Tuesday, September 09, 2008

151: Rumit dan senang???

Lelaki sememangnya makhluk yang sentiasa bersenang lenang. Lelaki selalunya akan mencari cara mudah dan terbaik tanpa mengganggu kehidupan mereka. Contohnya jika lelaki keluar jalan jalan. Lelaki selalunya akan keluar sehelai sepinggang. Ini secara tak langsung akan memudahkan pergerakkan lelaki. Senang nak ke hulu ke hilir.

Berbanding pompuan, mereka mungkin pada dasarnya keluar sehelai sepinggang. Tetapi adakah anda semua perasan, kebanyakkan pompuan akan membawa sebuah beg tangan bersama mereka. Beg tangan ini mungkin sebagai satu keperluan, namun jika di kaji kaji beg tangan ni kadang kadang menyusahkan. Iya la kan...nak kena usung ke hulu ke hilir. Kan nampak menyusahkan...hehhe hehhe

Tak di nafikan, ada juga lelaki gemar membawa beg semasa keluar berjalan. Contohnya beg galas. Ini mungkin kerana telah menjadi tabiat lelaki tersebut. Kerana kalau keluar dengan tangan kosong, mungkin lelaki tersebut rasa lain macam. Walau begitu, beg yang di bawa tadi selalunya tak mendatangkan masalah kerana selalunya ia ringan dan mudah di bawa merata rata. Sungguh mudah dan senang.

Berbeza pompuan, sudah la mempunyai beg tangan...nak bawa plak beg galas. Tu belum campur beg plastik atau beg kertas. Cuba anda bayangkan, berapa banyak beg yang pompuan bawa semata mata hendak keluar berjalan. Itu belum termasuk masa pulang nanti di mana jumlah jumlah beg itu akan bertambah. Iya la kan...beli itu beli ini. Banyak la bawa balik beg. Dan ini sesungguhnya nampak sungguh memenatkan. Kan nampak menyusahkan ajer... hehhe hehhe

Lelaki juga selalunya suka menyimpan duit syiling yang banyak dalam poket. Berapa banyak syiling pun, lelaki akan simpan dalam poket.Perbuatan ini sangat memudahkan kerana jika tiba tiba duit syiling diperlukan, lelaki cepat mengeluarkan syiling tersebut dari poket mereka. Perkara ini sesungguhnya amat menyenangkan.

Pompuan pulak, selalunya duit syiling diletakkan dalam satu beg. Duit kertas dalam satu beg. Dan beg beg duit tersebut sudah tentu di letakkan dalam beg tangan. Di sini jelas menunjukkan, betapa rumitnya pompuan jika hanya mampu mengeluarkan duit. Jenuh plak dok bukak 2-3 beg semata mata nak amik duit. Kan nampak macam nyusahkan ajer... hehhe hehhe

Cuba kita lihat jika seorang lelaki perlu pergi ke suatu tempat yang jauh di mana perlu membawa banyak barang. Lelaki paling maksimum hanya memerlukan 2 buah beg saja. Beg beg tersebut mungkin terdiri daripada satu beg pakaian dan satu lagi beg yang selalunya akan di galas oleh mereka. Perjalanan yang jauh dan hanya memerlukan 2 buah beg nampaknya begitu memudahkan urusan.

Berbanding pompuan, jika perlu berjalan jauh...beg pakaian dah jadi satu hal. Beg yang di perlukan mestilah agak besar. Kalau beg kecil, perlukan 2 buah hanya semata mata untuk pakaian. Ini beg pakaian. Belum campur beg barang barang peribadi. Beg alat mekap lain pulak. Beg kertas untuk di isi dengan barang barang yang mudah pecah atau sensitif lain pulak. Itu belum campur dengan beg tangan. Kalau bawa komputer riba, tambah pulak satu beg lagi. Huiii...berapa banyak beg daa??? Sungguh nampak menyusahkan ajer...hehhe hehhe

Akhir sekali, lelaki selalunya amat mudah menguruskan diri mereka semasa berada di luar. Jika terdapat resit resit atau apa apa kertas, lelaki selalunya akan membuang kertas tersebut tanpa banyak bicara. Sebab nak simpan pun bukan ada maknanya. Jumpa tong sampah, campak ajer kertas kertas tersebut. Sungguh mudah.

