerrrr...

sHwEeT ByAtcH said...

ko ni mmg ntah pape je..

SyazReA said...

ewah2.. mentang2 la permintaan melebihi penawaran, so nk demand la eh..
nape la perangai lelaki ni agak teruk eh..adeh.. hampeh..
tp bukan salah ibu mengandung...

.::annemishi::. said...

alaaah~~~ normal laa tuh... laki mmg cmtuh kan? haha~~

chii said...

setuju...walaupun ada yg x setuju...eheh

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hahahaha...

ku malas mau gaduh2..

sama2 rugi nanti~

LOL!

sutera putih said...

betul3x,,,(cam upin ipin 2)
hehehe,,,
betullah 2,,,
cinta x semestinyer bersatu,,,
huahuahua,,,

CAHAYA said...

Elok single dr berdua kalau perangai nak macam hamlau. :P

13may said...

meen: hehhe hehhe...bagus...satu pemikiran yang positif :D

LiloHoney: err...ni backup lelaki ker nih? tak perasan plak :P

Diana-k: a'aa...tambah2 org pompuan :P

shweet Byatch: :P

syazrea: a'aa...bukan salah ibu mengandung..tapi salah pak tak pakai kondom :D

annemishi: camtu eks? hehhe hehe :P

chii: apa ni chii...sat setuju..sat tak setuju...hehhe :P

Zara: bagus bagus...hehhe hehhe

sutera putih: hehhe hehe...lain mcm ajer nih :P

cahaya: hamlau...lama tak dengar perkataan nih...hehhe hehe

Zabs said...

Salam May,
Jadi perempuan zaman sekarang mestilah:

1. Sanggup dimadu.
2. Sayang lelaki mata keranjang.
3. Suka lelaki kedekut.
4. Suka lelaki ulat bulu.
5. DLL.

haslina said...

tima kasih atas pandangan ikhlas tu en may..
alhamdulilah my hubby baik wlupun dia seorang yg 'hensem'

Masy said...

aku suke lelaki. hahahahah.

Darling said...

rasanya kalo tak ada lelaki kualiti dah, tak yah kawin pun ok gak kan? bukan tak boleh hidup pun..

lalalalala lalalalla

LYNN said...

benarkah ape yg dikata??bile pk2 blik ade rasional nye jgk...

xchange link jom!

Neeza Shahril said...

oooo.. pompuan lah salah ya.. nak kena ni... haiiikk!!!!! desyummmm!!!!

amacam? sakit tak?? hehee..

Iznie Nadyra said...

orang perempuan nie sabar jer tgk laki kutuk dia...
;p


eh, tak rugi la...sebab perempuan sekarang nie suka berdikari dan sanggup bujang sampai mati dari kawin dengan orang yg tak baek...huhu

ellyWong said...

oh no may.. ni macam mana ni.. adoi~~

13may said...

zabs: salam uncle...nampak gaya kena gitu ler...hehhe hehhe

haslina: hehhe hehhe

masy: ehem ehem ;)

darling: abis tu harta semua camna? nak waris kat sapa...hehhe hehhe heheh

Lynn: hehhe hehhe

neeza shahril: aik??? main kasar nampak...heheh :P

iznie nadyra: lelaki mana yg dok kutuk pompuan tuh? hehhe hehhe

ellyWong: macam tu laa...huhhu :P

nia said...

yela pompuan je la y kene redha n saba..sbb pompuan mmg dh trkenal dgn tahap kesabaran y tinggi.. :d

farazdaq said...

may;

ko teror la may bab2 cenggini..
buat la buku..haha

sutera putih said...

mana ada lainnn laa may,,,
mcm ada lah...
mcm2...
haha...

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– said...

huhu..sakit ati la klo pompuan je yg kena sabar. kan ke dh tau sifat pompuan ni memang penyabar? nk sabar sampi tahap mcm mane lagik?

klo semua lelaki dh mcm tu sepatutnya lelaki x harus diciptakan betol x huhu..

lelaki diciptakan utk jd pemimpin kaum hawa bukan memusnahkan kaum hawa. tanggungjawab besar tu dh janji dh tu dr alam perut lagik. so..sape yg salah?haha...

-->> x heran klo x de laki pun. dorng jugak yg rugi hahahahahaha...

Miss Linna said...

cop!! nie kelua dari hati or cut and paste je..

hihi...

=).

~Cinta Cukulet~ said...

bunga-bunga cinta layu di pusara ke?hahaha

13may said...

nia: tau takpe :P

farazdaq: wah wah wah...ko puji aku nih :D

sutera putih: hehhe hehhe :P

ieza: hehhe hehhe...jom kawen :D

miss Linna: hehhe hehhe...org copy & paste karya saya ada laa...hehhe hehe

cinta cukulet: ehem ehem ;)

Yunus Badawi said...

salam May.
Aku sokong apa yg ko tulis dan Pak Zabs ringkaskan tu.
Org pompuan kenalah bertolak ansur dan memahami perangai lelaki hehehe

zino said...

yg penting kedua2 pihak kena saling hormat menghormati dan saling caya mempercayai baru lah bahagia hehe

hUmmY said...

xpe..

janji kau syg aku!

eh? tetibe!

HAHAHAHA!

ixora said...

hehehe...=)

Pu3 said...

udah lama xlayan kepala kat cni.
hehehe.

well,
pesan ayah, best men win!
so, pompuan kene sbr ngan karenah lelaki yg susah difahami ni.
hermmm.
=P

Iliana said...

haiksss..ayat yang akhir tu macam ugutan tuu~

bukan apa, mungkin sebab perempuan tahu, bahawa lelaki itu punya kuota 4..berbanding perempuan, cuma 1..

roxy said...

salam...sudi-sudilah singgah.

