Monday, August 31, 2009

188: Madu, racun dan penawar

Pompuan kadang kadang mudah melenting
Pasal jerawat sebijik kat muka, depa dah mula pening
Boleh membebel berleter jerit tengking tengking
Lelaki hairan sampai berkerut abis semua kening

Bila lelaki ada jerawat sebijik kat muka
Pompuan tanya,tu jerawat dok menggatal ngan sapa
Mula la nak cari pasal tak tentu hala
Lelaki hairan lagi, apa pun tak terkata

Bila lelaki tanya "apehal ni nak darling?"
Pasal jerawat sebijik, takkan itu dah runsing?
Pompuan tak kira, perasaan dah bergolak berpusing pusing
Mau tak mau, lelaki tahan jugak walau telinga pedih berdesing desing

Andai pompuan tanya, awat jerawat tumbuh kat muka?
Lelaki jawab, "Ntah...ia tumbuh tiba tiba"
Pompuan tak kira, ni mesti ada apa apa
Mau tak mau, lelaki kena jugak tahan telinga

Lelaki cuba bersabar dan cuba memahami
Apehal la nak kisah tentang jerawat sebiji ni
Lelaki cuba juga pujuk nak ambil hati
Tapi pompuan tetap juga buat buat merajuk lagi

Lelaki cuba memujuk lagi sekali
Takat jerawat sebijik, muka pompuan tetap ayu berseri
Tapi pompuan masih tak puas hati
Dok juga merajuk tak abis abis lagi

Last last lelaki mula nak bersuara nyaring
Silap silap boleh pecah dinding dan siling
Elehhh....pompuan tetap tak heran dan tak ambil pusing
Dari layan lelaki, baik layan anak kucing

Akhirnya pompuan pun mula senyum lebar
Saja buat buat mengamuk walaupun dah tau punca sebenar
Nak tengok takat mana lelaki boleh sabar
Layan karenah pompuan yang kadang kadang mencabar
Jerawat sebijik pasal bendera PMS dah nak berkibar
Saja nak kasi lelaki turut sama stress tak sedar sedar

Lelaki urut dada senyum senyum tawar
Dalam hati dok geram rasa macam nak penampar
Tapi betul la macam orang selalu dok kabar
Pompuan pompuan....engkaulah madu, racun dan penawar :)

61 comments:

noor afzan said...

err..saya x kesahpun naek jerawat sebiji..
tapi lelaki yang kesah~
(cam tebalik laks~)

ju3 abdullah said...

yer.. yer..
perempuan la madu, racun dan penawar..
1st time sy setuju 99% nih%..heheh

Alice said...

hahahahahhahahahahahhaa. i really like this one encik may.


uihh tak elok tegur jerawat orang. satgi tumbuh kat muka sendiri.

jemarisepi said...

perhhh...
lu mmg kleber lah bro..
tp bro,x semua pompuan cam tu syg..
ader yg sempoi dlm bab2 cam tuh..
kalu ader yg camtu,mungkin pompuan tu ober bagus kot..hihihi

13may said...

noor afzan: saya pun tak kisah...cuma saya amik berat saja...hehhe hehhe

ju3 abdullah: hehhe hehhe...madu sikit ajer...racun yg lebih..tapi penawar selamanya :D

alice: better u pegi belek cermin cepat cepat...hehhe hehhe :P

jemarisepi: tapi tensen kan??? hehhe hehhe

Mr PenyuBiru said...

jerawat?? gunalah Oxy, masalah jerawat tiada lagi.hihi..

.fatin nabila. said...

alhamdulillah, jerawat xberani jejak lg kat muka ni. :))

ZARA 札拉 said...

Kami racun, kami madu?

acapkali lelaki juga mengambil peranan sebegitu dari kami~

shasha said...

heheheh..madu tuh 70%..racun tuh 10%...penawar tu 20%...agree?

:+:+: Ashikyn :+:+: said...

hye post ni lawak la. kalo jerawat sebijik kecik takpe. tapi kalo cm gunung everest tu yg menimbulkn kontroversi tu. hahaha...