Berbanding pompuan, kebanyakkan suka benar simpan resit resit pembelian atau resit bank dalam beg tangan. Dan apabila perlu mencari sesuatu, menjadi satu kerja pulak hendak mencari barang tersebut. Jenuh dok selongkar beg tangan tersebut. Seluk seluk asyik jumpa resit saja. Kan nyusahkan...hehhe hehhe

Ringkasan:
Ishhh....no komen laa...ampun! Hahha hahha :D


113 comments:

Soot Spirit said...

sat, aku nk chup komen 1st dulu
maymay mahu aku jadi 1st commenter :P

Perempuan Kalis Peluru said...

ishhh awat aku selau wat semua yang LELAKI haaaa...
bukan aku pompuan ka...

kena check hormon nie...
hehehehe....

Soot Spirit said...

takkkkk~ aku kuar tak suke bwk beg
aku cuma bawa satu pouch yg bleh subat handphone n duit
syiling sume masuk dlm tabung
hehehehe

13may said...

sootSpirit: oit! ngelat :P

perempuankalispeluru: hehhe...kamu pasti kamu pompuan??? hehhe hehhe

sootSpirit: elehhh...tak ngaku :P

lindosh said...

baik hang pi tidoqqq la nehhhh :P

Si Kachak Suparjo said...

Tambah la lagi bro, kalau pompuan bawak beg, musti nak bawak yg mahal-mahal. Yg branded. Kan ke menyusahkan nak kene kuar duit beli mahal2.

Bukan reti nak bawak beg plastik.

Shila said...

Hehe..
ada saja idea awak nak mengenakan kaum prempuan ni yek?
Tak semua perempuan tu rumit dan menyusahkan diri bila berurusan sehari-hari....kadang2 mereka ni dipanggil teliti..dan bukan rumit..huhu

farah aminuddin said...

perempuan mmg teliti... =p

Neeza Shahril said...

walaupun pompuan bawak handbag, selalu jadi mangsa lelaki utk simpan hp lah, simpan passport lah dan macam2 lagi lahhh..

pastu lelaki, sebab simpan duit coins dalam pocket lah, tersekat washing machine dengan coins. pompuan takde masalah tu sebab jarang sangat baju pompuan ada pocket.. heheee..

Nuts@Kacc said...

(smbil jeling ppuan kalis peluru)..ermmm aku pun pelik gak ni...apsal lagi banyak ikut lelaki dr ppuan ni...
..aku dah check...result..

SAH aku ppuan...
herann2....heheheheh

13may said...

lindosh: iyer la iyer la.. :P

siKachak: hehhe hehhe...aku tak kata apa apa haa...hehhe :P

shila: oh! teliti...huhhu :P

farahAminuddin: elehhh :P

neezaShahril: abisss...dah ada kemudahan...tolong la simpan kejap...huhhu :P

nuts@kacc: aku lagi laa herannnn :P

kunang-kunang said...

hehhe hehhe ..
ape gelak2... ??
lempang..mau ???






... :p

zonaku said...

aku pon pompuan... ikut ati x mo bw beg, purse pun x mo.. tp satg org pelik lak..
pompuan lambat nk keluarkan duit dr beg.. so org laki la keluarkan dan buat bayaran.. kan ka save bajet namanya tu... kikikiki

Cik Sar said...

hah..yang tang resit mmg kena simpan la. Saya dah banyak laki terkena, hubby suka2 je buang resit. Dah tu, barang tu yg dibeli x boleh pakai, camne nak tukar..

Masy said...

saje jeee bawak banyak2.. klu ade lelaki nk ngorat, ade le modal..

hai cik adik, boleh abang tolong angkat beg?

haa kitorang nk mudahkan korang je. bayangkan takde beg. takkan korang nk cakap..

hai cik adik, boleh abang tolong angkat awak?

mau makan pelempang hahahaha

13may said...

kunangKunang: amboii...garangnya :P

zonAku: byk la save bajet hang...hehhe :P

cikSar: ok...alasan anda diterima :D

masy: baguih punya alasan...hehhe hehhe :P

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ said...

brilliant..!! bijak!!

aku ke hulu ke hiliaq bawak satu beg da la.. xkn nk angkut satu umah?? heksss

huiii.. tp kn aku len cket la..
syiling sume aku korek masuk poket aku.. sonang.. time shopping kang, aku tolong bayo baki jek!
ahhahahahaha..!!

