Monday, December 11, 2006

Benda pelik...

Dulu...aku mempunyai kawan kawan sebegini rupa:
  • Tak hisap rokok...tapi suka minum arak
  • Tak keja apa...tapi duit banyak
  • Buta huruf ...tapi tau kira duit
  • Tak kawin...tapi ada ramai anak
  • Tadak IC serta lesen...tapi masih boleh beli kereta, baru plak tu
  • Tak makan sup daging b*bi...tapi cuma makan kuah...dia ni memang GILA!!!
  • Bina rumah yg besar dan cantik...tapi takmau duduk sebab berhantu..serius!!
  • Hensem...tapi suka sama jenis (aku pun kena ayat ngan dia..ceh!!)
  • Rupa paras nampak warak...tapi masih lagi terserempak kat kedai tikam number..
  • Selekeh serta sengkek...tapi marka cun ramai...ayat power!!
  • Buas serta samseng.... tapi cukup baik hati.


...dan banyak lagi la kawan2 aku yg pelik serta gila. Walaupun mereka pelik & gila...mereka tetap sahabat yang baik. Tak pernah mempengaruhi atau memaksa aku menjadi pelik serta gila macam mereka. Tiada paksaan. Berani cuba, berani tanggung. Motto persahabatan kami dahulu. Sekarang sudah lama tak bertemu dengan mereka semua. Mungkin semua dah membawa haluan masing masing....ada yang berubah, alhamdulillah...dan ada yang masih terus begitu....

Tapi...baru baru ni...aku bertemu seorang kawan yang amat baik. Minum minum...sembang sembang dan tetiba offer aku satu benda pelik..

Adakah anda berasa pelik kiranya ada orang nak kasi anda RM20ribu secara percuma. Just saja saja bagi...mcm sedekah dan anda boleh buat apa saja ngan duit tu, asalkan belanja ke arah jalan yang benar serta halal.

Member aku bgtau aku....ada sorang hamba Allah yang begitu pemurah nak bagi duit tu. Sebab duit dia dah terlampau banyak. Member aku tu dah submit nama dia. Dia offer aku samada aku berminat atau tak? Kalau berminat, dia nak submit nama aku.

Oh! Aku berasa amat pelik!!!!

71 comments:

achik said...

FIRST! ;p

owh sungguh pelik sekali... sila submitkan nama aku sekali ye hahaha...

Angel Eyes said...

Can submit my name sekali tak? i need some capital for my business too. hehe

Unknown said...

woa...... memang peliklah...

ZABS said...

Anda dalam dilemma lagi ke?
Anda tidak akan merasa nikmat mendapat wang RM20k itu, jika ia adalah pemberian orang. Tetapi RM20 yang anda perolehi dengan titik peluh sendiri, sungguh tidak ternilai, lebih-lebih lagi jika anda mendapatnya semasa anda sedang kering dan sudah seminggu tidak berasap..

Ayaq said...

Oh..musykil musykil... berani buat berani tanggung la kan??

Buas serta samseng.... tapi cukup baik hati.
Oh saya amat tertarik dengan spesis ini...kerana saya adalah berminat dengan badboys. Hehehehehe.

Anonymous said...

erk! hang ni.. sentiasa dlm dilema la..

Iman Mawaddah said...

Baru saya tau 13 May ni lawa orangnya...sampai orang yang hensem pun minat.. hehehe. Hati2 terima 20K tu..manalah tau nanti dia amik nama dan suruh buat kerja yang terlarang pula.Maklumlah orang lelaki yang lawa.Dunia akhir zaman ni macam2 benda pelik yang orang sanggup buat hanya kerana bertuhankan duit...Nauzubillah.

ween said...

pelik... owh, memang pelik... hati2 macam mak ween dulu cakap, "terhutang budi, tergadai body"... submit nama ween sekali jangan lupa!! :p

Anonymous said...

Hmm..ni rezeki terpijak ker rezeki yg memijak? Pelik2 kawan 13may nie yer, tapi manusia mestilah ada perbezaan nya, yg penting hati kita sendiri

zwitterion said...

nak jadi org kaya baru ke?..pelik2x..kalau pemurah sgt, baik sedekah kat orang miskin..

me3n said...

pelik tapi benar..ehehe..tp hati2 beb, macam2 bley berlaku..

merapuman said...

terima aje la .. pakcik aku dua kali pergi haji sebab ada orang bagi duit macam tu.. tuk aku kat alog setag pun .. kalau org nak bagi terima saje lah .. lebih2 kalau tanpa syarat.