Nadine Zuharra said...

hehe..jgnla gaduh2, jerawat tu kan pemanis muka... :D

aim-a said...

aku baru nak komen cam Penyu..Penyu ni tiru aaaaaa...:P

tak kira..nak komen gak..

jerawat??tiada masalah...gunalah OXY..err..err..abg belikan OXY bley??hehhehe :P

ainzoo said...

en may...sy xkisah pun ada jrawat @ x..tarapapa yg nk d risaukan...eheh..pompuan jadi madu racun penawar..owang laki2 jadik menda? rempah ratus ke? ngeeeeeeeee

balqissy said...

kesah juga kalau ada jerawat ni. heh~ tapi, xdelah bising sedunia. my mom yang bising ade ler..."
Ha, gatal ngan sape plak tu? kata mak. sebijik!

farah said...

ahhaha.

citer pasal jerawat la plak.

p.s. terasa saya dibuatnya :D

Neeza Shahril said...

ala.. salah orang lelaki gak.. nak tengok pompuan perfect.. muka licin dahi licin.. semua licin la.. sebab tu la pompuan jadik cam tu huhuu..

husni said...

"engkaulah madu, racun dan penawar"

ini aku sokong...
laen-laen perkataan..
cadangan ditutup..

MERDEKA !

*meen* said...

entry ni mcm terkena batang hidung sendiri je huhu

Ryehanna said...

setuju!!!

sukenya ade lelaki penyabar cmtu..

http://ryehannazz.blogspot.com/2009/08/susah-sangat-ke.html

aya_id said...

sangat comel okeh...~ =)

Ezu Mizu said...

kene balance la u.. madu racun penawar tu.. kalo x balance susah lelaki :p

HazuraHamzah said...

madu ditgn kananmu, racun dtgn kirimu, aku tak tau mana yg akan kau beri padaku... he..he..he.. salam... pakabo bro?

Masy said...

aku xde jerawat :p

Ili Saharudin said...

kadang2 bukan x kisah~kita diamkan je.dia yang lebih2, kata kita x jaga muka,nasib badan.sabarkan je la.nak buat cam mane? hormon..u nak sikit? hehehe..nice entry bro~

syahbandar87 said...

salam ziarah..knp x letak chat box.senang nk letak short msg..papepun slmt berpuasa
:)

sutera putih said...

erkkkkk,,,
asal tiba2 cam terasa ni???
hikhik...
layannnnnnn,,,

JM said...

i like this n3 bery much..ahahaha

tp kalau pompuan camni.. dah tahap ngade2 nih.. hek2..

.::WaNiE::. said...

uiks pasal jerawat pun melenting ke? huhuhu xdekla may

Lifesaver said...

melampau sungguh pompuan tu...

Cik Som said...

Tapi kan Incik 13, rasanya jerawat hanya masalah orang remaja dan masa umur di awal dewasa... hehehehe. Kalau dah umur-umur macam aku ni.. muka licin. Sungguh ui.. dah lupa bila kali terakhir ada jerawat.. Maybe dah tak da apa yang nak digatalkan? :))

Mak Su said...

jerawat pun jerawatlah, asalkan abang sayang :)

♣haNie♣ said...

ahaha...
jerawat.
musuh utama kaum pompuan ok..
hikss...

JuLia d BuBbLes said...

uishh! jerawat. sensitip! hahaha

FaNaQiLa said...

erk! tau pun Pompuan itu Madu, Racun dan Penawar. Tpi jgnla panas ati sgt sbg seorg lelaki.

Jerawat? I suka picit jerawat husband I. Geram!

Tpi...ramai ke pompuan yg stress sbb jerawat sebijik? kalo satu muka tu mmgla stress.

wink!

rena said...

itu baru jerawat sebijik.. tak kira lagi dengan kena gigit nyamuk, blackheads, whiteheads..

Nunn said...

kawan gua banyak jerawat bro ..tak de hal pon...

cikdinz said...

SALAM MERDEKA PADA MADU DAN RACUN...HEHEHEHE....