Bunga Rampai said...

Saya kenyang gelak! :D - buat apa merumit-rumitkan fikiran, bersenang-senang itu amat menggumbirakan :D

Salam 13may :)

*Puasa ada baik ka? Itu rokok juga tak da tinggal ka? :D

theconfused said...

takde.. relax jer.. kuaq pakai treksuit pon ok jaaa... lalalalala

nazri said...

tau xper...perempun ni mmg selalu nak jd perfectionist..nasib baik aku lelaki..hahahha simple!!!!

Anonymous said...

2 la bza laki n pompuan..laki ni keje sng jek, pompaun lak pkir jauh n lbih b'sdia (in case jd pape kn);p

D.i.e.y.L.a said...

sebab tu la gunenye ade lelaki kat muka bumi ni.
kenela tolong bawak beg pompuan.
haha~

so orang laki padan muke.
=P

tasikmerah said...

iishhhh... rasa nk karate meja nih.... sabor... puasa..~






:p~~

~akuni~ said...

Apakah yang ko maksudkan dengan 'no komen'? Dah tulih panjang lebar boleh kata 'no komen'lagi.. huh... sungguh merumitkan...

ku tak sempurna said...

aku tak suka bwk beg klu gi memana... berlenggang lg senang... adakah aku terlebih hormon lelaki????

:: Cikgu Wiween :: said...

heheh betoi tu incik..pompuan kalo bwk beg baju msti bwk yg besar.maklum laa manyak benda mau sumbat. cthnye cam ween. ehehehehe :p

cikdinz said...

wei bro. kengkadang aku pun simpan lar resit pembelian...hahahaa...

ixora said...

perempuan itu teliti la bro...aku pn jenis yg simple je...sempoi beb...banyak beg tp xde duit watpe..kn bro kan..? tak cayer tanyer ipin...kan ipin kan...?

ipin: btol3...

hehe...

Mrs. Amie said...

pompuan dia buat benda2 yg menyusahkan tue, sbb dia tahu nanti laki slalu nak tumpang letak brg dlm handbag..

pompuan nak pegang byk2 beg, utk membakar kalori2 dlm badan jika tak sempat nak gi gym. spt yg En.13 May ckp, nampak memenatkan.. istilah penat itu sendiri bukti utk membakar kalori..

pastu lelaki cari duit syiling tak perasan plak suar lelaki dh koyak kat poket, lalu minta jualah si lelaki pd pompuan yg letak syiling berasingan dlm purse yg comel..dr susah duit syiling hilang entah ke mana, lebih baik susah mencari purse dlm handbag.

dah nama pun pompuan..mestilah bawak beg pakaian yg byk..nak isi sabun, syampu, sikat, ubat gigi, brg2 anak lagi..ha, laki pastu tahu pinjam jer...kan?

selain itu, resit2 tersebut, semuanya disimpan..sbb pompuan tahu lambat laun, lelaki akan cari juga resit itu utk check balance perbelanjaan bulanan dorang...

**p/s- komentar ini berdasarkan kehidupan suami/isteri...sekian, terima kasih.

violet said...

org lelaki bila keluar, pakai seluar (tak kan pakai kain pelekat kot).

buleh la boh wallet dlm poket seluar.

org pompuan lak pakai baju kurung, kebaya, long skirt, dress. yg sah2 tak dak poket cam seluar.

tang mana nak sumbat purse kitorang tu kalo tak pakai hand bag.

kalo pakai seluar pun stakat leh selit purse je la. pastu mn lak nak selit lipstick, bedak, maskara, eye shadow, blusher, minyak wangi, ketip kuku, minyak angin cap kapak, kunci rumah, kunci keta dan ehem2s (spesifik utk pompuan je).

pastu nak kena bawak telekung lak kalo keluar. lainla lelaki. sembahyang tak yah pakai telekung.

