Wednesday, March 25, 2009

175: Lelaki lembab ???

Ada pendapat mengenai kaum adam ni
Katanya kaum ni sungguh lembab sekali
Tapi mari kita semua cuba mengkaji
Sapa lebih lembab, pompuan atau lelaki

Lelaki bila tengah makan
Kunyah 3-4 kali terus telan
Tak sampai 5 minit licin nasi sepinggan
Siap boleh ratah lauk yang ada kat depan

Berbanding pulak dengan pompuan
Nasi sejemput ajer dalam pinggan
Lauk plak ala ala kadar saja kan
Tapi amik masa berjam jam nak habiskan

Lelaki pulak bila sedang menjamu makanan
Dah tak peduli kiri atau kanan
Sisa kat mulut, lap ajer dengan tangan
Sungguh cepat mudah dan berkesan

Lain pulak dengan pompuan
Tiap kali nak makan, kalau boleh tisu nak kena sediakan
Sekali suap, sekali tengok kiri kanan
Alehai...bila la nak abis makan

Lelaki bila ada sisa makanan kat gigi
Ushar line dulu, kanan dan kiri
Kemudian cepat cepat korek, jentik ajer dengan jari
Pastu berlakon macam tadak apa apa yang terjadi

Berbanding pulak dengan pompuan
Gelabah tak tentu hala bila celah gigi ada makanan
Kunyah pun makin lama jadi makin pelan
Alehaiii....dah 10 minit, nasi baru separuh pinggan

Oleh itu, berdasarkan hasil kajian kat tempat makan
Dapatlah kita semua buat kesimpulan
Terbuktilah lelaki lebih pantas berbanding pompuan
Kalau tak puas hati, komen anda di alu alukan

Hua hua hua...aku lapar!

113 comments:

Jard The Great said...

apsal aku makan laju jeeeeeee??? =p =p

Ayaq masak said...

ntahnya. aku sokong jard!

TokBatinSenoi said...

Orang yang paling lembab ialah ... Apabila ia makan ketika dia sedang 'tido' nyenyak. mungkinkan hal2 yang ta' masuk akal...

Water Lily said...

Akak hang pun lapaq..makan roti ja pagi nih.

Lelaki bab makan memang laju.Bab kutuk pompuan pun laju. Ban meng'ayat' pompuan pun laju.

Biasa la lelaki ahaks!

diHa said...

wahahaha.. aduyaii.. mmg de benar nye psl makan tu.. tapi.. laki sgt la lembab dari segi contoh nye la kan, die nak ajak kite kuar pd pukul 11pg.. tp setengah jam kemudian atau lebih, baru lah si dia muncul tiba.. nak marah kang tak sampai hati.. hanye perli maut je la yg sy mampu.. tu pun die masih lambat jgk.. haha.. senyap kan je la. kalo btol2 bengkek baru tego kalau tak diam kan aja.. malas nak rosakkan mood masing2. =)

Bunga Rampai said...

13may macam lelaki dalam entri ni ka? Aiseyman, tak sangkalah macam tu...lahap sungguh! :D :P

Pompuan kontrol sopan! ;)

Salam 13may, moga sihat walafiat :)

~~Noli said...

sy dtg lagi bro may ;-)

Tu dia dh siap kaji mengkaji
Layan je la mungkin nih info terkini
Tapi hang baik2,dah ramai yang reti
Takut bergado plak si laki bini

Dah nama lelaki,bab makan jugak jadi topik
xpe xpe,kami tak penah pikir yang pelik pelik
Wahhh,kalo dh makan tak boley nak sikit sikit
Pelan2 kunyah takut cik abg tercekik

Haish dah nama kami pon pompuan
Kami tak ske membazir apatah lagi nak berdiet sakan
Tapi cube kiter pikir dan renung-renungkan
Lauk kami yang tak abih siapa perabihkan

Bagus la tuh kalo tak berlagak macho
Takut yg lain tgk sisa terus jadi kecur
Tapi time makan jgnlah smpai tersembur
"Bang,tisu please!"waahhh..terus jadi hancooo

Kalo bab kebersihan,pompuan selalu titik beratkan
Tisu bukan lap mulut saje,bahkan meja makan
Ala,tengok kiri kanan saje je buat2 sopan
Kami anak dara la,bukan ade anak sembilan
(*saham saham*)

