Friday, February 06, 2009

168: Aku yang peduli...

Kalau lelaki bising pompuan tak mandi pagi
Pompuan rileks saja sikit tak susah hati
Mekap lawa lawa spray minyak wangi
Lelaki tetap datang menghampiri

Jika lelaki bising pompuan tak reti masak
Pompuan rileks saja janji duit banyak
Bawa lelaki pi kedai siam atau kedai mamak
Kerana lelaki, makan free memang tak tolak

Andai lelaki bising pompuan asyik nak tido saja
Pompuan rileks saja macam benda tadak apa apa
Bangun nanti tepon lelaki buat suara manja manja
Marah lelaki terus hilang begitu saja

Kiranya lelaki bising pompuan dok cakap banyak
Pompuan rileks saja buat buat pekak badak
Nanti protes cakap ngan lelaki pun dah tak nak
Mau lelaki datang pujuk merangkak rangkak

Tapi kalau pompuan bising lelaki buat semua benda ni
Lelaki jangan rileks dan jangan buat tak peduli
Nanti pompuan akan mengamuk berhari hari
Mau tercetus perang dunia ketiga nanti
Tapi lelaki jangan la amik hati
Kerana perangai pompuan comei memang sebegini

114 comments:

bozzobattousai said...

aku sokong...tapi klu pompuan comei la yg buat, klu tak comei camana? lelaki pon kengkadang bila dtg malasnya terbuat juga benda serupa...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehe...

lelaki kalau buat camni..memang mau terakar rumah bergaduh...

tapi lelaki pun tak bleh biarkan perempuan buat camni..jadi teladan yg tak baik gitu~

ibu fahim said...

Maknanya daku adalah pompuan yang comei!

alif-mikail said...

serius tak faham lalalala

P/S :entah koi buat2 faham ajelah...

Water Lily said...

Hahaha...ada ke pompuan tak mandi pagi ni. Setau akak,laki2 yang gitu..

ooo...kalu pompuan comei semua oke laa. diskriminasi paras rupa ni. akak boikot hahahah!

.:HalogAmora:. said...

ini tektik hang pujuk marka hang ka? semoga berjaya.. hehe

cujen said...

saya la pompuan comei tu.. eheee

LifeSaver said...

aku slalu wat comel2..xde pon org dtg pujuk..huh!!

Jard The Great said...

erkkkkk...........

Ryehanna said...

hahahaha...
yaa... semua ni aku pnh wat. nasibaik aku comel!

larikkkkkkk!

Anonymous said...

may, aku comel tak :P

soot

ZH - Ena said...

HEHEHEH nsb baik la ena comei jd hubby tak kesah kot

PanAdoL7e said...

Err... tak mandi? err... comei pon ku pk dua kali.. huhuhuhu

nadia-ady said...

itu tandanya gurl are special.hehehe

nur nabil said...

tut tut
haha..
;p

shasha said...

hahahah..saya memang comei pun..baru tahu kah??..tapi saya meroyan dia tanak pujuk pun...napee?????..uwaaa~~

Ayaq masak said...

haha saya comei. (gila perasan)

zamz said...

sian lelaki hehe

aslina said...

opss...i comel...so...i kene amalkan la camni eh?

cadangan yang bagus...hehe... =p

berrykisses said...

haha ;P

nur'ain said...

ok saya dah paham. awek may, tak mandi pagi, tak reti masak, suka tido, banyak cakap, dan seorang yang comel.

hehe

Minci 先生 said...

sejak bila plak pantun 6 rangkap nih? ha ha ha

azie said...

sokong 200%,ahahaha

Lea Dzahir said...

tak mandi pagi.. pasal tido lewat.. bangun lewat.. tp terus mandi per..

tak reti masak.. takpe.. leh belajar.. xde masalah punya..

asik nak tido.. sbb badan letih.. mau la tido.. laki tido lebih xpe plak ek? hmm..

cakap banyak.. sebab banyak cerita.. hihih.. kalau diam nanti tanya nape diam? marah ker? haih..

