Tuesday, December 19, 2006

Kebersihan...

Semasa lepak ngan geng veteran 2 hari lepas, terdengar satu ungkapan dari salah seorang dari mereka:

”Kita boleh tau adakah seseorang itu ambik berat tentang kebersihan dengan melihat tandas / bilik air di rumah mereka. Kiranya bersih, maka dia seorang pembersih..kalau kotor, maka dia adalah sebaliknya sebab tandas merupakan tempat yg paling orang malas nak cuci….“


Apa pendapat korang????
Bilik air aku....cat kaler pink lagi:D

ps: Semalam aku terperasan ada 'benda' dok kat meja makan aku...
ish! hujung minggu ni baru nak angkut barang. Sapa2 free, datang la tolong aku angkut barang. Rokok di sediakan:)

60 comments:

Ayaq said...

Toilet aku pun pak aku pi cat kale pink. Huh tak suka...

zwitterion said...

haha, siap dilarang guna talipon, kawasan radioaktif tuh..

Anonymous said...

aku free aku free..
erk.. rokok ja ka?
x jadi tolong la..
sayangilah paru2 anda..

Anonymous said...

tolong?? buleh! tolong tengok! hahaha..ya,aku juga sayang paru2 dan buah pinggang aku.

Masy said...

tak aci laa tunjuk gmbr dinding. patut gmbr lantai, mangkok tandas, baru le nmpk tahap kebersihan encik 13may.

rokok ek?kenseellll..hehehehe

Unknown said...

hah.. btoi aa kata org veteran tu..bleh melambangkan diri kita jugak.. heee kalo bilik tidoq pon cam tu gak kan? lalalalala

*sorok muka* nGee :D

Anonymous said...

laaa... aku baru faham..
"ada 'benda' ataih meja makan"
aku igt sapa la boh sign x leh guna hp ataih meja makan hg..
rupanya 'bendaaaaa'...
sian hg no.. nk makan pn x senang..

Puteri Satu said...

looorrr....tunjuk atas je...naper tak tunjuk lantai bilik air ko...aper daaa....

Anonymous said...

suh la benda tu tolong...
hang upah la dia rokok barang 5-6 kotak, mesti sekelip mata je dah siap angkat.. haha

Anonymous said...

tunjuk tandas tak penuh ponnn.. tunjuk arr semua tempat... terutamanya bawahnya...

ajak angkat barang tapi upah rokok.. tak mo lah..

'merokok membahayakan kesihatan'

tak ader upah makan2 kerrrr...??

merapuman said...

tolong kirim salam je al

Suri Rahsia Abang said...

patut la hantu suka dia.. gambaq dia tunjuk pun tandas. sah2 tempat setan tu. bahaya ni. satgi antu ikut pindah baru tau!

arianna adrizal said...

sy nk pi sp next week. ingat nk tolong tengok. kekekekee.. tp tak jadilah. upah rokok, bukan kenyang pun ;p

Angel Eyes said...

toilet kat umah i kaler light blue.. siap ada wallpaper lagi. haha...

anyway, i tak nak rokok free. eh, cigar free boleh la.

takpelah, maybe i can hantar my 'wakil' from kl tolong u pindah?

i hantar 3 org perempuan jelita, amacam mau tak?

;)

hayad said...

btul2, aku setuju. Lg satu tgk keadaan dapurnya. Bilik air dan dapur adalah unsur penting dlm sesebuah rumah.

oh my oh my said...

aku dapoq yg kaler pink....

huuu serremmm umah hang

Pa'chik said...

bilik air, bukan tunjuk dinding bang, tunjuk mangkuk tu..

ada ke angkat barang bagi rokok, makan la. Baru best nak buat rilek.

Aku Bukan Bidadari said...

pergh!! Pink karerrr...

RaFFLeSiA MeRaH said...

pink kalerrr...cam tandas anak dara pulak...apsal x leh bwk tipon bimbit? sukati ler nak borak kat mane pun...muehehehe...

che'fara said...

halo anda di sana, tak main lerr gambar dinding.cuba gambaq jamban ka gambaq sinki ka.

mana aci like this.wait till u see my toilet arrr.

Fadh Rahman said...

aku sokong pendapat tue...aku selalu klau nak makan kat mana2 kedai makan...mmg aku gie toilet dulu...bukan aper...sambil nak membuang tue...jeling2 kat dapur...klau bersih...aku order...klau kureng...aku cabut cari kedai lain...bukan aper...kita sebagai pengguna ader hak untuk memilih mana2 yg terbaik...chewah...pink kaler gitu...aku sokong ko letak sign tak leh guna handphone...sbb klau dah guna handphone mesti lama kan...sedangkan toilet tempat iblis setan paling suker...klau dah lama dok kat toilet...berkawan laa ngan iblis dan setan tue...!