Ni lah dia lelaki,bukannye reti bersopan
Buruk la wak, jentik jentik sisa makanan
Agaknya sisa tuh dah kene pacik kat depan
Aduhai lelaki,ni la kaum adam kan

Nama pon pompuan,kesopanan mesti terserlah
Menjaga tatasusila,pelan pelan la kunyah
Ala,sisa sikit je,takkan kami nak gelabah
Alih2 kami bangun,sbb toilet ade kat sebelah

Lame yer bang duk wat ini kajian
Agak agaknye berjam jam duk kat meja makan
Ni dia komen,sy saje je nk tekankan
Sepantas pantas lelaki,kamu perlu juga itu perempuan

hihi..peace bro may =)

intan.dayana said...

pOmpuan sOpan la..tu psal mkn lambat..lgpOn ikut sunnah nabi..kunyah 44 kali..hehe~

iNsaN BiaSa said...

itu bukan sopan,itu gelojoh namanya!!ish2..xbleh bw bro may jupe ayah ni..hahaa

Deqna said...

pompuan makan pelan2 takut tercekik. Kang tercekik menyusahkan pulak si suami or boipren.. perempuan memang tak suka menyusahkan

kasut-gombak said...

lelaki gelojoh.

13may said...

jard: ishhh...gelojoh betoi :P

ayaq masak: hang pun sama? hehhe :P

tokbatinsenoi: heee... :D

water lily: err...errr... :P

diHa: saya protes! :P

BRampai: errr...tu contoh kepantasan saja..heheh...salam kembali :)

Noli: aisehhh...ni yg kalah nih...hehhe hehhe :P

intanDayana: ok..saya terima :D

insan biasa: takpe...depan abah boleh kontrol :D

deqna: tercekik pandai pandai sendiri la yea...hehhe

kasutGombak: pantas laa.. :P

Neeza Shahril said...

lorrrr... kalau pompuan makan laju, pergi jentik sisa makanan kat orang, lelaki gak yang malu..
takut dikata, tu awek/engkau ke?? macam samseng je aku tengok hahaha!!!

LiLohOnEy said...

haha..

tapi tak sume pompuan macam tu ye..

haaaa..... ;p

cebisan harapan said...

satu persoalan..
bler nk mngkn org p0mpuan??
haha..

Ryehanna said...

makan laju itu tidak baik untuk kesihatan.

manakala kunyah makanan lama2 dan byk kali itu bukan sahaja sunnah nabi, malah baik untuk kesihatan supaya makanan senang hadam.

kunyah dengan byk kali juga mengurangkan rasa lapar, sekaligus bagi kita cepat kenyang.

selain itu, makan dengan mengunyah lama2 ni menunjukkan betapa sabar dan tertibnya seseorg itu makan. takdelah gelojoh.

namun aku xnafikan ada perempuan membuang masa dengan byk time mkn cos bersembang dan bergossip. bukannye sbb mengunyah mknan. haaa... benda ni jgn dicontohi yer kwn2...

tapi kalau lmbt mkn cos mengunyah dan bukan kerana bergosip, xpelah. teruskan. (nk tau senang je.. kalau bising tu, dok bergebang la tu... kalau diam, maknanya mmg kusyuk mengunyah mknan)

hehehehe...

SyazReA said...

Pompuan ikut sunnah nabi, kunyah 40 kali br telan...

jemput makan en.13may....
bila nk blanja????

romibaiduri zahar said...

tak plak rasanyer....
aku makan laju jer...

aik bang...
makan pun sempat usha pompuan nampak....
memang pantas!

PoOhEm0 said...

hohoho...

owg pompuan mkn slow2 coz nk tunjuk sopan n santun nyer...

bukan mcm lelaki kowt..

hahaha

Fadiyana (errrr..pinjam nama adik aku) said...

kunyah makanan kena kasi hancur may. kalau tak kau tak ikut sunnah nabi..
pompuan ni dia jaga adab okey. cover line..sblum kawen..hehehe..

