Tuesday, November 20, 2007

121: Ceh!

1) Pompuan sanggup tak tido malam hanya untuk menunggu panggilan dari lelaki. Mereka sanggup bersengkang mata atau membatalkan aktiviti lain, semua hanya kerana lelaki itu. Begitu jugak dengan lelaki. Mereka juga sanggup tak tido malam dan bersengkang mata jugak..tapi hanya semata mata mahu menelefon dan mengganggu pompuan! Ceh!

2) Pompuan sanggup datang dari jauh, beribu ribu batu hanya kerana ingin menemui teman lelaki mereka. Mereka sanggup mengambil cuti dan melupakan hal hal peribadi, semua hanya kerana lelaki itu. Tetapi lelaki pun sama gak. Sanggup datang beribu ribu batu jugak, semata mata ingin bertemu dengan pompuan tuh…tapi mesti ada maksud lain..contoh nak pinjam duit ker, nak minta tolong apa apa ker! Ceh!

3) Pompuan sanggup berdiam diri apabila krisis berlaku dalam hubungan. Ini supaya perkara ini takkan berlarutan hingga peringkat yang tak terkawal. Lelaki jugak kadang kadang berdiam diri jika ada krisis…pastu terus dia mengamuk macam orang gila. Ceh!

4) Pompuan kadang kadang selalu membeli hadiah yang mahal mahal untuk lelaki sebagai tanda penghargaan. Mereka tidak kisah walaupun mereka kesempitan wang akibat dari pembelian hadiah tersebut. Begitu jugak dengan lelaki, selalu membeli hadiah…dan selalu mintak balik atau pinjam balik hadiah tuh bila sesak sesak. Ceh!

5) Pompuan sanggup tak makan kerana susah hati memikir tentang lelaki. Mereka berasa sangat risau dan hilang selera makan. Begitu jugak dengan lelaki, mereka juga berasa risau dan susah hati bila memikirkan tentang pompuan…tetapi tak pernah hilang selera makan! Hehhe..


Kesimpulan:
Serupa tapi tak sama :D

107 comments:

AiRynnz said...

salam may...

cheh :p

budak (lara) said...

Terguris hati bila baca entri ni. Sungguh!

13may said...

airynnz: salam kembali...iyea iyea *tunduk muka*

budakLara: alehaiii...sori...

ernisuhana said...

huh! tak tepat langsung fakta ni. tak penah pun nak nyusahkan diri seperti yg termaktub dalam entry ni. ahahahaha.. emo lak rasanya.

wan said...

Aiyarkkkk...

#4 je boleh pakai. Lain tak terpakai utk aku.

Mak Su said...

ish... chehhh.....

Zabs said...

Salm May,
Yang no. 4 tu, minta balik atau pinjam balik bila sesak-sesak tu, pernah dengar cerita tu! Tapi uncle dengar je, buat tak pernah, ok!

Shumierain said...

maymay,
pompuan spt yg t'tera 2 mmg amat baik..lelaki jer xpandai nak hargai..teruk tul lelaki kan..
boooo sam lelaki yg cam gitu..

maymay,
ko cam 2 x

13may said...

ernisuhana: tahniah! anda memang hebat! :D

Wan: bila nak beli hadiah kat aku??? woohoo!!

maksu: :D

PakZabs: salam kembali...itu namanya investment...hahha hahha :D

shumieRain: hehhe...aku tak camtu...tapi korang tak percaya...hahha hahha hahha :D

fiezafadilla said...

budak lara:
apasl ko terguris?
ilek ar... jgn terasa2.
nnt may ttp blk blog dia. :P

jaja said...

mlm ni leh ker dpt 3 mata ;p

beri-beri said...

lama xnmpk amoi apprentice ko..

Mr Sadman said...

hmm ni pendapat aku lak may...

no 1 betul kalo pompuan tu teramat *rindu kat org tu..

no 2 may quote "tapi mesti ada maksud lain..." <----yup tu memang betul tak dinafikan...lagi-lagi bile dah *rindu

no 3 eh mcm terbalik tu may...hehehe

no 4 hehehe yg ni betul

no 5 yaa aku sokong..

kesimpulannye to all girls...pandi2 la pilih laki ekk...ati2 ngn kaum adam ni...hahaha

*rindu = ayat cover...huhu

lindosh said...

oi awat set pivate smalam? nak kena debik??

wah entri neh wat aku tersedak ja.. hahaha

tapi yg last tu aku tak setuju langsung.. sbb hang sendiri tgk aku kan? macam mana pon risau aku tetap aku makan! makan tu penting ooo.. rugi tak makan.. tambah2 lak org gg belanja! wakakaa

Darling said...

aku kalau susah hati lagi kuat makan.. hehehe.. rugi je tak makan ni..

nUr@dDeEn said...