:P

Mak Su said...

mbeeekkkkk mmmbbeeekkkk mmmbbeeekkkk

aim-a said...

first...aku sokong ngan violet...yeah :D

may..pompuan ni mmg teliti..tp ikut kesesuaian jugak laa...contohnye..kalau pg keje kne lah bwk henbeg,jumpe client ade laaa imej...nak letak name card,notebook,pen parker n etc...kalau sekadar lenggang kangkung
tak nmpk gempak laaa...

dan lagik satu...kalau pg travel..pompuan perlukan kelengkapan yg cukup...sikat,bedak,syampu,ubat gigi,berus gigi semua lah..contohnye..duk hotel...mane laa best pakai syampu hotel yg hanya mengeraskan rambut...kne laa pakai syampu sendiri..tak macam lelaki...basuh rambut pakai sabun mandi pun ok...heheheehe...btul tak may?

tp kan may...aku rase laa...kalau ko slalu merungut mcm ni...mesti bakal org umah ko akan mempunyai beg yang amat beso dan banyak..jenuh laa ko nak bwk..hehehehe :P

by d way...creative entry ni...bley jatuh chenta ngan may cam ni...hahahhahha :P

13may said...

fahreen: bayor baki ajer??? ko memang bijak :P

BRampai: hehhe...so far puasa alhamdulillah :)

theconfused: waaa...senang sungguh :P

nazri: hehhe hehe...rock steady! :D

anon: elehhh...hehhe :P

dieyla: cis! kejam kejam..hahha :P

tasikmerah: hehhe heheh :P

akuni: errr...errrr... :P

kutakSempurna: mesti ko buli sesapa suh bawa beg ko nih...hahaha :P

cikguWiween: hehhe heheh...bape beg bawa???

cikDinz: simpan takpe cikdinz...tapi jgn la berkurun kurun...hehhe hehhe

ixora: mata duitan sungguh! :P

mrsAmie: adess...no komen la! hahha hahha

violet: aku kuar pakai pelekat ok ajer...takyah bawa beg pun..barang semua gulung dalam kain :D

maksu: sabar sabar :D

aima: sabun mandi tu kan sabun serbaguna :D

sya said...

Orang pompuan benaunya kesian ngan tokeh pembuat dan penjual beg.. kalau tanpa pompuan di dunia ni mereka boleh bankrup. Dan satu lagik pompuan suka letak duit tempat susah2 nak capai dengan harapan bila lambat amik duit tu maka pihak lelaki yg lebih mudah mencari duit akan membayar brgn yg hdk dibeli

butaseni said...

kepada pompuan yang tak suka bawak hand bag,macam mana pun sebulan sekali kena jugak bawak.tak boleh lenggang hehehehe
laki takpa sepanjang tahun lenggang kangkong hahahaha

mebby said...

amboi amboi..kekwat tau..sama jer skrg ni lelaki ke pompuan...sama cerewet ndak2 yang metrosexual...adusss...

Honeylemon said...

resit pembelian penting...sbb kalu beli baju smpai rumah kurang berkenan.. boleh kembalikan baju tue tukar baju len... janji ada resit.... xde resit xleh tukar cik abang oiii... hehehe....

generasi said...

bagus punya informasi lah...

iLa @ LaLa said...

heshhh! pe neh bro! dah bebel pjg2 pastu NO KOMEN! ape kes?? haahha!!

Tp aku, p mana2 mmg ske bawak beg! Sangat! al-maklumlah persis srg ibu kan.. beg musti sgt besar.. sbb sgt banyak barang blh disumbat! tp takdo lah aku ngusung beg balik kg tuh!!!
Duit syiling aku ske simpan tuk dikegunaan dihari kesesakan.. [kes tunggu nk gaji]
resit pon aku ske simpan... tp takdo lah sampai kena wat satu album kan...

kesimpulan nyer... MEMANG AKU SEORANG PEREMPUAN!! hikkksss!

nordee said...

pompuan sekarang dah lebih praktikal kot..kurang dah yg remeh temehnya..hehe

julietchun said...

Lelaki keluar sehelai sepinggang sebab sat lagi kena tulun bawak beg2 yg pompuan pass kat depa kan.