Anonymous said...

mmg lbh pnts
2 x dnafikan la
tp..sdh trg lg bersuloh laki ni pengotor kn...
hahaa..
lg stu info yg kaum laki kne taw..
pempuan mkn slow sbb ape taw..
spye mdh hadam n tok mngelakkn perot buncit..
2 fkta yg boley dprcayai..
dats y la ade laki x kawen lg,tp prt da boroi..
hahaa
jgn marah!!!

jemari-sepi said...

Jap nak gelak nak gelak...
hahahhahahhahahah....adoi kajian cukup muhibah..kat meja makan ejr ker..hiihi...
apa pun yer ker cam tuh..control lah tu kan...
Tapi Jemari tak cam tu tau..

shasha said...

ala...bab makan je laju...bab lain lembab kan kan??..baik ngaku cepat bro~!!..eheheh...

Kipas said...

kene tukar tajuk la bro... lelaki laju mkn... lalala~

JM said...

Lelaki,
Seba serbi kerakusan
kami yg perempuan
penuh kesopanann
tak kan tu pon nk HERANNN

kan kan kan

ekekek

PanAdoL7e said...

weh.. tapi kenapa ko makan slow n mesti ader tisu? ko laki kah? wakakakaka

farah liyana said...

tak semua perempuan camtu.
saya makan laju je.

xD

ps: anda mmg pemerhati yg baik. haha.

azie said...

nampak sangat entri tengah lapar ni,ahaha

bozzobattousai said...

pasal lembab tuh memang aku tak pueh hati....
1)tak pernah aku dengar lelaki beli losyen pelembab...pompuan ramai....
2)lelaki terkenal ngan kelajuan...bab makan ngan tido...
3)lelaki mana ada yg tenung cermin sampai sejam setiap pagi...mandi pon 5 minit je...tuh laju la tuh...

cujen said...

lelaki bab mkn je la yg laju....

ciPuding_7 yang baik lagi rupawan said...

aku kira dah setaraf lelaki dah kalau ikut cerita bab mkn hang ni..
huhu.. excluding cerita bab sisa kt gigi tu.. not my styleee.. haha..

saad said...

ko patut tengok pompuan makan time takde lelaki.. 4 kali lebih buruk drpd cara lelaki makan.. hehe

Akmal said...

Huih, battle of the sexes nih! :D

aslina said...

alamak...patut kah saye tukar je jantina nih? wat kali ke bape dah tanye nih...ehehe...

i bab makan pun pantas, bersih dan kemas juga...lelaki pun kalah...lalala~~!!! siyess...!!

ahaksss!!!

S h i n o said...

pmpuan kunyah jaga muka takut herot. Kalau kat rumah melantak tak hingat dunia hahahahhaaaa :D

sally said...

pompuan makan perlahan-lahan
44 kali kunyah Nabi punya amalan
exersize muka pun iya menjadi pedoman
Supaya cantik sokmo utk lelaki punya pandangan..

hehehehe

jiji najiy said...

anede...
aku mkn xmaen laa tisu2 nih
yg pentang beradab
kalo muke chantek tp tang makan hancus, sepah2 xde gune gak kann
lalala~

yunakira said...

perempuan makan laju lelaki kutuk,
takkan nak makan lajuu sampai termakan mangkuk,
kalau makan mangkuk lagila kena kutuk,
silap2 hari kepala lelaki yg kena ketuk.wakakak...

pB said...

salam


makan kena hati hati

nabilah mangshor said...

itu gelojoh namanye
makan x pndg kiri kanan
heheh

Misz eLLy'z said...

Erkkk..bukan ke kt post ni menunjukkan lelaki ni buruk lantak..sebab tuh laa laju & pantas jek kaum lelaki dlm bab makan nih..cube laa wat perbandingan dalam hal lain..dalam wat kira² ke?? dlm memahami sesuatu situasi ker?? sure lembab kaum adam nih..

Rya said...

lelaki fitrah memang gelojoh atau aku rasa hg nasib malang jumpa pompuan camtu punya lembab.



*aku pun lapar, jom makan

munirah said...

uish..laki makan tak bc doa..
kalut semacam

ungu violet said...

perempuan ikut sunnah, makan lambat2, kunyah lama2 biar senang hadam.

tahu?!