Cheh! Ingatkan hang dah pangkah aku tadi, sampai nak masuk blog hang pon takleh.

Aku tak pernah bernasib yg sgt 'malang' macam pompuan tuh. Hak hak hak! May! *wink, wink*

Cik Seri said...

no 1 :pernah ada cubaan cam tuh..tp biasanya tengah2 ckp² sambil tgolek² tuh bleh tetido jugak...sudahnya, org sinun ckp sorg diri...selalu plak tuh camtuh..sianla plak rasanya...

no2: alaa..biasa dengar lagu Ning? " kerana cinta..aku kembara...."

yang lain²..ehehehehhe..ni komen!!

hUmmY said...

ape da!

aku baw nak kengkomen smlm!

tibe2 kne restrict!

tasuke! tasuke!

[-(

shakirah said...

Salam 13 may... Perghh...aq harap , aq bukan list dl sume pompuan2 tuh... Tidakkk...aq x camtuh...

tintaHati said...

Yang last sekali tu mcm best jer bunyi dia dan mgkin ada sedikit betul....hehe...

pssst: May, aku dah masuk kan watak hang dalam Bila Hujan 4! Hahaha.... larikkkkkk

;D

husni_haniko said...

ceh ! ngutuk jer. berat sebelah ni.
nyway, ni komen aku.

#1-mlm2 bru nak tepon apa pasai ? ni mesti pakai hotlink. dpt call free. Ceh !

#2-aku tak setuju nih.besanya dtg jauh2 mesti da niat len sama..2 in 1 or 6 in 1. jumpa kwn2, shopping, bla..bla.. Ceh !

#3-kes ni dua-dua mengong. dok diam diri buat hape. cari la penyelesaian krisis..sorang jagi gunung berapi sorang lagi makan ais ketol. Ceh !

#4-ye ke pompuan bli hadiah mahal ? mesti bli kat chow kit road. hihihi..laki ni plak jadi orang buruk siku. Ceh !

nanonano said...

cet !
rase nk sepak jek laki tu.
huh !

orang biasa said...

aku bukan lelaki itu. sungguh! ;)

Babe said...

