Saturday, March 10, 2007

Chewah chewah:)

Mula mula kita marah. Kita pun buat tak peduli. Lantak la apa nak jadik. Pastu kita mula berfikir. Rupanya kita marah sebab cemburu. ….

Tetiba timbul satu perasaan…..perasaan rindu.
Iya…kita rindu. Walaupun kita tengah marah, selepas 2-3 hari kita akan rindu.

Kita rindu suaranya.
Kita rindu ketawanya
Kita rindu senyumannya
Kita rindu pandangan matanya.

Serba serbi kita rindu…..
Kita tengok gambar dia lama lama.
Kita senyum sorang sorang.
Kita renung barangan pemberiannya.
Kita terkenang kenang saat saat pahit manis bersamanya.
Kadang kadang, tak dapat tengok orangnya, dapat tengok rumah dia pun jadi lah….

Contoh di atas adalah antara sindrom bila orang tengah rindu.

Bila rindu kita akan melakukan perkara perkara yg kadang kadang buleh dikategorikan sebagai ”Hang memang GILA!!!!“

Kita cakap kita rindu kat dia…dan kita nak jumpa dia. Bila berjumpa, kita akan mencari pasal dan bergaduh. Kita pelik…tadi bukan main rindu lagi. Bila jumpa, gaduh gaduh gaduh….heran heran. Ini sebenarnya dinamakan rindu dendam.

Akibat terlalu rindu, kita menjadi geram kat dia. Sebab tu bila berjumpa, kita lepas rindu melalui kaedah marah marah tapi sayang.

Akibat rindu:
Kita tak peduli kiranya bil tepon kita naik.
Kita tak peduli walaupun kita sanggup travel beratus ratus kilometer untuk berjumpa dengannya.
Kita tak peduli walaupun kita terpaksa ponteng kerja semata mata untuk keluar bersamanya.

Oleh yg demikian…kawallah perasaan rindu anda. Kalau tak terkawal, anda akan menjadi manusia yang tak normal.
ps: Urusan Seri Paduka Baginda hujung bulan nih:)

69 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ 13may, kalo u rindu u senyum sorang2 ker? mesti kalo org tgk u, diorang kater u tak betul. hehehe ~

kingbinjai said...

ooo ooo pegi dating!

13may said...

mizzamy: hehhe...lebih daripada senyum;)

king: aku keja la...dating malam malam..hehhe

Qisst said...

haiii...rindu kat sape pulak tu? bahaya dating mlm2 tau,ada mintak kebenaran drp.mak bapak dia?

lindosh said...

hehehe aku paham apa yg hang LaLui skang.. aku paham *anggok laju* :P

Mula mula kita marah. Kita pun buat tak peduli. Lantak la apa nak jadik. Pastu kita mula berfikir. Rupanya kita marah sebab cemburu.

Tetiba timbul satu perasaan…..perasaan rindu.
Iya…kita rindu. Walaupun kita tengah marah, selepas 2-3 hari kita akan rindu.


sebab aku pong melaLui nya skarang hehe

owh rindu menguasai diri..

siLa wat sambungan entri nanti ekeke

kakLuna said...

ha..cepat2lah settlekan urusan seri paduka baginda hang tuh...

Leeds Al-Malique said...

aku pun tgh rinduuuu gilerr weeiii..

adeh..

Sunan_Jati said...

Assalamualaikum...
Bila rindu kita akan melakukan perkara perkara yg kadang kadang buleh dikategorikan sebagai ”Hang memang GILA!!!!“

Yang tu bukan HANG MEMANG GILER....
tu kata nujum pak belalang kena penyakit ANGAU...

hehehheheheh!
so kepada yang dah lekat penyakit angau ni...nasihat aku sila la kawin cepat2x! kalu x.. seksa jiwer... hehhehehe! Penat2x!
Cth : sejibik mcm 13mei... hehheheheh!
Heiiiiiii! GIlakan kao...
malam 13mei igau ..
gila kan kau...
siang 13mei sasau...
gilakan kau...
hei......
gilakan...kau....
makin 13mei ronta ...
makin 13mei terseksa...
maffkanlah oo sayang...