Juhaini Fauzi said...

hurm...lelaki laju bab2 makan je.. bab2 cmni xnk ikut sunnah..klu bab kawin ikut aja sunnah..kuang3x

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aku makan laju..
makan laju tak semestinya gelojoh..
kadang2 lelaki pon cover bro~

haha~

risanur said...

mmg tak terkomen :)

ViLdA FiDa said...

adoiii...aku rase yg slalu kene sembelit n sakit pewott kebanyakkan nye lelaki.nak tau pasal pe..Makan xtgk tuu.Ntah ade najis lalat ke,kutu babun ke kt mkanan tu..Huish,mkn tu kene teliti..Sunnah Nabi kunyah 40 kali telan...adehhh

13may said...

neeza: takpe...jentik bawah meja..org tak nampak :D

LiloHoney: ada ayat sokongan tak? hehhe hehhe :P

cebisan harapan: errr....errr...errr... :P

ryehanna: aku kunyah chewing gum lama lama :D

syazrea: bila nak? hehhe hehhe >:)

romibaiduri zahar: tu yg laju makan tuh...sebab berselera :D

PoohEmo: santun melantun lantun...hehhe hehhe :P

fadiyana: camna plak lepas kawen?? ngeh ngeh ngeh :P

anonymous: hehhe hehhe...would u mind to introduce yourself? thanks :)

jemari sepi: nak contoh lagi ker??? kang tak sanggup baca kang...hehhe :P

shasha: errr...rezeki takleh biaq lama lama...tak elok...hehhe hehhe

kipas: lelaki laju makan...pompuan kuat makan :D

JM: wahahaha....rakus rakus >:P

panadol7e: tu tengah kontrol hensem :D

farah liyana: so...catatan terbaik berapa minit? hhehe hehhe

azie: gestrik...tapi takleh nak pi makan...bos suh standby :D

bozzo: ko memang geliga :D

cujen: kejar masa beb...hehhe

cik puding org kampung aku: elehhh...tak ngaku konon :P

saad: hahha hahha hahha

akmal: hehhe hehhe...kajian rambang aje nih :D

aslina: ishh ishh ishhh...anak sapa la nih...hehhe hhehe

shino: hehhe hehe hehhe...control ayu gitu :D

sally: patut la pompuan nampak cantik ajer time makan...hehhe hehhe

jiji najiy: bila nak kuar makan ngan aku nih? ;)

yunakira: aikk??? lelaki plak yg salah... :P

pB: salam...tapi jgn makan hati :D

nabilah mangsor: bukan laa...tu fokus :D

misz elly'z: errr....takpe..calculator ada..boleh buat kira kira :D

rya: line clear...so bila nak dating nih? ;)

munirah: hehe hehhe... :P

ungu violet: ok! :P

juhaini fauzi: errr...dapat pahala :D

zara: tu bukan cover...tapi sakit gigi...hehhe :P

risanur: kira anda setuju la yea? hehhe :P

vilda fida: makan sesambil cuci cuci mata :D

aim-a said...
This comment has been removed by the author.
ParTy PrinCesS said...

hehe...tiba2 teringat lak pantun klasik melayu

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perahu
suruh makan, dia makan
suruh mengaji, dia tak tahu


ngehngehngeh

Iris said...

thanx =D

Alice said...

itu namanya bersopan santun. nanti kalau perempuan pelahap, mesti lelaki kutuk balik.

hmm, lelaki pulak jgn la gelojoh okay? :P

Shumierain said...

hang ni idea mmg besh la may..hang makan ape???

aku xde nak seslow n ayu2 deh..mau telan semua skali pakej gan jilat pinggan..haa hang bole ke may???

@t00neY r00neY® said...

kitorang sopan la ...