13may said...

yunus badawi: salam uncle....jgn la asyik nak marah ajer kan? hehhe hehhe

zino: betul betul :D

hummy: aisehh...ni yg buat aku makin sayang nih :D

ixora: :)

Pu3: betul betul :D

Iliana: hehhe hehe...bukan ugutan...just nak bgtau :D

roxy: salam...insyaALLAH :)

lupekanje said...

tawon ni dilaporkan lebih ramai baby lelaki dari baby prempuan..
ada harapanlah lelaki akan lebih ramai dari pompuan.. masa tu, hantaran kawin akan dinaikkan berganda2...muahahah..

S h i n o said...

lelaki ni dh la kurang...
patut perempuan sedar la sikit dan jgn jual mahal sebab kalau jual mahal nnt lelaki boleh cri 10 org lagi bgus dari kau hehehe :P

Hidupp lelaki!!!!!

Yours Truly ... XOXO said...

Ey..still up and alive...!
Cayalah!!!

LiLohOnEy said...

bley plak buat2 xsdr ye ;p

Lea Dzahir said...

lelaki kalau nak pandang perempuan lain tu buat macam mana pun dia tetap pandang.. x pandang direct tp jeling2.. :)

biasa aa tu, lumrah hidup..

betul la cinta tak semestinya bersatu.. berdua, bertiga tu rasanya mmg dah selalu, senang nak pilih yang terbaik yer?

hehe.. apaper je laa.. :D

tipikal melayu said...

sebuah blog yang mengambil berat isu gender wanita dan lelaki....

bagus.

aku benci feminazi!

tehais said...

anda di tag ;P

Max J. Potter said...

bukan normal ke laki suke tgk ppuan? bukannye die tgk tu hati die berubah kan? die still sayang wife die..cuma lumrah lelaki, mmg suke tgk ppuan..kan?

Azer Mantessa said...

sah aku ni silap zaman
time aku dulu, sebelum ngorat awek, kena ngorat mak bapak dia dulu

kesian aku :(((((((((

B|itHeGaL said...

erk.. aa.. erk.. iskh.. iskh... erk.. huhuhu...

alif-mikail said...

koi setuju...

err..

miSz.haNie said...

ecehh..
menang ke lelaki jugakkk...

manje said...

setuju aje la...

.::WaNiE::. said...

aik cam dah ada cita2 pasang lebih ni may hahahaha

wawapinky said...

ermmm x slah sbnr nyer lelaki nk psng lbh dr satu dlm islm pon x melarng tp yg mslh nyer skng ni bleh ker lelaki ni jd adil???sbb slalu nyer yg di dengr2 insn bername lelaki ni mudh sgt terpedaye dgn godaan pompun terutm yg muder.. bak kater pepatah dpt klape muder klape tuer ditnglkn..adil kh itu??

cb tlng explain skit??

© Opah De said...

Pandailah ko, May!

akey87 said...

"kami semakin berkurangan, so jgn menentang poligami, kami hanya membela nasib kamu, dengan ikhlas, sedangkan nabi ada 4 isteri, apa yg nabi buat semua adlah sunnah, jadi sy mengikut sunnah nabi"....:D

A t i Q a h said...

Marah2 sayang gitu. Huu~

munirah said...

ini la lelaki..speseli may..

nabilah mangshor said...

;)

bozzobattousai said...

bozzo kut nampak aoi pakai sluar pendek yg sgt pendek kengkadang toleh gak la....

Babe said...

Aku dengar ada orangc ari aku kat blog Nazex ehem


awat nak belanja nasi kandaq ka?

Honey Bee said...

May...
awak nie lelaki kategori mana... maklum le nak minang awak nie... kena le tau baik budi kan...
kui kui kui...

13may said...

lupekanje: elehhh :P

shino: cayalah! :D

Yours truly: hai kawan lama...apa cerita? rindu kamu laa :D

LiloHoney: :P

LeaDzahir: hehhe hehhe...byk2 pun pening kepala gak :D

tipikal melayu: tima kasih kerana singgah :)

tehais: protes! :P

Max JPotter: cuci cuci mata katanya :D

Azer Mantessa: hehhe hehhe...takpe..janji bahagia :D

Blithegal: :P

alif mikail: hehhe hehhe

misz hanie: eh! iyer ker? hehhe hehe

manje: tima kasih :D

wanie: errr...berpandangan jauh ke depan :D

wawapinky: ishhh...ni yg kalah nih :P

Opah De: errr...ni ikhlas ker puji ni opah? :P

akey87: hehhe hehhe

atiqah: pandai :D

munirah: saya amatlah inesen >:P

nabilah mangsor: pheewiit!!! ;)

bozzo: rezeki brader...rezeki...hahha :D

Babe: hehhe hehe...hang pi mana menghilang? hehhe hehhe

honey bee: errr...nak yang macam mana...semua boleh..hehhehehhe :P

~imm~ said...

ehem~

nasya said...

wargh....
blog pembelaan jntina...
diskriminasi....

Iris said...

dulu sampai sekarang kene bersabar ngan lelaki..
sampai mati la saya kene bersabar dengan lelaki..
huhu~

LaDySLeepLeSS said...

Hehehehe...

sHibI said...

kesimpulannye, lelaki memang gatai~

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may