Tuesday, November 13, 2007

120: Satu macam? Lain Macam?

1) Lelaki akan menjadi berdebar satu macam bila berdepan dengan pompuan yang amat diminatinya. Mata mereka selalunya tak sanggup memandang tepat ke arah pompuan tersebut. Tetapi lelaki juga rasa berdebar debar bila berada di belakang pompuan yang amat diminatinya dan mereka akan memandang tanpa mata berkedip kedip. Ini lain macam…hahha

2) Pompuan selalunya jadi takut satu macam jika berada di suatu tempat yang gelap. Mereka sering membayangkan sesuatu yang ngeri akan terjadi pada diri mereka andainya berada di tempat yang gelap itu. Tapi selalunya mereka tak pernah takut andai teman lelakinya membawa mereka pergi ke tempat yang gelap gelap. Ini lain macam. Hahha...

3) Adakalanya lelaki kelihatan baik satu macam jika rajin berkunjung ke rumah kawan pompuan untuk bertemu dengan kaum keluarga pompuan itu. Kerap bertandang untuk bertanya kabar. Tetapi jika lelaki itu asyik berkunjung pada waktu malam saja dan kadang kadang selalu hendak bermalam di rumah pompuan tuh, ini lain macam. Hahha..

4) Pompuan kadang kadang akan menjerit satu macam dengan kuat sekali jika dikejutkan oleh perkara perkara yang berlaku secara spontan seperti bunyi letupan, bunyi benda jatuh dan sebagainya. Mereka mungkin hilang kawalan atau kewarasan sementara akibat terlalu terkejut. Namun jika teman lelakinya menyentuh atau mencuit mereka secara spontan, otomatiknya mereka akan menjerit..tapi jerit perlahan lahan. Ini lain macam. Hahha...

5) Lelaki akan rasa syok satu macam bila di peluk peluk oleh kawan pompuan. Rasa bahagia ajer. Kalau peluk lagi lama lagi bagus. Tapi jika lelaki rasa syok dan bahagia bila di peluk peluk oleh kawan lelaki, ini memang sah lain macam! Hahha…
Kesimpulan:
Aku busy satu macam minggu nih hingga minggu depan...hahha

113 comments:

zwitterion said...

macam-macam la 13may ni..:)

kurekuredalamperahu said...

semacam je may ni..hehehe...

pB said...

Salam ...

lain macam jer 13 May sibuk nie...

nanonano said...

selalunye may la yg gatal..

lalallalaa~ :p

tintaHati said...

aih hang sibuk? betoi ka? lain macam jer bunyi....takkan nak menikah dah kot....maklumlah musim cuti sekolah dah bermula...heheh... ;D

fiezafadilla said...

yey...dapat komen awal.
sapa ada astro g tgk mcm2 aznil

Masy said...

wei sape kata nomo 2 dgn nomo 4 tu betoi! gilak laa may2 ni :p

skidg8 said...

haha..

macam2 la may ni.

tapi tapi...

ada betul gak tu..

:D

CiK BaWaNg said...

hahaha memang lain macam

wan said...

hahahahahaha

tergolek² aku gelak la may.

tang #5 tu, syok ok lagi, tapi bila bahagia, sah² laaaaa

eiiii geli geli

cikdinz said...

macam-macam. lain mcm lah aku baca n3 ni...heheheee...

budak (lara) said...

may gatal!

Shumierain said...

maymay,
satu macam...lain macam..macam-macam..still xpe lg..
jgn jd masam dah laaaa..

ernisuhana said...

ahahahahaha..

macam macam la awak ni. iskk..

eSampah said...

hang mmg pandai merapu macam2...

Darling said...

lain mcm tu dr pengalaman sendiri ke beb? hehehe

13may said...

zwitt: hehhe...

kurekure: 13may inesen yea :P

pB: salam kembali...lain macam ker??? hahha

nanonanO: pheewwiitt!!! ;)

tintaHati: hahha...karut karut..hehhe :P

fiezaFadilla: syok ker???

masy: hehhe...tak caya ker??? hahha hahha :P

skidg8: kannnn....???? hahha :D

cikBawang: apa yg lain macam tuh cik Bawang??? hehhe :P

wan: hehhe...geli geleman...kah kah kah

cikDinz: aik??? satu macam ajer cikDin nih..huhhu

BudakLara: hoh??? phheewwwiitt!!! ;)

shumieRain: keh keh keh...bijak bijak...makan apa cerdik sgt nih??? hahha

erniSuhana: hehhe... :P

Esampah: hehhe hehhe...no komen :P

darling: errrr...tak mau jawap :P

HazuraHamzah said...