13may said...

ayaq: aik??? sama taste la plak:D

zwit: hehhe...tau takpa...actually tu biohazard area:D

eSamp: oit...mandi mlm2 pun boleh sakit peparu tau:)

penyu: oh! terima kasih atas pertolongan anda...ceh!!

masy: Oooo...kasi rokok, takmau...eksen yea:p

lindosh: hehhe...pi kemas bilik tidoq hang tuh:D

eSamp: oh! aku terperasan masa aku terjaga pukul 2 lebih pagi tadi...baguih punya dok bertinggung....cuma nampak bayang2 ajer la...

puteri1: lantai tgh basah...gambaq tak cantik...hehhe...

anon: dia tolong waktu malam saja...aku nak angkut barang waktu siang:D

nitequeen: hehhe...ok apa. Tengok tempat sidai towel tuh...sikit punya berkilat apa:D

M-man: kirim salam kat sapa nih??? hehhe...

suri: hahahaha.....agaknya tu bilik mandi 'dia' kot???

anne: datang SP..makan kenduri ker???

angel: pompuan jelita??? wow!!! suruh datang cepat sikit yea:D

hayad: lagi satu tengok penyapu...ada tak penyapu dlm umah tuh??? unsur penting gak tuh...hahha...

shears: oh! dapur kaler pink...menarik! hehhe...

pa'chik uih...rokok tu penting gak time buat keja berat. Contoh: kat umah kenduri..hehhe..

Bidadari: hehhe...sempoi kan:D

RM: amatlah tak best kiranya anda 'tengah rileks' dlm tandas...tetiba tepon bunyi. Kacau betoi...hehhe...

che'fara: hehhe...aci aci buka pintu la:p

AMDS: betoi betoi....tapi kat Penang nih, byk kedai tepi longkang...kedai tuh yg paling best:))

~comei~ said...

tgh berkira2 nak cat umah gak ni... pink ok gak kan. hehe...

(yeye dah ada streamyx yeye)

Pa'chik said...

bukan time kunduri depa bagi 'rokok' balut tu ke? heheh

arianna adrizal said...

bukan kenduri. saja membuang masa. kekeke.. taklah, nk pi umah pak sedara. dorang pi haji so saje temankan anak2 dorang. sambil tu nk makan angin. jumpa tok chik skali.

me3n said...

rokok tak dilarang eh dalam tandas ko? ehehe, bley b**ak sambil isap rokok kan? masyuk wey haha!

edyan7 said...

eeeiii...udah le cite seram ni! ngeri lak rasanya... rimas...rimas! ko ni!!!!!!alamak... tak leh tidur le aku...

setakat ddinding je warna pink ceria... tapi 'mangkuk'nya tak tau lagi cam ne ghopanya! huhu

Anonymous said...

"oh tandas berkualiti
oh hidup berkualiti"



kher kher kher

kakLuna said...

'benda' apa atas meja hang?nak tau jugak..lenkali hang buh satu sign kat situ 'dilarang merayau dan mengilai kat sini'..fuh.seram sih...

Angel Eyes said...

amboi.. dengar jer pompuan jelita terus suruh hantar cepat!

gataiii la hang tu!

eh, i nak mai penang bulan february nanti ok!

13may said...

comei: kaler pink okeh...cantik mata memandang:))

pa'chik: oh! itu semestinya...tapi hanya untuk geng otai otai saja:D

anne: singgah la Penang. Pi pesta. Dah alang2 sampai kat utara nih....hehhe...

ad3ck: isap rokok sambil 'rileks2' dlm tandas memang best:D

edyan7: hehhe...malu nak tunjuk:))

NinaOK: keh keh keh:D

luna: hari tu tidoq atas lantai...semlm lepak kat meja makan plak...hehhe..

angel: hehhe...keja jadik cepat satu macam bila ada pompuan jelita...hahha...

Nanti turun Penang, inform i okeh...btw, after Xmas i nak gi Putrajaya....kalau sempat, kita gi minum kopi okeh:D

ZABS said...

Toilet untuk pelancong RM400,000 satu dan banyak lagi akan bina di KL. Ramai rakyat tidoq dalam reban di kampong...

Angel Eyes said...

after x'mas? so that means during working days kan? let me know pls. hopefully boleh jumpa lah. eh, u dtg sorang jer ker? Ajak la sunan also!

Orait, nanti i inform u guys (sunan, you and ayaq masak) once i mendarat di penang ya!

eh, nak tanya... i noticed that when u reply to all the bloggers, semua dlm 'bold'. How to do that eh?

bluecherry @ fai said...

may, ko cat pink kaa.. mcm anak dara plak..

ape kena mengena ngan hp tuu?

13may said...

zabs: mak aiii...belanja sampai mcm tu sekali buat toilet!

angel: check your email...