:P hehehe..

orensangkuit said...

wahhh seyes beshh nyerrr jadi pempuan..kuikui
bangga wa okehhhh

.fatin nabila. said...

yes, jadi perempuan mmg best..
xmcm lelaki..

high maintenance lagi tuuu, :p

hUmmY said...

muahahahahahha!

suke puji aku comel!

malu la camni! :))

aim-a said...

hehehehehhe...lelaki comei buat ada mcm ni :p

Suka Bebel said...

tabiat orang pompuan kan?hehe

minimainimira said...

ayat last mmg tepat..
kami memang kaum yg comei!

cik siti penguin said...

eh eh eh.
rase kaum hawa dikutuk.
haha.
xpe xpe.
;P

sutera putih said...

Ni en. may,,,
nak tanya,,,
Pompuan comei jer yang buat canggini???,,,,
Yang x comei apa cer????,,,
Sila huraikan skit,,,
Banyak pun xper,,,
;)

sutera putih said...

Tp kan cek rasa,,,
Klu llaki yang comei buat canggini,,,
Ok jer kot,,,
;))

SyazReA said...

perempuan mmg bijak bab2 nk cover kelemahan dorg...hehe,
lelaki jer yg lemah cpt sgt cair ngan pujukan perempuan...
x leh nk wat pa la..

Neeza Shahril said...

hahahahaha!!! amboi amboi.. tahu tahu aje dia yeeee...

pssstttt... macam terasa ni sebenarnya hehee..

Qaseh Qasturi said...

siape yg bersalah?...mereka...dan keluarga mereka....

Nadine Zuharra said...

lelaki dan perempuan,ada perangai yang manis,ada juga perangai yang masam..bila digabungkan bersama jadila masam masam manis,kan ramai yang suka mcm tu..?hehe

*hidup berumahtangga kenela byk tolak ansur..(jgn mase bercinta je berkobar2..lepas kahwin sabar hilang ntah ke mana)

hikayat aku dan mereka said...

hahaha.. this is good...

farazdaq said...

Aku sokong waterlily..

May ko nih...diskriminasi paras rupa..(geleng-geleng kepala)..

apepun..comel itu subjektif..

DeeN said...

Err... hang rujuk kat buku psikologi mana MaY? Heheheee...!!

Er... pompuan selalunya rajin mandi. kan, kan, kan..!!

@t00neY r00neY® said...

aiseh..
xkire ler comei ke idok..

in a way...kalau die wat perangai cenggini...die kelihatan cute!!

sukahati said...

"Kerana perangai pompuan comei memang sebegini"

ala u nehh...malu i ...hik hik :p

ezu said...

hahaa... baru aku tau lau pompuan comey wat prangai camtu... hahaha...
*tersipu2 malew.. hahahaa

~akuni~ said...

Yo lah! Dapat lar kat hg semua.....

addyaholix said...

saya ulang komen saya pada blog seorang kawan :

perempuan selalu harap lelaki berubah lepas kahwin, tapi lelaki tak pernah berubah.

lelaki selalu harap perempuan tak berubah lepas kahwin, tapi perempuan selalu berubah.

iMa said...

Hahaha Huhuhu

Ada kebenarannya...

Hehehe

kingbinjai said...

well...

~~Noli said...

TUhan tu Maha Adil..sesuai la pompuan camtu,lelaki camni..hehe..baru ade ragam lam idup..edvencer ckit...hihi

sHwEeT ByAtcH said...

perangai aku gitu la!!!

Ps~nk jugak title comei itu.. huahuahua

Liyana said...

*tergelak berdekah-dekah*


anyway...ni first time lawat blog nih...nice to meet u~

Cik Zura said...

hehehehheh...tau takper...!!!!

sally said...

saya pun comei gakk!

farah liyana said...

kesimpulannya..

beshnya jadi perempuan.

ehe.

ad3ck said...

naik gila naik gila.

ahahahahaa.

Nana Neriza said...

hehehhehe...comei selalu lah kan kaum kami ni..:D

sHibI said...