LediAgli said...

boh nama aku sekaliiiii... hehehe

LediAgli said...

eh.. kawan pelik cam tu la bes.. kenkurang kita rasa cam kita ni nomel dok dikalangan depa.. kiranya.. kita neh maseh warass.. hishh besnya aku waras.. ang waras dak?>

Anonymous said...

hah? *icon mulut ternganga*

mmg pelik la..:P

Unknown said...

pelik itu besh!
hee submit nama gue skalik!

opss tersesat kat sini.. :P

kingbinjai said...

nak!! aku nak!!! pleaseee!!!!! apa emel k?!

Anonymous said...

bro, tulung samit nama gua sekali wokey.
=P

Azer Mantessa said...

hehehe ambik ja :-)

Ungku Nor said...

Dia dok pelik kengkawan dia pelik.
Yang dia tuh beploh-beratuih kali lagi pelik dari kengkawan dia yang pelik,
dia tak pelik pulak ek?

..lalalala.

13may said...

achik: tahniah! anda pengkomen yg pertama!

angel: no problem. Sila tinggalkan nama penuh, no IC serta telepon:)

sikenit: dunia ni memang pelik..

zabs: iya..tepat sekali bro!

ayaq: oh! aku tergolong dlm spesis tu la...err...jom gi pekena teh tarik:))

Esamp: dilemma bagus untuk kesihatan mental...dapat melatih otak supaya berfikir serta membuat keputusan yg bijak..hehhe..

Iman: hehhe...dulu dah pernah dapat offer camtuh:))

ween: org berbudi kita berbahasa, org ber'body' kita merasa...hahha..

aarin: ntah la aarin...kalau betul dapat duit tuh..saya pun taktau nak buat apa...

zwit: semua tu dia dah buat..zakat pun dah tolak. So, ada balance lagi..dia nak bagi ler kat org..

ad3ck: hang takmau submit nama ker???

M-man: hehhe...betoi gak kan, belasah ajer la:)

ledi: aku separa normal:))

nurul: hui..jgn nganga luas2..nanti lalat masuk mulut:D

la: boleh..no problem...

king: nak jugak ker??? nanti tinggalkan nama serta no IC dan telepon:))

akuOK: okeh!

toyol: yuran berapa duit???

azer: dah submit dah...cuma tunggu dan lihat ajer:)

akak: kawan saya pelik sgt2...saya pelik sikit2 saja...pelik tapi macho:D

Anonymous said...

Kenapa aku tak blh comment ni?...:D

Anonymous said...

13may.. knpa tiap kali aku masuk nak comment as blogger.. tak dapat yer.. asal a...

Unknown said...

aku nak.. aku nak.. submit nama aku sekali, yer.. haha...

p/s: hang lagi pelik..

iyandz - log in dulu kat beta blogger, pastu baru pegi ke blog yang bukan beta untuk komen, ok?

Angel Eyes said...

Sure dude!

CAn you gimme your email address?

RaFFLeSiA MeRaH said...

aáh...aku pun pelik, hishhh, hishhh, heran yerk...mesti ader niat lain tu gamaknyer...takut aku, kang x memasal ko lak berutang ngan dia....ko kena siasat dulu tuuuu....

kakLuna said...

Selekeh serta sengkek...tapi marka cun ramai...ayat power!!


aku cam kenal je spesis mcm ni..tapi kdg2 tu bkn salah dia..aweks2 tu yg mai dtg cari...huhu..

p/s kita kan mcm sedara..kalau aku tak submit nama, cuma numpang hang, boleh la kot no?

zwitterion said...

ooo...kalau mcm tu, bagi nama sy skali..hehe

Sya said...

Ahah jangan lupa nama kak sya sekali ek?

bluecherry @ fai said...

ohh.. bab duit nih, kalau org pemurah tu selain parent aku.. aku tak amik.. walau terdesak mana.. hak hak hak

bluecherry @ fai said...

Kalau sebab berdakwah, mungkin akan dipertimbangkan setelah diselidik org pemurah berkenaan..