mcm mana hang layan pompuan may?:P

~~~***aZaHygCoMeL***~~~ said...

may...bg la aku hadiah mahal-mahal :D *mata duitan*

jet809 said...

1st.. bukan takat tak tdur mlm dari pagi smpai pagi sok pun duk tunggu jugak...

2nd..erm tak pernah try tuk lelaki tapi tuk my best pren pernah lah..tapi pompuan..tapi g tenangkan dia..

3rd..??

4th... sanggup coz dapat balasan yg sama..wakakkakak

5th...dulik makan jugak...

* tang mana serupa tapi tak sama wei..

lindosh said...

aku perlukan entri yg benar2 DASAT utk seorang lelaki.. :)

skidg8 said...

sokong lindosh!

hehe..

*nape set pvt? terkejut oo..

Ayaq masak said...

Nombor satu takleh pakai. Tidoq ittew lebih penting drpd segala2nya!

Mek said...

nak tayang dah abeh bz la tuh...

ceh~

akirasuri said...

Hahak!
bodek cik perempuan nampak.
he he he.

arsaili said...

apa persedian hang may nak hadapi wanita cam gini?

kacc said...

no 1-..baik la aku tdo..buang TNB je tunggu..lelaki mcm tu mmg hampeh..ceh!

no 2-..travel jauh2 just nk jmpa bf,aku setuju.its happen.n lelaki mcm tu..lagi hampeh dr yg no 1!cehhh!!

no 3-..ni pun ada betulnya..n lelaki mcm ni lagi hampeh dr no 1 n 2..cehh!! ceh!!

no 4-..kadang2 ada gak terjadi tp nasib baik lelaki mcm ni aku tak pernah jmpa lagi.kalau tak hadiah tu ngan dia2 skali aku jual..wkahkah..

no 5-..ni tak pernah lagi berlaku.ermm..apsal tak jadi ya..kalau tak sah aku dah kurus skarang...ceh!! ceh!! ceh!!...

kesimpulan:- tak serupa n tak sama..hehehhe

TedungS said...

isy.. aku tk camtu pun

heheh

Asnor filza said...

5) Pompuan sanggup tak makan kerana susah hati memikir tentang lelaki. Mereka berasa sangat risau dan hilang selera makan. Begitu jugak dengan lelaki, mereka juga berasa risau dan susah hati bila memikirkan tentang pompuan…tetapi tak pernah hilang selera makan! Hehhe..

eh, aku pun tak pernah hilang selera makan bila susah hati... lagi bertambah gelojoh adaaa... sekarang, aku musykil.. aku ni laki ke pompuan?

shahril aley said...

lelaki selalu pikir panjang dalam sesuatu perkara pasal tu la kalau beli hadiah untuk teman wanita haruslah barang yang boleh dipakaiguna oleh lelaki juga. tak rugi la. hehehe.....

wan said...

hadiah ape ngko nak may?

tapi kalau hadiah tu utk ngko, aku mintak balik la kalo nak pakai... buleh?

Ungku Nor said...

hang ni macam kutuk diri sendiri la May..ehehe.

hang dah insap kaaa?? ;p

K i a H R o N g G e n G said...

have't read this entry,dol what happened?..heart attack woooo,you go private...CEH! CEH!


Note: Ocay enuf zassss read the entry

debikdebuk said...

aku paling setuju part makan tu... sama la...

green apple said...

sah!!
kau lah lelaki yang disebut-sebutkan itu.

bunga rampai said...

Ceh, awat ari tu blog ni jadi private?!

Rasa hati tetap saja berlainan antara lelaki dengan perempuan, tapi mereka saling memerlukan ;)

Salam 13may :)

cikdinz said...

itu lah sbb nya pompuan rugi dlm kes ni....ekekekkkeeekkk....

p.e.e.p.a said...

no5-kadang2 time risau tu xsedar mkn terbanyak =P

inah said...

alahai..aku wonder mcm mana en may nanti ngan gf dia..mcm ni gak ke..

aku tergolong la dlm group ni..betul tu..aku bese sakit ati dan terus x makan memikirkan lelaki..hahahhaa

leh kurus aku =P

ILA said...

itu lerrrr..'pengorbanan' seorang 'pompuan'...
En.13May jaga hati 'awek' baik2 tau;)

So'od said...

kesimpulannya, mmg ceh!

achik said...

serupa tapi tak sama.. cheh!!! ;p

JM said...

kalau den tak kosor ar tak tido mlm semate2 nk tgu panggilan lelaki tuh..tido lagi baik...

krohh...krohh...

rena said...

kalau dua-dua serupa, mesti tak seronok kan..

Masy said...

nomo 5 tu x brape betoilah abg may², baby selera je klu pikir psl laki heheheh

sya said...

Kak sya pun nak join kata "CHEH!!!"

Mimi Amilia said...

hihihi..bnyk betul la entri ni.

p/s: bro, aritu i pi penang..teringat kat u.tapi takde no phone.takleh nak contact. ;)

Pengusaha Cowbra said...

may ko xnak kasi aku hadiah ke?

miahhahahhahaha !

tang hadiah tuh aku cam setuju jek.

hihi!

Sarah Mohd Shukor said...

Salam May!

no.4.. i just did! huhu. tp sy idak la tgh sengkek. tu sbb x kesah berabih skit. sbg tanda ingatan pd kawan2 kita, apalah salahnye berabih skit :)