Kerana perangai pompuan comei memang sebegini

*wat muke comei*

ixora said...

eceli kan, dr kajian yang dibuat, 2 golongan je yang mandi pagi...orang tua ngan baby je...yang muda remaja nih, xde nak mandi pg nih...

eleh, bro pn macam tuh jgk kan...?!

hehe...angin kus2 dtg je br mandi pg..kan bro kan...? tu pun 3 minit je...wakakah...=P

Shumierain said...

Sib baek yg last2 2 hang puji..nak wat camner kami insan yg comeii

e-leeyana said...

hahaha yg comei je ke? abs tu yg xcomei cmane plk???

zino said...

lelaki ni boleh bersabar lebih sikit dari pempuan.. tu le pasal..

Rya said...

aku harap aku kategori comei..

Nur said...

rajen gile wat pantun. huhuhu

wawapinky said...

huhu setuju sesngat kerana pompuan slalu nyer comey2 huhu

wawapinky said...

rs mcm diri comey lak huhu

D said...

dik oi... jawab tag lagi la senang dari mengarang pantun klasik macam ni! hehhe... So, awak ni bila mau kasi kawin??

chii said...

pompuan comel perangai camtu?? cam kelakar plak :p

ajakrebyz said...

sila buat entry utk pompuan tak comei plaks hikhik

ParTy PrinCesS said...

hehehe....saya lah pompuan comel itu :)

cikanoy™ said...

haha..

ehh ade ke laki dtg merayu2 merangkak2 gitu??
nk terai la! :D

kalo untung nasib bole mkn steamboat! hehhe

Cik Sar said...

bagus la incik 13may.. hang mmg memahami..kekekeke

CAHAYA MATA said...

hehehe.. en.may ni mcm2 laa.. ;-p

tapi zaman sekarang ni ada lagi ke lelaki yg nak memujuk sampai merangkak-rangkak..

lelaki zaman sekarang EGO laa..!!

hehehehe...

Mak Su said...

ouh ouh, saya tak comei :(

~Cinta Cukulet~ said...

comei ke camtu?banyak songeh tu hehe

fiza said...

pompoan comey jer, isk isk isk...

13may said...

bozzo: pompuan tak comei...takyah layan :D

zara: nak buat camna...pompuan kan comei :D

ibu fahim: ni mesti kuat tido nih :P

alif-mikail: hehhe...tak paham pun takpa...hehhe

waterlily: hehhe...mandi 2minit :D

HaloG: tima kasih :D

cujen: selalu missed mandi pagi ker? huhhu :P

lifesaver: tak cukup comei tuh...hehhe

jard: err...errr...

ryehanna: anda memang jujur :P

soot: tidak syak lagi :D

zh-ena: tu la pasal...hehhe hehhe

panadol7e: elehhh...hehhe :P

nadia-ady: no komen laa...hehhe

nur nabil: huhuhu :P

shasha: hehhe heheh...nanti mesti dia pujuk gak...heheh

ayaqmasak: ni yg suka nih :D

zamz: tu la pasal...hehhe hehhe

aslina: hehhe heheh...kesian lelaki :P

berrykisses: woohoo! :P

nur'ain: err...errr...janji comei :D

minci: hehhe...dulu ko buat pantun 5 rangkap kan? hehhe

azie: ececece..comeinyaaa :P

Lea Dzahir: hehhe hehhe...no komen :P

orensangkuit: takpa...gua tak amik hati :P

fatin nabila: sib baik comei :P

hummy: malu malu plak nak ngaku...huhhu :P

aim-a: lelaki jambu...huhhu

suka bebel: ko memang memahami :D

minimainimira: tak bleh tahan...hehhe hehhe :P

cik siti penguin: err...kan dok puji tuh...huhhu :P

sutera putih: err...semua pompuan comei comei...hehhe

sutera putih lagi: hahha hahha hahha

syazrea: ni yang kalah nih...hehhe

neeza shahril: hehhe hehhe...pecah tembelang...hehhe :P

qaseh qasturi: dan pompuan yang comei tuh...huhhu

nadine zuharra: saya suka kurang manis :P

hikayat aku dan mereka: :P

farazdaq: hehhe...lama hilang?

