Monday, August 21, 2006

Aku dan mereka mereka...

aku adalah aku....diri aku yang menyayangi diri mereka mereka....dan begitu juga dgn mereka mereka...amat sayang pada aku....
mereka 1 - dulu aku amat menyayangi mereka 1...tapi aku telah dikhianatinya..tetapi nampaknya sekarang mereka 1 ingin kembali kepada aku....
mereka 2 - aku temui disaat aku tensen dengan mereka 1...tapi mereka 2 mempunyai masalah yang rumit...lebih kurang macam aku....aku cuma sebagai tempat mengisi kekosongan dan juga kesunyian....dan akhirnya terpaksa aku meninggalkan mereka 2 atas sebab sebab keselamatan...
mereka 3 - hadir dalam hidup aku tanpa ku pinta...disaat aku memerlukan seseorang....yang sanggup berkongsi suka duka bersama...tapi malangnya mereka 3 telah mempunyai ikatan...tapi aku amat happy bila bersama dgn mereka 3 walaupun aku tahu ia hanya untuk sementara....
Jadi....persoalannya:-
1) Siapakah aku?
2) Siapakah mereka mereka itu?
sebenarnya aku dalam dilemma........

20 comments:

Sleepless in Gelugoq said...

Aku? kau la tuan punye blog.
Mereka? Aweks2 kepada tuan punya blog.

Nasihat aku (pelawat baru blog), buat la solat istikharah.
Sesungguhnya hidup ini bukanlah mudah untuk dibuat perhitungan.

Sunan_Jati said...

ERm... betui 200x....
heheheheh... adjust mai sorang...

Hamka said...

dulu aku, lepas tu mereka, itulah mayat...

zwitterion said...

jawapan yg tepat tlh diberikan spt diatas.
mereka 1 dan 2:itu perkara yg dh lepas.let it go.

mereka 3:sudah diikat, hubungan kamu sukar direalisasikan..

kesimpulannya cari yg lain.

HazuraHamzah said...

blom lagi, akubaru nak check

shahril aley said...

aku - diri 13May sendiri

mereka 1 - perlu di beri peluang ke-2 bagi menebus kesilapan yang dilakukan.setiap insan harus peluang ke-2 bagi membuktikan mereka boleh berubah

mereka 2 - tidak digalakkan untuk bercinta kerana mereka seperti ko yg perlu menyelesaikan permasalahan dgn teman bercinta.jadilah sekadar sahabat yang boleh membantu merungkai apa yg tersimpul...

mereka 3 - dilarang sama sekali untuk bercinta kerana mereka sudah membina separuh jambatan ke masjid.mungkin ko merasa keunikan bersama tapi sebaliknya mereka merasa teman tapi mesra.jadilah teman yg setia untuk saat sedih & gembira....

atau jawapan lg satu....

aku - 13May sendiri
mereka 1 - 13May sendiri
mereka 2 - 13May sendiri
mereka 3 - 13May sendiri

lini said...

sleepless in gelugoq, aku sokong ko!

"Sesungguhnya hidup ini bukanlah mudah untuk dibuat perhitungan"

esis said...

ni kes boleh membawa maut nih. lalala. konpius ko ni.

HazuraHamzah said...

walau sesiapa pun mereka, igtlah mereka itu hanya pinjaman sahaja di dunia ini...

tiba masa kita akan kehilangan atau mereka yg kehilangan

siapa mereka tak penting yg penting siapa kita.....

adakah kita kenal siapa kita?

HazuraHamzah said...

dah test power ker? ok ker tak?

Ayaq masak said...

Ape kehey berat bebenor masalahnye nie...

Jawapannya, aku pun tatau.

Jalan penyelesaian, sila tgk komen #1

13may said...

sleepless,lini - susah nak cakap laa...

sunan jati - mana boleh....hang kecoh...

hamka - tak lama lagi jadi mayat la aku..

zwitterion - ada nak rekemen sapa2 ke?....lalalaa...

Aley - 5 bintang untuk anda kerana tekaan yg paling tepat..syabas2!!

esis - memang tgh konpius pun...dah tempah keranda kat hamka...

hazura - heheheehe....makan dalam...positif la kesan dia:)

ayaqmasak - aku lapaq ayaq la...jom main gitar:)

shears said...

awat susah bena teka teki nih..keke

13may said...

dah hadiah dia pun lumayan...mesti ler susah nak jawab...huahuahua....tensen..tensen....

blackpurple said...

Aku itu gantinama pertama, seorang..
Mereka itu gantinama ke __ Ke berapa ekk...?, 'Mereka' tentunya lebih dari dua orang..

Sekian, terima kasih.

zwitterion said...

sy tau sebenqnya en.13 may nak kenalan ng sy kan?..hehe

Ayaq masak said...

13-hang men la, aku tak reti. Aku tau sikit ja. Heh heh heh.

13may said...

BP - "aku & mereka mereka" sebenarnya adalah kami.....hehehehe...

zwit - alamak! dah kantoi dah...mcm tau2 aje:P

ayaqmasak - canteekkkk...jom jamming!

shahril aley said...

Quoted from 13May "Aley - 5 bintang untuk anda kerana tekaan yg paling tepat..syabas2!!"

takkan itu je utk aku!! tak de adiah ke utk tekaan plg tepat...

best gak blog ko ni utk bersantai dlm ofis... blog saudara hamka plak utk berilmiah & kepentingan akhirat....

13may said...

aley - suka2 layan kepala saja...hmmm..5 bintang kira okey ler tuh...orgg lain taik bintang pun tarak...hehehehe....

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may