ZH - Ena said...

time ena bercinta cintun dulu
no 1 - btl la tu
no 2 - tak sgt
no 3 - ooo tdk, tak puas ati ckp ajer..lg sesak kepala duk diam ajer
no 4 - hahaha tak pun, lg murah lg bagus
no 5 - mkn tetap mkn..maner leh tak mkn ooo

jd bg ena, tak tepat sgt la :D

orochi said...

aku suka tidor..
aku suka dapat hadiah..
aku suka makan..
semua aku suka..
hahaha...

hajarss said...

1 - tipu !!

2 - tipu !!

3. betul!! sbb kami ni penyabar n bertolak ansur orgnya

4. tipu !! tp part y laki tu btul

5. tipu!!


kesimpulannya, may, mana ko dpt fakta2 auta ni??

ahaha

amyz! said...

hahahha. ko ni buat aku gelakkk je lah!

pandagumuk said...

ternyate laki hati busuk!

asal tutup blog wea aritu?

nur'ain said...

eeei.. busuk la die nie

zizie ali said...

ceh. haha

Nunn said...

lumrah alam cehhh

nur'ain said...

sambungan..

hm. ckt2 boleh pakai la..

Noushy Syah said...

Hehhehhe...

Sastri said...

pesal sesetengah tu cam terbalik jer... :p

13may said...

fiezaFadilla: hehhe....dia mana ada nak terasa ngan aku...lagi kutuk aku ada la..hahha

jaja: hehhe...menang! :D

beri-beri: rindu kat dia ker??? hahha

mrSadman: hehhe...sebab tu la depa menyampah ngan kita :D

Lindosh: hehhe...hang la belanja aku plak :P

darling: hehhe...cek paham...hahha :P

Deen: jgn risau...aku bukan camtu *kenyit mata*

cikSeri: hehhe...hebat! :D

hummy: jgn la majuk..huhhu :P

shakirah: baguih baguih! :D

tintahati: hehhe...aku dah pi baca dah..tima kasih :P

haniko: hehhe...meh la number phone hang...huhhu

nanonano: wahahaha...cool beb! cool... :D

orangBiasa: iya..aku percaya :D

babe: hehhe...takdak la teruk sampai camni...hehhe..jom dating ngan aku ;)

azah: tamau! hehhe :P

jet809: hehhe...ntah...hahha

Lindosh: hehhe...bila nak belanja aku makan wei???

skidg8: hehhe...wat maintenance kejap...sori :)

ayaqmasak: meh la number phone weiii....

mek: :P

akira: hehhe...biasa la...dasar lelaki ;)

arsaili: jgn buat perangai camni...hahha :D

kacc: hehhe...byk sungguh ceh ceh ceh! nih...hahha :P

tedungS: hehhe...hang baik...aku tau :)

asnorFilza: meh number IC...nanti aku check...hahha :P

shahrilAley: bijak bijak! hahha :D

wan: tak boleh! :P

akak: kita kena bagi peluang...hehhe :P

kiah: wat maintenance sikit kiah oii...hehhe..sori :)

debik: kannn??? hehhe

greenApple: insaf dah woiit! hahha :D

BRampai: hehhe...sori :)

cikDinz: hehhe...no komen la cikDinz :D

peepa: hahha hahha hahha :D

inah: hehhe...no komen :)

ila: hehhe...pompuan memang hebat! :)

sood: hahaha :D

achik: :P

jm: meh la number phone...kata nak sms dua org ;)

rena: hehhe...rasa tak ceria :D

masy: oh! patut la...hahha hahha :D

kakSya: hahha hahha

mimiAmilia: oh! no wonder hari tu cam perasan cik mimi...tapi segan nak tegur ;)

pengusahaCowbra: taknak! :P

Sarah: hehhe...ada alamat 13may kan??? jgn malu malu pos ok...hehhe..salam kembali :)

zh-ena: hehhe..

orochi: hehhe..ko memang lelaki sejati :D

hajarss: hehhe...mana ada tipu..huhu :P

amyz: so, mana hadiah untuk aku??? woohoo!

pandagumuk: maintenance kejap..sori :)

nur'ain: hehhe...tapi sayang gak kan??? hahha :P

zizieAli: hahha hahha hahha

nunn: kah kah kah :D

nur'ain: ceh! siap ada sambungan lagi :P

NSyah: :D

sastri: kan sama...tapi tak serupa...hahha

eSampah said...

err.. tak tau nk komen apa..

Izariza said...

Ceh! Tapi kamu memang kreatif bab-bab mengupas ni :

CiK BaWaNg said...

ooo macam itu ka...iskiskisk kasik baling lesung batu sama itu lelaki

kakLuna said...

ini fakta benar;

lelaki sanggup tak makan sebab nak beli rokok tapi tak sanggup pulak isap rokok sambil makan.

ha ha

kawaii_desu said...

sungguh nooooooooooo....

tau takpe

13may said...

eSampah: hang dah macamana???

izariza: hehhe...tima kasih :)

cikBawang: kesian kat lelaki tuh...hahha :D

Luna: hehhe..kembung perut nanti :D

kawaiiDesu: insaf insaf :D

aria ayumi said...

yang kelima tu kite tak setuju. takde maknanya hilang selera makan smata2 nak pikir psl laki. ceh! :p

ninadewe said...

hahah.. encik may nie.. pandai je klo buat entri..