(aku dah xingat...)hehehhehe!
bai....

wan said...

nada positif:
banyak kerja hang?

nada negatif:
bersepah meja hang?

Tapi, sungguh la betul apa ko tulis tu. Sakit-sakit pun sanggup harung nya. Tu pasai orang cakap, cinta tu sakit, buta bla bla.

13may said...

Qisst: hehhe....dating malam2 tapi kat tempat cerah...kalau tempat gelap, itu yg bahaya:D

Lindosh: hehhe....betoi ker hang paham nih??? ngeh ngeh ngeh

Luna: hahha....itu la pasai...huhhu

Leeds: hehhe....hang normal ka tak normal nih????

SunanJati: waalaikumussalam...hang tulih apa ni weyyyy??? sasau dah kot??? hahha...

Wan: kalau meja kemas kemas...depa kata tadak keja:D

d'other wan said...

kasihan orang tengah rindu bayangan..hehheh!

mmg betul mcm gitu lah kebanyakkannya, hingga yang ada berhari2 tak makan sampai pitam dan nanti pula akan tiba sejambang bunga di ofis dgn kata-kata rindu membelai jiwa...jiwang betul...hahaha..mcm drama mamak!!

p.s. tukar nama id, formerly pakai wan. Cheerio!

lindosh said...

adeh adeh.. :P

paham paham.. *geLak guLing2*

13may said...

d'other Wan: hehhe...drama mamak yg mana tuh??? keh keh...

Lindosh: ceh!!! hang dah confirm ngan sunan ka??? dia nak belanja hang makan tuh...hehhe

Iman Mawaddah said...

Sian..sakit angau rupanya

Pa'chik said...

urghhh.... ko kena guna anti-rust dah ni...

jaja jamal said...

alamak
ter masuk blog jiwang la plakkk
ko karat la!

Sastri said...

teringat kat kata2 seorg kawan ni : kalau dah rindu, tak dpt tgk orgnya, tgk bumbung rumahnya pun jadik laaa...

orang biasa said...

tapi kan ade sesetengah pasangan tu kan, bile marah dia terus sepak terajang je. pastukan bile rindu dia gigit-gigitan dan bila cemburu palk dia hamburkan tengkingan dan mengaplikasikan kongkongan..hmmm

khairyn said...

salam May,

Kami ada term untuk keadaan tu.
'Musim mengawan'.

Kamu kah tu? hahahaha

debikdebuk said...

hehehhe... leh tahan gak ko ni.... "kalau hati sudah melekat,gula batu rasa coklat"...(lagu indon)

ILynn said...

Kita tak peduli kiranya bil tepon kita naik.
peduliiiii

Kita tak peduli walaupun kita sanggup travel beratus ratus kilometer untuk berjumpa dengannya.
betuullllll


Kita tak peduli walaupun kita terpaksa ponteng kerja semata mata untuk keluar bersamanya.
hehehehhehehheheh

D said...

dah agak dah. orang mabuk dilamun cinta ni macam ni la! good luck. (been there, done that!!)

hakim dirani said...

Betul, betul, saya setuju sangat.

Tumpang layan kepala. :)

kel@mbu said...

rindu satu kemabukan
jaga2 kalau dosnya berlebihan. :)

Ayu said...

itu angau nama nya tuh :P

izinni said...

huh! tak abis lagi sawan angau yang sorang ni ...

sebenornya aku rimas nengok lelaki tak abis layan perasaan nih! hehehhee ...

akirasuri said...

saya terasa blog ini sudah bertukar menjadi blog kaunseling chenta!

ha ha ha bro sedang dilanda angin chenta ek!lalalalala~

tintaHati said...

apalah ertinya rindu,
andai dirinya bukan tercipta buatku...

zwitterion said...

kamukah yang tak normal tu?..chewah, chewah..hehe

Ayaq masak said...

Fewitttttttttttttt.

;)

bunga rampai said...

Hahaha, hari tu kisah cemburu, kali ini cerita rindu, akan datang apa ek ... dendam? Saya kira 13may seorang kawan yang menarik dan lucu, saya senang layan kepala di sini ;)

Salam.