~dARlee zURiS~ said...

pompuan ske bwk handbeg sbb laki2 nye ske dok sumbat segala barang dlm tu.
tuh yg laki2 asyik dok melenggang jer.huhuuu...

enchik 13may, pompuan ske menabung.sebab tu syg nk guna duit syiling.
lelaki kalu blh..sumbat suma dlm poket suar tuh.kembung pun takpe.

axim said...

yang tang resit tuh aku tak paham..naper la nak pi simpan kan...pelik aku...ishhh

IdaShah said...

pompuan kuat sbb tu bole bwk beg byk2 hihihi

gurL said...

wah wahhh......
tdoq la may..
nak kene babap jari tu...

Muhammad Azli Shukri said...

cerita pasai lelaki dan perempuan ni memang tak akan abis2

diya said...

hehe. ada pulak beg plastik. takdelah sampai gitu. tp mmg beg tu antara benda penting jgklah bg pempuan. :D

13may said...

kakSya: Ooo...patut la duit org pompuan mcm tak habis habis :D

butaseni: hehhe hehhe...agak2 ada apa dlm handbag tu yea :D

mebby: hehhe :P

honeylemon: oh! camtu ker..hehhe :P

generasi: :D

ila @ lala: sib baik ko ngaku ko pompuan :P

nordee: hehhe hehhe...no komen! :D

julietChun: kejam kejam :P

darleeZuris: hehhe...dah ada kemudahan maa :P

axim: nak buat audit kot...hahha hahha

idashah: hehhe hehhe...hebat hebat :P

gurl: jap jap..layankepala jap :D

azlishukri: hehhe hehhe

diya: hehhe...kannnn??? huhhu :P

Nem0 o0h Nem0 said...

agak2 nyer kn Encik 13 may..

kalau pompuan x bw beg tgn,lelaki nk tk tlg pegang kn,purse,bedak,nset,kunci umah dll lagi??

fiza said...

sedar tak sedar, ko telah tulis "lelaki kadg2 ada tabiat bwk beg galas" qoute sket ek... begitu juga perempuan, ada tabiat dan keperluan... ada faham... hehehe...

ari ni aku tak mo komen sgt sebab aku tgh bersedey ni... jd aku tak mau terus emo...hahaha...

yonna bebot =) said...

bro!
yonna suke la bab ringkasan tu!
hahaha..
bro tulis no komen.

dah berapa perenggan dah komen,
tibe2 no komen lak :p

ngeh..
iskk..
pompuan bwk byk beg pun slh haha..
laki bawak 2 beg x jadik isu pun.
x adil ni bro :p
haha..

tp duot syiling tu betoi la.
ade setengah pompuan ni..
duit kertas purse lain,
dit syiling purse lain haha..

err bukan ape..
kan nampak kemas :P
hoho

Anonymous said...

itula bezanya perempuan dan laki.. klau smua sama jer, kan xbest..
hehehe....

*klau laki pakai kain pelikat,barang semua gulung dalam kain, xkan perempuan pakai kain pun nk gulung dlm kain.. kan tak manis =P..
mesti laki kata "xsopan sungguh dia ni mcm laki lak"..hehehe...

aper2 pun, entry 13may mmg best

sUe said...

perempuan bawak beg galas untuk isi telekung... hehe.. =P

Mr PenyuBiru said...

hahaha...ada kebenararn disitu..

13may said...

nemo: errrr....errrr... :P

fiza: rileks rileks...tamau emo emo :D

yonna: bape byk beg daa...huhhu :P

anon: hehhe...tima kasih :)

sue: ok.alasan anda diterima :)

penyubiru: tima kasih :D

farah aminuddin said...

actually 13 may tgh wat thread memuji wanita..

mekasih =p

.. faizuRa .. said...

pompuan lbih pratikal n sistematik ok..sbb tu la cmtu ekk..

harap maklum..:D

~Cinta Milo Ais~ said...

saya tak bawak beg la..saya bawak guni beras hehehehe

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

resit tu kami simpan nk wat belanjawan okkkkk
ahahahah

cemut said...

yela beg ppuan tu ibarat pokek doremon.macam2 ade..xde la susah nanti..paham x? ni laki..mintak tu xde mintak ni xde..kalao buah pingang tu bleh bukak..tu pun dia simpann umah.

oh my oh my said...