Princess Liyana said...

hahaha..lelaki laju bab makan je..kah kah...;P

Bab masak? ha bab buat kerja rumah?haha mestilah P yang laju..

mcm mak2 kita..tutup mata je msk kt dapur.tau2 dah siap tau!ahaks..lelaki tinggl mkn je ;P..opps terlebih sdh ;P

nadia-ady said...

makan perlahan tu tandanya perempuan amat berhati-hati. Mana lah tahu kat makanan tu ada terselit tulang ikan lepas tu makan nak laju je , tak pasal2 ada kes tercekik tulang ikan kang..wakakakaka

Suka Bebel said...

itu la pasal, kadang kadang aku konfius diorang ni makan nasik ke makan tisu?sampai sekotak tisu abis kalau makan sup atau tomyam.hehe

KC said...

ye ke? klu da kebuloq tu makan pun mesti mau laju perghhh! klu yg pempuan makan sopan santun depan boypren ce hang tanya depa balik kat rumah mesti depa melantak bagai nak rak...tak cayer? percaya lah...heheh

Azer Mantessa said...

alamak
buat apa nak pantas2
slow2 laaa
baru terasa
malu aaa cepat sangat

*aku rasa aku cakap hal lain aaa*

*garu pala*

^arween^ said...

sebab itu jarang dpt kite lihat perempuan perutnya ke depan
kecuali ada isi di depan :D

Mr.Bob said...

perempuan nie kebiasaannyer makan smbil pndang2 dan sembang2.. psal tu la lmbat..hikhikhk.. dh pndang2 tu.. mesti ade ketupat nk dibungkus..

klu lelaki makan smbil ckp jugak..tapi pantas..hikhikhik.. so cepat je la siap..tak bungkus ketupat pom..

Fadh said...

ha ha ha ...aku sokong ko...mmg pompuan nie jenis slow...eh mak dan isteri aku pompuan kan? he he he

Babe said...

Lelaki bila tengah makan
Kunyah 3-4 kali terus telan
Tak sampai 5 minit licin nasi sepinggan
Siap boleh ratah lauk yang ada kat depan



pasai tu laki perut buncit makan terus telan :D


Au baru balik Penang semalam. Lepak sehari. Frust tak dapat nasi kandar favourite aku:(

sUe said...

itu maknanya lelaki gelojoh..heh! =P

ku tak sempurna said...

wakakakakakaka...

aku tetap kata lelaki lembab dan lembap...

Mak Su said...

hih hih hih.... tak seronot ker tgk pempuan makan, kan comel-comel giteww.

rena said...

lepas baca entri ni laju jer antar komen..

tapi x nak cakap paper.. sajer jer.. hihihi

kEy said...

tuka entri pula, lelaki lembik pula~

LiLohOnEy said...

haha..

nk sokong pew???


*dush!*

iMa said...

Wah...
Sungguh pantas sekali
lelaki kalu bab makan

Huahuahua

Lea Dzahir said...

mungkin bukan lembab dari segi makan tu.. lembab dr segi nak memujuk awek.. nak paham maksud awek tu.. haha.. kot la.. :P dan lembab dari segi masa tu slalu la jgak.. huh~

Nana Neriza said...

x aci ahh..
banyak bab lain lagi...makan je tau ekk..:P

zh-ena said...

tu gelojoh tu mkn..perempuan mkn penuh kesopanan n tertib..ank saper mkn gelojoh tu

Basuh Baju said...

blog ni COOL giler! aku nak link. seryes- tabik!

Amy Z! said...

Peh.. time makan memang laju. Cuba time buat benda lain.. :-p

inna hayati said...

en.may...makan sopan2 skeettt...

Masy said...

mengunyah lama itu amalan nabi okeh. 44 kali tau. supaya mknan hadam dan mudah dicernakan.

oo patutlah lelaki ramai yg kene sembelit. hurrmmmm~ hahaha

NIMI♥ Co. said...

beshh sgangat!

violet said...

owh, saya suka makan nasik

manje said...

ummm ye la lelaki sume laju... tapi tak sume pompuan lembab tau... :)

Miss Hazzy said...

bukan lembab tapi sopan...

hehehe

tehais said...

eeeiii..ye ke?
Tak setuju :P

...cewek brad pitt said...

lapar rupenye...patut cite pasal makan jer...

Mummy Rizq said...

itu lelaki melantak namanyaaa......

meen said...

haishhhh..bukan ke kita kena makan perlahan2..kunyah2 kasi lumat segala..memudahkan sistem pencernaan..hihi

hUmmY said...

nmpk sgt pelahap!

sunnah nabi kunyah 44 kali!

*kire2 tasbih* :))

sickchild said...

ee. jahatnyaaaaa.
aku makan laju je.
siap ratah2 lagi.
eee tipuuuu! tipuu!!