aku rasa semacam bila tgk sorang awek ni seksi giler tapi dah lain macam bila tgk kat bawah tengkuk dia ada mcm "aku punya"...

~~~***aZaHygCoMeL***~~~ said...

marilah kita sama-sama busy semacam :P

Mak Su said...

lain macam je ko kali ni, apsal ek? sebab kau satu macam minggu ni ya?

13may said...

HazuraHamzah: hoh??? hang lain macam atau dia yang semacam??? hahha

Azah: aikkk???? lain macam ajer nih...hahha :P

maksu: hahha hahha hahha...maksu memang cekap la :D

Mr Sadman said...

macam-macam hal la ko ni may...

no 1 memang betul tak dinafikan la...x tahu la pendapat korang lak...huhu

yang no 2 tu...sebab tu la laki suke temankan pompuannya ke tempat gelap <--- 2 dalam 1 hahahaha

kalo 3 tu dah jadi parah...cpt2 la nikah

kalo 4 lak bukan setakat menjerit2 perlahan dah may...hahahaha.....

kalo no 5 tu...er...er....

AiRynnz said...

macam2 la hahahaha

Jie said...

macam biasa je entry ni......dari dulu kini dah selamanya ke ?

aria ayumi said...

hehe. kite suka menjerit. sampai xde sore nak bercakap. :p

err btw, nak tanya ni may. lelaki tak suka pempuan menjerit ke? sbb klw kite terjerit time kete drift ke ape, msti kene marah. huhu.

haziQah said...

pendek kata ppuan ngn laki mmg lain mcm..ahha...

Azzam Supardi said...

Ko ni semacaaaaaam je, May? Dah nak kawin ke? Ha ha!

Pengembala Lembu said...

may baik satu macam dgn ppuan tp bile die baek tuh,die nak mintak nomor tepon. ini laen mcm :))

13may said...

MrSadman: hehhe...buleh explain dengan details tak # 4 tuh...huhhu

airynnz: ;)

kakJie: errr...errr...skrg bersih dah :D

aria: hehhe...tu jerit tak kena tempat...hahha

haziqah: hehhe...pastu jadik semacam...hahha

azzamSupardi: hehhe...lain macam ajer la :P

pengembalaLembu: hehhe...tak relevan tak relevan :P

Mr PenyuBiru said...

aku rasa lain macam la bila baca n3 lain macam ni. macam² lah ko nie.

kuchalana said...

kisah benar lagi

ayat seorang sahabat bila nak ajak aku pi minum sup kat jalan doraisamy kl

rasa SATU MACAM la bila xkene sup power, jom kita pi pekene sup.

ayat sahabat yg sama selepas setengah jam kene sup

rasa LAIN MACAM la bila dah kene sup power ni, badan jadi seram sejuk, aku nak balik la sian bini aku kat umah.

budus...

ILA said...

SELAMAT MEM'BUSY'KAN DIRI!!!!
KERJA2!!!!

hUmmY said...

ko mmg mcm2 la may!

ahahahaa!

bz mkn kambeng lg la tu!

suda2 la tu raye may!

deepavali da abes!

:))

noushy syah said...

Entry lain mcm ni kelakar tapi mmg bermakna...Unfortunately all the facts are right except no:4...

..if tease unexpectedly/suddenly by partner mana bole jerit perlahan sampai kehujung dunia kuatnya..unless predicted..

watever, you're genius,some lesson to be learnt here..

pandagumuk said...

pompuan mmg suke menjerit..kalau laki yg menjerit..tu lain mcm :P

jet809 said...

hello pren..gembira tngok awak dah nulis semula...hahah, lain macam ek..macam-macam ada...adioss...

lindosh said...

bLuek! aku nak muntah okek!

13may said...

Penyubiru: hehhe...lain tang mana tuh??? woohoo!!!

kuchalana: hehhe...memang lain macam...hahha hahha

iLa: iya iya... :D

hummy: bunyik cam jeles ajer aku makan kambing :P

NSyah: hehhe...buleh explain predicted tu ngan details tak...hahha hahha :D

pandagumuk: tu mesti kena dera ngan pompuan...tu yg laki jerit tuh...hahha :P

jet809: hehhe...tima kasih :)

lindosh: oit! oit! hang 'sihat' ka nih??? hahha hahha

nUr@dDeEn said...

Hang memang bermacam-macam la May. Sibuk? Sian, baru nak ajak hang pekena nasik kandaq. Tak palah, aku ajak orang lain. Hak hak hak hak hak hak hak!!