Ceri: Dilarang guna hp dlm bilik air aku:D

DeeN said...

Ko minat pink ker? Ko dah pindah mana skang? Jangan ko angkut sekali ngan antu tu udah ler. Jenuh la ko berpindah randah nanti hehehe...Aku bukan tak nak tolong, kalo aku balik sp leh la. Tu pun kalo ko pindah kat sp la hehehe.. (sbnrnya malas nak tolong sbb takde makan2 hahuahua)

Anonymous said...

dh jemu la tgk tandas.. hapdet la weh...

Titicaca said...

x de kisah seram ke masa korang ehem ehem dalan toilet tu?

oh my oh my said...

hoho kisah seram masa membuang ayaq..

Ungku Nor said...

sat..sat..
ingat nak kutuk tapi sakit perot la pulak..

tumpang jamban hang bleh dakkk??

;p

kingbinjai said...

sangat betul! s rajin rajin la cuci tandas melalui sekrang

13may said...

nuraddeen: eh! hang budak SP ka???

Esamp: rileks la...skrg kan tgh promosi kebersihan tandas...kat TV pun ada iklan tau:D

titicaca: eh..ada...antaranya...tgh lepak best2 dlm tandas...tetiba datang satu bau...peh! seram betoi...hahha:D

shears: seram sejuk:D

akak: no problem...masuk 3 kupang...dan jgn lupa...takleh guna hp:p

king: betul betul..

Unknown said...

jauh sangat la kalau aku nak mai rumah hang..

shahril aley said...

benda yg slalu diperkatakan lg2 baru ini DBKL nak siapkan satu tandas automatik & luas bernilai rm400K/40K(pilihlah yg mn satu berkenan) klu tak silap aku masa tengok MHI pagi kelmarin. mmg aku stuju dgn isu ko ni. kadang2 org tak reti mcmn nak guna tandas kat ofis & tempat awam. merata je melepas....apa nak jadi??

achik said...

warna pink hehehe...

Anonymous said...

pink....warna faveret la...rokok?? kita mana leh hisap rokok, takde benda lain ker nak offer??

DeeN said...

Hehe..bukan budak sp pun. Tp, tempat tuh dah memang sejak azali di hati hehe.

13may said...

orochi: hehhe...lain kali ajer la hang datang yea:D

aley: tadak kesedaran sivik la geng2 tuh...tapi ada gak geng yg suka conteng dlm tandas...

achik: meh aku tolong cat bilik air Achik sekali..nak??

aarin: apa kata pemetik api??? mancis ker??? hehhe...

nuradden: wah wah...sejak azali di hati...apa yg speselnya??? citer la kat kami...

NONIE AZIZ said...

hang cat toilet warna pink.....pstt..jangan nanti kalau pi public toilet hang salah masuk dah tau!!!!..Rokok??Merokok boleh mengakibatkan kanker ( ayat yang akuu selalu tengok rokok dari indon!!!)

Anonymous said...

ko ade megi?
lapar la

achik said...

nak tolong cat ek... nanti la nak raya baru cat hehehe... tp tak moh warna pink ;p

popcornelvis said...

warna pink...huuuu

pink is the new black.

and pink is paris hiltons fav colour.

he he

DeeN said...

hehe nak kata spesel, takler extra spesel. yg sedang2 ajer. dulu pernah..tempat cari rezki, tempat kasih di hati wakakaka..

Sya said...

isk.. upahnya rokok.. tak suai langsung

Ungku Nor said...

bizi hangkut barang ke sampai tak sempat nak hapdet sayang oiii!!
Tak kira.
hang kena hapdet jugak!!!

Anonymous said...

Lalala. Wuish suma nak datang penang. Pastu nanti musti suma orang nak jumpa. Kena duduk asrama lah camni, baru senang kuaq. Hahahaha.

Hapdet hapdet.

Anonymous said...

tak habih2 dok promote toilet dia..
hapdet la weh..

13may said...

MR: kanker...hahahahha....

NinaOK: apa pun tadak...semua dah bungkus. Aku pun beli kat kedai saja:D

achik: nanti bagi alamat umah. Nak pi cat nih...hehehehhe...ayat ayat:D

Dzu: hehhe...

nuraddeen: chewah chewah...tempat kasih di hati...hahahaha...

sya: uihhh...rokok pun mahal gak tau:D

akak: coming coming!!

ayaqmasak: oit! asrama kat mana??? kat Ivory plaza tu ka???

Esamp: siap!!!

RaFFLeSiA MeRaH said...

eh...ko ni duk merayau kat blog org, pehtu blog ko nyer entry x update2 lagi...duk tayang bilik air jer dah dekat 2 minggu, wat ape....semak dah mata aku nengok bilik air ko tuhhh...

13may said...

RM: uiii...aku dah updet pepagi lagi...cuba hang refresh tengok....

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may