13may said...

aima: tunggu bos kejap...takleh nak pi makan lagi :D

partyprincess: suruh makan...dia makan laju laju :P

iris: :)

shumierain: wahahaha...pakej telan pinggan sekali pun ada...haha hahha hahah

alice: ishh ishh ishhh...jgn la pelahap...buruk! hehhe hehe :P

atooney rooney: ok ok :P

princess liyana: errr...dah siap masak...makan ajer laa..hehhe hehhe

nadia ady: macam ada pengalaman ajer...huhhu :P

sukabebel: gamaknya cicah tisu ngan tomyam kot...hehhe hehhe

KC: setuju :D

azer: keh keh keh...paham paham :D

arween: ceh! :P

mr bob: betul betul :D

fadh: hehhe hehhe hehhe

babe: hehhe hehhe...lama aku mencari hang :)

sue: pantas laa :P

ku tak sempurna: bukti bukti? hehhe hehhe :P

maksu: tu la pasal...sib baik comei...hehhe hehhe

rena: hehhe hehhe...

key: lembik tang mana tuh? hohho :P

lilohoney: sokong laa....hehhe hehhe

iMa: rezeki jgn di tolak beb...hehhe hehhe

Lea Dzahir: err...errk :P

zh-ena: ishh ishh ishh...anak sapa la tuh :P

basuh baju: blog anda jugak menarik :)

amyz: time tido pun laju gak :D

inna hayati: baikkk :D

masy: errr....best apa lepak dlm jamban lama lama...layan :D

nimi: :)

violet: bape jemput? :P

manje: hehhe hehhe hehhe

miss hazzy: ok ok :P

tehais: ada statement sokongan tak? hehhe hehhe

cewek brad pitt: tengah kebulur beb...hehhe hehhe

mummy rizq: mentekedarah :D

meen: hehhe hehe

hummy: ececececece :D

sickchild: ishh ishh ishh...anak sapa la nih..hehhe hehe :P

sutera putih said...

betui3x,,,,
hehehe,,,
llaki bab makan mmg xlembab,,,
pantas,,,
mantap!..
ana suka sama ini llaki yang pantas n mantap!,,,
wakakawakaka,,,

n I'mI said...

owh! nak balas sikit ucapan
perempuan kunyah lama lama time makan
untuk jaga proses penghadaman
cikgu ajar dulu kunyah 44kali senang nak hadam, sihat tubuh badan

lelaki makan penuh pinggan
semua tengok buat xheran
tapi kalao perempuan makan nasi penuh pinggan
banyak mata tebeliak kononnya perempuan xreti ke nak jaga badan?

perempuan perlu control perasaan
walaupun nafsu membuak2 lapar nak makan
semua pun sebab takot xde laki yang bekenan
sebab perempuan xgelojoh tapi pilih lelaki yg sesuai pelan pelan

heeeeeee~! =)

wawa said...

PERUT adalah pusat kebanyakan penyakit.ubat yang paling mujarab untuk menjaga kesihatan adalah dengan mengawal makan. Malah Nabi Muhammad sendiri pernah bersabda yang bermaksud, “Setiap penyakit disebabkan oleh banyak makanan dan setiap ubat disebabkan oleh sedikit makan.”

Kunyah makanan hingga betul-betul lumat. Kunyah makanan perlahan-lahan (sekurang-kurangnya 30 kali, dan ada hadis yang menyarankan 44 kali kunyah) sebelum makanan ditelan. Ada rahsia di sebalik saranan ini kerana makanan yang dikunyah hancur mengandungi lebih banyak enzim dari air liur dan ia sebenarnya memudahkan proses pencernaan..

sayangai perut anda...
:)

B|itHeGaL said...

Soalan - Lelaki lembab???
Jawapan - Ye... :p

~mardihah~ said...

salam.....Dihah senyum sokmo...kiter pun rindu jugak nak masuk blog kamu ini!..hehehe

Honey Bee said...

May...
apa kat pipi tue...nasi pun sampai ke pipi...tue le len kali...guna le tisu...kan dah slekeh...lelaki makan cepat bukannya apa...takut pompuan dapat makan lebih...tue yang pantas aje kat meja makan...