Anonymous said...

eh.. peliknya. tapi kalau betul ada.. tolong sumbit nama saya sekali.. muahahahhaha... :D

kalau belanja untuk diri sendiri itu pun guna ke arah kebaikan gak kan? muahahha.. :D

edyan7 said...

ni kes tak tau nak buat apa ngan duit bertimbun ke? ke nak infakkan duit tu ke jalan lebih baik? ke nak bayar zakat? musykil lah.. nak tunggu dan lihat apa jadi ngan hang pas ni...hehehh...

ada 20K takkan kemut ngan member kot... bak kata luna... kita kan cam sedara dah! (ayat mengendeng!) huhu

Anonymous said...

pelik tapi benar.. kebenaran... aku nak!!! aku nakkk!!!!

laddyberd

suzequatro said...

bila awak dapat duit itu nanti, bagi saya sedikit boleh kah? :o

Anonymous said...

ahalah... bleh ahh kongsi.. belanja makan2,.. tgk wayang ker.... kan..kan...

kakLuna said...

ntah2 13may ni saja2 nak test kita..ceh..

ayu_mkay said...

ye ke ada kwn yg camtuh..? betul3 pelik lagi gila.. nak plak yg bab mkn kuah tu.. mmg giler!

tapi tulah sendri buat sendri tanggung ye tak.

bab duit tu.. ada ke org nak bg duit byk tu secara percuma? pelik gak! tapi klu mmg org tuh nak bersedekah beramal jariah.. jgn lupa submit nama teman sekalik ekk.. hikihikhik.. nak gak rasa senang tanpa kije kuaaaaaattt!

13may said...

iyandz: ntah...blogger BETA punya pasai kot..

orochi: apa yg pelik pasai aku??? hehhe...

angel: u may ask it from SunanJati...he got my email (too dangerous if i publish over here...hehhe..)

RM: tadak hutang2...interest hapa pun tadak...

luna: boleh..no problem:D

zwit: okeh:D

sya: okeh:D

ceri: kalau la aku dapat, aku kasi kat hang sikit, hang nak amik dak??? hehhe..

nieys: betoi betoi:D

Yan7: okeh...kalau betoi aku dapat, jgn risau..aku huloq kat hang sikit...doakan aku dapat yea:D

laddyberd: boleh boleh...hehhe..

suze: no problem:D

nitequeen: makan ngan tengok wayang ajer??? lain2 takmau ka...hahha...

luna: tadak test hapa la...maybe Februari dapat result. Sekarang tgh tunggu...hehhe...

AyuMkay: betoi...depan mata sendiri dia hirup kuah tuh...memang gila. Kami siap taboh dia lagi....GILA!!

blackpurple @ jowopinter said...

Suruh 'hamba Allah' tu emel aku boleh..? hahaha

Anonymous said...

nama aku jugak.hehehe...yg penting takyah kuarkan duit utk submit nama tu.kalu kena kuarkan duit,jgn le..

ps: salamzs blogsz

bluecherry @ fai said...

13may, hang jadi ipar aku.. leh aa aku tima.. adek pompuan aku single mingle lagik.. hak hak hak

arianna adrizal said...

siapa taknak duit kan??!!! tp nk kena ingatlah, nothing free in dis world. buang ayaq pun kena bayaq tauuuu!!

seriusnya sy fikir ni cr yg pelik nk bersedekah. menimbulkan syak wasangka pulak. kalau dia bg sy pun, maaflah.. bukan nk tunjuk baik tp sy tak berani terima duit org [kecuali duit hantaran ngn mas kawin tu lain cite.. hihi]. tp sy akan tolong bwk dia ke tempat di mana dia bole sedekah kat org yg lebih perlu mcm anak yatim, orang miskin.

sy pernah dgr kwn2 bercerita psl ni. beberapa bulan sudah. tp tatau la versi yg sama ka dak dgn 13may.

me3n said...

err, nak gak submit nama haha..hang jgn ajak2 ayam plak haha!

Kemat said...

letak nama aku skali..hehheeh..leh kawen kalo dpt 20ribu tu

Kemat said...

letak nama aku skali..hehheeh..leh kawen kalo dpt 20ribu tu

Anonymous said...

member ko yg minum kuah babi tu.... lepas tu beliwau bersamak la iye?

Fadh Rahman said...

Aku no komen...!

kingbinjai said...

dude, emel kat aku : kingbinjai@gmail.com

Ungku Nor said...

macho tapi loqlak..
pe baraannnggg bebeh!