13may ni mmg tere buat entri panjang2 nih..hehe

Eida said...

saya keluar bawak uncang buruk jerr.. lepas tu isi batu sikit..kalu ada org yg nak mengatal boleh hayung jer... kedebushh..

iman_qaisara said...

aku klu kuar umh..lenggang2 kangkung jek..handbeg? x minat...beg kertas? x kose...beg plastik? ape kelassss! ehehehehehe bwk hp ngan purse suda laaaaa... tp lain laaa klu nk blk kg...mau 1 almari aku bwk thehehehehehe

pandagumuk said...

aku baru je buang resit ni ha.

MiSZuE said...

kamu knp hehe

haniko said...

perempuan bawa handbag..
pastu lelaki tumpang skali..
"simpan kunci kete dlm beg u.."
cett!! sungguh nyusahkan kaum wanita.

Dani neh said...

tapi pelik..

nape pakaian lelaki lagi mahal dari pompuan...

padehal simple jek..

*gaya mutu keunggulan * hitam itu emas * Perillyss

*SiRibenMerah said...

haishhh..
psl beg pon jd isu ke??
hehehe.. neh mesti kes awek mintak beli handbag baru kann??
belikan je lah.. nnt muncung sedepa pulak..

*jum..jumm..g PARAM..=P

fatiyahh said...

eh xsusah xsusah.. saye bawak henbeg bile nak shopping suami sy pegang. hehehe

tang syiling tu betul tp lebih-lebihan syiling mesti merata2. mana die duduk/baring kat situla syiling bersepah kuar dr poket.

=)

debikdebuk said...

..


aku suka tumpang letak barang dlm beg bini aku... sbb tu aku suruh dia bawak beg...


...

a Q r a m said...

hahaha~! aku suke bwk beg galas..walaupun xde isi penting..saje je nk bergaya..

nadia-ady said...

kesimpulan: nak cakap perempuan lagi leceh than boys la tu..hahahah :p

shafarina said...

hmmm

hang citer pasai aku ka may?

sebijik2 macam aku nih.. :P

dugongsenyum said...

Tengok lelaki gempal bawak beg tangan isteri dia yang tak tahan tu. Macam gay jadian Haha

13may said...

farahAminuddin: hehe :P

faizura: yea la yea la :P

cintaMiloAis: tu lagi bagus..kalo ada apa2, boleh nyorok dalam guni :D

hana: hehhe...ok la sangatttt :P

cemut: aikk??? marah nampak :P

oh my oh my: hehhe hehhe hehhe

eida:duit tak isi ker dlm uncang tuh??? hehhe

imanQaisara: hehhe hehhe hehhe...jenuh la dok usung almari tu eks :P

pandagumuk: syukur la ko dah insaf :P

miszue: takde apa apa...hihihihi

haniko: errr...kan selamat sikit kalo camtu :P

dani neh: hehhe...ushar kaki ler..huhhu :P

ribenMerah: hehhe..beli murtabak untuk I yea ;)

fatiyahh: so, u mesti kutip syiling yg bersepah2 tu dan masukkan dlm beg kamu :D

debik: briliant!! :D

aQram: hehhe...mesti ko nampak hensem :D

nadiaAdy: maymay inesen yea..hehhe :P

shafarina: hehhe hehhe...ushar kaki la :P

duging: hahha haha hahha

Maya said...

beg-beg tu semua untuk wat hampok kepala mamat-mamat yg byk songeh.

itu juga salah satu taktik untuk confusekan peragut-peragut keparat yang ingat pompuan simpan brg berharga dalam handbag..tapi sebenarnya simpan dalam plastik bodo je.

perempuan bukan saje teliti malah mempunyai sifat proactive dan innovative.

~mawar~ said...

aku terpaksa setuju la may...time aku nak kena out station je, aku berharap aku ni lelaki yang boleh bawak baju dgn hanger je...seluar bawak dua walau out station dekat 2 minggu, kemeja bawak 4...duk ulang pakai yang tu aje konon org tak perasan...tatau org dah terbau masyam walau dah sembur minyak wangi byk2...

errr...aku setuju ke tak ni sebenarnya?hehehhe...

sue said...

ituuu lah kelebihan pompuan wahai en. may .. .ehe~

Ummi said...

err...err...
ish...

*no komen*

hahaha!

spot on la!

Titicaca said...

terimalah flying kick dari aku ni hiyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

love-n-hate said...

ye ke? Baru tadi love-n-hate tegur colleague bawak beg ke hulu ke hilir...