no 1, 2 n 3 je yg saya setuju. yg 4 dan 5 tu xbetol lgsg.. for me la.. klo no 4 selalunye bf yg bg hadiah mahal.. hahah.. klo pjm duit tu, tgk org gak.. tgk bf/gf jenis camne dulu.. n for no 5,tak makan sbb susah hati memikirkan lelaki??? mayb saya bukanlah perempuan kebanyakan yg sanggup x makan sbb lelaki.

khairyn said...

salam may may

apa kabor?

Noushy Syah said...

setuju...SAMA tapi TAK SERUPA...

Have a nice w/end may.

13may said...

ariaAyumi: oh! sama la kita ;)

ninadewe:
errr...mintak number phone ;)

khairynn: salam..kabar baik :)

NSyah: hehhe...thank u! :)

Sarah Mohd Shukor said...

ok may. tunggu 13may nnti bru hadiah mnyusul yek. hehek

eTomyam said...

he he he, lelaki memang ceh je lebih.

Channel 11.5 said...

interesting topik!!

cik noha said...

1..xdelh btul sgt..tp btul jugk
2.xprnh pulk nk buat keje mcm tu
3.agak btul lh..pompuan mst senyap je sbb mls nk lyn
4.xkish mhl or tak..yg pntg ikhlas..ha3
5.makan ttp mkn..lg byk mslh lg byk mkn..=p

Kak Lady said...

Ceh!!...memang camtu le lelaki...hehehe

13may said...

sarah: wah! ni yg macam nak suka kat Sarah nih ...hehhe ;)

etomyam: kah kah kah :D

channel 11.5: tima kasih :)

cikNoha: amalkan pemakanan sihat yea :D

kakLady: hahha hahha hahha :D

iEn said...

aku sanggup dtg ke majlis perkawenan EX boprenku sebab kami adalah kawan penyetiaa.. tp dlm hati sape laah yg tahu uhuhu

armyzx said...

aku selalu tido awal...bile dah subuh bau sedar byk sgt miskol n sms dr si die...tp si dier x penah komplen..mayb dia simpan byk² dulu..br dia nak mengamuk... hahaha padam muka aku nti...

AbGJaS said...

Hi 13May,
Baik nye perempuan tu..
Tp cuba kita ambik kes klasik Kassim Selamat (Ibu Mertuaku):

Lelaki sanggup menangis sampai buta kerana rindu perempuan. Perempuan? Kawin lain!!

Hehehehe...

ummi yang montel.... said...

salam singgah...
baca entry nih... rasa sayuuuu giler.. ummi teringat masa muda2 dlu... naper laa kite ni org pmpuan bendul sgt ekk..?

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

huhuhuhu...kesian perempuan kannn???

Azer Mantessa said...

hep ... dah kena jampi ka? cam tak betul ja semua ni

hehehe

Achik_Sufi said...

salam,
c hatke...?ceh...ceh...ceh...baape banyak kali ceh daaa...

ad3ck said...

tang mana yang tak sama nya? haha haha.

Helena said...

setuju sangat no 1 tu.... hehe time cintan2 dulu la..... hehe

cikgunurul said...

hehehehehehehehe lelaki sanggup tinggalkan perempuan sebab bola..lelaki sanggup kate pompuan yang no dua sebab yg no satu adalah keta/moto..sampai hati lelaki :(( huhuu

kc said...

pompuan jugak sanggup tinggalkan lelaki terpinga2 di meja makan kerana ada SALE!

pssst...kat sogo skrg tgh sale giler!

.:HalogAmora:. said...

lagu tu kaaaa? dasar lelaki...ceh!

butaseni said...

kedepeekkk!! kena batang hidung aku hahahahahaha

zwitterion said...

hehe..:)

blackpurple @ jowopinter said...

No 5 tu betul ke? Makin banyak makan ada la kot. Ha ha ha!

kurekuredalamperahu said...

tak sume lelaki begitu..

dan tak semua pompuan begitu...

kan?kan?

13may said...

iEn: laaa...awat tak ajak aku pi mkn kenduri sama...hahha :D

armyz: tido mati nih :D

abgJas: ish ish ish...tak patut tak patut...hahha :D

ummiMontel: errr....cool cool :)

Hana: kesiannn... :)

azer: kena bagi peluang kat depa sikit...hehhe

achikSufi: salam...chait!

ad3ck: hehhe...ntah...hahha

helena: waaa... :)

cikguNurul: lelaki memang kejam...dan hensem :)

kc: tak patut sungguh! :P

HaloG: hahha hahha hahha

butaseni: anda memang lelaki sejati :D

zwitt: ;)

BP: hehhe...selera bertambah :D

kurekure: setuju! :)

yOnnA said...

hahha..girls won :D

13may said...

yonna: :)

posmen said...

suami gendut besandar tgk tv mintak buat kopi sambil kentut, ahh lega...

isteri lak buat dunno.. trus buat kopi sambil menyelami aroma kotut (kopi kentut)

besar pengorbanan isteri!!

13may said...

posmen: hehhe :)

ayu_mkay said...

sebagai pempuan.. oppssss wanita.. aku tak sangguupppp.. buang karen jer.

KECUALI yang no3 tu.. bukankah diam itu lebih baik dari bercakap yang belum tentu benarnya.

:)

13may said...

ayuMkay: hehhe...memang lain tapi serupa...hahha :P

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may