~Cinta Cukulet~ said...

saya makan 2 minit je ..yg pompuan makan lama2 tu mungkin mereka kunyah patploh kali kot huhuhu

naz ilyn said...

orang tengah bercinta jer yang makan kontrol sopan ni... lepas kawin haram... janji kenyang hehehe... iye ker.

p0tpet p0tpet said...

uishh!! mane ade..
xsuke laki2 itu mcm..
n tak sume p0mpuan mcm itu..
aaaaaaa....

btw: p0mpuan lagik lembab fr0m laki2..ini mmg bt0i..=)

.::WaNiE::. said...

makan ikut mood :p kalau mood tengah slow n steady so makan pun sama, kalau mood tengah marah makan pun laju haahhaa

Ivy Metaga said...

halooo...thanks sebab ronda2 kat blog sy, ronda2 lah selalu yer..lama2 pun leh hehehe...
kalau sy makan cepat wo..wakakakaaa..
tapi kalau ppuan makan cepat2 dan rakus cam laki..adelah plak laki komplen..malu nak dok makan same lah..huhu..jadi kesimpulan nya..ppuan terpaksa makan slow2 hahaha...

jaketbiru said...

pempuan lembab.. sebab guna moisturiser... kan??

wawapinky said...

ala sebenarnya lelaki ni gelojoh dan kuat mentedarah huhu ..lgpon dah jadi lumrah pompuan ni sopan santun dan lemah lembut tu yang lambt skit 2..hehe

alice said...

salam.
hep!aku da tuka url blog,dari

http://miznad.blogspot.com/
(moh meraban)

ke

http://misolated.blogspot.com/
(isolated)

sorry 4 d troubles!!huhu!

diana ghazali said...

Wahai encik 13 may, anda telah di tag! hihihi

ILA said...

Salam kat EN.13 MAY..
hehehe...ada benarnya awak kata.Bukankan pompuan perlu bersopan...malah kalau ikut Sunnah pun kena makan perlahan2.ye tak??

Iznie Nadyra said...

sebab pompuan lebih comel.... ;p

hik3

bukan lembab tapi berhati-hati di jalan raya sebab ada banyak makanan lain yang lalu-lalang... :)

Iliana said...

lumrah alam..

perempuan itu tercipta dengan kelembutan dan kesantunan..

lelaki pantas sebab akalnya 9..tapi, bila lelaki tak manfaatkan 9 akal tu, jgn marah la ye klu perempuan dtgmemotong kepantasan kamu..

13may said...

sutera putih: vavavava :P

nimi: takpa...balik umah masuk bilik, balun nasik sungguh sungguh :D

wawa: waaa...terima kasih :)

blithegal: ceh! :P

mardihah: wah wah wah :D

honey bee: elehhh.... :P

cinta cukulet: waaa...kamu lagi pantas dari saya :D

naz ilyn: hahha hahha hahha

pot pet pot pet: lembab ker basah? hehhe heheh :P

wanie: hehhe hehhe...camtu pun ada :D

ivy metaga: ok...saya terima alasan anda :P

jaketbiru: bijak bijak :D

wawapinky: mana bukti? hehhe hehhe

alice: ok...thank u :)

diana ghazali: alehaiii...hehhe hehhe

ILA: Salam....ke manakah menghilang? hehhe hehhe

iznie nadyra: ishh ishh ishh :P

Iliana: hehhe hehhe....tak marah...dengki sikit ajer :P

Qaseh Qasturi said...

pantas ke gelojoh erk....
ikut sunah kunyah 44x....
x ni x de nk ikut sunah...kalau tang pasang 4 semua ikut sunnah...

wani said...

salam May..

Wahwahwah...kali ni bab pompun makan lak jd isu...tapikan May kalau pompuan makan mcm lelaki, lelaki pula tak suka...sure kena sound punya...so mcmana tu...tapi apapun pompuan ni sbnrnya penuh dgn lemah lembut n sopan santun...

idup pompuan....

wani said...
This comment has been removed by the author.
Hans Jr. said...

ape komen anda ttg lelaki lembut? adakah sume lelaki lembut itu gay?

cutehunk69 said...

napa sume lelaki makan laju jer?

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may