13may said...

BP / Penyu / ad3ck / kemat / king dan yang lain lain: korang boleh email member aku: hhe7978@yahoo.com.my untuk sebarang pertanyaan...samada offer tu still available or not....Good Luck!

Ceri: hehehehehe......offer betoi betoi ka nih??? hahahahaha...

Anne: ntah la...saya pun tak konfiden tapi apa salahnya mencuba:))

akuOK: tatau la dia buat camna...kalau samak perut, dia kena telan ayaq selut la nampaknya...

AMDS: :)

akak memang la loqlak...tapi macho kan...hehhe..

Anonymous said...

huh!

13may said...

mangkuk: hoh!

Suri Rahsia Abang said...

bak mai. bley gak aku wat modal bela kamben. dpt la jd suri sepenuh masa. haha.

13may said...

suri: bela kambing dah jadi tokey kambing...mana jadi suri sepenuh masa:D

sleepless: hehhe...boleh contact member aku: hhe7978@yahoo.com.my untuk sebarang pertanyaan...samada offer tu still available or not:))

Anonymous said...

erm.. saja nk mengacau di sini.
sila update segera..

Ayaq said...

Emm...aku malas sebenarnye nak suruh 13may ni hapdet, sebab nanti bila aku suruh dia hapdet, nanti mesti dia reply warrggghhh wargghhh atau setel keja dulu atau hoh bising2 dan ayat2 yang sewaktu dengannya...tu la aku malas bising suruh dia hapdet...ala, kalau aku tak suruh dia hapdet pun akan ada orang yang suruh dia hapdet kan kan? Macam akak sampah di atas, yang menyuruh 13may hapdet segera..takpa la, aku dok diam ja la..takyah la bising2 suh 13may hapdet..aku pi duduk diam2 kat corner tu naa...tengok, mana ada aku suruh hang hapdet pun 13may...aku beik harini..tak suruh hang hapdet sikit pun... :D

popcornelvis said...

wow

so apa u nak buat dgn duit tu?

boleh buat kenduri for bloggers kan?

Anonymous said...

uih.. hg mmg baik ayaq.. mana suruh dia hapdet pun...
mau hg agak2 x tau nk buat apa dgn duit tu, meh sini, aku tulung habihkan.. eheh!

p/s: hapdet!!!

13may said...

esampah: updet!! updet!!

ayaqmasak: baguih betoi hang hari nih....ni jadik baik mesti sebab ada bf Sony dia tuh...hehhe...

Dzu: okeh no problem...kita makan satay ayam byk2....alright:D

esampah: updet!! updet!! hehhe...

che'fara said...

20 ribu tuh nak kahwin terus ahhhhhhh.

Aku Bukan Bidadari said...

Boh nama kami sekali...
*Err saya pun ada kawan gila..makan kuah babi, tapi tak makan daging..dia memang gila!entah2 dia orang yg sama kut?

13may said...

fara: chewah chewah:D

13may said...

bidadari: huh! org gila satu geng nih!!

Unknown said...

mmg gila la kawan2 u tu

13may said...

sempoi: hehhe...memang gila + mereng pun depa semua tuh:D

oh my oh my said...

aku pun muskil jugak aper kes nak kasik 20k kat org random....huh muskil muskl

DeeN said...

hmm tak pelik kalo namanyer rejeki. Tp hmm.. arghhh...kenapa kamu? kenapa bukan aku? Tooolooongglah gantikan namu kamu dengan nama aku. Aku nak guna duit skang. Hehehhe..(tersengih sambil mengusap dagu)

shahril aley said...

dunia ni banyak benda pelik. kdg2 kite tak terfikir benda tu boleh berlaku dalam idup yg sementara ni. abih ko amek tak duit RM20K tu. depa surtuh buat ape dgn duit tu?

13may said...

shears: nanti kalau dapat, aku belanja hang makan jagung kukus, okeh???

nuraddeen: hehhe...insyaALLAH...kalau betoi dpat, mungkin saya dapat membantu:))

aley: tunggu bulan feb nih..ntah la dapat ke tak...cuma tunggu dan lihat saja...

ninja vlad said...

Pergh..Gay Pun ada ka..?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Exchange link
www.koolez-my.blogspot.com
Apa Yang Aku Tahu...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may