Isk, isk, lain macam jer sibuk hang neh :P

shahril aley said...

Jawapan aku untuk kisah ko adalah seperti berikut:

1) sudah jatuh cinta

2) suka berdua-duaan bersama kekasih di tempat gelap

3) tackle famili perempuan untuk dapat "green light"

4) jerit miang keladi

5) dah naik adik depa tu.... hang yg mana satu? kena peluk laki ke pompuan?

pu3nemo said...

alor,may pun sm.. sure suka bw gf kat tmpt gelap2 kan???eheheheh

Heartless Devilish said...

memacam hal.. ko nie may semacam nye macam dah naper? ko rasa semacam ke lain macam nie?
aku selalu rasa semacam biler tgh sakit perot.. rasa laen macam pun ye..
aku pun bz semacam skrg nie..
awal tahun dan ujung tahun mmg bz laen macam la... sampai penin2..

sEaN HiMbO- a MaLe VErSiOn Of BiMbO said...

ToO MuCh FrEe TiMe Is It? PhEwS!

13may said...

Deen: nasi kandaq??? aku line clear ajer...hahha

shahrilAley: oit oit! mana ada citer aku laa...hahha

pu3nemo: eh??? mana tau nih??? hahha hahha

heartlessDevilish: hehhe....satu macam jer nih :P

sean: :D

Sastri said...

LOL... suka yang last sekali tu... memang lain macam jer... :p

haniko said...

macam2...variety..hikhik

Wira Nordin said...

idea idea..
kreatif la hang
keep up

Ungku Nor said...

hang semenjak baik dari eksiden ni memang dah satu macam je akak tengok..ahahaha.

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

heh..penat may wat research ni

tepuk tgn...
watashi sungguh geram !

So'od said...

awat boh #5 tu?
dua macam ja aku rasa hang neh..
hahahahah!

iEn said...

hoh manje2 ni memang lain macem jeek kekekeke

Danisha said...

May...
Ko yang last skali tu kan?

13may said...

sastri: jgn praktik tau! hahha :D

haniko: hi! 13may kim salam :)

wiraNordin: tima kasih :)

akak: errr...betul ker akak??? patut la...hahha hahha

hana: geram kat sapa nih??? may ker???

sood: aku inesen yea...hehhe

iEn: hahha...memang memahami betul la :P

danisha: insaf insaf... hahha :P

zarena heeney said...

salam perkenalan..selalu jd silent reader jer..best la blog awak :D

achik said...

yg last tu.. isk!!! auwwww tak rela yu.. ;p

blackpurple @ jowopinter said...

Mesti kau sendiri yang jadi bahan eksperimen nih.... Ha ha ha!

Cik Kema said...

herm...

macam-macam!

green apple said...

geliiiiiiii!!!!

kawaii_desu said...

uik, posting pun lain macam je? ada pengalaman ke?

by the way, YOU HAVE BEEN TAGGED TAU..

huhuhu
tima kaseh

aniwrad said...

may oh may. hang ni memang dah wajib kawen okeh! ahahahahaha :P

© Oshun/EM Muhammad/Nadia Emarele Muhammad said...

Betul-betul ke sibuk? Lain macam aje bunyinya... Kot nak peluk-peluk kot... ngeh.

Pawana Malam.. said...

abg may..
ct sibuk dua tiga macam dr lusa, smpai esok, smpai hr ni..

aiiyyaakkk...
wank suda...aiiyyaakk...rasa mcm berterbangan bergelimpangan gitu..hehe

13may said...

zarenaHeeney: salam...tima kasih :)

achik: meh aku peluk hang...hehhe :P

BPurple: hahha hahha...no komen! :D

cikKema: jom dating ;)

GreenApple: ceh! pura pura geli konon...hahha hahha hahha :P

kawaiiDesu: hahha...13may inesen yea...oh! Tag apa plak nih??? nanti I gi check...

aniwrad: jom! ikut aku gi siam.. ;)

OpahDe: errr...errr...errr...sejuk la opah...skrg musim ujan..hahha :D

pawanaMalam: hehhe...jgn hilang kewarasan sudah :P

STEFENO said...

1.Mana best pandang depan punyer ker pandang belakang punye hihihi…

2.Laki lagi suke, dalam gelap2 tu kita x nampak dia sengih2 hihihi…