13may said...

penyubiru: bijak bijak :D

fatin nabila: waaa....mesti kulit licin nih :D

zara: no komen...hehhe :P

shasha: errr...mana fakta sokongan? hehhe hehhe

ashikyn: hehhe hehhe...tu jerawat galak :P

nadine zuharra: betul jugak...hehhe hehhe

aima: hehhe :P

ainzoo: lelaki jual madu ajer...huhhu :P

balqissy: kannnn??? hhehe hehhe :P

farah: hehhe..cool :P

neeza shahril: hehhe hehhe...ni yg kalah nih :P

husni: elehhhh :P

meen: sabar meen...sabar :P

ryehanna: stress lagi ker? hehhe hehhe

aya_id: hehhe hehhe ;)

ezu mizu: aku sokong! :P

hazuraHamzah: hehhe hehhe...sahabat lama...apa kabar? hehhe hehhe

masy: waaaa....*wink wink*

Ili saharudin: hehhe hehhe...tu la madu, racun dan penawar...hehhe hehhe

syahbandar87: tima kasih kerana singgah :)

sutera putih: terasa tang mana tu? hehhe hehhe :P

JM: hahha hahha...manja laa...bukan mengada :D

wanie: perubahan hormon maa...hehhe hehhe

Lifesaver: stress beb...bior ajer laa...hehhe hehhe

cik som: hahha hahha hahha

maksu: betul tu maksu :D

hanie: hehhe hehhe hehhe...takpe, ubat byk kat kedai :D

julia d bubbles: kah kah kah :P

fanaqila: bukan stress pasai jerawat...stress pasai hormon...hehhe hehhe

rena: no komen :D

nunn: lelaki takde masalah bro...hehhe hehhe

cikDinz: salam kembali...hehhe hehhe..apa kabar?

rAtu saLju™ said...

x kesah jerawat tapi cuma cri jln prevent...lalala

@xiM said...

setiap kali baca entry hang mesti aku gelak punya..hehe

nasazfrog... said...

tersebut la kisahhhhhh.... laksamana hannnngtuuuu...... :)

blackwira said...

perempuan pun selalu bermadu...ahaks

lovechenta said...

sebiji jerawat tu agak2 brp kg ek?

nur'ain said...

kehkehkeh! sabar naaaa ;)

QueenJah said...

salam ziarah
maaf tanpa izin..

13may said...

RatuSalju: bijak! :)

Axim: hehhe hehhe

nasazfrog: hehhe hehhe...gurindam nampak :P

blackwira: betul tuh...hehhe hehhe

lovechenta: ntah laa...hehe hehe

nur'ain: cool...hehhe hehhe

Queenjah: salam kembali...tima kasih kerana singgah :)

joegrimjow said...

ni kisah laki pompuan ke
ko ngn aweks?

en_me said...

ghitewww.. ehehe, salam ramadhan abang 13may itteww

puterikurekure said...

gunalah OXY!
:P

Noli said...

aah laa..dah september..hik hik.. =p

ixora said...

jerawat oh jerawat! mkn budu br naik jerawat..nyum2!

13may said...

joegrimjow: errr...ni kisah awek ngan boyfren dia...hehhe hehhe

en_me: salam kembali :)

puterikurekure: bijak bijak :P

Noli: *wink wink*

ixora: budu...waaa...best best :D

Bunga Rampai said...

HAHAHAHA!!! ... err, tak leh gelak kuat-kuat nanti cepat lapar :D Entri ni cukup kreatif lagi menarik!

Madu, racun dan penawar ... betapa hebatnya perempuan!

Salamm 13may :)

iEn said...

adeeh lepas baca entri ni, dah tumbuh 1 jerawat plak heheeh..

ad3ck said...

pasal jerawat sebijik, pantun-pantun ini berjaya disiapkan hehehe.

13may said...

Brampai: hehhe hehhe...rileks rileks..nanti terbatal posa..hehhe hehe..salam kembali :)

iEn: wah! cam ada jodoh ajer nih...hehhe hehhe

ad3ck: tu la pasal...hehhe hehhe :D

kayteeze said...

Waakakakaa.......

Kak tie tak pernah tengking2 tau... sentiasa kontrol ayu, gitu..ekekeke.....

Hmm...kalau pasal jerawat, boleh tahan picit yang suami punya... tak larat daa...hi hi..

13may said...

kakTie: ayu gituuu...hehhe hehhe :D

noharanutdya said...

jerawat??!!

mmg annoying sunggo..

perempuan ok.. *sigh*

Lea Dzahir said...

teman saya cakap dia x kisah pun.. saya pun x pernah kisah jerawat naik kat muka dia.. (eh.. pernah).. tp x tanya la cam pompuan tu tanya.. hihi~ cuma bgtau punca2 jerawat naik n suh dia makan vitamin.. hehe..

hUmmY said...

muahahaha!

saje carik gadoh!

i laiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! ;p

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may