Inqilaab said...

Layan Kepala patut tukar nih... Kepala tadak perasaan. Layan Hati la sesuai kot.

kenapa la lambat sangat Urusan Seri Paduka Baginda tu ye?

heh heh heh

sha said...

rinndduuu...
oh itu maknanya rindu..

suka baca semua entri 13 may
best best semuanya

Azer Mantessa said...

aku style aku la kan … aku rindu ketiaknya … hehehehe ooppss erks yikes

:D

Mummy Rizq said...

rindu??? aku cuma rindu kat anak aku ajer! muaahaahaa....

Noushy Syah said...

13may..aiyakkk,xpayah calling2 guna tipon..guna aje PC to PC calling..hah bergayut arr sampai satu hari pun xpe..bole cmabil baring2 , pause ke nak beyak pun xpayah berhenti...hikssss

*tipun utk eshemesh aje..:p

nel said...

saya suka part rindu dendam tu..selalu gak gaduh2 pastu baik2 bila tak gaduh rasa bosan plak..saja cari gaduh ;)

RaFFLeSiA MeRaH said...

betui sgt2 ape yg hang habaq kat entry ni, aku setuju...tapi bab beratus kilometer nak pi jumpa tu, bukan aku lerrrr....hehehehe, sbbnye kalo aku rindu, memang org tu yg akan aku kerah dtg jumpa aku...huhuhuhu.....

pB said...

semuanya betul dan rasanya semua manusia akan merasai perasaan begini termasuklah tuan rumah nie..

Darling said...

ni bercakap pasal diri ko sendiri eks? sapa yang ko rindu tu?

kekekekeke

nanies said...

salam 13may...haa... aku pun rindu gak..sbb tu aku sentiasa sibukkan diri, busan lah asyik nak menghitung hari, menuggu siang malam tanpa kabar berita..idup ke mati ke sakit ke sihat ke..huh lebih baik kerja..kerja ..kerja...heheheh.....sian ko ek..sib baik tak kurus kering merindu...

nUr@dDeEn said...

Hahaha... adeh tu pasal la ko jadik lagu tuh. Takper..takper.. walaupun aku tak faham buat2 jer la faham. Kang bahaya la plak hehe.

Selesaikanlah Urusan Seri Paduka Baginda hang tu, janji bihun sup aku hang kena ready hahahahak.

*Bila kurindu, aku tersebut namamu, di dalam mimpi aku dibelai olehmu, indah sungguh percintaan, indahnya berkasih sayang, betapa kumerindu kepadamu* Auwwww!! May dah angau tahap sasau yey..yey..!

~comei~ said...

rindu ler jugak.. huhu..

blackpurple said...

Rindu tak bertemu
Jangan jemu bila selalu...

:D

kc said...

aiseh..bila dah baca bebanyak kali ko punye posts barulah cheq underscooted ko ni blom kawin lagi daa...tunggu lah bile ko dah kawin baru tau jantan betina ikan tuh...hehehe

ween said...

keh keh keh... ko ni sah angau!!

jap marah, jap cemburu, jap merajuk, jap rindu.. apa kes??

Darling said...

saje le tu nk tunjuk meja berselerak, kunun banyak keje.. tapi sebeno bz layan blog ek.. hehehehe..

cikdinz said...

rindu kat sape nih...

achik said...

huhu tgh rindu2an la plak... oit lama tu akhir bln baru nak "urusan seri paduka"... bleh tahan ke?? ;p

Ungku Nor said...

cemburu KECOH!
ni rindu doploh kali lagi KECOHHHH!!

hang memang GILAAAA KECOOOHHHHHH!!!!

lalalala ;p

p/s nnti kim salam kat Urusan Sri Paduka hang noo..peace Bebeh!!

Pa'chik said...

bila nak wat cerita baru TENGKUTEENMAY?

kyora kejora said...

sweet!!

.:HalogAmora:. said...

good morning bro! tp wa paham... lu tgh d lamun CENTA!!! pi la jumpa mata ayaq hang.

ada utusan ujung bulan nih? ha ha

orochi said...

ish, ish, ish... *geleng kepala*
hang rindu kat sapa weh?