3.Kalo parent pompuan dah bagi tu tanda nyer peluang besar tinggal terus kat rumah tu hihihi…

4.Warm up dulu hihihi…

5.Memang lain macam eeeeiiiiiii……

Ksimpulan nyer 13may pun lain macam hahaha...

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

yo lah..gweram kt may ngan gfakta yg betul pasal lelaki

eh..may lelaki kah?
ahahah

hajarss said...

5) Lelaki akan rasa syok satu macam bila di peluk peluk oleh kawan pompuan. Rasa bahagia ajer. Kalau peluk lagi lama lagi bagus. Tapi jika lelaki rasa syok dan bahagia bila di peluk peluk oleh kawan lelaki, ini memang sah lain macam! Hahha…


may ko mcm ni ye??
hahaha

aDeaL said...

memang melayankan lah semua nih..
kenapa eik..??
baca jer,mesti jadi layan..
memang layan kepala ar..!!

Kak Lady said...

Hahahah...macam2 aje...tapi 13may ni sibuk manjang aje...dah lain macam dah ni...

akirasuri said...

aik?
lain macam jek entri awak ni maymay..

no tepon plis!!
miahahah!!

Izariza said...

Memang macam-macam yang semacam! :)

jeketbiru said...

semacam...lain macam...macam-macam...macam tu la plak...hahaha

kata ganda baru, ihiks

cik noha said...

ha3..lwk2..at least ada sesuatu yg harus difikirkn disitu..

13may said...

stefeno: jom kuar ngan aku ;)

hana: hehhe...100%!

hajarss: syok bila pompuan peluk ajer...harap maklum :P

adeal: layan layan :D

kakLady: hehhe...ada project sikit akak :)

akira: oh! adakah anda cuba mengorat saya??? wahahahaha :P

izariza: kah kah kah :D

jeketbiru: wah! cam cikgu bahasa pulak :D

cikNoha: errr...kalau nak pass number phone kat saya, takyah pikir pikir yea ;)

.:HalogAmora:. said...

bro! hang bz satu mcm layan keje ke atau bz layan aweks aweks hang? hahaha

Ayaq masak said...

Aku protes nombot dua ngan ampat!

orochi said...

lain macam jer ko ni.. hahaha...

Heartless Devilish said...

wor.. maymay dier bz semacam pasal layan awek2 ke ?
padan lar dier semacam dan laen macam je lately nie ek..
miakakakakaka

13may said...

HaloG: hahha...tu yg jadik macam macam tuh :D

ayaqmasak: :P

orochi: mana ade...aku inesen yea :D

heartlessDevilish: hahha hahha...pandai pandai ajer korang nih :P

Aku Bukan Bidadari said...

satu macam lar hang nih.. hihihi

flush said...

no.1 tu kalau pakai spek mata, jgn harap nak buat tak nampak.. hehhe

~anasyhh~ said...

ahhahaha..jgn nakal2..=)

iEn said...

biasak lew.. bak kate filem madu tige.. "tolong ada makne tuuuu" wekekeke!

~ahni~ said...

Kesimpulan tu tak ada kena mengena la dengan cerita... lain macam aje 13May nih..

faridmw said...

salam...
berdebar ka kalau jumpa pompuan diminati... patut pun.....

Achik_Sufi said...

salam,
semoga 13 may c hat selalu hendaknya.lame x menjenguk..sorry erk.sibukla sebulan dua nie.k bye

Cik Seri said...

macam-macamlaaaa...!!!heheheehhe..

hambe di sini pun sibuk satu macam..darah pulak asik naik ke hujung rambut jer...

DiaHarris said...

saya geli kucing okkk.
mesti haru biru keadaan biler tgh makan, tiba2 ada terasa benda geli2 kat kaki... kucing lar tu! apalagi.. mesti mcm nk erbalik meja okkk!!

AbGJaS said...

Salam 13may,
Rasanya ini kali pertama abgjas menulis komen di blog saudara, walaupun bukan pertama kali melawat.

Abgjas tertanya2 juga, banyak sekali ilmu berkenaan lelaki yg saudara miliki.

Melalui teori? Eksperimen? Pengalaman?

kc said...

ada ke lelaki2 yg pernah wat camgitu kat ko atau ko buat kat dorang...cam pernah ada pengalaman jer..ahaks!

sya said...

Macam-macam ada...

nUr@dDeEn said...