deen: baik hang ngaku betoi betoi deen...hehhe :P

atooney rooney: feewiitt!!! :D

sukahati: ececece...ni yang aku lemah nih...hehhe hehhe

ezu: bangun awal pagi...mandi petang :P

akuni: hahha hahah hahha :P

addyaholix: hehhe hehhe...bijak bijak :D

iMa: ko yang mana satu nih? hehhe hehhe

kingbinjai: pompuan pompuan...hehhe

noli: hehhe hehhe...tu la pasal :D

shweet byatch: ish ishh ishhh...comeinyaa...hehhe

liyana: thanks :)

cik zura: dah tau dah :D

sally: takleh nak dinafikan :D

farah liyana: hehhe hehhe...ni yang semakin suka kat pompuan nih :D

ad3ck: rileks rileks :D

nana neriza: tu la pasal...takleh nak amik hati :D

shibi: huii...dan dan jadi comei :D

ixora: sekrg dah 2 minit :D

shumierain: puji ada makna tuh :P

e-leeyana: tak comei tapi manis ;)

zino: hhehe hehhe...betul betul :D

rya: hehhe...bila nak dating nih ;)

nur: hehhe hehhe

wawapinky: hehhe hehhe...ni yg lelaki selalu jatuh cinta nih :D

wawapinky: saya percaya :D

D: hahha hahha hahha

chii: betulll...tak caya ker? hehhe hehhe

ajakrebyz: selama ni dok jumpa pompuan comei2 ajer...hehhe

party princess: ni yg saya suka nih :D

cikanoy: hehhe hehhe...bila nak layan steamboat nih? hehhe hehhe

cik sar: err...ni puji ker perli? hehhe hehhe

cahaya mata: err...errr...ada kot :D

maksu: takpa...janji baik hati :)

cinta cukulet: hehhe hehe...milo! :D

fiza: pompuan memang comei2 :D

EP said...

uih rame tul pompuan kt
sini mengaku comei..

p/s: comei ke, perasan jer comei?haha..

ainzoo said...

hmm..lambat lak kali neh nk ikut siri2 encek may...
bab comei tu xle nk kata apa dah...mmg pompuan yg comei..kalo lelaki yg comei, sure jadi pakwe jambu..ahaks..ala2 citer Sutun...kiki

Mya said...

ha kann.. perangai perempuan comel mmg mcm tu. hehe..

blue_cherry said...

ha ha..

macam-macam adaaaaa

hey...ini aku said...

may..aku terima kau seadanya..harharhar..

dakgilachoc a.k.a nani said...

ppuan comei jer erk...aku tak comei so aku terkecuali...ahahaha...larikkkkkkkkkkkkkkkk......

Masy said...

sibbaik aku comei,
mekasih may²


sekian pantun dua kerat. hehe.

-icha03- said...

"Kerana perangai pompuan comei memang sebegini"

alahai ...
kiyut jek ayat last nie
hahaha

NaD said...

stiap kali bace entri ko...
aku berapi api...
pergh.....
naseb bek ade water cooler kat sini...
huhu....

Princess Liyana said...

uik...hu hu hu..perempuan comei mandi tau ;P ..ahaha

ShiRah said...

hehe..tak terkomen saya

_tuLanG.iKaN.kEwL_ said...

pompuan mmg rilex..
lelaki x leh rilex tgk pompuan rilex. haha..

Honey Bee said...

May...
ada juga prempuan comei yang perangainya pun sama comei tau... contohnya ada depan mata...nak tau sapa... hang pikiaq la sendiri... hihihi...:D

Nem0 o0h Nem0 said...

bestt tul bila dpt jd pompuan... =)

zai said...

bl pmpuan byk ckp laki soh diam...bl diam dia tnya nape x ckp...payah toi...adeshhhh

13may said...