Aku Bukan Bidadari said...

amboiii..:D

13may said...

Iman: hehhe...rindu rinduan;)

Pakcik: hehhe...

jaja: biasa la...romeo...hehhe..

sastri: betoi betoi:D

OB: rindu dia gigit gigit...err...gigit camna tuh??? hahha...

khairynn: hehhe...musim mengawan...kah kah kah

debik: coklat rasa mcm batu la...hahha

Ilynn: hehhe...

d: thanks:))

hakim: terima kasih:)

Kelambu: hahha...jgn sampai overdose:D

ayu: hehhe...

izinni: nak buat camna...rindu bukan dipaksa paksa...chewah:D

akira: hehhe...adakah anda memerlukan khidmat kaunseling dari saya??? ngeh ngeh ngeh

tintahati: aduh...dalam maksudnya...

zwit: keadaan masih lagi terkawal...chewah chewah:D

ayaq: chewah chewah;)

BRampai: Salam kembali....oh! saya masih belum lagi sampai tahap berdendam...selamat LayanKepala:D

inqilaab: hehhe...layan hati...keh keh keh

sha: tgh rindu kat somebody ker??? hehhe...

azer: hehhe...takpa takpa...saya paham;)

mummy rizq: hehhe...selamat merindu:)

NS: hehhe...betul gak kan:)

nel: hehhe....sama la saya;)

RM: huiii...hang dera sapa tuh??? paksa paksa nih...kesian kat dia...hahha

pB: err...betul ker??? hehhe...

darling: hehhe...aku bercakap secara am la...hehhe;P

nanies: hehhe...rindu ni satu penyakit la...kan kan???

NorDeen: hehhe...kita layan bihun sup kat aloq setaq la....nanti hg bgtau aku okeh;)

comei: chewah chewah:)

BP: hehhe...betul betul:)

kc: hehhe...

ween: chewah chewah;)

darling: hehhe...tu aku nak saiko boss aku la;P

cikDinz: takde sapa sapa..hehhe;)

achik: hehhe...terpaksa;)

akak: keh keh keh....insyaALLAH:)

pakcik: coming coming:)

kejora: chewah chewah:)

HaloG: nanti nanti aku email hang okeh:)

orochi: hehhe...geleng pala gak:)

bidadari: chewahhhhh:D

nis said...

Hang tengah GILA n TAK NORMAL la ni ekkkkk....takpe2 sabar bebanyak k, hujung bulan tak lama lg hehehe

Angel Eyes said...

tgh sakit angau ker cik abang oi?

yus said...

hang tgh rindu kat saper tu 13may? Rasa mcm pernah mengalami perasaan mcm ni satu ketika dulu, masa masih bujang..haha

akuokay said...

kalu sempat aku post kat ko jummat nih.
-Selamat Tinggal Dunia -


ok boss

eSampah said...

hang tgh rindu ka?
ahaha.. confirm tgh rindu ni...

13may said...

kakNis: hehhe...hari tu perjumpaan ngan akak Ungku camna???

angel: hehhe...ada la sikit sikit...

yus: hehhe...la dah tak rasa ker??? hohho...

akuOK: tengkiu tengkiu:)

eSampah: hehhe...hang dah ada mana la ni???

famia said...

rindu?
itu satu keperluan ke kehendak?
haha.

skidg8 said...

apa urusan seri paduka baginda tu?

13may said...

famia: itu satu penyakit:)

skidg8: urusan yg agak rasmi:)

irene said...

Akibat rindu:
Kita tak peduli kiranya bil tepon kita naik.
Kita tak peduli walaupun kita sanggup travel beratus ratus kilometer untuk berjumpa dengannya.
Kita tak peduli walaupun kita terpaksa ponteng kerja semata mata untuk keluar bersamanya.

Ye ke? awak ada buat ke sume ni? :P

Diana said...

geli...geli..geli....!!!

13may said...

irene: hehhe....

diana: dah habih la....

ezu said...

i like this entry la u..
nice...
kekeke

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may