Oit, sibuk lagi ke May? Lain macam sungguh hang neh. Hak hak hak..

*wink, wink*

ad3ck said...

macam-macam aznil haha

13may said...

bidadari: betul ker??? hahha

flush: hehhe...cam ada pengalaman ajer nih...hahha

anasyhh: hehhe :P

iEn: bijak bijak :P

ahni: may inesen..huhuhu

faridmw: salam kembali...saya paham perasaan kamu...hahha :D

achikSufi: salam kembali...tima kasih kerana meluangkan masa di sini :)

cikSeri: oh! patut la...hahha hahha

diaHarris: meow meoww!! :P

abgJas: salam kembali...tima kasih kerana singgah..ini semua berdasarkan pemerhatian ajer...hehhe

kc: oit! mana tau nih??? hahha :P

kakSya: hehhe :D

Deen: ehem ehem...weekend ni tunggu tau! border pass dah buat??? *wink, wink*

ad3ck: hehhe hehhe

armyzx said...

urm...aku rase satu mcm bc n3 nie.. :)

Sarah Mohd Shukor said...

may oo may..
no 4 tu, haih.. mcm2 la may ni.. suke pikir jauh2 cmtu :p

nur'ain said...

nk lalu sini. nk kentut. hekhek

Mek said...

13may lain macam aje? hahak..

bunga rampai said...

Patut la rasa lain macam masa klik ke sini tadi. Rupanya satu macam je entri ni :D

Saya kagum dgn idea-idea 13may.

Salam :)

suri said...

kembalik!!!!

yuhuu may.. lame sepi??

ernisuhana said...

psstt.. apdet pliss!

bz lain mcm je ni. ade ape ape ke? tetambah musim cuti sekolah ni. huhuhu.. *bersiul siul*

Orang Biasa said...

yang last tu aku penah kene la hoi. HAHAHAH!!!

Azer Mantessa said...

5) Lelaki akan rasa syok satu macam bila di peluk peluk oleh kawan pompuan. Rasa bahagia ajer. Kalau peluk lagi lama lagi bagus. Tapi jika lelaki rasa syok dan bahagia bila di peluk peluk oleh kawan lelaki, ini memang sah lain macam! Hahha…

siot tul ... geli haku baca ... eeeeeeeee ... tak kuase i ...

Yatie said...

salam encik13may ..

sungguh glamer encik ini sampaikan komen saya pun dah berada di nombor ratus2 .. hehehe ..

apa2 pun nak ucapkan terima kasih bebanyak di atas kiriman kad hari raya tempohari .. tak dapat plak saya hendak membalasnya .. btw, saya juga sudah kembali ke bumi arab nieh .. dtglah berkunjung jika berkesempatan ye .. :)

Titicaca said...

hang ni sibuk lain macam je...hahhaa..

gurL said...

len macam je plak awak ney may..
kekekekee

Mama Risyiariana said...

may...sah hang mmg dah kena nikah May...kalau dak hang gagal diselamatkan

Helena said...

13 may ni memang kelakar tak habis2.... hehe

aria ayumi said...

busy satu macam lg ke?

13may said...

armyzx: err...nak aku tolong ker??? hahha

sarah: hahha hahha hahha... :P

nur'ain: line clear! :D

mek: aikkk??? :P

BRampai: salam dan terima kasih :)

suri: hehhe...hang la sombong :P

ernisuhana: hehhe... ;)

orangBiasa: hoh?! pengakuan berani mati nih...mesti hang rasa bahagia kan??? hahha hahha hahha :D

azer: hehhe hehhe :D

yatie: insyaALLAH...nanti saya pegi ushar ushar :)

titicaca: oit! cakap kasi terang arr...hehhe :P

gurl: lain macam tang mana tuh??? huhhu :P

mamaRisyiariana: hahha hahha hahha :D

helena: suka suka layan kepala :D

ariaAyumi: biasa ler...hujung hujung tahun camni :D

amyz! said...

lain2 macam ni memang merbahaya.. hahaha.

13may said...

amyz: aik??? awat semacam ajer hang nih...hahha :P

taichee~@! said...

aku ske n3 nih..hehehe
glemer tol blog ko nih ek...
sampai beratos2 komen ek.

blog aku mmg tgh panas membara, dgn ayat lucah dan maki. aku tak rasa org akan tgl komen sbb takut aku plak yg nyembur kowt...
hahahaha

13may said...

taichee: marah tapi comei...takpa, saya suka! :D

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may