EP: heheh...tapi depa memang comei pun :D

ainzoo: sutun? hehhe hehehe

mya: tu yang tak tahan tuh :D

blue cherry: :P

hey...ini aku: hehe hehhe...ko memang memahami betol :P

dakgilachoc aka nani: hehhe hehhe...janji baik hati :)

masy: pandai betoi :D

icha03: kiut miut :D

NaD: rileks rileks...ko kan comei :D

princess liyana: meh nak amik bau sikit...hehhe hehhe

shirah: hehhe hehhe hehhe

tulang ikan kewl: jeles maa...hehhe :P

honey bee: adesss...depan saya tadak sapa pun...hehhe hehhe

nemo: hehhe hehhe...no komen laa :D

zai: tu la pasal...hehhe :P

NONIE AZIZ said...

argghhhh...tipu la hang...aku suka mandi pagi, pandai masak, tak suka tidoq,tak suka bebel, tak banyak cakap...AKU COMEL APA....hahahaha

NONIE AZIZ said...

argghhhh...tipu la hang...aku suka mandi pagi, pandai masak, tak suka tidoq,tak suka bebel, tak banyak cakap...AKU COMEL APA....hahahaha

isya_seacliff said...

haha.. semart jgk entry niwh..

FaNaQiLa said...

wah..very understandg la u..

i like..cam ni la bru jadi lelaki pilihan wanita.

peace!~ i'm cute

Faisal Admar said...

tu bukan perempuan comel, tapi banyak songeh! hahaha

Kema said...

laki pompuan sama jer...

revrie said...

idea best. tapi suku kata hancus.

theconfused said...

aku part len tak terasa sgt, part comei tuh aku trase... hhahaha.. aku tau aku comei... hahahahah

zonaku said...

diskriminasi!
tp stended la...
lelaki.. kalau pompuan y diorg kata lawa rupa buat semua x pa,
cuba pompuan y sekadar lawa akhlak, haram, dikutuk sebab x dapat nak rapat!

inna hayati said...

saya memang comei...en.may dengki ke? lalalala...

en.may ni suka bising2, nak menopos ke?

Zabs said...

Salam May,
Adsa-ada sajelah kelakar kamuu....

mebby a.k.a ezza said...

hikhikikihkhihk...memang me comey aper...so wat....ekekke

13may said...

nonie aziz: iyer iyer...ko memang comei...aku silap :D

isya seacliff: thanks :)

fanaqila: ehem ehem ;)

faisal admar: hahha hahha hahha....bijak bijak :D

kema: tapi lelaki tak comei :D

revrie: hehhe hehhe...layankepala :D

theconfused: ecececece...tak terkomen aku :D

zonaku: aikk???? mana tau nih? hehhe heheh

inna hayati: hehhe hehhe...mana ada bising, tapi pening :D

zabs: salam uncle...lama tak bertandang ke blog uncle...sibuk sekrg nih :)

mebby: so comei laa...hahha hahah hahah

*SiRibenMerah said...

sebab lelaki mmg x dak pendirian.. sbb tuh bila pompuan x heran lelaki mula naik baran.. muahahaha~

haslina said...

ntah lah...layan jea baca kat sini..

Princess Liyana said...

bau epal..hahahaha

fiezafadilla said...

kih kih kih....
ada benarnya itu. tapi tu kalau kes gelpren boipren bleh ar buar. kalau kes laki bini, mau laki carik lain. hambek kau.

Atira. said...

haha perempuan memang comel kot.

:P

13may said...

siRibenMerah: elehhhh :P

haslina: layan layan :D

PrincessLiyana: feewittt!!! :D

fiezafadilla: hahha hahha hahha

atira: memang pun ;)

iNsaN BiaSa said...

wah2..sape yg sllu xmandi pg ni..rs2nya lelaki la yg rajin xmandi pg..hahaha....BRO MAY la tu...hohohoo

kawaii_desu said...

sapa kata pompuan tak mandi pagi haaa??? buktikan!

13may said...

insan biasa: errr....sejuk! :D

kawaiiDesu: hehhe hehhe...cuba tengok pada hari hari cuti :P

cemut said...

as a perempuan mesti la kena tau masak.nak2 kalao nk jd bini org.lalal~

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may