"Ko bawak apa dlm beg sampai x leh lepas, Nazir?"-love-n-hate

"Adalah... bukan aku suruh ko bawak pun..."-Nazir

"Ko bawak dadah eh?"-love-n-hate

"Dlm beg aku ada kunci keta, kunci motor, beg duit, buku check, buku bank, sikat, henpon, ipod, bla bla bla bla..."-Nazir

**skang laki pun sama kan???

Mawar Biru said...

hahaha..pompuan kan suka bwk beg.cam doraemon. dlm poket die kan ade mcm2.hahaha..berguna ape? hehehe..

bozzobattousai said...

aku sebagai seorang lelaki hanya ada satu beg silang ngan satu beg duit. tapi resit2 aku tak simpan r.... aku simpan resit atm je

iNi DunIakU said...

sedap ngate kaum pompuan erk...

tapi apa plak kisahnyer klu laki bw beg tgn pompuan? banyak skrg ni kt super market 2.. saje nk nyusahkan diri msng2

faridmw said...

salam.. selamat berpuasa.. moga kita diberkati selalu dgn ibadah yang kita lakukan

c . h . e . n . t . a said...

sy ada sorang kwn lelaki.

dia mmg xsuka pakai beg. apa2 jenis beg lah tmasuk wallet!

ya Allah, kesian betol... pakai WISH tp kad kredit & duit kertas diikat sekali dgn getah. sodih!

baik jd ppuan. xpelah byk beg pun.. at least nampak kami ni tersusun & lagi satu!! nampak lah kami ni bergaya! heh heh.

13may said...

maya: Ooo...lepas ni kalo kamu bawa beg plastik, saya tau la apabenda kat dlm tuh >:)

mawar: setuju setuju! :D

sue: elehhh :P

ummi: hehhe hehhe

titicaca: *tepis tepis*

love n hate: oh! laki tu sebenarnya lari umah tuh...hahha hahha

mawarBiru: boleh la lelaki tumpang letak barang sekali ;)

bozzo: senang kan?? hehhe hehhe

ini duniaku: hehhe hehhe :P

faridmw: salam kembali. Apa kabar sedara??? selmat berpuasa :)

chenta: hoh??? lelaki melayu terakhir tuh...mana nak cari...hehhe heheh :)

fiezafadilla said...

beg? kalau boleh aku malas nk bawak beg. payah dowh jadi pempuan. kang beg tak match la. tak gaya terbaru la. isk.. busan. busan pasal takde duit nak beli lebih byk beg yg tak diperlukan sgt. hahaha

SyazReA said...

pompuan ni sediakan payung sebelum ujan.. x mcm org lelaki yg x suka prepare utk hal kecemasan..

misalnye klu perlukan tisu, mintak kt org pompuan jgak nnt kan.. hurm..

sHibI said...

kitorang orang perempuan ni teliti, berhati-hati sebab tu banyak beg, dalam beg tu smeua barang penting tau :)

love-n-hate said...

lari dari rumah??

**love-n-hate kalau lari dari rumah, taknak bawak baju... nak bli baju baru.. lagipun bawak beg sumer² ni melambatkan proses 'larian'...

noharanutdya said...

keburukan lelaki yg ske belenggang.. tak bawak beg besor adalah.. dompet dorang cepat je tercicir.. then ilang laa.. salah letak laa..

pastu kdg2 de brg2 die yg nak tumpang kat beg pompan..

amcam? ade btul tak??

Egy Azziera H. said...

You sexist la. Perempuan is not that complicated. That's just in our gene.

shinO サイフル said...

Ada sorg perempuan bujang kat opis ni.Nak kursus 2 hari,tapi bawak beg macam nak pindah rumah..

Yg lelaki lak.Bawak baju 3 helai seluar sehelai dan cukup.. :P

puterabumi said...

Lelaki suka benda yang ringkas-ringkas; pakaian, makanan, tempat tidur semuanya ringkas. Mandi dan make-up pun ringkas. Kalau pompuan, mak ooii, satu jam tak cukup sapu bedak ke muka. Shopping usah cakaplah. Tidur dua kali bangun, pompuan belum habis belek baju.

ad3ck said...

rumit (room mate) aku dulu memang rumit ehehehe.

K i a H R o N g G e n G said...

huarrgg letih bakaq biskut almond london..eehh ada kaitan ke? larikkkkkkkkkkkkkkkkkkk

eiza said...

sebab pompuan seorang yg teliti...hehehe..
aku ngaku aku seperti itu..hahaha

Azer Mantessa said...

bila aku kawin baru aku paham pasai apa oghang pompuan kena bawak beg tangan

nak simpan modessssssss

hehe

*aku punyalah slow bab ni*

Ely said...

ckp pasal resit. this reminds me that i have to throw my receipts that have been sitting in my purse for ages! hahahaha...

kita suka simpan resit sebab selalu gunakan ATM card bila membayar. kat resit tuh manerlah tau ada nombor2 kad yang tak sepatutnya kita tunjuk kat khalayak ramai. kalau nak buang pun buang kat rumah, tapi selalu lupa nak buang jadi tak terbuang dan terkumpul lah!

selamat berpuasa...

goboklama said...

ada gak lelaki zaman sekarang yg bawa beg besor ke mana2,cuba cek dlm beg tu, mengalahkn pompuan isinya :p

inna hayati said...

gf en.may mintak henbeg baru ke?

ataupun en.may telah dipaksa bawak henbeg cik gf semasa berjalan2 di pasaraya?

ataupun en.may dengki sebab tak bleh bawak henbeg macam kami2?

rumit betul en.may ni...

Danisha said...

Perempuan nih lebih teliti sebenarnya....
Beg tu kira macam poket doraemon ler...
Ang nak apa cakap jer...Mesti ada tau...
Silap2 stereng keta pun ada dalam beg....hahaha...Stanby takut orang curik keta...
Apapun aku slalu gak tengok lelaki ni selalu amik kesempatan nih utk menunjukkan kemachoan depa...
Yelah banyak lelaki yang jangan kan beg kertas atau beg plastik, beg tangan gf pun dia tolong angkatkan....
Oklah tu...Kasi peluang kat kaum lelaki ni

naz ilyn said...

salam
13may..salin baju nampak blog anda..cam nak sambut ari raya..

emm..barulah terang biji mata..

13may said...

fiezaFadilla: hehhe hehhe..rumit kan?? :P

syazrea: hehhe hehhe :P

shibi: bleh la tumpang :D

love n hate: hehhe hehhe :P

noharanutdya: no komen :P

egyAzziera: hahha hahha...bunyik cam tak puas hati ajer :P

shino: hahha hahha hahha...kannnn???

puteraBumi: hahha hahha hahha

ad3ck: rumit ko laki ker pompuan??? jeng jeng jeng :P

kiah: awainya bakaq lemang
:D

eiza: err...beg besar mana??? hahha hahah :P

azer: hahha hahha haha

ely: tu la pasal...hahha hahha hahah

goboklama: tak penah nampak pun...huhhu :P

innaHayati: elehhh :P

danisha: ko memang memahami laa :P

naz ilyn: tukar mood sket :D

-langkahbaru- said...

idop lelaki yang simple...hohho

hUmmY said...

asal org nak berebot jd 1st komen ah?

pelik aku!

dpt adiah ke?

HAHAHA!

komen lari dr topik!

ade aku kesah?

:))

Faisal Admar said...

Haha perasan tak perempuan kalau gi ofis mesti bawa dua beg? Cuba buat kajian :P

13may said...

langkahBaru: :D

hummy: mesti la ada hadiah :P

faisalAdmar: hahha...betul laa...nanti try buat analysis tengok :D

NURI said...

Aku memang tak pernah ada hand bag pun. Menyusahkan. Kalau kuar bawak handphone, bawak duit, IC and lesen keta masuk dalam kocek. kalau keje plak, semua masuk dalam beg laptop. Jadi satu beg.
hand beg ada fungsinya, tapi kengkadang terlalu menyusahkan.
Lagipun, kadang-kadang bahaya!

13may said...

nuri: hehhe..kan senang :D

penanya (?) said...

duit syiling sendat dalam poket pon x senang gak saudara~ tapi mmg majoritinya suka mcm tu.. silap2 ada yg kumpul duit syiling nk berjudi.. biasalah~

Amy Z! said...

Hahaha. Pandai je cakap eh~ :-p

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may